Pytania i odpowiedzi dotyczące podróży w czasie pandemii COVID-19

Poniżej zebraliśmy niektóre z najczęściej pojawiających się pytań dotyczących podróży w czasie pandemii COVID-19. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, zapraszamy do kontaktu z nami.

Czy rezerwacja wycieczek jest w chwili obecnej bezpieczna?

W Albatros Travel zawsze stosujemy się do zaleceń Ministerstwa Spraw Zagranicznych jak również do zaleceń władz krajów, do których organizujemy wyjazdy. W związku z tym Albatros Travel nie będzie realizować podróży, jeśli władze uznają, że podróż do danego kraju w planowanym czasie wyjazdu nie jest bezpieczna. Jeśli Twoja podróż zostanie w związku z tym odwołana, oczywiście zwrócimy Ci pieniądze tak szybko, jak to możliwe -  nie później niż w ciągu 14 dni.

Kupując wycieczkę w Albatros Travel, jesteś chroniony ustawą o usługach turystycznych i możesz czuć się bezpiecznie wiedząc, że jako organizator wycieczek jesteśmy członkiem duńskiego Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego oraz Polskiej Izbie Turystyki. Ponadto oferujemy gwarancję bezpieczeństwa, która daje specjalne elastyczne warunki zmiany i anulowania naszych wycieczek.

Więcej na ten temat tutaj.

Ile stracę jeśli wycofam się ze swojej rezerwacji?

Aby zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo przy zakupie wycieczki w tych nieco nieprzewidywalnych czasach, wprowadziliśmy gwarancję bezpieczeństwa. 

Rezerwując podróż z Albatros Travel możesz zmienić zdanie, anulować swoją rezerwację i odzyskać wszystkie wpłacone pieniądze aż do 60 dni po założeniu rezerwacji. W tym czasie możesz również zmienić bez opłat swoją wycieczkę na każdą inną. 

Zobacz więcej na temat warunków gwarancji bezpieczeństwa tutaj.

Zdarzają się wycieczki, w przypadku których nie będziemy mieli możliwości zaoferowania tej gwarancji - w takim przypadku zastosowanie będzie miała nasza polityka anulowania zgodna z Warunkami Imprez Turystycznych Albatros Travel.

Co, jeśli moja podróż zostanie nagle odwołana?

Jeśli będziemy musieli anulować podróż, oczywiście otrzymasz zwrot wpłaconej kwoty w ciągu 14 dni.

Co będzie dla mnie oznaczać, jeśli tuż przed wyjazdem zarażę się COVID-19?

Zalecamy wszystkim naszym gościom, aby wraz z rezerwacją podróży, wykupili ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, ponieważ obejmuje ono, w przypadku pozytywnego wyniku testu na obecność COVID-19 zwrot całości poniesionych kosztów.

Przeczytaj więcej o produktach ubezpieczeniowych ALLIANZ tutaj.

Jeśli nie wykupiłeś ubezpieczenia od kosztów anulacji, podróż będzie musiała zostać anulowana zgodnie z Warunkami Imprez Turystycznych Albatros Travel.
 

Czy będzie wymagane posiadanie paszportu / zaświadczenia o szczepieniach, aby móc podróżować?

Już dziś w zdecydowanej większości krajów istnieje wymóg, aby podróżujący przy wjeździe przedstawił negatywny wynik testu COVID-19. Jednocześnie trwają prace nad wprowadzeniem wspólnego unijnego systemu - cyfrowego paszportu szczepień, z którego w dłuższej perspektywie będzie można korzystać przy wjeździe do innych krajów UE. W przypadku osób, które nie zostały jeszcze zaszczepione, prawdopodobnie wystarczające będzie przedstawienie negatywnego testu COVID-19 . 

Zobacz informacje o podróżowaniu z Ministerstwa Spraw Zagranicznych tutaj.

Co jeśli ja lub mój towarzysz podróży nie posiadamy wymaganych dokumentów wjazdowych - na przykład paszportu szczepień?

Obowiązkiem podróżnego jest upewnienie się, że posiada ważne dokumenty wjazdowe wymagane w miejscu docelowym. Jeśli podróżny nie jest w stanie uzyskać takich dokumentów wjazdowych przed wyjazdem, podróż będzie musiała zostać anulowana zgodnie z polityką anulowania Albatros Travel.

Należy się spodziewać, że do większości miejsc docelowych będzie można wjechać na podstawie negatywnego testu COVID-19 ale jest to uzależnione od wymogów wjazdowych danego kraju.

Co się stanie, jeśli kraj wymaga paszportu / zaświadczenia o szczepieniu, a nie mogłem się zaszczepić przed wyjazdem?

W takim przypadku negatywny wynik testu COVID-19 będzie dawać prawo do wjazdu do danego miejsca docelowego. Jednak zawsze decydujące znaczenie będą miały obowiązujące w chwili wyjazdu wymogi wjazdowe do danego kraju.

A co jeśli przeszłam/przeszedłem COVID-19 - czy zaświadczenie o byciu ozdrowieńcem wystarczy?

Wszystko zależy od przepisów kraju, do którego się udajemy. Obecnie w większości krajów wymagane jest przedstawienie negatywnego wynik testu na COVID-19 zrobione 72/48 h przed wylotem (w zależności od kraju docelowego)

Jak sprawdzić, czy nastąpiły zmiany w przepisach wjazdowych, które mogą wpłynąć na moją podróż?

45 dni przed wyjazdem otrzymasz od nas wiadomość e-mail z informacją o wymaganiach wstępnych, które dotyczą Twojej podróży. Regularnie śledź informacje Ministerstwa Spraw Zagranicznych dotyczących podróży do miejsca docelowego, aby być na bieżąco w wymaganiach wjazdowych. 

Zobacz informacje o podróżowaniu Ministerstwa Spraw Zagranicznych tutaj.

Jak Albatros Travel dba o to, by moja podróż była bezpieczna?

Bez względu na to, gdzie na świecie odbywa się Twoja podróż, nieustannie pracujemy nad tym, aby podróż była jak najbardziej bezpieczna. Między innymi wymagamy, aby wszyscy nasi przewodnicy ukończyli kurs WHO w zakresie zwalczania zakażenia COVID-19 i otrzymali na to certyfikat przed podróżą z naszymi gośćmi.

Przeczytaj więcej o tym, jakie inne środki podjęliśmy, aby zminimalizować infekcję koronawirusem podczas podróży.

Jak najlepiej się zabezpieczyć, jeśli zachoruję na COVID-19 podczas wycieczki w miejscu docelowym?

Każdy uczestnik naszej wycieczki objęty jest ubezpieczeniem podróżnym od kosztów leczenia w Towarzystwie Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska S.A. Odpowiedzialność Allianz w ramach umowy ubezpieczenia kosztów leczenia i ubezpieczenia assistance została rozszerzona o ochronę z tytułu nagłego zachorowania wskutek choroby, w związku z wystąpieniem której ogłoszono Epidemię lub Pandemię - w szczególności COVID-19.

W ramach Ubezpieczenia kosztów leczenia i Ubezpieczenia assistance Allianz pokrywa koszty leczenia związane z zachorowaniem na COVID-19 podczas podróży zagranicznej do wysokości sumy ubezpieczenia ustalonej w Umowie oraz potwierdzonej w Dokumencie ubezpieczenia.

Zalecamy wykupienie dodatkowego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji, aby w czasach pandemii czuć się naprawdę bezpiecznie.

Przeczytaj więcej o produktach ubezpieczeniowych Allianz tutaj.