Pociągiem przez Kanadę śladami europejskich pionierów

group-tour
Wycieczki objazdowe z polskim pilotem

Podczas wycieczki pokonamy setki kilometrów, przemierzając ten ogromny kraj od Toronto na wschodzie do olimpijskiego miasta Vancouver na zachodzie

NOWOŚĆ

Wybierz się z nami do Kanady na wyprawę śladami pierwszych europejskich osadników. Pokonamy razem wiele kilometrów, przemierzając ten ogromny kraj od tętniącego życiem Toronto na wschodzie do olimpijskiego miasta Vancouver na zachodzie. Po drodze zobaczymy lodowce, gorące źródła, zaśnieżone szczyty gór, lasy po sam horyzont, górskie rzeki i krystalicznie czyste jeziora. Podpłyniemy do wodospadów Niagara Falls, odwiedzimy winnicę w dolinie Okanagan, skorzystamy z miejskich atrakcji w Vancouver i przede wszystkim w Toronto, które jest kanadyjskim odpowiednikiem Nowego Jorku.

Trasę podróży wyznacza stara linia kolejowa, także podobnie jak pierwsi imigranci z Europy będziemy przemierzać bezkresne przestrzenie i zastanawiać się, co nas czeka za kolejnym zakrętem. Jednak nasz pociąg jest dużo bardziej komfortowy, z dużymi oknami, przez które będziemy mieć doskonały widok na wspaniałe krajobrazy wielkich kanadyjskich prerii. Podczas podróży pociągiem mamy też zapewnione pełne wyżywienie więc będzie okazja do skosztowania potraw kuchni kanadyjskiej.

W okolicy Gór Skalistych przesiądziemy się do autokaru, aby w drodze do  Vancouver nad Pacyfikiem odwiedzić pięć niezwykle atrakcyjnych przyrodniczo parków narodowych.

Kliknij i powiększ mapę
  • Typ Wycieczki objazdowe

  • Pilot Polski

  • Wiza Tak

  • Szczepienia Nie

  • Waluta CAD

Program wycieczki
Dzień 1 Wylot z Warszawy do Toronto 
Dzień 2 Toronto CN Tower i czas wolny
Dzień 3 Toronto. Wodospady Niagara i rejs statkiem
Dzień 4–6 Pociągiem przez Kanadę
Dzień 7 Przyjazd do Jasper, Góry Skaliste
Dzień 8 Jasper – Banff
Dzień 9 Park Narodowy Banff
Dzień 10 Rocky Mountains – Kamloops
Dzień 11 Przez Dolinę Okanagan do Vancouver
Dzień 12 Vancouver Zwiedzanie miasta i czas wolny
Dzień 13 Vancouver. Wylot do Polski
Dzień 14 Przylot do Warszawy

Zdjęcia

Kliknij zdjęcie, aby je powiększyć

Daty wyjazdu

Terminy Długość pobytu Cena Lotnisko wylotu Uwaga
20 998,–
Warszawa
Kliknij datę, aby zobaczyć program tej wycieczki

Program wycieczki

Pobierz pełen program Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.

Dzień 1
Wylot z Warszawy do Toronto 

Po wylądowaniu w Toronto pojedziemy do hotelu. Wieczór przeznaczony jest do własnej dyspozycji.

Dzień 2
Toronto CN Tower i czas wolny

Toronto bardzo się rozrosło od czasów pierwszych kolonizatorów i jest w tej chwili metropolią porównywaną do Nowego Jorku. Imigranci ze wszystkich stron świata przybywali tu przez kolejne stulecia i stworzyli prawdziwy wielokulturowy tygiel. W ten sposób powstało pulsujące energią miasto, które nie tylko jest wszechstronne pod względem architektury, lecz zajmuje także wysoką międzynarodową pozycję w kulturze i sztuce. Niezależnie więc czy stoimy w punkcie widokowym na najwyższej wieży radiowo-telewizyjnej CN Tower czy oglądamy Wodospad Niagara, jedno jest pewne: Toronto i okolica to gwarancja niezapomnianych wrażeń. 

Po śniadaniu podjedziemy autokarem do symbolu Toronto, czyli do wieży CN Tower. Przez kilkadziesiąt lat była najwyższą wolno stojącą budowlą na świecie, do momentu wybudowania drapacza chmur Burj Khalifa w Dubaju. Podjedziemy na platformę widokową na wysokość ok. 330 m n.p.m., żeby zobaczyć panoramę miasta. Widać stąd m.in. wielki stadion baseballowy, SkyDome, ze sławnym zdejmowanym dachem. Swoją bazę ma tam lokalny klub Toronto Bluejays. Po wizycie w wieży pilot zabierze nas na spacer po mieście, będziemy poruszać się na piechotę i komunikacją miejską. Na transport, bilety wstępu oraz napoje potrzeba będzie ok. 20 dolarów kanadyjskich. 

Popołudnie i wieczór są do własnej dyspozycji. W mieście jest dużo egzotycznych restauracji, w których można skosztować lokalnej kuchni.  Mieszkańcy Toronto tworzą mieszankę kulturową bardziej różnorodną niż gdziekolwiek indziej. Znaleźć tutaj można pięć różnych Chinatown, małe Włochy, małą Portugalię, bazar indyjski Gerrard Bazaar - w jednym mieście można poznać smaki kuchni całego świata. Można również wybrać się na zakupy - fantastyczny Eaton Centre to wielopiętrowa galeria handlowa z 320 różnymi sklepami i 17 kinami. Osoby lubiące sztukę, mogą odwiedzić Galerię Sztuki Ontario, w której znajduje się największy zbiór dzieł brytyjskiego rzeźbiarza Henriego Moore’a. Z kolei osoby zainteresowane sportem mogą odwiedzić Hockey Hall, gdzie można zobaczyć dokładną kopię szatni drużyny Montreal Canadien. 

Dzień 3
Toronto. Wodospady Niagara i rejs statkiem

Dzień zaczniemy od krótkiej przejażdżki po mieście, po czym udamy się na południe do wspaniałych wodospadów Niagara zaliczanych do najpiękniejszych i największych na świecie. Niagara to miasto po dwóch stronach granicy rozdzielone trzema wielkimi wodospadami. Rzeka Niagara, która spada w tak widowiskowy sposób, stanowi również naturalną granicę między kanadyjską prowincją Ontario i amerykańskim stanem Nowy Jork. Wodospady składają się z dwóch zasadniczych części, pomiędzy którymi mieści się wyspa Goat Island. Wodospad Horseshoe Falls znajduje się po stronie kanadyjskiej a American Falls po amerykańskiej. Do tego dochodzi jeszcze mniejszy Bridal Veil Falls. Woda z wodospadów pochodzi z dużych jezior Superior, Michigan, Huron, Erie i Ontario, które razem tworzą największy zbiornik wody pitnej na Ziemi. Masa wody płynąca z jezior przez tysiące lat torowała sobie drogę w stronę Atlantyku, stąd przy Niagarze taka jej ogromna siła, którą dzisiaj wykorzystuje się do produkcji sporych ilości hydro elektryczności. Trzy wodospady American Falls, Bridal Veil Falls oraz Horseshoe Falls tworzą razem nadzwyczajny widok. 

Popłyniemy w rejs z Hornblower Niagara Cruises, dzięki czemu będziemy mogli zbliżyć się do tych ogromnych ilości wody (ochronne peleryny zostaną rozdane na pokładzie). 

Po powrocie do Toronto będzie czas wolny.

Dzień 4–6
Pociągiem przez Kanadę

Przeprowadzimy się z hotelu do pociągu, który przez kolejne 4 dni będzie naszym domem. Wczesnym rankiem pojedziemy na dworzec w Toronto.

Mieszkańcy terenów, które nazywano kiedyś Nową Francją przemieszczali się statkami, saniami lub wozami konnymi. Drogi były dziurawe, zabłocone i w bardzo złym stanie. Gdy zimą zamarzały rzeki, a wszystko pokrywał śnieg, trudniej było odnaleźć drogę. W XIX wieku rozpoczęto budowę kolei. Potem na zachód udawały się tysiące imigrantów, którzy chcieli poznać i rozwinąć odległe, nietknięte ludzką obecnością ziemie. Dzięki kolei Kanada stała się większa, bo podróż pociągiem dała wymierny obraz odległości dzielącej wschód od zachodu. Dziennie pokonywano nie tylko kilka czy kilkanaście kilometrów, ale i setki. Szybko zaczęły pojawiać się kolejne miasta zaludniane głównie przez Europejczyków, którzy chcieli poznawać ziemie Nowego Świata. Gdy konie zamieniono na lokomotywy, nagle wszystko stało się możliwe. Pierwszy przejazd pociągu z Saint-Jean-sur-Richelieu koło Montréal do Portage La Prairie koło Winnipeg w 1836 okazał się wielkim przełomem w historii Kanady. Potem nastąpił niespotykany boom ekonomiczny. Pociągi przewoziły ludzi i produkty z jednego na drugi koniec kontynentu. Miasta rozwijały się wokół stacji a w Montrealu, Toronto czy Vancouver powstawały fabryki.  Kanada buzowała energią. W 1871 roku do konfederacji dołączyła prowincja Brytyjska Kolumbia, jednak z jednym zastrzeżeniem: zażądano kolei transkontynentalnej, która miała powstać w 10 lat. Tory miały połączyć wschód z zachodem Kanady. W 1886 roku pierwszy pociąg przejechał przez całą Kanadę od stacji Dalhousie w Montrealu do stacji Port Moody tylko 20km od Granville, które potem przekształciło się w Vancouver. Następnie zbudowano pierwszą towarową stację w Vancouver, które w efekcie stało się najważniejszym portem Kanady. Kiedy 3. września 1939 roku Wielka Brytania i Francja wypowiedziały Niemcom wojnę, Kanada dołączyła do koalicji już tydzień później, ponad dwa lata przed USA. Podczas I wojny światowej Pier 21 w Halifax było stacją przesiadkową dla żołnierzy, którzy mieli płynąć statkami do Europy, również dla imigrantów przybywających do Kanady nieprzerwanie nie tylko w czasie wojny, lecz również po jej zakończeniu. Przesiadali się tam do pociągów, które rozwoziły ich do niezliczonych destynacji w całym kraju.

Będziemy podróżować pociągiem w wagonie sypialnym Sleeper Plus Class – więcej informacji o pociągu: www.viarail.ca/en/explore-our-destinations/trains/rockies-and-pacific/toronto-vancouver-canadian/classes-and-services#sleeper-plus

 

Dzień 7
Przyjazd do Jasper, Góry Skaliste

Wczesnym rankiem w drodze do The Rockies  przejedziemy przez Edmonton – stolicę prowincji Alberta. Dotrzemy do Parku Narodowego Jasper. Będziemy w jednym z najwspanialszych parków narodowych świata! Po przybyciu do Jasper przesiądziemy się z pociągu do autokaru i pojedziemy na wycieczkę krajobrazową by zobaczyć m.in. jeziora Pyramide i Patricia oraz Kanion Maligne. Kanion Maligne jest najgłębszym wąwozem w Jasper, jednocześnie stanowi część prawdopodobnie największego podziemnego systemu rzecznego. 
Wieczorem, po zakwaterowaniu w hotelu, zjemy wspólną kolację.

Dzień 8
Jasper – Banff

Pojedziemy na południe trasą Icefields Parkway – jedną z najsławniejszych kanadyjskich górskich dróg, nazwaną tak z powodu ogromnych połaci lodu pokrywających The Rockies. Po drodze zobaczymy potężny wodospad Athabasca. Zatrzymamy się kilkakrotnie, nie tylko po to by podziwiać krajobrazy, lecz również żeby przejechać się po lodowcu Athabasca specjalnie zaprojektowaną śnieżną karetą (płatne dodatkowo). Pojedziemy dalej w stronę Banff i prawdopodobnie najpiękniejszego miejsca w Górach Skalistych - szmaragdowego jeziora Lake Louise, otoczonego zielonymi lasami i ośnieżonymi szczytami.  
Wczesnym wieczorem dotrzemy do Banff, gdzie przenocujemy.

Dzień 9
Park Narodowy Banff

Dzisiaj udamy się z miasta Banff, które ma tylko ok. 7800 stałych mieszkańców, do Parku Narodowego Banff. Tereny wokół Banff i droga na północ w kierunku Jasper, Lake Louise, Yoho i Kootenay uważane są przez wielu globtroterów za najbardziej imponujące przyrodniczo na świecie: mozaika lodowców, gorących źródeł i ośnieżonych szczytów, lasy, rwące potoki, wodospady, zielone łąki i przejrzyste jeziora. Krótko mówiąc wybierzemy się na nieprawdopodobnie zróżnicowaną widokowo wycieczkę. Zwiedzimy też miasto Banff z fantastycznym kolejowym hotelem. Jeśli pogoda będzie nam sprzyjać, wjedziemy kolejką linową na górę Sulphur Mountain, żeby stamtąd zobaczyć panoramę Banff.

Dzień 10
Rocky Mountains – Kamloops

Przejedziemy przez dział wodny tworzony przez Góry Skaliste tzw. Continental Divide, a w drodze do Parku Narodowego Yoho przetniemy przełęcz Kopiącego Konia (Kicking Horse Pass). „Yoho” znaczy w języku Indian Cree stan grozy. Zapuszczając się w głąb parku, szybko można zrozumieć, skąd taka nazwa. Zobaczymy m.in. cudownie szmaragdowe jezioro Emerald Lake o charakterystycznym zielonym odcieniu. Następnie pojedziemy do kolejnych dwóch parków narodowych tj. do Parku Narodowego Glacier oraz Mount Revelstoke, w których zobaczymy tunele, lodowce, ośnieżone szczyty gór i serpentyny.  Przy odrobinie szczęścia zobaczymy również niedźwiedzie, jak wiosną objadają się świeżo zakwitłymi na zielonych stokach mleczami. Jesienią można czasem dojrzeć, jak niedźwiedzie jedzą jagody. 

Nocleg w mieście Kamloops.

Dzień 11
Przez Dolinę Okanagan do Vancouver

Dzisiaj podróż przez kanadyjską część Gór Skalistych oraz przez najwspanialsze parki krajobrazowe świata dobiega końca. Pojedziemy jedną z najładniej na świecie położonych autostrad The Trans-Canada Highway. Trasa prowadzi przez dolinę Okanagan, jeden z kanadyjskich regionów winiarskich, który ponoć z sukcesami konkuruje z Kalifornią. Wielkie jeziora znajdują się w otoczeniu pól winorośli i górskich szczytów – sceneria, która na długo pozostaje w pamięci. Zatrzymamy się przy jednej z wielu winnic. Zwiedzimy ją z przewodnikiem, po czym nastąpi degustacja win.

Pod wieczór dotrzemy do Vancouver położonego przy brzegu Oceanu Spokojnego. 

Dzień 12
Vancouver Zwiedzanie miasta i czas wolny

Śródmieście Vancouver leży na małym półwyspie otoczonym wodami Burrad Inlet, English Bay i False Bay. W oddali widać tak charakterystycznego dla tego miasta dostojne ośnieżone szczyty gór. Woda jest prawie wszędzie a to wiąże się z obecnością portu. Vancouver jest najbardziej zatłoczonym portem Ameryki Północnej. W 2010 roku Vancouver było organizatorem zimowych igrzysk olimpijskich. Stanley Park, nazwany nazwiskiem kanadyjskiego gubernatora Lorda Stanleya, jest charakterystycznym dla miasta miejscem. Zajmuje powierzchnię ponad 1000 ha, jest więc większy od nowojorskiego Central Parku. Starówka nazywa się Gastown, pełno tam wiktoriańskich budynków i nowoczesnych wcale niedrogich sklepów.

Po śniadaniu wybierzemy się na przedpołudniowy spacer z pilotem, podczas której zobaczymy atrakcje znajdujące się w odległości spaceru od naszego hotelu. Popołudniu będzie czas wolny. Warto zajść do Parku Stanleya oraz do wyróżnianego nagrodami Akwarium Vancouver, które znakomicie pokazuje morski świat.

Można w nim zobaczyć ponad 8000 różnych stworzeń morskich z Oceanu Spokojnego. W parku można ponadto przeżyć arktyczną przygodę, wybrać się na gorące amazońskie safari lub w podróż na dno Oceanu Spokojnego. Polecamy również odwiedzić Muzeum Antropologiczne z niesamowitą wystawą sztuki ludów pierwotnie zamieszkujących północnowschodnie wybrzeże. Są tam m.in. wysokie jak wieże totemy a także ozdoby ze srebra i złota. 

Dzień 13
Vancouver. Wylot do Polski

Przedpołudnie to czas do własnej dyspozycji, który można przeznaczyć na ostatnie zakupy. 
Następnie pojedziemy na lotnisko w Vancouver skąd polecimy do Warszawy. 

Dzień 14
Przylot do Warszawy

Kanadyjska kolej VIA Rail

W pociągu nie ma zbyt wiele miejsca na bagaże, więc aby optymalnie je wykorzystać zachowując maksimum komfortu, do przedziału wolno zabrać jedną torbę podręczną i jedną walizkę o rozmiarach 66x46x23 cm. Pozostałe bagaże będą umieszczone w specjalnym wagonie bagażowym, a otrzymamy je z powrotem po przybyciu do Jasper. W trakcie podróży pociągiem nie ma dostępu do bagażu oddanego do wagonu bagażowego. Maksymalna waga bagażu to 23 kg.
Żeby uczynić podróż jak najwygodniejszą zalecamy zabrać do przedziału jedynie lekką torbę sportową z najbardziej potrzebnymi  rzeczami.

Spanie w pociągu

W przedziale z kuszetkami,  łóżka w ciągu dnia służą za kanapy a nocą zmieniają się z siedzeń na koje dolną i górną. Rano kuszetki ponownie zmieniają się w szerokie siedzenia, z których wygodnie obserwuje się mijane krajobrazy. Z każdej strony przedziału są tylko dwa siedzenia, a w każdym wagonie jest wspólna łazienka i toaleta. Można wykupić prywatny przedział dla 1, 2 lub więcej osób. W prywatnych przedziałach jest oddzielna umywalka i toaleta.

 

 

Posiłki w pociągu

W pociągu jest pełne wyżywienie. Napoje są dodatkowo płatne. Atmosfera w jadalni jest bardzo swobodna, więc na posiłki nie trzeba być w stroju galowym.
Posiłki: śniadanie mogą być 4 różne dania, podczas gdy obiad i kolacja składają się z zupy i 3-4 różnych dań głównych. Do wszystkich posiłków podawana jest kawa i herbata.
Śniadanie jest dostępne między 7.00 a 10.00. 
Podczas podróży zawsze można częstować się kawą, herbatą czy wodą, a także owocami czy przekąską bez dodatkowych opłat.

Telefon i internet

Większość pasażerów chce spędzić podróż spokojnie. Dlatego prosimy, żeby nie przeszkadzać współpasażerom niepotrzebnym czy zbyt głośnym korzystaniem z telefonów komórkowych, odtwarzaczy itp. Przy odtwarzaniu muzyki prosimy korzystać ze słuchawek, a dzwonek telefonu nastawić na bezgłośny lub cichy. Zwracamy jednocześnie uwagę, że podczas podróży pociągiem należy spodziewać się słabego zasięgu lub nawet jego braku. Na większych stacjach, w budynkach dworca dostępny jest bezprzewodowy internet. W samym pociągu nie ma internetu. Warto pamiętać, że korzystanie w Kanadzie z przesyłu danych z naszych europejskich sieci komórkowych wiąże się z dodatkowo naliczanymi kosztami. Zarówno w smartfonie jak i na tablecie istnieje opcja wyłączenia przesyłu danych za granicą.

Palenie

Palenie w pociągu jest zabronione. Osoby palące proszone są o palenie poza pociągiem, np. na stacjach podczas postojów. Poza pociągiem palenie dozwolone jest tylko w miejscach do tego wyznaczonych. Pociąg zatrzyma się m.in. w Capreol, Hornepayne, Sioux Lookout, Winnipeg, Saskatoon i Edmonton.
Trzeba pamiętać, że przystanki są względnie krótkie. Długość postoju na kolejnych stacjach będzie ogłaszana przez personel pociągu tuż przed jego zatrzymaniem się.

Alkohol w pociągu

W pociągu można kupić alkohol, ale jego sprzedaż podlega prawu prowincji, przez którą pociąg w danej chwili przejeżdża. Dotyczy to również godzin otwarcia baru.
Alkohol zakupiony poza pociągiem można spożywać w swoim przedziale. Prawo prowincji zabrania spożywania alkoholu kupionego we własnym zakresie w innych miejscach na terenie pociągu.

Wycieczka na lodowiec w Ice Explorer 

Ice Explorer to specjalny pojazd do poruszania się po lodowcu. Można nim jeździć po Columbia Icefield, który w niektórych miejscach ma grubość, odpowiadającą wysokości wieży Eiffla. 

Cena: 278 PLN

Rejs po Jeziorze Maligne

Jezioro Maligne to największe jezioro polodowcowe w Parku Narodowym Jasper i jedno z najpiękniejszych miejsc w kanadyjskich Górach Skalistych, z widokiem na ośnieżone szczyty górskie.

Cena: 278 PLN

Informacja o cenie

Cena wycieczki

Od 20 998,– PLN za osobę w pokoju dwuosobowym.
Zobacz ceny dla wszystkich terminów

Dopłata do pokoju 1-osobowego

4 398 PLN

Prywatny przedział

Prywatny przedział dla 1, 2 lub więcej osób. W przedziałach tych znajduje się umywalka i toaleta.

Przedział prywatny dla 1 osoby www.viarail.ca/en/resources/cabin-one
Przedział prywatny dla 2 osób  www.viarail.ca/en/resources/cabin-two 

Cena od 4 398 PLN na osobę

W pociągu siedzi się dwójkami a na czas spania siedzenia rozkładają się i zamieniają w dolną i górną kuszetkę. Dolna kuszetka (tzw. lower berth) jest za dodatkową opłatą. 
www.viarail.ca/en/resources/couchette-en

Cena od 1 128 PLN na osobę

Za prywatny przedział lub dolną kuszetkę trzeba dodatkowo zapłacić, ich liczba jest ograniczona, nie możemy więc zagwarantować wolnych miejsc

Cena zawiera 
  • Opiekę polskiego pilota
  • Przelot samolotem rejsowym w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa – Toronto i Vancouver – Warszawa, w obie strony z przesiadką
  • Wycieczki i bilety wstępów wymienione w programie
  • Zakwaterowanie w pokojach dwuosobowych. 9 noclegów w tym:
    3 x Toronto, 1 x Jasper, 2 x Banff, 1 x Kamloops, 2 x Vancouver
  • Miejsce do spania w pociągu w wagonie sypialnianym
  • Wyżywienie: śniadania oraz całodzienne wyżywienie w pociągu
  • Podstawowe ubezpieczenie KL i NNW 
Cena nie zawiera
  • Ewentualnych dodatkowych wydarzeń nieprzewidzianych programie 
  • Wycieczki na lodowiec w Ice Explorer
  • Dopłaty do pokoju 1-jednoosobowego
  • Opłaty wjazdowej do Kanady
  • Dopłaty do podwyższenia standardu przedziału lub za dolną kuszetkę tzw. Lower Berth
  • Napojów
  • Napiwków (50-75 CAD/os)
  • Wydatków indywidualnych
  • Wszystkiego, czego nie wymieniono w punkcie „Cena zawiera”

Informacje praktyczne

Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.

Informacje o podróży

Wymagania wobec uczestników

Warunkiem uczestniczenia w tej podróży jest dobry stan zdrowia, zdolność samodzielnego poruszania się bez pomocy, gdyż będziemy odwiedzać parki narodowe, w których trasy są zróżnicowane. Ponadto w ramach wycieczki korzystamy z autokarów i pociągów, także codziennie kilkakrotnie będziemy wsiadać, bądź wysiadać z jakiegoś pojazdu. Podróż ta nie jest zatem odpowiednia dla osób z trudnościami z chodzeniem, bądź korzystających z wózka lub elektrycznych pojazdów.

Bagaż

Dobrze wziąć ze sobą mały plecak lub torbę z myślą o czasem całodniowych wycieczkach, kiedy swój właściwy bagaż widzimy ponownie dopiero wieczorem. Nie potrzeba brać ze sobą ręcznika.

Warto zabrać 

W Kanadzie, niezależnie od pory roku może być chłodno, także dobrze jest wziąć ze sobą ciepłe ubrania na dni, które spędzimy w górach oraz dobre buty do chodzenia.

Liczba uczestników

Wymagane minimum uczestników to 20 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

Więcej o Kanadzie 

Przed wyjazdem

eTA - zezwolenie na wjazd do Kanady

Dla obcokrajowców podróżujących drogą lotniczą w ramach ruchu bezwizowego (w tym Polaków) Władze Kanady wprowadziły wymóg posiadania elektronicznego potwierdzenia podróży - electronic Travel Authorization.

Opłata za wydanie tego elektronicznego dokumentu - powiązanego z numerem paszportu wnioskodawcy - wynosi 7 dolarów kanadyjskich. Płatności można dokonywać jedynie kartą płatniczą, poprzez zabezpieczoną stronę internetową udostępnioną przez rząd kanadyjski.

Ważność eTA przewidziano na 5 lat, chyba że paszport utraci ważność, zostanie wykupiony nowy dokument lub urzędnik imigracyjny cofnął eTA. Należy wziąć pod uwagę, że w większości przypadków eTA zostanie zaakceptowana w ciągu kilku minut od złożenia wniosku, ale czasami procedura może zająć nawet kilka dni. Sugerujemy więc złożenie wniosku o eTA z odpowiednim wyprzedzeniem. Jedynym oficjalnym portalem, gdzie należy aplikować o eTA jest http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta.asp.

Obywatele Kanady posiadający oprócz kanadyjskiego inne obywatelstwo (np. polskie) nie mogą aplikować o eTA. Są oni zobowiązani do pokazania przez wejściem na pokład samolotu lecącego do Kanady dokumentu potwierdzającego obywatelstwo kanadyjskie.

Osoby podróżujące z dziećmi, które nie są ich własnymi, lub z dziećmi, które noszą inne nazwisko niż rodzic towarzyszący, muszą oprócz eTA posiadać specjalne zezwolenie. Więcej informacji znajduje się na www.cic.gc.ca/english/visit/minors.asp

 

Praktyczne informacje o podróży koleją

Bagaże w pociągu

W pociągu nie ma zbyt wiele miejsca na bagaże, więc aby optymalnie je wykorzystać zachowując maksimum komfortu, do przedziału wolno zabrać jedną torbę podręczną i jedną walizkę o rozmiarach 66x46x23 cm. Pozostałe bagaże będą umieszczone w specjalnym wagonie bagażowym, a otrzymamy je z powrotem po przybyciu do Jasper. W trakcie podróży pociągiem nie ma dostępu do bagażu oddanego do wagonu bagażowego. Maksymalna waga bagażu to 23 kg.

Żeby uczynić podróż jak najwygodniejszą zalecamy wziąć do przedziału jedynie lekką torbę sportową z najbardziej potrzebnymi  rzeczami.

Spanie w pociągu

W przedziale z kuszetkami,  łóżka w ciągu dnia służą za kanapy a nocą zmieniają się z siedzeń na koje dolną i górną. 
Rano kuszetki ponownie zmieniają się w szerokie siedzenia, z których wygodnie obserwuje się mijane krajobrazy.
Z każdej strony przedziału są tylko dwa siedzenia, a w każdym wagonie jest wspólna łazienka i toaleta.
Można wykupić prywatny przedział dla 1, 2 lub więcej osób. W prywatnych przedziałach jest oddzielna umywalka i toaleta.

Posiłki w pociągu

W pociągu jest pełne wyżywienie. Napoje są dodatkowo płatne.
Atmosfera w jadalni jest bardzo swobodna, więc na posiłki nie trzeba się przebierać.

Posiłki: śniadanie mogą być 4 różne dania, podczas gdy obiad i kolacja składają się z zupy i 3-4 różnych dań głównych. Do wszystkich posiłków podawana jest kawa i herbata.
Śniadanie jest dostępne między 7.00 a 10.00. 

Podczas podróży zawsze można częstować się kawą, herbatą czy wodą, a także owocami czy przekąską bez dodatkowych opłat.

Palenie

Palenie w pociągu jest zabronione. Osoby palące proszone są o palenie poza pociągiem, np. na stacjach podczas postojów. Poza pociągiem palenie dozwolone jest tylko w miejscach do tego wyznaczonych. Pociąg zatrzyma się m.in. w Capreol, Hornepayne, Sioux Lookout, Winnipeg, Saskatoon i Edmonton.
Trzeba pamiętać, że przystanki są względnie krótkie. Długość postoju na kolejnych stacjach będzie ogłaszana przez personel pociągu tuż przed jego zatrzymaniem się.

Alkohol w pociągu

W pociągu można kupić alkohol, ale jego sprzedaż podlega prawu prowincji, przez którą pociąg w danej chwili przejeżdża. Dotyczy to również godzin otwarcia baru.
Alkohol zakupiony poza pociągiem można spożywać w swoim przedziale. Prawo prowincji zabrania spożywania alkoholu kupionego we własnym zakresie w innych miejscach na terenie pociągu.

Telefon i internet

Większość pasażerów chce spędzić podróż spokojnie. Dlatego prosimy, żeby nie przeszkadzać współpasażerom niepotrzebnym czy zbyt głośnym korzystaniem z telefonów komórkowych, odtwarzaczy itp. Przy odtwarzaniu muzyki prosimy korzystać ze słuchawek, a dzwonek telefonu nastawić na bezgłośny lub cichy. 

Zwracamy jednocześnie uwagę, że podczas podróży pociągiem należy spodziewać się słabego zasięgu lub nawet jego braku. 

Na większych stacjach, w budynkach dworca dostępny jest bezprzewodowy internet. W samym pociągu nie ma internetu. 

Warto pamiętać, że korzystanie w Kanadzie z przesyłu danych z naszych europejskich sieci komórkowych wiąże się z dodatkowo naliczanymi kosztami. Zarówno w smartfonie jak i na tablecie istnieje opcja wyłączenia przesyłu danych za granicą.

Elektryczność

W przedziałach sypialnych (lecz nie w kuszetkach tzw. Berth) są kontakty 120v/60Hz na np. do ładowarek. Wtyczki do kontaktów w pociągu są takie same jak w całej Kanadzie. Koniecznie należy zabrać ze sobą adapter do wtyczek.

Strefa czasowa

W trakcie podróży koleją dwa razy będziemy cofać zegarek o jedną godzinę. Będzie to ogłoszone przez pracowników pociągu.

Ogólne zasady podróży

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

Ubezpieczenie podróżne

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

Ubezpieczenie podróżne Allianz

Biuro Podróży Albatros Travel ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki Albatros Travel gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

Piloci Albatros Travel

Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.

Napiwki

Podczas wycieczek zetkniesz się z codziennym życiem i lokalnymi zwyczajami. Mogą wystąpić okoliczności, których nie znasz lub do których nie jesteś przyzwyczajony, jak na przykład zwyczaj dawania napiwków. W wielu krajach miejscowi przewodnicy i kierowcy spotykani w trakcie podróży oczekują drobnych sum, ponieważ wynagrodzenie pracowników branży usługowej często opiera się na napiwkach. W programie podróży określamy kwotę, jaką należy na nie przeznaczyć i prosimy, by wziąć to pod uwagę. Cena wycieczki nie uwzględnia napiwków, ponieważ jest to sprawa indywidualna, a zwyczaj dawania napiwków jest częścią kultury danego kraju, dlatego należy go uszanować. Dla formalności pragniemy zaznaczyć, że napiwki są oczywiście dobrowolne.

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

Podróż z małoletnimi

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i chrztu w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

Miejsce w samolocie

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

Posiłki specjalne

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

Miejsce w autokarze

Przy wycieczkach lotniczych Albatros Travel nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze. 

Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.

Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania. 

Albatros Oceny gości

Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzykaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Jak tylko uzyskamy pierwsze opinie od polskich gości, będą one również widoczne na naszej stronie internetowej. Na ten moment nie dysponujemy takimi ocenami, ponieważ biuro działa w Polsce od dnia 05.10.2017. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice  odnośnie gromadzenia ocen i opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark

Podobne wycieczki

20CARTR01APL1308