Twój sen o Kalifornii spełni się w miastach Los Angeles, San Francisco i Las Vegas, a także w narodowych parkach Doliny Śmierci oraz Sequioa
Spełnij swoje marzenie o Kalifornii, podróżując do legendarnych metropolii: Los Angeles, San Francisco i Las Vegas. Na trasie wycieczki znajduje się również San Diego, leżące tuż przy granicy z Meksykiem, Palm Springs – w przeszłości najsłynniejszy wakacyjny kurort gwiazd show biznesu oraz Narodowy Park Sequioa. Rozpiętość wrażeń jest ogromna: od przepychu Beverly Hills i neonów najsławniejszego miasta kasyn Las Vegas po najgorętsze miejsce na powierzchni Ziemi tj. Dolinę Śmierci oraz największe drzewa na świecie w Parku Sequioa.
San Francisco z kolei oferuje pełen wachlarz wrażeń: od stromych ulic i imponującego mostu Golden Gate Bridge, przez najstarszą w Ameryce Północnej chińską dzielnicę aż do lwów morskich przy Fisherman’s Wharf.
-
Typ Wycieczki objazdowe
-
Pilot polski
-
Wiza Tak
-
Szczepienia Nie
-
Waluta USD
Dzień 1 | Wylot z Warszawy do Los Angeles |
---|---|
Dzień 2 | Los Angeles – San Diego |
Dzień 3 | Palm Springs |
Dzień 4 | Las Vegas. Las Vegas show z kolacją (dodatkowo płatne) |
Dzień 5 | Death Valley – Visalia |
Dzień 6 | Park Narodowy Sequioa – Modesto |
Dzień 7 | Sausalito – San Francisco. Zwiedzanie miasta m.in. Chinatown, most Golden Gate, wzgórza Twin Peaks |
---|---|
Dzień 8 | San Francisco – 17-Mile Drive – Monterey – Carmel – Pismo Beach |
Dzień 9 | Pismo Beach – Santa Barbara – Getty Center/Villa i Los Angeles |
Dzień 10 | Los Angeles. Wylot do Polski |
Dzień 11 | Przylot do Warszawy |
Daty wyjazdu
Terminy | Długość pobytu | Cena | Lotnisko wylotu | Uwaga | |
---|---|---|---|---|---|
9 498,– |
Warszawa
|
|
Program wycieczki
Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.
Z Warszawy polecimy do Los Angeles. Po przylocie udamy się bezpośrednio do hotelu, gdzie będzie czas na odpoczynek. W hotelu dostępny jest basen, dlatego polecamy spakować kostium kąpielowy.
Los Angeles jest drugim największym miastem w Stanach Zjednoczonych. W tej powierzchniowo olbrzymiej aglomeracji mieszka 15 milionów ludzi. L.A., bo takiej formy używa się na co dzień, jest światowym centrum show-biznesu, przede wszystkim filmu, telewizji i muzyki, ale nie tylko. Znajdują się tutaj liczne parki rozrywki, galerie, odbywa się wiele wydarzeń kulturalnych. To miasto, w którym spełnia się amerykański sen o sukcesie i wartej miliony dolarów willi w Bel Air czy Malibu.
Rano wyruszymy do San Diego. Hotel, w którym spędziliśmy noc, mieści się w dzielnicy Irvine. Dzięki takiej lokalizacji unikniemy porannego szczytu na ulicach L.A. Po drodze zatrzymamy się przy La Jolla Cove – uroczym miasteczku nadmorskim i jednym z najbogatszych w Kalifornii. Następnie zjemy obiad w Seaport Village leżącej wprost naprzeciwko wyspy Coronado, którą z San Diego łączy niemal 2,5-kilometrowy, przepięknej konstrukcji most. Na wyspie znajduje się baza lotnictwa wojskowego, w której nagrywane były niektóre sceny do słynnego filmu Top Gun z Tomem Cruisem w roli głównej. Po południu zameldujemy się w naszym hotelu.
Pozostałą część dnia można spędzić na samodzielnym zwiedzaniu San Diego. Pilot jest do Państwa dyspozycji i dla chętnych zorganizuje wspólne zwiedzanie miasta. Szczególnie polecamy spacer po porcie, gdzie zacumowany jest słynny lotniskowiec USS Midway - największa atrakcja miasta.
Dzisiaj wyruszymy na północ do Palm Springs. Po obiedzie będziemy mieć okazję przejechać się największą na świecie kolejką linową Palm Springs Aerial Tramway. Jej wagony poruszają się wolno, w 12,5 minuty pokonują całą 4 kilometrową trasę i wjeżdżają na szczyt kanionu Chino na wysokość 2600 m n.p.m., skąd rozciąga się spektakularny widok na dolinę.
W Palm Springs będziemy z powrotem późnym popołudniem.
Palm Springs można porównać do oazy, gdyż otoczone jest pustynią i górami San Jacinto. Znajduje się kilka godzin jazdy od L.A. Od początku XX wieku ciepły i suchy klimat w połączeniu z cieniem gór przyciągały do Palm Springs licznych kuracjuszy. W latach 20. i 30. gwiazdy Hollywood zaczęły budować w tej okolicy swoje domy letniskowe – często w stylu modernistycznym, eksperymentalne architektonicznie. Nadal można zobaczyć przykłady domów w tzw. stylu pustynnomodernistycznym. W Palm Springs gwiazdy show biznesu mogły spędzać czas w spokoju z dala od mediów i fanów. Niewielka odległość do Los Angeles i Hollywood sprawia, że to idealne miejsce na domek letniskowy. Rozwój i popularność tego terenu nie malały w latach 50. i 60., stałymi bywalcami tego miejsca były gwiazdy takie jak Elvis Presley czy Frank Sinatra. W latach 70. osiedlali się tu emeryci. Z czasem charakter miejscowości zmienił się – wakacyjny kurort stał się zwykłym miastem. Potem w latach 80. Palm Springs trochę wyszło z mody. Ciągle jednak pojawiali się nowi mieszkańcy i nowi kuracjusze, których przyciągał przyjemny mikroklimat, dawny czar Hollywood, przestrzeń, brak pośpiechu na co dzień oraz oczywiście świetne pola golfowe. Samo miasto ma ok. 45 tys. stałych mieszkańców.
Pozostałą część dnia polecamy spędzić na samodzielnym zwiedzaniu Palm Springs. W jego centrum znajduje się dużo sklepów, restauracji, kawiarni, teatrów, muzeów i galerii sztuki.
Ze spokojnego Palm Springs pojedziemy w stronę stolicy neonów nazywanej również miastem grzechu, do mieniącego się światłami Las Vegas, gdzie dotrzemy w porze obiadowej. Stolica hazardu powstała z inicjatywy mafii w latach 30. XX wieku na samym środku pustyni w liberalnym stanie Nevada. Tak ekstremalnie suchą ziemię można było wykorzystać jedynie pod budowę kasyn i barów. Bez względu na uprzedzenia, surrealizm tego miasta wprawia w zachwyt i budzi podziw.
„Stare” Vegas rozciąga się wokół ulicy Freemont Street. Legendarne hotele i kasyna stoją tuż obok siebie skąpane w niezliczonych neonowych reklamach. Gdy Freemont Street zaczęła w latach 90. tracić pozycję na rzecz The Strip, stworzono zadaszony deptak Freemont Street Experience z mnóstwem sklepów, restauracji i scen koncertowych, dzięki czemu rejon ten dostał nowe życie.
Pozostała część dnia przeznaczona jest na samodzielne odkrywanie fascynującego zagłębia kasyn, restauracji i sklepów. Duże kasyna zbudowane są na kanwie różnorodnych motywów: od średniowiecza i starożytnego Rzymu do świata piratów czy cyrkowców. Nawet w ciągu dnia gra w kasynach nie ustaje, jednak najlepiej podziwiać przepych i lśnienie tego miasta po zapadnięciu zmroku.
The Strip to zaledwie siedmiokilometrowy odcinek Las Vegas Boulevard, przy którym znajdują się naprawdę duże, a wśród nich nawet największe na świecie hotele, ośrodki wypoczynkowe i kasyna. Przy The Strip dostępnych jest w sumie ponad 150 tys. pokoi hotelowych.
W Las Vegas i okolicy są również doskonałe miejsca, gdzie można zrobić zakupy. W razie zainteresowania uczestników, pilot chętnie pomoże w organizacji wspólnego wyjazdu do jednego ze znajdujących się w pobliżu miasta centrów outletowych, w których można kupić mnóstwo markowych produktów w bardzo atrakcyjnych cenach.
Wieczór można spędzić oglądając prawdziwy multimedialny show. Vegas od początków swego istnienia oferuje różnego rodzaju pokazy z udziałem gwiazd show biznesu. Propozycja dodatkowej wieczornej wycieczki zapewni wspaniałą rozrywkę w postaci show dance, muzyki i pokazów magii – wszystko pełne blasku i przepychu, które pomogły przecież stworzyć to miasto. Zapisy i opłata za multimedialny show przed wyjazdem.
To będzie jeden z tych dni, kiedy będziemy szczególnie wdzięczni za wynalezienie klimatyzacji. Wybierzemy się do Doliny Śmierci czyli Death Valley. Wycieczkę rozpoczniemy wcześnie rano zanim temperatura osiągnie maksymalne wartości. Pojedziemy do Pahrump, a potem na zachód w kierunku Doliny Śmierci, która jest największym parkiem narodowym w Ameryce. Odnotowuje się tutaj najwyższe temperatury na świecie (rekord wynosi 56,7℃). Jest tak gorąco, że na skale można usmażyć jajko. Chociaż podczas naszej wycieczki temperatura raczej nie będzie aż tak wysoka, na pewno ucieszymy się z powrotu do klimatyzowanego autokaru. To doświadczenie uzmysłowi nam jak trudną i ryzykowną wędrówkę podjęli pierwsi osadnicy zmierzający na zachód przez te niegościnne tereny. Wielu z nich straciło życie w bezlitosnym upale.
Dotrzemy do punktu widokowego Zabriskie Point, skąd spojrzymy na formacje skalne w różnorakich kształtach i kolorach. Można stąd zobaczyć ogromną równinę solną nazywaną diabelskim polem golfowym, na której znajduje się najniżej położony punkt zachodniego świata (8. najniższy na Ziemi), tj. 86 m poniżej poziomu morza.
Po drodze mijać będziemy piękne punkty widokowe. Przerwę na lunch zrobimy w małej wiosce Furnace Creek, gdzie znajduje się stare muzeum boraksu.
(W przypadku wycieczki do Doliny Śmierci zastrzegamy możliwość zmiany programu z powodu złych warunków pogodowych lub drogowych).
Po lunchu wyruszymy w dalszą drogę przez Dolinę Śmierci w kierunku Bakersfield w południowej Kalifornii. Następnie będziemy kontynuować podróż przez obszary rolnicze aż do miasta Tulare, gdzie zatrzymamy się na nocleg.
Dzisiaj pojedziemy do Narodowego Parku Sequioa, którego powierzchnia wynosi 1 635 km². Pierwszy przystanek zrobimy przy Drzewie Generała Granta. Pójdziemy na spacer szlakiem o długości ok. 800 metrów, dlatego warto pamiętać o zabraniu wygodnych butów. Następnie udamy się do największego pod względem objętości drzewa na świecie, The General Sherman Tree. Ma 83 metry wysokości i 11 metrów średnicy pnia (miara przy ziemi). Jego wiek szacuje się na ok. 2200 lat, zaś wagę na ok. 1385 ton. Do drzewa można dojść spacerkiem, odległość to ok. 1,3 km, w sezonie letnim na trasie kursuje wahadłowy autobus.
Z Modesto ruszamy na północ do otoczonego morskimi falami miasta San Francisco. Choć to typowa, pełna kontrastów, amerykańska metropolia, w której okazałe budynki i siedziby wielkich firm sąsiadują z zaniedbanymi, ubogimi dzielnicami, udało się tu utrzymać przytulną atmosferę małego miasteczka. Otwarte tramwaje linowe pną się tu w górę stromych ulic, wzdłuż których rozciągają się palmy i niskie budynki, a natężenie ruchu jest zadziwiająco małe. Odwiedzimy Chinatown, które jest niczym lokalna filia potężnego chińskiego miasta portowego, Szanghaju. W przeciwieństwie jednak do stale rozwijającego się Szanghaju, tutaj zachował się klimat z dawnych lat, który tworzą liczne małe sklepiki i restauracje ozdobione kolorowymi szyldami z chińskimi znakami.
Głównym punktem naszego programu będzie most Golden Gate, który ma prawie 2,7 km długości, a przejście go pieszo to niecodzienne przeżycie. Przy dobrej pogodzie chętni mogą się wybrać na spacer po moście.
Odwiedzimy też centrum miasta z gigantycznymi drapaczami chmur o wysokości 260 metrów. Kolejnym celem będą wzgórza Twin Peaks, skąd rozciąga się spektakularny widok na Zatokę San Francisco, most Oakland i samo miasto. Obiad zjemy przy Fisherman's Wharf, skąd dobrze widać więzienie Alcatraz, w którym do 1963 roku więzieni byli najbardziej niebezpieczni amerykańscy przestępcy m.in. sam Al Capone. Warto także zobaczyć niezliczone uchatki kalifornijskie wygrzewające się na deskach mariny przy Pier 39.
Po wizycie w San Francisco pojedziemy do hotelu we Fremont. Reszta dnia pozostaje do własnej dyspozycji.
Dzisiaj udamy się na południe. Pojedziemy do Monterey, kiedyś rybackiego miasteczka, które znane jest dziś przede wszystkim z powieści Johna Steinbecka oraz z odbywających się tu słynnych festiwali muzycznych. Wielu światowej sławy muzyków rockowych, jak Otis Redding i Jimi Hendrix, przyczyniło się do zapisania nazwy tego miasta na muzycznej mapie świata.
Monterey było pierwotnie stolicą Kalifornii. Nigdzie indziej w Kalifornii dziedzictwo hiszpańskie nie jest tak wyraziste jak tutaj. Stare, hiszpańskie budownictwo wciąż nadaje miastu romantyczny, historyczny akcent, a marzyciele mogą próbować szukać znaku Z jak Zorro, choć pewnie z małą szansą na powodzenie. Część serialu, komiksów i filmów o mistrzu szermierki w przebraniu rozgrywa się właśnie w tym mieście. Zorro, mimo że tak popularny, jest jednak tylko wytworem wyobraźni. Dziś miasto słynie najbardziej ze swojej cudownej mariny i bezkonkurencyjnego akwarium. Będziemy mieć trochę czasu na zwiedzenie Monterey. Potem wyruszymy na południe na malowniczą przejażdżkę wzdłuż 17 Mile Drive, która prowadzi po skalistym wybrzeżu Półwyspu Monterey.
Następnie pojedziemy w kierunku miasta Clinta Eastwooda Carmel.
Nocleg w Pismo Beach.
Z samego rana udamy się do egzotycznej, nadmorskiej miejscowości Santa Barbara, wyróżniającej się kolonialną architekturą i wszechobecną hiszpańską kulturą. Choć jest to pod każdym względem nowoczesne miasto, zachowały się tu ślady dawnej kolonizacji.
Po drodze do Los Angeles odwiedzimy Getty Center albo Getty Villa. Muzea te są zamknięte w różne dni, więc w zależności od dnia tygodnia w jakim wypadnie ten dzień programu zwiedzimy jedno albo drugie. Ogromne zbiory dzieł sztuki zmarłego miliardera i potentata naftowego, J. Paula Getty’ego, rozmieszczone są w tych dwóch obiektach, które wspólnie tworzą J. Paul Getty Museum. Muzeum jest zarządzane przez J. Paul Getty Trust, najbogatszą na świecie instytucję kultury i sztuki. Getty Villa została zbudowana w 1974 roku niedaleko domu, w którym mieszkał Getty, w dzielnicy Pacific Palisades. Mieści jego ogromną kolekcję znalezisk ze starożytnego Rzymu, Grecji i Etrurii. Inspirację projektu willi stanowiła budowla Villa dei Papiri, wzniesiona w starożytnym mieście Herkulanum, a samą willę otaczają wspaniałe ogrody rzymskie. Kolekcja antyków obejmuje około 44 tys. obiektów, pochodzących z okresu od 6500 r. p.n.e. do 400 r. n.e. Od 1997 r. na wzgórzu w dzielnicy Brentwood króluje Getty Center. Piękna, modernistyczna architektura budynku czyni go miejscem idealnie pasującym dla kolekcji sztuki nowoczesnej, szczególnie sztuki europejskiej z XX wieku (m.in. dzieł Van Gogha i Gauguina), a także europejskiej i amerykańskiej fotografii z XIX i XX wieku. Na terenie kompleksu znajdują się również ogrody z licznymi rzeźbami, centrum badawcze z imponującą biblioteką oraz różne budynki administracyjne związane z fundacją J. Paul Getty Trust.
Po zwiedzeniu muzeum pojedziemy pojedziemy do Los Angeles, a pozostała część dnia i wieczór będzie wolna. Dla chętnych nasz pilot zorganizuje dodatkowe zwiedzanie „miasta Aniołów”.
Dzisiaj pożegnamy się z Los Angeles i powoli ruszymy w kierunku domu. Zanim jednak dotrzemy na lotnisko, przejedziemy się jeszcze przez miasto. Zobaczymy m.in. Salę Koncertową Walta Disneya, która może pomieścić ponad 2200 gości. Została ona zaprojektowana przez Franka Gehry’ego i otrzymała wiele nagród za imponującą architekturę i niesamowite wrażenia dźwiękowe. Będąc w Los Angeles musimy też poczuć tchnienie wielkich gwiazd Hollywood. Szansa taka nadarzyć się może podczas oglądania legendarnego Chinese Theatre i przechadzki po Alei Gwiazd czyli Walk of Fame, gdzie nazwiska gwiazd z branży filmowo-muzycznej zostały uwiecznione w postaci gwiazd na chodniku. Zobaczymy słynny Dolby Theatre (dawniej Kodak Theatre), który co roku podczas ceremonii rozdania Oscarów przyciąga na czerwony dywan setki celebrytów. Nawet poza sezonem oscarowym można spotkać różne sławne osoby lub ludzi, którzy zarobkowo przebierają się za legendarnych przedstawicieli amerykańskiego przemysłu rozrywkowego. Za kilka dolarów można sobie zrobić z nimi zdjęcie.
Z lotniska w Los Angeles polecimy do Polski.
Wycieczka - „VEGAS! THE SHOW" z kolacją
„VEGAS! THE SHOW " to przedstawiona w pigułce historia Las Vegas, ale w sposób, w jaki można to zobić tylko w Las Vegas. Pokaz ten to opowieść o tym, jak miasto leżące na złotej pustyni zmienilo się w mekkę dla artystów z całego świata. Pokaz zawiera muzykę najbardziej znanych ikon Las Vegas: Rata Packa, Elvisa Presleya i wielu innych.
Przeżyj wieczór klasycznej rozrywki w Vegas, gdzie przy akompaniamencie muzyki na żywo tancerki i tancerze przeniosą nas w czasie.
Kolacja oraz transport na/z show wliczone są w cenę.
Cena: 498 zł/os
Informacja o cenie
- Cena wycieczki
-
Od 9 498,– PLN za osobę w pokoju dwuosobowym.
Zobacz ceny dla wszystkich terminów
- Dopłata do pokoju 1-osobowego
-
Wyjazd 2020: 3 198,- PLN
Wyjazd 2021: 2 598,- PLN
- Cena zawiera
-
- Opiekę polskiego przewodnika
- Przelot w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa – Los Angeles – Warszawa (w obie strony z przesiadką)
- Wycieczki zgodnie z programem
- Zakwaterowanie hotelach w pokojach dwuosobowych
- Wyżywienie: śniadania (amerykańskie lub tzw. kontynentalne)
- Podstawowe ubezpieczenie KL i NNW
- Cena nie zawiera
-
- Dopłaty do pokoju 1-osobowego
- Wycieczki Las Vegas-show z kolacją
- Napiwków dla lokalnych przewodników i kierowców (ok 75 USD/na osobę)
- Wydatków indywidualnych
- Rejestracji w systemie ESTA (14 USD)
- Wszystkiego, czego nie wymieniono w punkcie „Cena zawiera”
Informacje praktyczne
Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.
Informacje o podróży
Liczba uczestników
Wymagane minimum uczestników to 20 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.
Przed podróżą
ESTA - zezwolenie na wjazd do USA
Od 11.11.2019 r obywatele polscy podróżujący do USA w celach turystycznych i biznesowych na okres do 90 dni nie są objęci obowiązkiem wizowym. Powinni jednak przed podróżą ubiegać się o autoryzację za pośrednictwem Elektronicznego Systemu Autoryzacji Podróży (ESTA). Proces rejestracji w systemie ESTA oraz ważne informacje znajdują się na stronie https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Rejestracja w systemie ESTA to koszt 14 USD (płatne kartą kredytową) a standardowy czas oczekiwania na zatwierdzenie wniosku to 72 godziny.
Zgoda w systemie ESTA wydawana jest na dwa lata. W tym czasie można odwiedzać USA wielokrotnie, ale żaden pobyt nie może przekroczyć 90 dni.
Podróżni z już otrzymaną wizą nie muszą ubiegać się o autoryzację ESTA i mogą dalej z niej korzystać.
Zniesienie obowiązku wizowego do USA dla Polaków nie dotyczy wszystkich. Na mocy amerykańskich przepisów, nie mogą z niego korzystać osoby, które po 1 marca 2011 r. były w Iranie, Iraku, Jemenie, Korei Północnej Libii, Somalii, Sudanie lub Syrii. W przypadku braku otrzymania autoryzacji ESTA można ubiegać się o wizę w amerykańskiej ambasadzie lub konsulacie. Formalności wizowe przy takiej procedurze mogą trwać kilka tygodni, należy więc zadbać o nie odpowiednio wcześniej.
Informacje na temat obowiązujących przepisów wjazdowych, Polacy oraz obywatele innych państw, uzyskają kontaktując się z Ambasadą USA w Polsce tel. +48 22 504 20 00 lub naszym biurem partnerskim 2 Ways www.wizaserwis.pl.
Każdy uczestnik wycieczki powinien we własnym zakresie zadbać o to, by posiadać wszystkie wymagane dokumenty uprawniające do przekroczenia granicy.
Sprzęt elektroniczny w bagażu podręcznym
Informacje dotyczące elektroniki
Więcej informacji na temat sprzętu elektronicznego można przeczytać w dziale informacji praktycznych pod adresem: www.albatros.pl/kierunki-podrozy/ameryka-polnocna/usa/informacje
Wymogi bezpieczeństwa podczas lotów do USA
Amerykańskie władze zaostrzyły wymogi bezpieczeństwa w zakresie lotów do USA. Wszelki sprzęt elektroniczny wnoszony w bagażu podręcznym na pokład samolotu (telefony komórkowe, tablety, iPady, laptopy itp.) należy na żądanie włączyć podczas kontroli bezpieczeństwa. Oznacza to, że musisz dopilnować, by bateria była w pełni naładowana po przybyciu na lotnisko.
Jeśli niemożliwe jest włączenie przyniesionego sprzętu, nie można go zabrać na pokład samolotu, lecz należy go pozostawić w punkcie kontroli bezpieczeństwa. Ta nowa zasada związana jest z obawą władz dotyczącą możliwości wykorzystania urządzeń elektronicznych do działań terrorystycznych.
Z ręką na sercu
Z ręką na sercu
Wycieczka zorganizowana jest tak, aby zapewnić jej uczestnikom jak najwięcej wrażeń zarówno w parkach narodowych, jak i wielkich miastach. Oznacza to, że w niektóre dni będziemy podróżować na dalekich dystansach – wynoszących czasami nawet 700 km. Po drodze będziemy się kilkukrotnie zatrzymywać, aby podziwiać krajobraz, co jest ciekawym sposobem zwiedzania USA „on the road”.
Zwykłe autokary turystyczne w USA są ogólnie rzecz biorąc wygodne. Chociaż często mają tylko jedno wejście – z przodu autokaru. Nie mają natomiast drzwi tylnych, które znamy z domu. Ponadto rzadko jest uchwyt na kubek na fotelu przed nami. Dlatego dobrze jest zabrać ze sobą wygodny plecak, który przyda się na rzeczy osobiste podczas wycieczek i przejazdów autokarem.
San Francisco jest jedną z najchętniej odwiedzanych metropolii na świecie. Położenie miasta sprawia, że trudno jest zwiększyć liczbę hoteli, co wpływa na stosunkowo wysokie ceny noclegów. W związku z tym wybraliśmy hotel, który znajduje się w dobrym miejscu do samodzielnego poznawania miasta – blisko Tenderloin – i oferującym dobry dojazd do Fisherman’s Wharf i Chinatown. Hotel, który dawniej pełnił funkcję ratusza, prosi się o niewielką renowację.
Amerykańska kultura dotycząca śniadań jest dość uproszczona w porównaniu ze skandynawską. W większości standardowych hoteli w USA serwowane jest tzw. „continental breakfast”, składające się zazwyczaj z kawy/herbaty, soku i tostów z masłem i dżemem. Nierzadko w amerykańskich hotelach śniadanie serwowane jest tylko w formie zapakowanego prowiantu, ponieważ wiele osób traktuje je jako rozwiązanie „to go” – śniadanie na wynos, które można zjeść w drodze.
Amerykańskie zwyczaje dotyczące napiwków mogą szczególnie nam Skandynawom wydawać się dość uciążliwe. Aby ograniczyć dyskomfort podróżnych, przewodnik podróży zwykle proponuje zebranie napiwków od całej grupy i przekazuje je obsłudze podczas poszczególnych punktów programu.
Ogólne zasady podróży
Podróżuj bezpiecznie
Abyście Państwo poczuli się bezpiecznie i komfortowo w świecie koronawirusa, podjęliśmy szereg działań mających na celu zminimalizowania ryzyka infekcji już od etapu planowania, aż do powrotu po realizacji podróży marzeń z Albatros Travel. Nasze działania obejmują:
- Certyfikację pilotów wycieczek zgodnie z wytycznymi WHO dotyczącymi kontroli zakażenia
- Bardzo wysokie wymagania co do reżimu sanitarnego wobec naszych partnerów
- Informację wszystkich uczestników podróży o ubezpieczeniu podróżnym i zachowaniu środków ostrożności, by zmniejszyć ryzyko infekcji
Wymagania w zakresie sprawności fizycznej
Ubezpieczenie podróżne
Ubezpieczenie podróżne Allianz
Piloci Albatros Travel
Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane.
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.
Napiwki
Podczas wycieczek zetkniesz się z codziennym życiem i lokalnymi zwyczajami. W wielu krajach miejscowi przewodnicy i kierowcy spotykani w trakcie podróży oczekują drobnych sum, ponieważ wynagrodzenie pracowników branży usługowej często opiera się na napiwkach. W programie podróży określamy kwotę, jaką należy na nie przeznaczyć i prosimy, by wziąć to pod uwagę. Cena wycieczki nie uwzględnia napiwków, ponieważ jest to sprawa indywidualna, a zwyczaj dawania napiwków jest częścią kultury danego kraju, dlatego należy go uszanować. Dla formalności pragniemy zaznaczyć, że napiwki są oczywiście dobrowolne.
Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.
Paszport
Podróż z małoletnimi
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.
Miejsce w samolocie
Posiłki specjalne
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.
Miejsce w autokarze
Przy wycieczkach lotniczych Albatros Travel nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze.
Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.
Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.
Zastrzeżenia/zmiany
Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty.
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.
Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania.