FAQ

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na niektóre z najczęściej zadawanych pytań dotyczących wycieczek organizowanych przez biuro podróży Albatros Travel

Zawsze chętnie udzielimy odpowiedzi na Twoje pytania. Poniżej znajdziesz listę najczęściej zadawanych pytań. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, zapraszamy do wypełnienia poniższego formularza kontaktowego lub przesłania nam wiadomości e-mail na adres:

Kontakt

Wiadomości prosimy przesyłać na adres: info@albatros.pl 

Czy można polegać na opiniach zamieszczonych na stronie biura podróży Albatros Travel?

Większość wycieczek Albatros Travel posiada opinie gości na temat wyjazdu. Zamieściliśmy te opinie na naszej stronie internetowej, aby pomóc przyszłym gościom wybrać odpowiednią wycieczkę dla siebie.

Zasadniczo przedstawiamy wszystkie opinie nadsyłane przez naszych gości. Opinie zamieszczane są bez względu na to, czy są one pozytywne czy negatywne. Współpracujemy z zewnętrzną firmą, Bazaarvoice, która zajmuje się zbieraniem opinii i prezentowaniem ich na naszej stronie internetowej. Dzięki temu możesz mieć pewność, że opinie są prawdziwe i że nie zostały w żaden sposób zmodyfikowane.

Zastrzegamy sobie jednak prawo do usuwania opinii, które naruszają nasze zasady dotyczące zgłaszania opinii. Mogą to być opinie, które np. napisane są wulgarnym językiem lub w których autor wyraża się w sposób uwłaczający lub obraźliwy o innym uczestniku wycieczki. Odrzucona opinia jednak wliczana jest wciąż w ogólną ocenę wycieczki. Jeśli Twoja opinia zostanie odrzucona, zawsze otrzymasz stosowne powiadomienie i możliwość napisania nowej opinii. Pragniemy podkreślić, że nie odrzucamy żadnej opinii tylko dlatego, że jest ona krytyczna lub napisana w negatywnym tonie.

Możesz mieć pewność, że wszystkie opinie zostały napisane przez gości, którzy brali udział w konkretnej wycieczce. Dzień po powrocie do domu wszyscy nasi goście otrzymują wiadomość e-mail z zaproszeniem do wyrażenia swojej opinii.

Należy pamiętać, że linie lotnicze, trasa lotu, hotel, przewodnik i/lub trasa wycieczki mogą być różne na poszczególnych wyjazdach. W związku z tym wycieczka, której dotyczą opinie, może nieco różnić się od wycieczek oferowanych aktualnie w sprzedaży. Opinie wykorzystujemy również dla celów wewnętrznych, aby udoskonalać nasze wycieczki. Informacje zwrotne od naszych licznych gości stanowią dla nas nieocenione źródło informacji, pomagające nam w rozwoju istniejących i nowych wycieczek.

Czy można zarezerwować wycieczkę bezpośrednio na stronie internetowej?
Tak. Na naszej stronie internetowej można rezerwować wycieczki przez całą dobę. Po wysłaniu rezerwacji wycieczki do Albatros Travel otrzymasz e-mail z potwierdzeniem. Następnie w ciągu dwóch dni roboczych otrzymasz umowę na swój adres e-mail. W przypadku problemów z rezerwacją nasz przedstawiciel handlowy skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
Czy mogę przedłużyć moją wycieczkę?

Tak, w przypadku wielu spośród naszych wycieczek istnieje możliwość przedłużenia pobytu poprzez zakup jednego z naszych pakietów przedłużających lub poprzez przesunięcie daty podróży powrotnej.

Pamiętaj, aby dopilnować, by Twoje ubezpieczenie podróżne obejmowało cały okres podróży.

Więcej na temat możliwości przedłużenia wycieczki przeczytasz tutaj

Kiedy otrzymam dokumenty wyjazdowe?

Biuro Podróży Albatros Travel przesyła dokumenty wyjazdowe pocztą e-mail około tydzień przed wyjazdem, na ten sam adres e-mail, na który została wysłana umowa, czyli na adres podany podczas rezerwacji wycieczki. Jeśli nie chcesz otrzymać dokumentu wyjazdowego pocztą e-mail, prosimy o poinformowanie nas o tym. Wówczas prześlemy dokumenty pocztą tradycyjną. Podobnie dzieje się, jeśli nie masz adresu e-mail.

W dokumentach wyjazdowych podany jest termin i godzina zbiórki na lotnisku, a także lista hoteli.

Kiedy otrzymam bilety?
Albatros Travel wysyła bilety lotnicze na adres e-mail tydzień przed wyjazdem wraz z dokumentem wyjazdowym. W prawym górnym rogu biletu wydrukowany jest numer referencyjny, który będzie potrzebny podczas odprawy na lotnisku. Bilety lotnicze należy mieć przy sobie podczas całej podróży.
Czy można wybrać sobie miejsce w samolocie?
Albatros Travel zawsze stara się, by uczestnicy podróżujący razem siedzieli obok siebie. Jednak większość przewoźników samodzielnie rozmieszcza pasażerów w samolocie, dlatego nie możemy zagwarantować konkretnych miejsc. Podobnie nie można zarezerwować miejsca przy wyjściu awaryjnym.
Czy można otrzymać listę uczestników?
Zasady dotyczące ujawniania danych osobowych oznaczają, że niedozwolone jest przekazywanie listy uczestników grupy, z którą wyjeżdża się na wycieczkę. Istnieje jednak możliwość sporządzenia takiej listy w porozumieniu z grupą po wyruszeniu w podróż.
Czy na wycieczkę można zabrać ze sobą leki?

Tak. Zalecamy zabranie leków w oryginalnych opakowaniach, które zawierają ich opis po łacinie. Pamiętaj, aby spakować wszystkie niezbędne leki do bagażu podręcznego, na wypadek opóźnienia bagażu rejestrowanego w czasie podróży. Zobacz https://ulc.gov.pl/pl/component/content/article?id=999:lista-przedmiotow-zabronionych-i-dozwolonych , aby dowiedzieć się więcej na temat leków w podroży samolotem.

Jakie szczepienia są potrzebne?
Odpowiednio wcześniej przed wyjazdem należy skontaktować się z lekarzem lub poradnią szczepień ochronnych. Tutaj można uzyskać informacje przed jakimi chorobami warto się zabezpieczyć:  http://www.szczepieniadlapodrozujacych.pl/
Kiedy dowiem się, w jakich hotelach się zatrzymamy?
Wraz z dokumentem wyjazdowym, który otrzymasz tydzień przed wyjazdem, prześlemy listę hoteli zawierającą ich numery telefonów i adresy.
Czy posiadanie identyfikatorów na walizce i bagażu podręcznym jest konieczne?
Albatros Travel zaleca oznaczenie swoich bagaży identyfikatorami. Identyfikatory bagażu można otrzymać na większości dużych lotnisk.
Jak działa ubezpieczenie podróżne i ubezpieczenie od kosztów rezygnacji?

Wszyscy uczestnicy imprez turystycznych organizowanych przez Albatros Travel są objęci ochroną ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia w TUiR Allianz Polska S.A. do następujących sum ubezpieczenia:

- ubezpieczenie kosztów leczenia 140 000 PLN

- ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków 20 000 PLN

- bagaż 1 000 PLN

Wszystkie ubezpieczenia podróżne przewidziane są dla przeciętnego turysty, dlatego zakres ubezpieczenia objęty jest szeregiem wyjątków. Ograniczenia mogą dotyczyć na przykład wieku ubezpieczonego, choroby w dniu wyjazdu, chorób przewlekłych, narodowości, podróży na tereny szczególnego ryzyka itp. Dlatego należy pamiętać, aby zawsze dokładnie przeczytać warunki ubezpieczenia.

Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji

Kupując ubezpieczenie, wybierasz spośród: ubezpieczenia kosztów rezygnacji z 80% zwrotem ubezpieczenia, kosztów rezygnacji ze 100% zwrotem ubezpieczenia, kosztów rezygnacji ze 100% zwrotem, rozszerzonego o ryzyko terroryzmu – nowość na rynku ubezpieczeń turystycznych, ubezpieczenia kosztów rezygnacji All Risk z 80% lub 100% zwrotem.

Na wykupienie ubezpieczenia masz 7 dni od daty zakupienia wycieczki. Jeśli okres do wyjazdu jest krótszy niż 30 dni, ubezpieczenie możesz nabyć w Biurze Podróży tylko w dniu zakupu. Maksymalny limit zwrotu kosztów na osobę to 20.000 zł. Składka ubezpieczeniowa nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z imprezy turystycznej, niezależnie od jej powodu.

Czy kajuty i pokoje hotelowe są wyposażone w suszarkę do włosów i ręczniki kąpielowe?

W większości hoteli oraz w kajutach na dużych statkach wycieczkowych, z których korzysta Albatros Travel, są suszarki do włosów oraz ręczniki.

Jak zapłacić za wycieczkę?

Za wycieczki można dokonanać płatności:
- gotówką lub kartą kredytową w biurze Albatros Travel Poland Sp. z o.o. w Warszawie przy ul. Hożej 29/31
- kartą kredytową na stronie
rezerwuj.albatros.pl/platnosc
- przelewem na konto:
Albatros Travel A/S,
Tondergade 16, DK-1752 Kobenhavn, Dania

Nr konta: 25236000050000004550315476

Danske Bank A/S S.A. Oddział w Polsce

Czy napiwki są wliczone w cenę wycieczki?

W przypadku większości wycieczek organizowanych przez biuro podróży Albatros Travel napiwki nie są wliczone w cenę. Zwyczaje dotyczące napiwków uzależnione są od kultury i norm panujących w poszczególnych miejscach, a dawanie napiwków jest dobrowolne.

W programie wycieczek zalecamy zabranie określonej kwoty, która wystarczy na pokrycie napiwków podczas całej wycieczki. Jeśli podczas wycieczki będziesz potrzebować porady dotyczącej napiwków, zawsze możesz zwrócić się z tym do pilota.

Historia napiwków

Zwyczaj dawania napiwków wywodzi się z Anglii. W XVII wieku goście nocujący w prywatnych domostwach zaczęli zostawiać drobne monety dla służby gospodarza. Wkrótce wielu ludzi zaczęło także dawać napiwki w londyńskich kawiarniach, pubach i restauracjach, a zwyczaj ten rozpowszechnił się w pozostałych częściach świata. Angielskie słowo „tips” oznaczające „napiwek”.

W USA długo przeciwstawiano się europejskiej kulturze wręczania napiwków. Sądzono, że zwyczaj dawania napiwków przyczynia się do budowania klasy służącej, co było niezgodne z demokratycznymi wartościami. Jak na ironię, obecnie Stany Zjednoczone są tym krajem na świecie, w którym kultura związana z napiwkami jest najbardziej zakorzeniona. Tutaj wynagrodzenie wielu pracowników stanowią otrzymywane napiwki.

Czego mogę dowiedzieć się o przewodniku wycieczki?
Albatros Travel korzysta zawsze z polskich pilotów wycieczek. Większość z nich pracuje na własny rachunek. Oznacza to również, że nie możemy podać prywatnego numeru telefonu pilota wycieczki. W kilku przypadkach nasi piloci wycieczek mieszkają za granicą. W związku z tym nie zawsze uczestniczą w locie z Polski, ale spotykają się z grupą po jej przybyciu do celu. Należy zauważyć również, że niektóre wycieczki odbywają się bez polskiego pilota. Wówczas jest to wyraźnie zaznaczone w opisie wycieczki.
Co zrobić, jeśli przebieg mojej podróży jest niezgodny z programem wycieczki?
Niezwykle ważne jest, aby natychmiast poinformować pilota wycieczki, jeśli podczas podróży masz wrażenie, że istnieje niezgodność w porównaniu z programem wycieczki. W ten sposób ewentualne błędy i nieprawidłowości są od razu rozwiązywane tak, aby uczestnik mógł czerpać jak najwięcej ze swojej podróży. W przypadku zauważenia nieoczekiwanych niezgodności po powrocie do domu, należy zwrócić się pisemnie do biura podróży Albatros Travel. Odpowiedzi na reklamację należy spodziewać się w ciągu 30 dni.
Czy istnieje ryzyko, że wycieczka zostanie odwołana z powodu zbyt małej liczby uczestników?

Wymagane minimum uczestników dla każdej wycieczki podane jest przy opisie wycieczki. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

Czy na Waszych wycieczkach mogę skorzystać z mojej karty Frequent Flyer?
Tak, zazwyczaj jest to możliwe – wyjątek stanowią jedynie loty liniami Norwegian. Przypominamy, że kartę należy przedstawić przy odprawie, aby została ona zarejestrowana. Dotyczy to również wszelkich kart lojalnościowych różnych przedsiębiorstw żeglugowych, jeśli wybierasz się na rejs.
Jaką walutę zabrać na wycieczkę?
O większości miejsc, do których jeździmy, przygotowaliśmy szereg danych i praktycznych informacji, wśród których znajdują się także informacje dotyczące waluty. Informacje o poszczególnych krajach znajdziesz na naszej stronie internetowej w sekcji Kierunki podróży.

Newsletter

Zapisz się do newslettera ! Otrzymuj informacje o podróżach i ofertach specjalnych prosto do swojej skrzynki mailowej.