California Dreamin’

group-tour
Wycieczki objazdowe z polskim pilotem

Spełnij swój sen o Kalifornii podróżując do kultowych miast jak San Francisco i Los Angeles oraz pokonując malowniczą trasę 17-Mile Drive

Co bardziej może pasować do  urzeczywistnienia „amerykańskiego snu” niż  przejażdżka  malowniczą autostradą numer 1 w  połączeniu ze zwiedzaniem pełnego uroku San Francisco i gwiazdami filmu w Los Angeles? Rozkoszuj się kalifornijskim wybrzeżem Pacyfiku podczas naszej podróży przez wspaniałe Beverly Hills i cudowną plażę Venice Beach z malowniczymi widokami surowych nadbrzeżnych klifów  poprzecinanych  szerokimi piaszczystymi plażami, aż po słynne strome ulice San Francisco z imponującym mostem Golden Gate, najstarszą chińską dzielnicą w  Ameryce Północnej oraz lwami morskimi przy Fisherman’s Wharf.

Kliknij i powiększ mapę
  • Typ Wycieczki objazdowe

  • Pilot Polski

  • Wiza Tak

  • Szczepienia Nie

  • Waluta USD

Program wycieczki 10 dni
Dzień 1
Przelot Warszawa- San Francisco
Dzień 2
San Francisco. Wycieczka po mieście, most Golden Gate i Sausalito. Powrót promem do San Francisco.
Dzień 3
San Francisco. Zwiedzanie słynnego więzienia Alcatraz
Dzień 4
San Francisco. Zwiedzanie najbardziej intersujących dzielnic miasta: Union Square, Chinatown, Alamo Square, Haight-Ashbury i Castro
Dzień 5
San Francisco – 17-Mile Drive – Carmel – Monterey. Możliwość obserwacji wielorybów o zachodzie słońca
Dzień 6
Monterey – Ragged Point – Morro Bay – Pismo Beach. Przejazd autostradą nr 1
Dzień 7
Pismo Beach – Solvang – Santa Barbara – Getty Center/ Villa – Los Angeles
Dzień 8
Wycieczka po Mieście Aniołów oraz plaża Venice Beach
Dzień 9
Wylot z Los Angeles do Polski
Dzień 10
Przylot do Warszawy

Zdjęcia

Kliknij zdjęcie, aby je powiększyć

Program wycieczki

Pobierz pełen program Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.

Dzień 1
Przelot Warszawa- San Francisco
ulica Lombard Street, San Francisco

Z Warszawy polecimy do San Francisco. Po przylocie pojedziemy bezpośrednio do hotelu. Po krótkim odpoczynku udamy się na spacer po Fisherman’s Wharf, niegdyś dzielnicy portowej, która obecnie została przekształcona w mekkę turystów z niezliczoną ilością restauracji, sklepów i innych atrakcji. Niemal z każdego miejsca roztacza się wspaniały widok na wyspę- więzienie Alcatraz, a przy marinie Pier 39  można zobaczyć wylegujące się w słońcu uchatki kalifornijskie. Wśród barwnego tłumu przechodniów, ulicznych artystów z ich licznymi pokazami  i ogólnego gwaru będziemy mieli okazję doświadczyć atmosfery typowej dla kolorowego, południowoamerykańskiego targu. I nawet jeśli pomimo długiej podróży i różnicy czasu będziemy mieli jedynie ochotę, aby położyć się spać to jednak warto się przemóc i spróbować przestawić na  lokalny rytm dobowy, aby w kolejnych dniach czerpać jak najwięcej z naszego pobytu w USA.

Dzień 2
San Francisco. Wycieczka po mieście, most Golden Gate i Sausalito. Powrót promem do San Francisco.
Most Golden Gate to ikona San Francisco i jedna z głównych atrakcji miasta

Choć miasto jest typową  amerykańską metropolią, pełną kontrastów, gdzie wspaniałe budynki i sklepy sąsiadują z zaniedbanymi, ubogimi dzielnicami, udało się tu zachować kameralną atmosferę małego miasteczka. Otwarte tramwaje linowe pną się w górę stromych ulic, wzdłuż których stoją palmy i niewysokie budynki, a ruch na ulicach jest zadziwiająco mały.

Po śniadaniu wybierzemy się na zwiedzanie miasta w części położonej nad zatoką z główną atrakcją czyli mostem Golden Gate. Ten najbardziej na świecie znany most ma 2700 m długości, a przejście go pieszo jest naprawdę wyjątkowym przeżyciem. Przy dobrej pogodzie chętni będą mogli wybrać się na taki spacer, po czym na drugim końcu mostu zostaną odebrani przez nasz autokar. I to właśnie tutaj znajduje się idylliczne miasteczko portowe Sausalito, które również odwiedzimy. To co go wyróżnia to wspaniałe widoki nie tylko na zatokę ale także na San Francisco i Wyspę Aniołów, oraz malowniczo położone domy zbudowane  kaskadowo na zboczach wzgórz schodzących wprost do wody. Jeszcze przed II wojną światową Sausalito było niewielką miejscowością, w której podczas wojny zlokalizowano ogromną stocznię, gdzie w latach 1942-1945 wybudowano 93 statki towarowe i tankowce. Po zakończeniu wojny do miasteczka zaczęli napływać artyści tworząc tu swoje kolonie i mieszkając na łodziach i barkach zacumowanych wzdłuż zatoki. W mieście zapanował klimat bohemy, który wciąż jest tu żywy. Po obiedzie (we własnym zakresie), udamy się w kierunku małego portu, skąd wrócimy promem do San Francisco. W porcie tym, znany piosenkarz soulowy Otis Redding napisał swój wiecznie żywy przebój „Sittin’ on the dock of the Bay”. Rejs potrwa około godziny, a czas ten spędzimy bardzo przyjemnie podziwiając zapierające dech w piersiach widoki na San Francisco i Alcatraz. Wczesnym popołudniem wrócimy do hotelu, a cały wieczór będzie do Państwa dyspozycji. Dla chętnych nasz pilot zorganizuje dodatkowe wyjście do miasta.

Dzień 3
San Francisco. Zwiedzanie słynnego więzienia Alcatraz
prom do byłej wyspy więziennej Alkatraz

W dniu dzisiejszym wybierzemy się na wycieczkę do sławnego niesławnego Alcatraz. Z hotelu udamy się do przystani Pier 33, skąd popłyniemy na wyspę, która jest też nazywana Wyspą Głuptaków lub Skałą (The Rock). Do 1963  funkcjonowało tutaj więzienie o zaostrzonym rygorze dla najgroźniejszych amerykańskich przestępców wśród których byli m.in. Al Capone, Robert Stroude (The Birdman), George „The Machine Guy” Kelly. Obecnie Alcatraz jest obiektem muzealnym, gdzie można poznać przerażającą, acz fascynującą historię tego miejsca jak również podziwiać piękne widoki na San Francisco.

Po powrocie do miasta będzie czas wolny, który warto przenaczyć m.in. na spacer w Golden Gate Park, który jest trzecim najchętniej odwiedzanym parkiem w USA, znajduje się w nim ponad 7000 gatunków roślin, małe jeziorka i muzea. W Pałacu Sztuk Pięknych można podziwiać wspaniałe dzieła sztuki, a w Exploratorium, które zostało uznane za najlepsze muzeum w San Francisco, na uwagę zasługuje ponad 650 wystaw i atrakcji, które z pewnością wzbudzą zainteresowanie zwiedzających w każdym wieku.  Dla chętnych nasz pilot zorganizuje wyjście w grupie.

Dzień 4
San Francisco. Zwiedzanie najbardziej intersujących dzielnic miasta: Union Square, Chinatown, Alamo Square, Haight-Ashbury i Castro
Kolorowe, wiktoriańskie domki w Alamo Square, San Francisco

W dniu dzisiejszym będziemy  przemieszczać się z naszym przewodnikiem po ulicach San Francisco  tramwajem, który jest znakiem rozpoznawczym miasta. Na początek odwiedzimy słynną dzielnicę Union Square – która jest bezpretensjonalną mieszanką wszystkiego od eleganckich sklepów, domów towarowych, galerii i teatrów po małe, tanie sklepiki czy sklepy z pamiątkami. Stąd udamy się do Chinatown, które jest najstarszą tego typu dzielnicą w Ameryce Północnej i największym ośrodkiem społeczności chińskiej poza Azją.  Znajdują się tu chińskie świątynie, niezliczone sklepy i chińskie restauracje. Dzielnica przypomina lokalną odsłonę potężnego miasta portowego – Szanghaju, ale w przeciwieństwie do tej współczesnej metropolii, zachowała typową dla starożytnej kultury chińskiej atmosferę, dzięki niezliczonej ilość małych sklepików tonących w morzu kolorowych szyldów z chińskimi znakami.

Następnie trasa naszej wycieczki wiedzie przez  Alamo Square, gdzie zobaczymy wiele pięknych, wiktoriańskich domów, które zachowały się w San Francisco. Dzielnica Nob Hill, lub „Snob Hill”, jak protekcjonalnie jest nazywana przez tych, którzy nie są jej mieszkańcami, wręcz emanuje historią i kulturą. Okolica ta stała się atrakcyjnym  miejscem do zamieszkania dla elit, gdy w roku 1870 doprowadzono  tutaj linie tramwajową, co znacznie ułatwiło komunikację z miastem.

Kolejny punkt na naszej liście to dzielnica Castro skąd można podziwiać Twin Peaks czyli dwa centralne wzgórza miasta. Niegdyś służyły one prawdopodobnie jako punkty obserwacyjne rdzennym mieszkańcom tego obszaru – Indianom Ohlone – których Hiszpanie spotkali na tych terenach w 1769 roku. Na koniec zwiedzimy dzielnicę Haight-Ashbury – centrum amerykańskiej kontrkultury i ruchu hippisowskiego, który prawdopodobnie właśnie tutaj powstał. Podczas II wojny światowej San Francisco przeżyło gwałtowny rozwój jako najważniejszy port dla walczącej na Pacyfiku amerykańskiej floty. Tysiące żołnierzy było stąd wysyłanych na front i wielu  z powracających weteranów po wojnie osiedlało się w mieście już na stałe. Okolice North Beach rozwinęło się jako miejsce dla ruchów alternatywnych, gdzie zaczęła się osiedlać cyganeria artystyczna do której w latach 50-tych XX wieku dołączyli przedstawiciele kultury bitników. Niestety, wraz z rozwojem dzielnicy, wzrosły opłaty za czynsz i artyści oraz wszelkiej maści „wolne duchy” i „postępowcy” musieli szukać innego miejsca do życia. Przenosili się oni stopniowo do domów przy ulicy Haight, gdzie czynsze wciąż były tanie. Do dzisiaj czuć tutaj swobodny klimat kultury „dzieci-kwiatów”, gdy każdy mógł być sobą i robić to co chciał.

Dzień 5
San Francisco – 17-Mile Drive – Carmel – Monterey. Możliwość obserwacji wielorybów o zachodzie słońca (ok. 210 km)
17 Mile Drive to malownicza trasa od Pebble Beach do Pacific Grove

Zostawiamy za sobą wspaniałe San Francisco i udajemy się na południe. Pojedziemy wzdłuż jednej z najpiękniejszych tras na Półwyspie Monterey, słynnej 17-Mile Drive. Droga wije się wzdłuż kalifornijskiego wybrzeża Pacyfiku od Pacific Grove do Pebble, a po drodze jeden za drugim ukazywać nam się będą zapierające dech w piersiach widoki. Trzymajmy aparaty fotograficzne w pogotowiu, bo oczywiście będziemy się zatrzymywać po drodze wszędzie tam, gdzie to tylko będzie możliwe. Przystanek z pewnością zrobimy w spokojnym nadmorskim miasteczku Carmel, w którym Clint Eastwood przez wiele lat pełnił rolę burmistrza. Następnie przejdziemy Monterey, kiedyś rybackiego miasteczka, które znane jest dziś przede wszystkim z powieści Johna Steinbecka oraz z odbywających się tu słynnych festiwali muzycznych. Wielu światowej sławy muzyków rockowych, jak Otis Redding i Jimi Hendrix, przyczyniło się do zapisania miasta na muzycznej mapie świata. Monterey było pierwotnie stolicą Kalifornii. Nigdzie indziej w Kalifornii dziedzictwo hiszpańskie nie jest tak wyraźne jak tutaj. Stare, hiszpańskie budynki wciąż nadają miastu romantyczny, historyczny charakter, a romantycy mogą udać się na poszukiwania znaku Z jak Zorro, choć pewnie z małą szansą na powodzenie. Niektóre części serialu, komiksów i filmów o mistrzu szermierki w czarnej pelerynie rozgrywała się właśnie w tym mieście. Zorro, mimo że tak popularny, jest jednak tylko wytworem wyobraźni. Dziś miasto słynie najbardziej ze swojej modnej mariny i wyjątkowego oceanarium.

Będzie także czas na samodzielne spacery po mieście lub rejs o zachodnie słońca w poszukiwaniu wielorybów. Oczywiście nie ma gwarancji na ich spotkanie, ale jeśli dopisze nam szczęście może wypatrzymy również delfiny, humbaki czy orki.  

Rejs w poszukiwaniu wielorybów nie jest wliczony w cenę wycieczki,  można go wykupić nie później niż 45 dni przed wyjazdem. Więcej informacji w dalszej części opisu wycieczki.

Dzień 6
Monterey – Ragged Point – Morro Bay – Pismo Beach. Przejazd autostradą nr 1 (ok. 235 km)
Wygasły, wulkaniczny szczyt znany jako Morro Rock

W dniu dzisiejszym kontynuujemy naszą przygodę na wybrzeżu kalifornijskim. Po śniadaniu wsiądziemy do mniejszego autokaru, który zabierze nas w jedną z najpiękniejszych tras biegnących wzdłuż wybrzeży Ameryki – na autostradę numer 1, która ciągnie się z Monterey aż do Pismo Beach. Duże autokary ze względów bezpieczeństwa nie mogą poruszać się tą drogą. Malownicza trasa wije się wzdłuż wybrzeża, a  majestatyczne góry Santa Lucia spotykają się z Oceanem Spokojnym. Za każdym zakrętem pojawiają się fantastyczne widoki, które można podziwiać na licznych punktach widokowych, a nasz doświadczony przewodnik dopilnuje, abyśmy mieli wystarczająco dużo czasu na zrobienie zdjęć. Jednym z najbardziej atrakcyjnych miejsc jest  Ragged Point, cypel z którego widać jak rzeka San Carpoforo Creek wpada do Oceanu Spokojnego czy Morro Rock, wulkaniczny klif na końcu plaży Morro położonej w zatoce Morro Bay. Kontynuujemy naszą wspaniałą podróż do Pismo Beach, gdzie zatrzymamy się na nocleg.

Dzień 7
Pismo Beach – Solvang – Santa Barbara – Getty Center/ Villa – Los Angeles (ok. 290 km)
Solvang zostało założone przez duńskich imigrantów w 1911 roku

Po śniadaniu udamy się do uroczego miasteczka Solvang, które liczy nieco ponad 5000 mieszkańców. Solvang zostało założone przez duńskich imigrantów w 1911 roku, znajdują się tu zarówno domy szachulcowe jak i kopia kopenhaskiej Małej Syrenki i Okrągłej Wieży. Miejscowe piekarnie sprzedają duńskie ciastka i wypieki, a w restauracjach można dostać najbardziej popularne duńskie dania. Po wizycie kontynuujemy podróż do egzotycznej, nadmorskiej miejscowości, Santa Barbara, przesiąkniętej  hiszpańską architekturą i  kulturą. Choć jest to pod każdym względem nowoczesne miasto, to nadal zachowało swój unikalny kolonialny charakter.

Po drodze do Los Angeles odwiedzimy Getty Center albo Getty Villa. Muzea te są zamknięte w różne dni tygodnia, więc w zależności od dnia, w którym do nich trafimy, zwiedzimy jedno albo drugie. Ogromne zbiory dzieł sztuki zmarłego miliardera i potentata naftowego, J. Paula Getty’ego rozmieszczone są w tych dwóch obiektach, które wspólnie tworzą J. Paul Getty Museum. Muzeum jest zarządzane przez fundancje J. Paul Getty Trust, najbogatszą na świecie instytucję kultury i sztuki. Getty Villa została zbudowana w 1974 roku niedaleko domu, w którym mieszkał Getty, w dzielnicy Pacific Palisades. Mieści jego ogromną kolekcję cennych znalezisk ze starożytnego Rzymu, Grecji i Etrurii. Inspirację projektu dla willi stanowiła Villa dei Papiri, wzniesiona w starożytnym mieście Herkulanum, a sam budynek otaczają wspaniałe ogrody rzymskie. Kolekcja antyków obejmuje około 44 000 obiektów, pochodzących z okresu od 6500 r. p.n.e. do 400 r. n.e. Od 1997 r. na wzgórzu w dzielnicy Brentwood króluje Getty Center. Piękna, modernistyczna architektura budynku czyni go miejscem idealnie pasującym dla prezentacji bogatej kolekcji sztuki nowoczesnej, szczególnie sztuki europejskiej z XX wieku (m.in. dzieł van Gogha i Gauguina), a także europejskiej i amerykańskiej fotografii z XIX i XX wieku. Na terenie kompleksu znajdują się również ogrody z licznymi rzeźbami, centrum badawcze z imponującą biblioteką sztuki i różne budynki administracyjne związane z fundacją J. Paul Getty Trust.

Po zwiedzeniu muzeum pojedziemy do Los Angeles, a pozostała część dnia i wieczór będzie do Państwa dyspozycji. Dla chętnych nasz pilot zorganizuje dodatkowy program w Los Angeles.

Dzień 8
Wycieczka po Mieście Aniołów oraz plaża Venice Beach
Aleja Gwiazd, Holywood

Dzisiaj zabierzemy Państwa na ekscytującą wycieczkę po Mieście Aniołów – Los Angeles. 

Zobaczymy m.in. Salę Koncertową Walta Disneya, która może pomieścić ponad 2200 gości. Została ona zaprojektowana przez Franka Gehry’ego i otrzymała wiele nagród za imponującą architekturę i niezwykłą akustykę, która potęguje doznania dźwiękowe. Poczujemy także ducha gwiazd Hollywood, gdy będziemy oglądać legendarny Chinese Theatre, w którym odbywają się premiery filmów czy spacerować po słynnej Alei Gwiazd czyli Walk of Fame, gdzie nazwiska gwiazd z branży filmowo-muzycznej zostały uwiecznione w gwiazdach na chodniku. Zobaczymy również słynny Dolby Theatre (dawniej Kodak Theatre), który co roku przyciąga na czerwony dywan setki celebrytów podczas ceremonii rozdania Oscarów. Nawet poza sezonem oscarowym można to spotkać celebrytów i to nie tylko w postaci osób, które zarobkowo przebierają się za legendarne gwiazdy kina i za kilka dolarów pozują do pamiątkowych zdjęć. 

Następnie udamy się plażę Venice Beach, która mimo swojej nazwy nie jest tak znana ze swojej plaży, jak z różnorodnej mieszaniny nietuzinkowych osobowości, ulicznych performerów i kalifornijskich „beach boys. Venice Beach chłonie się oczami. Dzielnica nawiązuje swoją nazwą do włoskiej Wenecji z powodu wielu kanałów, które zostały tu wykopane w 1905 podczas prowadzonych prac budowlanych. I chociaż wiele z nich zostało zakopanych w roku 1920, aby przygotować miejsce pod drogi, to nadal pozostało ich na tyle dużo, aby cieszyć oko i dodawać okolicy wiele uroku. Przepełniona swobodną atmosferą promenada Ocean Front Walk jest zawsze zatłoczona. Można tu spotkać niezliczoną ilość ulicznych artystów od muzyków i piosenkarzy po akrobatów i clownów, a między nimi prężą muskuły fanatycy sportu i fitnessu, ćwicząc na sprzętach sportowych ustawionych na otwartym powietrzu. Czasami nie do końca wiadomo czy ćwiczą oni dla osiągniecia lepszej formy czy aby zaprezentować swoje muskuły zawsze tu obecnym przechodniom. Jedno jest pewne: w Venice Beach nie można się nudzić bo tu zawsze coś się dzieje.

Dzień 9
Wylot z Los Angeles do Polski

Dziś nasza przygoda w Kalifornii dobiega końca, ale zanim wyjedziemy na lotnisko będziemy mieć czas wolny na ostatnie zakupy lub po prostu relaks przy hotelowym basenie.

Dzień 10
Przylot do Warszawy

Obserwacja wielorybów o zachodzie słońca w Monterrey

Obserwacja wielorybów o zachodzie słońca w Monterrey (dzień 5)


Cena 198 PLN/ osoba

Informacja o cenie

Dopłata do pokoju 1-osobowego

3998 PLN

Cena zawiera
  • Opiekę polskiego pilota
  • Przelot rejsowy w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa – San Francisco oraz Los Angeles – Warszawa, w obie strony z przesiadką
  • Wyżywienie: śniadania ( amerykańskie lub tzw. kontynentalne)
  • Wycieczki wymienione w programie oraz 3 dniowy bilet tramwajowy w San Francisco
  • Zakwaterowanie w hotelach w pokojach 2 osobowych
  • Transport autokarem o ile w programie nie zaznaczono inaczej
  • Ubezpieczenie podstawowe KL i NNW
Cena nie zawiera
  • Dopłaty do pokoju jednoosobowego
  • Napiwków dla lokalnych przewodników i kierowców (ok. 50 USD/os)
  • Napojów do posiłków
  • Wydatków indywidualnych
  • Rejestracji w systemie ESTA (21 USD)
  • Wycieczki wielorybie safari o zachodzie słońca
  • Wszystkiego, czego nie wymieniono w „Cena zawiera”
Obserwacja wielorybów o zachodzie słońca w Monterrey (dzień 5)

Cena 198 PLN/ osoba

Informacje praktyczne

Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.

Z ręką na sercu

Informacja

Wycieczka zorganizowana jest tak, aby zapewnić jej uczestnikom jak najwięcej wrażeń zarówno w parkach narodowych, jak i wielkich miastach. Oznacza to, że w niektóre dni będziemy podróżować na dalekich dystansach – wynoszących czasami nawet 700 km. Po drodze będziemy się kilkukrotnie zatrzymywać, aby podziwiać krajobraz, co jest ciekawym sposobem zwiedzania USA „on the road”.

Zwykłe autokary turystyczne w USA są ogólnie rzecz biorąc bardzo wygodne. Często mają tylko jedno wejście – z przodu autokaru, nie mają natomiast drzwi tylnych. Ponadto rzadko jest uchwyt na kubek na fotelu przed nami. Dlatego dobrze jest zabrać ze sobą wygodny plecak, który przyda się na rzeczy osobiste podczas wycieczek i przejazdów autokarem.

San Francisco jest jedną z najchętniej odwiedzanych metropolii na świecie. Położenie miasta sprawia, że trudno jest zwiększyć liczbę hoteli, co wpływa na stosunkowo wysokie ceny noclegów. W związku z tym wybraliśmy hotel, który znajduje się w dobrym miejscu do samodzielnego poznawania miasta – blisko Tenderloin – i oferującym dobry dojazd do Fisherman’s Wharf i Chinatown. Hotel, który dawniej pełnił funkcję ratusza, prosi się o niewielką renowację.

Amerykańska kultura dotycząca śniadań jest dość uproszczona w porównaniu z polską. W większości standardowych hoteli w USA serwowane jest tzw. „continental breakfast”, składające się zazwyczaj z kawy/herbaty, soku i tostów z masłem i dżemem. Nierzadko w amerykańskich hotelach śniadanie serwowane jest tylko w formie zapakowanego prowiantu, ponieważ wiele osób traktuje je jako rozwiązanie „to go” – śniadanie na wynos, które można zjeść w drodze.

Amerykańskie zwyczaje dotyczące napiwków mogą wydawać się nam dość uciążliwe. Aby ograniczyć dyskomfort podróżnych, przewodnik podróży zwykle proponuje zebranie napiwków od całej grupy i przekazuje je obsłudze podczas poszczególnych punktów programu.

Informacje o podróży

Bagaż

Jeśli chcesz zamknąć swoją walizkę, użyj tzw. zamka TSA. The Transportation Security Administration to służby przeprowadzające kontrolę bagażu przed lotem do, z i przez USA. Dysponują one „kluczem głównym”, którym mogą otworzyć zamek TSA. W przypadku zamknięcia walizki innym zamkiem służby zastrzegają sobie prawo do ich zerwania – dotyczy to również zamków wbudowanych w walizce. Blokady TSA można kupić w większości sklepów z walizkami i podobnych, i są one dostępne zarówno w postaci kłódek, jak i taśm zabezpieczających do walizek.

Dobrze jest zabrać ze sobą mniejszy plecak lub torbę na codzienne wycieczki i dni spędzone w podróży, podczas których swój bagaż główny często otrzymasz dopiero wieczorem. Nie ma potrzeby zabierania ręczników.

Liczba uczestników

Wymagane minimum uczestników to 15 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

Klimat i odzież

Możesz sprawdzić przed wyjazdem pogodę w miejscu docelowym np. na stronie www.dmi.dk. Należy pamiętać, że pomiędzy poszczególnymi miejscami odwiedzanymi w trakcie wycieczki mogą występować znaczne różnice temperatur. W praktyce oznacza to, że przed południem możesz spodziewać się ujemnych temperatur i śniegu, na przykład w Parku Narodowym Bryce Canyon, a później tego samego dnia +20°C w Las Vegas.

Szczególnie podczas wyjazdów odbywających się w okresie od stycznia do marca może być zimno, dlatego zalecamy zabrać ciepłą odzież.

Wi-Fi i Internet w hotelach w USA

Wiele naszych hoteli oferuje bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi lub przewodowy dostęp do Internetu w pokojach, podobnie jak telewizor, w ramach pakietu usług dla gości.

Jednak połączenie i jego jakość mogą być niestabilne. Niektóre hotele oferują bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi w pokojach, inne w przestrzeniach ogólnodostępnych (meldując się w hotelu, zapytaj o dostęp do Internetu lub porozmawiaj o tym z przewodnikiem podróży). Czasem lepiej jest korzystać z usługi w przestrzeniach ogólnodostępnych, w których sygnał jest silniejszy, zamiast męczyć się ze słabym sygnałem w pokoju. Siła sygnału zależy często od odległości pokoju do najbliższego nadajnika Wi-Fi.

W niektórych hotelach pobierana jest opłata za korzystanie z przewodowego lub bezprzewodowego dostępu do Internetu. W takich przypadkach najczęściej jakość usługi jest wyższa.

Inną możliwością jest korzystanie z sieci Wi-Fi w znanych sieciach, jak np. Starbucks itp., które w większych miastach można znaleźć w pobliżu.

Więcej informacji o USA

Tutaj dowiesz się więcej na temat Stanów Zjednoczonych: www.albatros.pl/kierunki-podrozy/ameryka-polnocna/usa

Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi pogody i klimatu, różnicy czasu, napiwków, wymogów wizowych i szczepień.

Przed wyjazdem

ESTA - zezwolenie na wjazd do USA

Od 11.11.2019 r obywatele polscy podróżujący do USA w celach turystycznych i biznesowych na okres do 90 dni nie są objęci obowiązkiem wizowym. Powinni jednak przed podróżą ubiegać się o autoryzację za pośrednictwem Elektronicznego Systemu Autoryzacji Podróży (ESTA). Proces rejestracji w systemie ESTA oraz ważne informacje znajdują się na stronie https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
 
Rejestracja w systemie ESTA to koszt 21 USD (płatne kartą kredytową) a standardowy czas oczekiwania na zatwierdzenie wniosku to 72 godziny.

Zgoda w systemie ESTA wydawana jest na dwa lata. W tym czasie można odwiedzać USA wielokrotnie, ale żaden pobyt nie może przekroczyć 90 dni. 

Podróżni z już otrzymaną wizą nie muszą ubiegać się o autoryzację ESTA i mogą dalej z niej korzystać. 
Zniesienie obowiązku wizowego do USA dla Polaków nie dotyczy wszystkich. Na mocy amerykańskich przepisów, nie mogą z niego korzystać osoby, które po 1 marca 2011 r. były w Iranie, Iraku, Jemenie, Korei Północnej Libii, Somalii, Sudanie lub Syrii. W przypadku braku otrzymania autoryzacji ESTA można ubiegać się o wizę w amerykańskiej ambasadzie lub konsulacie. Formalności wizowe przy takiej procedurze mogą trwać kilka tygodni, należy więc zadbać o nie odpowiednio wcześniej.

Informacje na temat obowiązujących przepisów wjazdowych, Polacy oraz obywatele innych państw, uzyskają kontaktując się z Ambasadą USA w Polsce tel. +48 22 504 20 00 lub naszym biurem partnerskim 2 Ways www.wizaserwis.pl.

Każdy uczestnik wycieczki powinien we własnym zakresie zadbać o to, by posiadać wszystkie wymagane dokumenty uprawniające do przekroczenia granicy.

Informacje dotyczące elektroniki

Sprzęt elektroniczny w bagażu podręcznym

Więcej informacji na temat sprzętu elektronicznego można przeczytać w dziale informacji praktycznych pod adresem: www.albatros.pl/kierunki-podrozy/ameryka-polnocna/usa/informacje

Wymogi bezpieczeństwa podczas lotów do USA

Amerykańskie władze zaostrzyły wymogi bezpieczeństwa w zakresie lotów do USA. Wszelki sprzęt elektroniczny wnoszony w bagażu podręcznym na pokład samolotu (telefony komórkowe, tablety, iPady, laptopy itp.) należy na żądanie włączyć podczas kontroli bezpieczeństwa. Oznacza to, że musisz dopilnować, by bateria była w pełni naładowana po przybyciu na lotnisko.

Jeśli niemożliwe jest włączenie przyniesionego sprzętu, nie można go zabrać na pokład samolotu, lecz należy go pozostawić w punkcie kontroli bezpieczeństwa. Ta nowa zasada związana jest z obawą władz dotyczącą możliwości wykorzystania urządzeń elektronicznych do działań terrorystycznych.

Ogólne zasady podróży

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

Ubezpieczenie podróżne

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

Ubezpieczenie podróżne Allianz

Biuro Podróży Albatros Travel ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki Albatros Travel gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

Piloci Albatros Travel

Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

Podróż z małoletnimi

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i zgody notarialnie poświadczonej i przetłumaczonej na język angielski zawierającej zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą, w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

Miejsce w samolocie

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

Posiłki specjalne

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

Miejsce w autokarze

Przy wycieczkach lotniczych Albatros Travel nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze. 

Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.

Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania. 

Albatros Oceny gości

Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzyskaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Poniżej zamieszczamy oceny i opinie polskich gości. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice odnośnie gromadzenia ocen oraz opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark

Podobne wycieczki