Ocean Atlantic

Statek odnowiony w 2017, posiada 104 kabiny dwuosobowe, jednoosobowe oraz suity
Ocean Atlantic został wyremontowany w 2017 roku i jest doskonałym statkiem transportowym pływającym po wodach Antarktydy i Arktyki!

Ocean Atlantic został zbudowany w 1985 roku w Polsce i jest idealnym statkiem do dalekich ekspedycji w rejony antarktyczne i arktyczne. Dzięki wzmocnieniom lodowym klasy 1B może łamać świeży lód do 50cm grubości, ma bardzo dobrą manewrowość, mocne silniki oraz stabilizatory i jest jednym z najmocniejszych statków operujących na terenach polarnych. Został odnowiony w 2017 roku, a na pokładach o 140 m długości i 21 m szerokości znajduje się kilka sal wykładowych, bary i platformy obserwacyjne.  W restauracji oferującej pełne wyżywienie, serwowane są dania 4 gwiazdkowej kuchni międzynarodowej. Dzięki szerokim oknom na pokładzie Erickson, można podziwiać zamarznięte, wąskie fiordy ze stromymi ścianami skalnymi oraz odbijające się w tafli wody fronty lodowców. Statek mieści 198 pasażerów, zakwaterowanych w zewnętrznych kabinach z własną łazienką i toaletą. Dzięki wyposażeniu w 20 pontonów marki Zodiak, wszyscy pasażerowie mogą jednocześnie wybrać się na rejsy zodiakami oraz wycieczki lądowe.

Kabiny i suity
Statek, odnowiony w 2017, posiada 104 kabiny dwuosobowe, jednoosobowe oraz suity. Kabiny dwuosobowe wyposażone są w łóżko podwójne lub dwa łóżka pojedyncze. Wszystkie mają system wentylacji, telewizor oraz własną łazienkę z suszarką do włosów.

Suita Premium
ok. 35 m2, sypialnia z dużym podwójnym łóżkiem, pokój dzienny z sofą, duże okno oraz łazienka. Położenie na pokładzie 5. Marco Polo

Kategoria A, Panorama Window Suite
ok. 19-24m2, podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, miejsce do siedzenia, okno i łazienka. Położenie na pokładzie 5. Marco Polo

Kategoria B, Panorama Window Cabin
ok. 20-23m2, podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, miejsce do siedzenia, okno z ograniczonym widokiem i łazienka. Położenie na pokładzie 7 lub 8 Magellan i Hudson

Kategoria C, Standard Cabin Window
ok. 12-13m2, dwa pojedyncze łóżka, okno i łazienka. Położenie na pokładzie 5 Marco Polo

Kategoria D, Standard Cabin Window
ok. 11-12m2, dwa pojedyncze łóżka, bulaj i łazienka. Położenie na pokładzie 4 Columbus

Kategoria G, Standard Cabin Window
ok. 9-10m2, pojedyncze łóżko, bulaj i łazienka. Położenie na pokładzie 4 Columbus

 

Zdjęcia

Szczególne wymagania dotyczące zdrowia
W celu zapewnienia bezpieczeństwa prosimy o poinformowanie Albatros Travel o ewentualnych chorobach, niepełnosprawności, ciąży czy innych problemach, które mogą mieć wpływ na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu

Brak przystosowań dla osób niepełnosprawnych
Statek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, mających trudności z chodzeniem i nieporuszających się o własnych siłach. Związane jest to przede wszystkim z zapewnieniem bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom rejsu - każdy powinien być w stanie samodzielnie przejść z łódki do łódki, bez pomocy personelu czy innych pasażerów.

Nie wolno zabierać na pokład ani wózków dla niepełnosprawnych, ani balkoników. Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, na wszystkich korytarzach musi być swoboda przejścia.

Serwis kabinowy
Na statku wyznaczony jest steward, odpowiedzialny za serwis kabinowy i ścielenie łóżek.

Ręczniki
Jeśli ręcznik wisi na wieszaku steward zakłada, że nie jest przeznaczony do wymiany. Aby ręcznik był wymieniony na czysty, należy umieścić go na podłodze.

Toalety
Prosimy dbać o system kanalizacji sanitarnej toalet poprzez unikanie wrzucania do nich wszystkiego, co nie powinno tam się znaleźć.

Kontrola temperatury
Każda kabina i suita posiada system wentylacji.

Woda
Woda z kranu w suitach i kabinach jest wodą pitną. Zaleca się korzystanie ze stacji wodnej na pokładzie 6. Na statek dostarczana jest woda z różnych portów, istnieje też możliwość przekształcania wody morskiej w wodę pitną. Zazwyczaj nie ma powodu, by na pokładzie statku racjonować wodę.  Prosimy jednak o to, aby każdy był świadomy jej zużycia.

Prąd
Na statku jest napięcie 220V, gniazdka w łazienkach mają  110/220V. Należy w razie potrzeby zaopatrzyć się w adapter do gniazdek.

Telewizja
W każdej kabinie i suicie jest telewizor. Zwracamy jednak uwagę, iż z uwagi na to, że sygnał zależy od połączenia satelitarnego i lokalnych warunków, oglądanie telewizji na pokładzie może być ograniczone.

Załoga statku
Oprócz zespołu ekspedycyjnego Albatros na pokładzie są dodatkowo dwie grupy, które współpracują, by podróż była niezapomnianym przeżyciem. Kapitan statku, sternik i marynarze są odpowiedzialni za statek oraz powierzchnie ogólnodostępne a szef pokładu i jego zespół, by zaspokoić potrzeby klientów i uprzyjemnić im pobyt, odpowiadają za kabiny, suity oraz gastronomię.

Lekarz
Na pokładzie statku znajduje się gabinet lekarski. Koszt konsultacji/wizyty u mówiącego po angielsku lekarza zostanie dopisany do otwartego na statku rachunku. Pilot ekspedycji chętnie pomoże, jeśli potrzebne będzie tłumaczenie.

Choroba morska
Zalecamy zaopatrzenie się we własnym zakresie w lekarstwa na chorobę morską.

Posiłki na pokładzie
Wśród serwowanych potraw są dania kuchni międzynarodowej połączone, jeśli jest taka możliwość, z lokalnymi przysmakami. Menu jest zmienianie codziennie. Wszystkie posiłki serwowane są w restauracji, znajdującej się na pokładzie 6.

Śniadanie i obiad są w formie bufetu. Kolacja jest połączeniem bufetu oraz a la carte. Posiłki serwowane przy dobrej pogodzie na świeżym powietrzu, będą również podawane w formie bufetu.

Room service
Usługa room service nie jest dostępna.

Kawa i herbata
Kawa i herbata podawane są do posiłków. Ponadto bez ograniczeń dostępne są w salonie na pokładzie 6, znajdującym się przy bibliotece.

Salony
Jeden z salonów znajduje się na pokładzie 8. To doskonałe miejsce, gdzie siedząc w wygodnych fotelach można spędzić miło czas, czytając książkę lub grając w szachy. Kolejne salony z pięknym widokiem znajdują się na pokładach 6 i 7. 

Bary
Na statku znajdują się dwa bary: jeden połączony jest z salonem na pokładzie 7, drugi z salonem widokowym na pokładzie 6. Bary zamykane są na czas kolacji oraz zejść na ląd. Zabronione jest wnoszenie własnych napojów do pomieszczeń ogólnodostępnych.

Pranie
W kabinie znajdują się formularze i specjalne torby na pranie. Chcąc oddać rzeczy do prania, należy wypełnić formularz, włożyć brudne ubranie do torby, a formularz położyć na torbie. Uprane ubranie będzie dostarczone w ciągu 48h.

Pokład
Na zewnętrznym pokładzie jest dużo wolnej przestrzeni, z której można korzystać. Proszę jednak mieć na uwadze, że mogą zaistnieć sytuacje, iż niektóre miejsca zostaną odgrodzone za pomocą liny; proszę to uszanować. Na tarasie znajdują się leżaki i krzesła.

Na najwyższym pokładzie są mocne przechyły, należy więc zawsze trzymać się poręczy lub relingów.  Trzeba szczególnie uważać, gdy pokład jest mokry; może być wtedy bardzo ślisko.

Mostek
Mostek na pokładzie Ocean Atlantic jest miejscem pracy. Nie ma do niego dostępu, chyba, że zezwoli na to kapitan. W takim przypadku wizyta na mostku musi zostać uzgodniona z pilotem ekspedycji. Ponadto należy pamiętać, aby zawsze przebywać na jego krańcach, nigdy na środku oraz to, że może zaistnieć sytuacja, w której zostaniemy nagle poproszeni o opuszczenie mostka. Na mostku jest ograniczona ilość miejsca, dlatego jednocześnie nie może tam przebywać wiele osób. Na mostek nie można wnosić jedzenia ani napojów.

Winda, schody i drzwi
Podobnie jak na wszystkich statkach, także i tu trzeba być przygotowanym na kołysanie. Korzystając ze schodów, należy zawsze trzymać się jedną ręką poręczy lub uchwytów. Prosimy pamiętać, że wszystkie przejścia przez drzwi mają wysoki próg. Nie należy wkładać palców w szczelinę między drzwiami, ani trzymać ich na skraju drzwi; statek może nagle się gwałtownie przechylić. W środkowej części statku znajduje się winda, z której podczas sztormu nie można korzystać.

Recepcja
W recepcji znajdującej się na pokładzie 5, można otrzymać odpowiedź na wszystkie pytania dotyczące spraw praktycznych i pobytu na statku. Personel recepcji mówi po angielsku, a pilot ekspedycji pomoże, jeśli będzie potrzebne tłumaczenie.

Rzeczy wartościowe
W każdej kabinie znajduje się sejf zamykany na klucz.  Albatros i załoga statku nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w kabinach (nawet w zamkniętych na klucz sejfach) oraz w innych miejscach na pokładzie statku.

Palenie
Palenie w pomieszczeniach wewnątrz statku jest zabronione. Palić wolno tylko na pokładzie w miejscu specjalnie oznakowanym i do tego wyznaczonym, gdzie ustawiono popielniczki.

Komunikacja na pokładzie
Komunikacja na statku opiera się na połączeniu satelitarnym o ograniczonej pojemności. Korzystając z telefonu komórkowego, połączenie jest również połączeniem satelitarnym, dlatego SMS-y są dużo droższe niż na lądzie. Prosimy pamiętać, że nie zawsze będzie możliwość połączenia się z pokładu statku.

Rzeczy znalezione
Wszelkie znalezione przedmioty prosimy zanosić do recepcji.

Baterie
Odpady na statku są segregowane. Zużytych baterii nie wyrzucamy do kosza, prosimy o przyniesienie ich do pomieszczenia IT, znajdującego się obok recepcji.

Kamizelka ratunkowa i łodzie ratunkowe
Kamizelki ratunkowe znajdują się na pokładzie łodzi ratunkowych, które można szybko opuścić na wodę. Informacje na temat procedur ratunkowych są podawane podczas obowiązkowego spotkania dotyczącego bezpieczeństwa, odbywającego się na początku podróży.

Wejście i zejście na pokład
Aby mieć pewność, że wszyscy pasażerowie, którzy opuścili pokład przy okazji zatrzymania się w porcie, na niego powrócili, prosimy o przestrzeganie następujących zasad: wszyscy goście na pokładzie statku otrzymują kartę pokładową, którą należy obowiązkowo posiadać przy sobie przy zejściu na ląd. Kartę rejestruje się przy schodzeniu ze statku oraz ponownie przy powrocie na statek. To na pasażerach ciąży odpowiedzialność za punktualny powrót na pokład statku i stosowania się do podanego harmonogramu rejsu.

Płacenie na statku
Wszystkie rachunki ze statku - z baru, za telefon, pranie czy inne - będą spisywane na zbiorczym rachunku z numerem Państwa kabiny.  Wszystkie ceny na pokładzie statku podawane są w dolarach amerykańskich, i muszą być również w tej walucie opłacone. Na pokładzie statku nie ma możliwości płacenia w złotówkach. Rachunek zostanie podliczony na koniec ostatniego dnia pobytu na statku. Można go opłacić gotówką w USD lub kartami American Express, Visa lub Mastercard. Jeśli chcecie Państwo płacić kartą, na początku podróży poproszeni zostaniecie o jej autoryzację. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących płatności na statku, prosimy kontakt z recepcją.

Napiwki
Zgodnie z międzynarodowym zwyczajem napiwki dla personelu statku są wskazane. Napiwki można dawać w gotówce (proponowana stawka to ok. 13,5 dolarów na dzień). Pytania czy chęć zmiany kwoty napiwków, proszę kierować do recepcji. Dla porządku zaznaczamy jednak, że płacenie napiwków jest oczywiście dobrowolne.

Piloci oraz goście wielu narodowości na pokładzie
Zwracamy uwagę, że oprócz pasażerów z Polski w rejsie będą uczestniczyć również pasażerowie z innych krajów. Dlatego też nasz zespół ekspedycyjny składa się z polskich i anglojęzycznych pilotów, którzy są po to, aby opiekować się wszystkimi gośćmi znajdującymi się na pokładzie. Wykłady i spotkania informacyjne będą zazwyczaj prowadzone w języku angielskim. W miarę możliwości grupa, narodowość i język będą brane pod uwagę.

Ocean Atlantic wycieczki

  • Spitsbergen - Ostatni przystanek przed Biegunem Północnym

    Poczuj pełnię lata arktycznego, kiedy słońce świeci całą dobę, a budzące się ze snu zimowego zwierzęta sprawiają, że cały ląd tętni życiem.

    4,4
    • 20-06-2020
    • 9 dni
    • 17 998,–
    od Warszawa
Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas
Tel. +48 (22) 128 48 81
i dowiedz się więcej