Pociągiem przez Kanadę

group-tour
Wycieczki objazdowe z polskim pilotem

Wybierz się na fantastyczną wyprawę śladami europejskich osadników z Toronto na wschodzie przez Góry Skaliste aż do Vancouver na zachodzie kraju

Podczas tej wycieczki pokonamy setki kilometrów, przemierzając ten ogromny kraj od tętniącego życiem Toronto na wschodnim wybrzeżu do olimpijskiego miasta Vancouver na zachodnim wybrzeżu. Po drodze odwiedzimy parki narodowe m.in. Banf i Jesper gdzie zobaczymy lodowce, gorące źródła, zaśnieżone szczyty gór, lasy po sam horyzont, górskie rzeki i krystalicznie czyste jeziora. Podpłyniemy do wodospadów Niagara Falls, odwiedzimy winnicę w dolinie Okanagan, skorzystamy z miejskich atrakcji w Vancouver i przede wszystkim w Toronto, które jest kanadyjskim odpowiednikiem Nowego Jorku.

Trasę naszej podróży wyznacza stara linia kolejowa, więc podobnie jak pierwsi imigranci z Europy będziemy przemierzać bezkresne przestrzenie jak oni i zastanawiać się, co nas czeka za kolejnym zakrętem. Jednak nasz pociąg jest dużo bardziej komfortowy, z dużymi oknami, przez które będziemy mieć doskonały widok na wspaniałe krajobrazy wielkich kanadyjskich prerii. Podczas podróży pociągiem mamy też zapewnione pełne wyżywienie więc będzie okazja do skosztowania potraw kuchni kanadyjskiej.

W okolicy Gór Skalistych przesiądziemy się do autokaru, aby w drodze do Vancouver nad Pacyfikiem odwiedzić pięć niezwykle atrakcyjnych przyrodniczo parków narodowych, które zapierają dech w piersiach wspaniałymi widokami.

Dla Państwa wygody napiwki dla lokalnych kierowców zostały już wliczone w cenę wycieczki.

Kliknij i powiększ mapę
  • Typ Wycieczki objazdowe, Podróże pociągiem

  • Pilot Polski

  • Wiza Tak

  • Szczepienia Nie

  • Waluta Dolar kanadyjski

Program wycieczki 14 dni
Dzień 1
Wylot z Warszawy do Toronto
Dzień 2
Toronto. CN Tower i czas wolny
Dzień 3
Toronto. Wodospady Niagara i rejs statkiem
Dzień 4–6
Przejazd pociągiem przez Kanadę
Dzień 7
Przyjazd do Jasper, Góry Skaliste
Dzień 8
Przejazd z Jasper do Banff
Dzień 9
Park Narodowy Banff
Dzień 10
Góry Skaliste – Kamloops
Dzień 11
Przez Dolinę Okanagan do Vancouver
Dzień 12
Vancouver. Zwiedzanie miasta i czas wolny
Dzień 13
Vancouver. Wylot do Polski
Dzień 14
Przylot do Warszawy

Zdjęcia

Kliknij zdjęcie, aby je powiększyć

Daty wyjazdu

Terminy Długość pobytu Cena Lotnisko wylotu Uwaga
26 998,–
Warszawa
26 998,–
Warszawa
Kliknij datę, aby zobaczyć program tej wycieczki

Program wycieczki

Pobierz pełen program Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.

Dzień 1
Wylot z Warszawy do Toronto

Po spotkaniu na lotnisku Okęcie z pilotem Albatros Travel wylecimy do Kanady. Po wylądowaniu w Toronto pojedziemy do hotelu. Wieczór przeznaczony jest do własnej dyspozycji.

Dzień 2
Toronto. CN Tower i czas wolny

Jednym z miast z okresu kolonialnego, które od tego czasu potężnie się rozrosło jest bez wątpienia Toronto, porównywane często do Nowego Jorku. Podobnie jak Nowy Jork, Toronto jest tyglem kultur z całego świata, a przez wieki osiedlali się tu imigranci ze wszystkich kontynentów. W efekcie powstała tętniącą życiem metropolią, która jest różnorodna nie tylko w odniesieniu do mieszkańców, ale także jeśli chodzi o sztukę, dzięki czemu zdołała zaistnieć na międzynarodowej scenie artystycznej i kulturalnej, przyciągając do miasta koneserów sztuki z całego świata. Niezależnie od tego, czy oglądamy miasto z platformy widokowej na najwyższej wieży telewizyjnej świata – CN Tower, czy podziwiamy potężny Wodospad Niagara, jedno jest pewne: Toronto i jego okolice dostarczają niezapomnianych wrażeń.

Po śniadaniu wyruszymy autokarem w kierunku wieży CN Tower, która bez wątpienia jest symbolem Toronto. Przez kilkadziesiąt lat, aż do momentu wybudowania drapacza chmur Burdż Khalifa w Dubaju, była to najwyższa wolnostojąca budowla na świecie. Udamy się na platformę widokową na wysokości ok. 330 m n.p.m., żeby podziwiać spektakularną panoramę miasta. W dole ujrzymy ogromny stadion baseballowy, Sky Dome, ze słynnym otwieranym dachem. To stadion drużyny Toronto Blue Jays. W oddali natomiast rozciągają się  wspaniałe widoki na jezioro Ontario.

Następnie wybierzemy się na wycieczkę po mieście, będziemy poruszać się pieszo i komunikacją miejską. Na transport, bilety wstępu oraz napoje wydamy ok. 20 dolarów kanadyjskich.

Popołudnie i wieczór będą do własnej dyspozycji. W mieście jest dużo egzotycznych restauracji, w których można skosztować lokalnej kuchni. Mieszkańcy Toronto tworzą mieszankę kulturową bardziej różnorodną niż gdziekolwiek indziej. Znajduje się tutaj wiele dzielnic etnicznych w tym aż pięć różnych Chinatown, Little Italy (Małe Włochy), Little Portugal (Mała Portugalia), bazar indyjski Gerrard Bazaar, dzięki temu w jednym mieście można poznać smaki kuchni z całego świata. Można również wybrać się na zakupy – fantastyczny Eaton Centre to wielopiętrowa galeria handlowa z 320 sklepami i 17 kinami. Miłośnicy sztuki, mogą odwiedzić Galerię Sztuki Ontario, w której znajduje się największy zbiór dzieł brytyjskiego rzeźbiarza Henriego Moore’a. Z kolei dla fanów sportu wielką atrakcją będzie zapewne wizyta w  Hockey Hall of Fame czyli Galerii Sław Hokeja będącej  muzeum poświęconym historii hokeja na lodzie, gdzie można zobaczyć słynny puchar Stanley’a (Stanley Cup) czy dokładną kopię szatni kanadyjskiej drużyny hokejowej Montreal Canadiens.

Dzień 3
Toronto. Wodospady Niagara i rejs statkiem

Dzień zaczniemy od krótkiej wycieczki po mieście, po czym udamy się na południe do wspaniałych wodospadów Niagara zaliczanych do najpiękniejszych i największych na świecie. Niagara to miasto po dwóch stronach granicy między USA i Kanady rozdzielone trzema wielkimi wodospadami.

Rzeka Niagara, na której te ogromne wodospady się uformowały, wyznacza naturalną granicę między kanadyjską prowincją Ontario, a amerykańskim stanem Nowy Jork. Wodospady składają się z dwóch głównych części, które dzieli Goat Island (Kozia Wyspa): Horseshoe Falls – po kanadyjskiej stronie oraz American Falls, który, jak sama nazwa wskazuje, znajduje się po stronie USA. Ponadto istnieje jeszcze mniejszy wodospad, Bridal Veil Falls. Woda, która zasila wodospady, pochodzi z 5 wielkich jezior: Superior, Michigan, Huron, Erie i Ontario, które stanowią największą całkowitą masę słodkiej wody na całej ziemi. Nadmiar tej wody przez tysiące lat powoli torował sobie drogę ujścia do Oceanu Atlantyckiego czego efektem są wodospady Niagara, których ogromna siła służy dzisiaj do wytwarzania sporych ilości energii elektrycznej.  Piękno i potęga trzech wodospadów, American Falls, Bridal Veil Falls oraz Horseshoe Falls, są wprost nie do opisania.

Wybierzemy się również na rejs podczas którego podpłyniemy bardzo blisko do spadających pionowo, potężnych mas wody. (Dostępne będą peleryny przeciwdeszczowe).

Po powrocie do Toronto reszta czasu pozostaje do własnej dyspozycji

Dzień 4–6
Przejazd pociągiem przez Kanadę

Dziś przeprowadzimy się z hotelu do pociągu, który przez kolejne 4 dni będzie naszym domem. Wczesnym rankiem pojedziemy na dworzec w Toronto. Mieszkańcy terenów, które nazywano kiedyś Nową Francją przemieszczali się po kraju statkami, saniami lub wozami konnymi. Drogi były dziurawe, zabłocone i w bardzo
złym stanie. Gdy zimą zamarzały rzeki, a wszystko pokrywał śnieg, trudniej było odnaleźć drogę. W XIX wieku rozpoczęto więc budowę kolei, a wraz z nią dotarło tu tysiące imigrantów, którzy przybyli odkrywać i rozwijać niezamieszkałe i dziewicze obszary. Dzięki nowej linii kolejowej Kanada zyskała też zupełnie nowe proporcje. W ciągu jednego dnia można było pokonać nie kilka czy kilkanaście kilometrów, ale setki. Szybko zaczęły pojawiać się kolejne miasta zaludniane głównie przez Europejczyków, którzy chcieli odkryć Nowy Świat.  A kiedy konie zostały zastąpione przez lokomotywy  nagle wszystko stało się możliwe. Punktem zwrotnym w historii Kanady był pierwszy przejazd pociągu z Saint-Jean-sur-Richelieu koło Montréalu do Portage La Prairie koło Winnipeg w 1836 roku. Potem nastąpił niespotykany boom ekonomiczny. Pociągi przewoziły ludzi i produkty z jednego na drugi koniec kontynentu. Wokół stacji rozwijały się miasta, a w Montrealu, Toronto czy Vancouver powstawały ogromne fabryki. Cały kraj wręcz buzował energią. W 1871 roku do konfederacji dołączyła prowincja Brytyjska Kolumbia, z jednym zastrzeżeniem: zażądano kolei transkontynentalnej, która miała powstać w 10 lat. Tory miały połączyć wschód z zachodem Kanady. W 1886 roku pierwszy pociąg przejechał przez całą Kanadę od stacji Dalhousie w Montrealu do stacji Port Moody tylko 20 km od Granville, które potem przekształciło się w Vancouver. Następnie zbudowano pierwszą towarową stację w Vancouver, która w efekcie stała się najważniejszym portem Kanady. Kiedy 3 września 1939 roku Wielka Brytania i Francja wypowiedziały Niemcom wojnę, wypełniając swoje zobowiązania sojusznicze wobec Polski, Kanada dołączyła do koalicji już tydzień później czyli ponad dwa lata wcześniej niż USA. Podczas I wojny światowej Pier 21 w Halifax było stacją przesiadkową dla żołnierzy, którzy mieli płynąć statkami do Europy jak również dla imigrantów przybywających do Kanady nieprzerwanym strumieniem nie tylko w czasie wojny, lecz także po jej zakończeniu. Przesiadali się tam do pociągów, które rozwoziły ich do niezliczonych miejsc w całym kraju.

W czasie przejazdu pociągiem będziemy podróżować w wagonie sypialnym Sleeper Plus Class – więcej informacji o pociągu: www.viarail.ca/en/exploreour-destinations/trains/rockiesand-pacific/toronto-ancouvercanadian/classesand-services#sleeper-plus  

 

Dzień 7
Przyjazd do Jasper, Góry Skaliste

Wczesnym rankiem w drodze do Gór Skalistych przejedziemy przez Edmonton – stolicę prowincji Alberta i  spojrzymy z okien pociągu na jej architekturę. Na koniec, po fantastycznej podróży pociągiem z odległego wschodniego wybrzeża docieramy wreszcie do Parku Narodowego Jasper. Nasza przygoda w jednym z najpiękniejszych na świecie regionów górskich właśnie się rozpoczyna. Po przyjeździe do Jasper zmieniamy środek transportu i przesiadamy się do autokaru, aby pojechać na wycieczkę krajobrazową, w trakcie której zobaczymy m.in. jeziora Pyramide i Patricia oraz Kanion Maligne. Kanion Maligne jest najgłębszym wąwozem w parku Jasper i jednocześnie stanowi część prawdopodobnie największego podziemnego systemu rzecznego. Wieczorem zakwaterowanie w hotelu.

Dzień 8
Przejazd z Jasper do Banff

W dniu dzisiejszym pojedziemy na południe trasą Icefields Parkway – jedną z najsławniejszych kanadyjskich górskich dróg, nazwaną tak z powodu ogromnych połaci lodu pokrywających Góry Skaliste. Po drodze zobaczymy potężny wodospad Athabasca. Po drodze będziemy się zatrzymywać, aby podziwiać wspaniałe krajobrazy oraz odbyć przejażdżkę po lodowcu Athabasca specjalnym pojazdem przystosowanym do poruszania się po lodowcu  (płatne dodatkowo). Następnie pojedziemy dalej w stronę Banff  zatrzymując się również obok jednego z  najpiękniejszych miejsc w Górach Skalistych czyli szmaragdowego jeziora Lake Louise, otoczonego zielonymi lasami i ośnieżonymi szczytami.

Wczesnym wieczorem dotrzemy do Banff, gdzie spędzimy noc.

Dzień 9
Park Narodowy Banff

Dzisiaj udamy się z miasta Banff, które ma tylko ok. 7800 stałych mieszkańców, do Parku Narodowego Banff. Tereny wokół Banff i droga na północ w kierunku Jasper, Lake Louise, Yoho i Kootenay uważane są przez wielu podróżników za najbardziej zachwycające przyrodniczo na świecie: mieszanka lodowców, gorących źródeł i ośnieżonych szczytów, lasy, rwące potoki, wodospady, zielone łąki i przejrzyste jeziora to elementy składające się na ten niezwykły spektakl natury. Krótko mówiąc, to będzie nieprawdopodobnie zróżnicowana widokowo wycieczka. Zwiedzimy też miasto Banff z fantastycznym kolejowym hotelem. Jeśli pogoda będzie nam sprzyjać, wjedziemy kolejką linową na górę Sulphur Mountain, żeby stamtąd podziwiać panoramę Banff.

Dzień 10
Góry Skaliste – Kamloops

Dzisiaj przejedziemy przez wododział kontynentalny przebiegający przez Góry Skaliste tzw. Continental Divide, a w drodze do Parku Narodowego Yoho przetniemy przełęcz Kopiącego Konia (Kicking Horse Pass). „Yoho” to słowo oznaczające w języku Cree podziw i nazwa ta szybko nabiera sensu, gdy wejdziemy do tego wyjątkowego parku. Zobaczymy też m.in. cudownie szmaragdowe jezioro Emerald Lake o charakterystycznym zielonym odcieniu. Kontynuujemy podróż przez kolejne dwa parki narodowe tj. Park Narodowy Glacier oraz Mount Revelstoke, gdzie zobaczymy lodowce i ośnieżone szczyty gór oraz pokonamy górskie serpentyny i tunele. Przy odrobinie szczęścia jest szansa na wypatrzenie niedźwiedzi, które wiosną zajadają się rozkwitającymi kwiatami mniszka na pokrytych świeżą zielenią trasach narciarskich, a latem i  jesienią poszukują jagód.

Na nocleg zatrzymamy się w mieście Kamloops.

Dzień 11
Przez Dolinę Okanagan do Vancouver

Dzisiaj nasza podróż przez kanadyjską część Gór Skalistych oraz przez najwspanialsze parki krajobrazowe świata dobiega końca. Pojedziemy jedną z najładniej na świecie położonych autostrad The Trans-Canada Highway. Trasa prowadzi przez dolinę Okanagan, jeden z kanadyjskich regionów winiarskich, który podobno może konkurować z winami wytwarzanymi w winnicach Kalifornii.  

Wielkie jeziora położone są  w otoczeniu pól winorośli i górskich szczytów – sceneria, która na długo pozostaje w pamięci. Korzystając z okazji zatrzymamy się przy jednej z wielu winnic. Na początek zwiedzimy ją z przewodnikiem, po czym nastąpi degustacja win. Pod wieczór dotrzemy do Vancouver położonego nad brzegiem Oceanu Spokojnego.

Dzień 12
Vancouver. Zwiedzanie miasta i czas wolny

Vancouver jest jednym z najpiękniejszych miast Kanady. Śródmieście Vancouver leży na małym półwyspie otoczonym wodami Burrad Inlet, English Bay i False Bay. W oddali widać charakterystyczne dla tego miasta dostojnie ośnieżone szczyty gór.

Woda otacza miasto prawie ze wszystkich stron, a to jest doskonałą lokalizacją dla portu. Vancouver to najbardziej zatłoczony port Ameryki Północnej.

W 2010 roku miasto było organizatorem zimowych igrzysk olimpijskich. Stanley Park, nazwany nazwiskiem kanadyjskiego gubernatora Lorda Stanleya, jest jednym z najbardziej  popularnych miejsc w mieście. Zajmuje powierzchnię ponad 1000 ha, jest więc większy od nowojorskiego Central Parku.

Starówka nosi nazwę Gastown i znajdziemy tu wiele wiktoriańskich budynków  oraz nowoczesnych i wcale niedrogich sklepów.

Po śniadaniu wybierzemy się na przedpołudniowy spacer z pilotem, podczas której zobaczymy atrakcje znajdujące się w niewielkiej odległości od naszego hotelu. Popołudniu będzie czas wolny. Warto pójść do Parku Stanleya oraz do wyróżnianego nagrodami Oceanarium w Vancouver, które znakomicie pokazuje morski świat. Można w nim zobaczyć ponad 8000 różnych stworzeń morskich z Oceanu Spokojnego. W parku można ponadto przeżyć arktyczną przygodę, wybrać się na gorące amazońskie safari lub w podróż na dno Oceanu Spokojnego. Polecamy również odwiedzić Muzeum Antropologiczne z niesamowitą wystawą sztuki ludów pierwotnie zamieszkujących północnowschodnie wybrzeże. Są tam m.in. wysokie jak wieże totemy a także ozdoby ze srebra i złota.

Dzień 13
Vancouver. Wylot do Polski

W zależności od godziny wylotu do wyjazdu na lotnisko będzie czas do własnej dyspozycji.

Następnie pojedziemy na lotnisko w Vancouver skąd wylecimy do Warszawy.

Dzień 14
Przylot do Warszawy

Bagaże w pociągu

W pociągu nie ma zbyt wiele miejsca na bagaże, więc aby optymalnie je wykorzystać zachowując maksimum komfortu, do przedziału można zabrać jedną torbę podręczną i jedną walizkę o rozmiarach 66x46x23 cm. Pozostałe bagaże będą umieszczone w specjalnym wagonie bagażowym, a otrzymamy je z powrotem po przybyciu do Jasper. W trakcie podróży pociągiem nie ma dostępu do bagażu oddanego do wagonu bagażowego. Maksymalna waga bagażu to 23 kg. Żeby uczynić podróż jak najwygodniejszą zalecamy zabranie do przedziału jedynie lekkiej torby z rzeczami niezbędnymi na czas przejazdu pociągiem.

Nocleg w pociągu

W przedziale z kuszetkamit (typu „berth”),  łóżka w ciągu dnia służą za siedziska, a nocą zmieniają się z siedzeń na koje dolną i górną z zasłoną, umożliwiając spokojny sen.  Rano kuszetki ponownie zmieniają się w szerokie siedzenia, z których wygodnie obserwuje się mijane krajobrazy. Po każdej stronie przejścia znajdują się tylko dwa siedzenia, a w każdym wagonie jest wspólna łazienka i toaleta. Istnieje możliwość zakupu prywatnego przedziału dla jednej, dwóch lub więcej osób. Te przedziały posiadają umywalkę i własną toaletę

Posiłki na pokładzie

Podczas podróży koleją zagwarantowane jest pełne wyżywienie. Napoje są dodatkowo płatne. W wagonie restauracyjnym panuje swobodna atmosfera, dlatego też nie ma konieczności przebieranie się na posiłki.

Kuchnia jest międzynarodowa, a na śniadanie zazwyczaj do wyboru są 4 dania. W czasie obiadu i kolacji serwowane są zupy i do wyboru 3-4 dania główne. Do wszystkich posiłków podawana jest kawa lub herbata. Śniadanie jest serwowane między godziną 7-10. Obiad i kolacja są zwykle podawane w trzech turach. Nasz pilot postara się, aby cała grupa miała posiłki w tej samej turze, ale nie możemy tego zagwarantować.

Podczas całej podróży bez dodatkowych opłat dostępna jest kawa, herbata lub woda oraz owoce i przekąski.

Palenie

Palenie w pociągu jest zabronione. Osoby palące proszone są o palenie poza pociągiem, np. na stacjach podczas postojów. Poza pociągiem palenie dozwolone jest tylko w miejscach do tego wyznaczonych. Pociąg zatrzyma się m.in. w Capreol, Hornepayne, Sioux Lookout, Winnipeg, Saskatoon i Edmonton. Trzeba pamiętać, że przystanki są względnie krótkie. Długość postoju na kolejnych stacjach będzie ogłaszana przez personel pociągu tuż przed jego zatrzymaniem się.

Alkohol w pociągu

W pociągu można kupić alkohol, ale jego sprzedaż podlega prawu prowincji, przez którą pociąg w danej chwili przejeżdża. Dotyczy to również godzin otwarcia baru. Alkohol zakupiony poza pociągiem można spożywać tylko w swoim przedziale.

Telefon i Internet

Większość pasażerów preferuje spokojną podróż pociągiem. Dlatego zaleca się, aby na pokładzie pociągu unikać nadmiernego i głośnego korzystania z telefonów komórkowych, odtwarzaczy muzyki itp. Prosimy o używanie słuchawek podczas słuchania muzyki i ustawienie telefonu na tryb wibracji lub cichy. Należy pamiętać, że zasięg telefonii komórkowej na dużej części trasy może być ograniczony.

Na większych stacjach podczas podróży dostępne jest bezprzewodowe łącze internetowe w budynkach stacyjnych. Na pokładzie pociągu nie ma dostępu do internetu.

Należy również pamiętać, że korzystanie z polskiego abonamentu telefonicznego w Kanadzie może wiązać się z dodatkowymi opłatami. W swoim smartfonie lub tablecie można w ustawieniach wyłączyć roaming danych za granicą.

Wycieczka na lodowiec w Ice Explorer 

Ice Explorer to specjalny pojazd do poruszania się po lodowcu. Można nim jeździć po Columbia Icefield, który w niektórych miejscach ma grubość, odpowiadającą wysokości wieży Eiffla. 

Cena: 308 PLN

Rejs po Jeziorze Maligne

Jezioro Maligne to największe jezioro polodowcowe w Parku Narodowym Jasper i jedno z najpiękniejszych miejsc w kanadyjskich Górach Skalistych, z widokiem na ośnieżone szczyty górskie.

Cena: 328 PLN

(Wycieczka nie jest możliwa do zarezerwowania na termin kwietniowy i majowy, z uwagi na zamarznięcie jeziora.)

Informacja o cenie

Cena wycieczki

Od 26 998,– PLN za osobę w pokoju dwuosobowym.
Zobacz ceny dla wszystkich terminów

Dopłata do podwyższenia standardu

Prywatny przedział dla 1, 2 lub więcej osób. W przedziałach tych znajduje się umywalka i toaleta.

Cena 5 998 PLN za osobę

W pociągu siedzi się dwójkami a na czas spania siedzenia rozkładają się i zamieniają w dolną i górną kuszetkę. Dolna kuszetka (tzw. lower berth) jest za dodatkową opłatą. 
www.viarail.ca/en/resources/couchette-en

Cena 1 298 PLN za osobę

Za prywatny przedział lub dolną kuszetkę trzeba dodatkowo zapłacić, ich liczba jest ograniczona więc sprzedaż odbywa się do wyczerpania zapasów dostępności.

Cena zawiera
  • Opiekę polskiego pilota
  • Przelot samolotem rejsowym w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa – Toronto i Vancouver – Warszawa, w obie strony z przesiadką
  • Wycieczki i bilety wstępów wymienione w programie
  • Zakwaterowanie w pokojach dwuosobowych
  • Miejsce do spania w pociągu w wagonie sypialnianym
  • Wyżywienie: śniadania codziennie oraz całodzienne wyżywienie w pociągu
  • Napiwki dla kierowców
  • Podstawowe ubezpieczenie KL i NNW 
Cena nie zawiera
  • Ewentualnych dodatkowych atrakcji nieprzewidzianych programie 
  • Wycieczki na lodowiec w Ice Explorer
  • Dopłaty do pokoju 1-jednoosobowego
  • Opłaty wjazdowej do Kanady
  • Dopłaty do podwyższenia standardu przedziału lub za dolną kuszetkę tzw. Lower Berth
  • Napojów
  • Wydatków indywidualnych
  • Wszystkiego, czego nie wymieniono w punkcie „Cena zawiera”

Informacje praktyczne

Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.

Informacje o podróży

Wymagania dla uczestników podróży

Podczas tej podróży konieczne jest, aby osoby były w ogólnie dobrej kondycji fizycznej i mogły poruszać się samodzielnie, ponieważ odwiedzimy parki narodowe o zróżnicowanym terenie. Ponadto podróż będzie obejmować wiele przesiadek i dojazdów autobusem i pociągiem w ciągu dnia. Podróż nie jest odpowiednia dla osób z ograniczoną zdolnością poruszania się lub korzystających z chodzików lub wózków inwalidzkich.

Bagaż i pakowanie

Dobrym pomysłem jest zabranie ze sobą mniejszego plecaka lub torby na wycieczki/dni podróży, gdy najczęściej nie widzisz swojego bagażu do wieczora. Nie ma konieczności zabierania ze sobą ręcznika.

W Kanadzie, bez względu na porę roku, może być chłodno, dlatego dobrze jest spakować ciepłe ubrania na dni spędzone w górach. Zabierz również dobre buty do chodzenia po górach.

Liczba uczestników

Ta podróż wymaga minimalnej liczby uczestników wynoszącej 20 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

Więcej o Kanadzie

Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat Kanady: https://www.albatros.pl/kierunki-podrozy/ameryka-polnocna/kanada  Zapoznaj się między innymi z informacjami na temat klimatu i pogody, różnicy czasu, napiwków i sprawdź, czy potrzebujesz wizy lub szczepień.

Przed wyjazdem

eTA - zezwolenie na wjazd do Kanady

Jeśli przylatujesz do Kanady samolotem, musisz najpóźniej 72 godziny przed wylotem złożyć wniosek o zezwolenie na wjazd

Dostaniesz tu wstępną zgodę na wjazd oraz numer, który musisz wydrukować lub zapisać i zabrać ze sobą w podróż, ponieważ służby lotniskowe w Danii i Kanadzie mogą zażądać jego okazania. Koszt to niewielka kwota - 7 CAD - płatna kartą kredytową. Zatwierdzenie obowiązuje przez 5 lat lub do wygaśnięcia paszportu, jeśli nastąpi to w ciągu 5 lat.

Jeśli podróżujesz z dziećmi, które nie są Twoje, lub jeśli Ty i Twoje dzieci nie macie tego samego nazwiska, poza zgodą eTA musisz mieć specjalne zezwolenie. Zobacz więcej na http://www.cic.gc.ca/english/visit/minors.asp

Praktyczne informacje o podróży koleją

Bagaże w pociągu

W pociągu nie ma zbyt wiele miejsca na bagaże, więc aby optymalnie je wykorzystać zachowując maksimum komfortu, do przedziału można zabrać jedną torbę podręczną i jedną walizkę o rozmiarach 66x46x23 cm. Pozostałe bagaże będą umieszczone w specjalnym wagonie bagażowym, a otrzymamy je z powrotem po przybyciu do Jasper. W trakcie podróży pociągiem nie ma dostępu do bagażu oddanego do wagonu bagażowego. Maksymalna waga bagażu to 23 kg. Żeby uczynić podróż jak najwygodniejszą zalecamy zabranie do przedziału jedynie lekkiej torby z rzeczami niezbędnymi na czas przejazdu pociągiem.

Miejsca do spania w pociągu

W przedziale z kuszetkamit (typu „berth”),  łóżka w ciągu dnia służą za siedziska, a nocą zmieniają się z siedzeń na koje dolną i górną z zasłoną, umożliwiając spokojny sen.  Rano kuszetki ponownie zmieniają się w szerokie siedzenia, z których wygodnie obserwuje się mijane krajobrazy. Po każdej stronie przejścia znajdują się tylko dwa siedzenia, a w każdym wagonie jest wspólna łazienka i toaleta. Istnieje możliwość zakupu prywatnego przedziału dla jednej, dwóch lub więcej osób. Te przedziały posiadają umywalkę i własną toaletę

Posiłki na pokładzie

Podczas podróży koleją zagwarantowane jest pełne wyżywienie. Napoje są dodatkowo płatne. W wagonie restauracyjnym panuje swobodna atmosfera, dlatego też nie ma konieczności przebieranie się na posiłki.

Kuchnia jest międzynarodowa, a na śniadanie zazwyczaj do wyboru są 4 dania. W czasie obiadu i kolacji serwowane są zupy i do wyboru 3-4 dania główne. Do wszystkich posiłków podawana jest kawa lub herbata. Śniadanie jest serwowane między godziną 7-10. Obiad i kolacja są zwykle podawane w trzech turach. Nasz pilot postara się, aby cała grupa miała posiłki w tej samej turze, ale nie możemy tego zagwarantować.

Podczas całej podróży bez dodatkowych opłat dostępna jest kawa, herbata lub woda oraz owoce i przekąski.

Palenie

Palenie w pociągu jest zabronione. Osoby palące proszone są o palenie poza pociągiem, np. na stacjach podczas postojów. Poza pociągiem palenie dozwolone jest tylko w miejscach do tego wyznaczonych. Pociąg zatrzyma się m.in. w Capreol, Hornepayne, Sioux Lookout, Winnipeg, Saskatoon i Edmonton. Trzeba pamiętać, że przystanki są względnie krótkie. Długość postoju na kolejnych stacjach będzie ogłaszana przez personel pociągu tuż przed jego zatrzymaniem się.

Alkohol w pociągu

W pociągu można kupić alkohol, ale jego sprzedaż podlega prawu prowincji, przez którą pociąg w danej chwili przejeżdża. Dotyczy to również godzin otwarcia baru. Alkohol zakupiony poza pociągiem można spożywać tylko w swoim przedziale.

Telefon i Internet

Większość pasażerów preferuje spokojną podróż pociągiem. Dlatego zaleca się, aby na pokładzie pociągu unikać nadmiernego i głośnego korzystania z telefonów komórkowych, odtwarzaczy muzyki itp. Prosimy o używanie słuchawek podczas słuchania muzyki i ustawienie telefonu na tryb wibracji lub cichy. Należy pamiętać, że zasięg telefonii komórkowej na dużej części trasy może być ograniczony.

Na większych stacjach podczas podróży dostępne jest bezprzewodowe łącze internetowe w budynkach stacyjnych. Na pokładzie pociągu nie ma dostępu do internetu.

Należy również pamiętać, że korzystanie z polskiego abonamentu telefonicznego w Kanadzie może wiązać się z dodatkowymi opłatami. W swoim smartfonie lub tablecie można w ustawieniach wyłączyć roaming danych za granicą.

Elektryczność

W przedziałach (nie dotyczy miejsc noclegowych typu berth) znajduje się gniazdko 120V/60Hz do ładowarek itp. Wtyczka, która powinna być używana, jest tą samą, którą używa się w Kanadzie. Należy pamiętać o zabraniu adaptera.

Strefy czasowe

W ciągu podróży pociągiem zegarki należy dwukrotnie przesunąć o 1 godzinę do tyłu. Jest to ogłaszane przez personel pociągu na pokładzie.

Z ręką na sercu

Śniadania

Kultura śniadań w Ameryce Północnej jest stosunkowo prostsza, w porównaniu do tej w Polsce. W większości standardowych hoteli, śniadanie to tzw. „kontynentalne śniadanie”, które zazwyczaj obejmuje kawę/herbatę, sok i tosty z masłem i dżemem. Zdarza się, że śniadania są serwowane w naczyniach jednorazowego użytku, ponieważ wiele osób korzysta z niego w opcji "to go".

Napiwki

Zwyczaj dawania napiwków w Ameryce Północnej jest bardzo rozpowszechniony i dla nas może być to zaskoczeniem. Dlatego dla wygody naszych klientów zdecydowaliśmy się wliczyć napiwki dla kierowców w cenę podróży. Jednakże, nadal oczekuje się od gości hotelowych, że zostawią 1-2 CAD na osobę za noc na łóżku, zanim opuszczą hotel.

Ogólne zasady podróży

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

Ubezpieczenie podróżne

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

Ubezpieczenie podróżne Allianz

Biuro Podróży Albatros Travel ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki Albatros Travel gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

Piloci Albatros Travel

Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

Podróż z małoletnimi

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i zgody notarialnie poświadczonej i przetłumaczonej na język angielski zawierającej zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą, w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

Miejsce w samolocie

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

Posiłki specjalne

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

Miejsce w autokarze

Przy wycieczkach lotniczych Albatros Travel nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze. 

Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.

Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania. 

Albatros Oceny gości

Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzyskaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Poniżej zamieszczamy oceny i opinie polskich gości. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice odnośnie gromadzenia ocen oraz opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark

Podobne wycieczki