Wybierz się w rejs z Albatros Travel w odległe zakątki Islandii na pokładzie statku Ocean Atlantic
NOWOŚĆPodczas naszej wyprawy poznamy Islandię w szczycie sezonu, czyli w czasie gdy przyroda dzięki białym nocom ukazuje swój pełen blask i wdzięk. Na tle zmieniającego się ciągle krajobrazu będziemy wypatrywać wielorybów i ptaków morskich. Dopłyniemy do obszarów Islandii, które są dostępne tylko od strony morza, a do kilku miejsc dotrzemy ze statku pontonami Zodiac. Od nizin po lód lodowcowy zobaczymy całe wybrzeże Islandii wraz z miejscami, gdzie gromadzą się foki, maskonury i inne morskie ptaki. Odwiedzimy też niewielkie odosobnione wyspy, przytulne miasteczka, staniemy na kole podbiegunowym i czarnym powulkanicznym piasku. Poczujemy powiew nordyckich sag.
Oferta jest na zapytanie i zostanie potwierdzona przez naszego pracownika sprzedaży. Wycieczka odbędzie się w grupie międzynarodowej pod opieką anglojęzycznej załogi ekspedycyjnej. W przypadku dokonania rezerwacji na dany termin przez minimum 10 osób Albatros Travel zapewni opiekę polskiego pilota.
-
Typ Rejsy wycieczkowe, Rejsy ekspedycyjne
-
Pilot Angielski
-
Wiza Tak
-
Szczepienia Nie
-
Waluta ISK
Dzień 1 | Przelot do Keflaviku. Zaokrętowanie na statku Ocean Atlantic w Rejkiawiku. |
---|---|
Dzień 2 | Wyspy Westman. Surtsey – najmłodsza wyspa świata. Spacer po Heimaey |
Dzień 3 | Miasteczko Djúpivogur. Dla chętnych wycieczka na lodowiec Vatnajökull (busem lub jeepem). Obserwacja kolonii ptaków na wyspie Hafnarhólmi |
Dzień 4 | Seydisfjordur. Wycieczka po mieście. Możliwość wędrówki po okolicy Skalane |
Dzień 5 | Arktyczna wyspa Grimsey |
Dzień 6 | Wyspa Hrísey. Miasto Akureyri. Dla chętnych wycieczka do jeziora Mývatn |
---|---|
Dzień 7 | Fiordy zachodnie. Zatoka Hornvik. Wyspa Vigur |
Dzień 8 | Wyspa Flatey. Półwysep Snaefellsnes i wulkan Snæfellsjökull |
Dzień 9 | Powrót statku do Rejkiawiku. Powrót do Polski |
Ocean Atlantic
Ocean Atlantic został zbudowany w Polsce w 1985 roku i jest idealnym statkiem na ekspedycję na Antarktydę i Arktykę! Klasyfikacja 1B oznacza, że może łamać świeży lód do 50cm grubości. Statkiem dobrze się manewruje, ma mocne silniki i stabilizatory. Jest więc jednym z najmocniejszych statków, operujących na terenach polarnych. Statek został odnowiony w 2017 roku. Mając 140 m długości i 21 m szerokości, oferuje dużo miejsca na swoich licznych pokładach łącznie z wieloma salami wykładowymi, barem i platformą obserwacyjną. Restauracja serwuje dania 4 gwiazdkowej kuchni międzynarodowej, pełne wyżywienie jest zapewnione. Dzięki szerokim oknom na pokładzie Ericksona można podziwiać zamarznięte, wąskie fiordy ze stromymi ścianami skalnymi oraz fronty lodowców, które przeglądają się w tafli wody. Na statku jest miejsce dla 198 pasażerów, wszystkich zakwaterowanych w zewnętrznych kabinach z własną łazienką i toaletą. Wszystkie wycieczki lądowe możliwe są dzięki 20 pontonom marki Zodiak.
Daty wyjazdu
Terminy | Długość pobytu | Cena | Lotnisko wylotu | Uwaga | |
---|---|---|---|---|---|
13 998,– |
Warszawa
|
|
Program wycieczki
Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.
Przelot z Warszawy do Keflaviku, transfer do portu w Rejkiawiku oraz wejście na pokład statku Ocean Atlantic.
Nasz zespół ekspedycyjny poinformuje o codziennych czynnościach na statku oraz procedurach ochrony. Przed wyruszeniem w rejs odbędą się także obowiązkowe ćwiczenia z zakresu bezpieczeństwa.
Wczesnym wieczorem Kapitan statku da sygnał do wypłynięcia z Rejkiawiku w kierunku południowego wybrzeża wyspy.
Wyspy Westman znalazły się w nagłówkach światowej prasy w styczniu 1973 roku, kiedy na wyspie Heimaey wybuchł wulkan. Wszystkich pięć tysięcy mieszkańców ewakuowano, większość jednak, po tej tragedii wróciła, a dziś populacja wysp wynosi około cztery tysiące. Archipelag znajduje się zaledwie 14 kilometrów od południowo-zachodniego wybrzeża Islandii i składa się z piętnastu zielonych małych wysp i około trzydziestu miejsc do cumowania.
Przy dobrej pogodzie zobaczymy z dużej odległości strome sylwetki Wysp Westman wdzięcznie unoszące się na powierzchni morza. Islandzki poeta z pewnością porównałby je do szafirów osadzonych w srebrnym pierścieniu. Ptactwo żyjące na tych wybrzeżach jest wyjątkowe, spotkać tu można maskonury, a także głuptaki białe.
Dzisiejszy dzień zaczniemy przepływając obok jednej z najmłodszych wysp świata, Surtsey. Wyspa wyłoniła się z morza w 1963 roku, a w 2008 została wpisana na listę światowego dziedzictwa przyrodniczego UNESCO. Wyspa jest zamknięta dla turystów, wstęp mają jedynie badacze i naukowcy.
Skierujemy się na Heimaey, jedyną zamieszkałą wyspę na archipelagu, gdzie zobaczymy niedawno odkopane domy pochłonięte przez żywioł w trakcie wybuchu wulkanu w 1973 roku.
Po ekscytującym dniu w Heimaey obierzemy kurs na południowo-wschodnie wybrzeże Islandii, na skraj Parku Narodowego Vatnajökull.
W nocy popłyniemy wzdłuż południowego wybrzeża Islandii, zdominowanego przez Vatnajökull, największy lodowiec Islandii. Rano dotrzemy do małego, przytulnego miasteczka portowego Djúpivogur. Schowany, a jednocześnie z łatwym dostępem od strony morza port jest jednym z najstarszych na Islandii, a mieszkańcy Djúpivogur są dumni z zachowanych tu starych domów. Miasto przyciąga artystów i ludzi kreatywnych, warte odwiedzenia są wystawy sztuki, a zwłaszcza stała ekspozycja „Eggin i Gleðivík”, na którą składają się 34 dużych rozmiarów jaja ptaków wykute w granicie. Centrum Kultury zlokalizowane jest w pięknym domu z czerwonego drewna, Langabúð, a naprzeciwko po drugiej stronie małego portu znajduje się stary hotel Framtid.
Dzisiejszego dnia zapraszamy też na jedną z dwóch opcjonalnych wycieczek na lodowiec Vatnajökull (wycieczki dodatkowo płatne, opis wycieczek poniżej).
Po południu wsiądziemy na Ocean Atlantic i będziemy kontynuować naszą podróż na północ wzdłuż wschodniego wybrzeża i fiordów. Obszar ten ma najniższą populację na Islandii, a ludność utrzymuje się tutaj głównie z rybołówstwo. Jednym z fiordów, które miniemy, będzie Mjóifjörður, co oznacza „wąski fiord”, otoczony wysokimi górami ze stromymi zboczami i licznymi wodospadami.
Popłyniemy przez piękny 17-kilometrowy fiord Seydisfjordur. Na południu znajduje się mała wioska rybacka, która nazywa się tak jak fiord. Małe miasteczko nazywane jest również „dużą rodziną”, ponieważ ponad 700 mieszkańców wyspy zna się osobiście lub chociaż z widzenia. Miasto zostało założone przez przedsiębiorczych norweskich rybaków w 1870 roku. Głęboki port pozwala na rozwój rybołówstwa.
Proponujemy pieszą wycieczkę po sąsiednim miasteczku Skalanes. Wycieczka rozpoczyna się od przejazdu przez Seydisfjordur. Piękny rezerwat przyrody Skalanes położony jest wzdłuż południowego wybrzeża fiordu. Będzie to wędrówka z przewodnikiem po wietrznej islandzkiej surowej naturze. Przy odrobinie szczęścia zobaczymy ptaki czy renifery. Nasi przewodnicy opowiedzą o okolicy, a wycieczkę zakończymy filiżanką kawy. Następnie wrócimy do Seydisfjordur.
Dziś udamy się na wyspę Grimsey i dotrzemy do najbardziej wysuniętego na północ punktu podróży. Grímsey znajduje się około 40 kilometrów od kontynentu i jest jedyną arktyczną częścią Islandii. Krąg polarny przecina wyspę na szerokości 66 ° 33 'N, a 21 czerwca panuje tu jeden pełny dzień 24-godzinnego światła słonecznego.
Na tej małej skalistej wyspie żyje ponad stu mieszkańców, wszyscy mieszkają w pobliżu portu w jedynym mieście na wyspie. Okoliczne wody są bogate w ryby, więc gospodarka wyspy kwitnie, port został rozbudowany, znajduje się tu także małe lotnisko z codziennymi lokalnymi przelotami na kontynent oraz szkoła. Wyspa została zasiedlona w tym samym czasie, w którym zaludniano Islandię i pojawia się już w nordyckich sagach jako miejsce bogate w ryby i ptactwo. Ptaki morskie znacznie przewyższają liczbą mieszkańców Grímsey, a podczas jasnego arktycznego lata okrzyki ptaków słyszy się 24 godziny na dobę. Na wyspie rozmnaża się i wije gniazda na skałach 36 różnych gatunków ptaków. Znajduje się tutaj jedna z największych islandzkich kolonii rybitw. Przed dopuszczeniem samolotów do lądowania oczyszcza się pas startowy z tych ptaków.
Na wyspę dotrzemy pontonami Zodiac. Poznamy lokalne życie tej małej społeczności oraz oddamy się obserwacji zamieszkujących tu ptaków.
Popłyniemy na południe i dotrzemy do pięknego miasta Akureyri, gdzie zejdziemy na ląd. Klimat Akureyri jest wyjątkowy na tej szerokości geograficznej, charakteryzuje się wieloma godzinami nasłonecznienia i wyższymi temperaturami niż w pozostałej części Islandii. Miasto Akureyri jest centrum handlu i kultury oraz drugim co do wielkości miastem Islandii. W związku z licznymi wydarzeniami kulturalnymi oraz kwitnącym przemysłem rybnym Akureyri stale się rozwija i coraz więcej Islandczyków oraz zagranicznych turystów udaje się do tego słonecznego miasta na północnym wybrzeżu Islandii.
W Akureyri będziemy mieć czas na spacer po mieście, kawę w jednej z przytulnych kawiarni oraz podziwianie bujnych ogrodów czy wspaniałego widoku z miejskiego kościoła Akureyrarkirkja.
Proponujemy dodatkową siedmiogodzinną wycieczkę do malowniczego rezerwatu wokół Myvátn, gdzie doświadczymy aktywności geotermalnej Islandii. Zobaczymy pełne rozbłyski w postaci wyrzutów lawy, gorących źródeł i otworów siarkowych. W drodze do Myvátn zatrzymamy się na chwilę przy imponującym wodospadzie Goðafoss, który mając wysokość 12 metrów i szerokość 30 metrów jest jednym z najpiękniejszych wodospadów Islandii. W środku rezerwatu przyrody Mývatn leży jezioro Mývatn o powierzchni 37 km², otoczone równinami lawy, górami i wulkanami. W jeziorze znajduje się ponad 50 małych wysp powstałych z lawy i wysepek wyglądających jak kratery wulkaniczne. Średnia głębokość jeziora wynosi zaledwie 2,5 metra, więc światło słoneczne dociera do dna. Większość wód jeziora pochodzi z podziemnych źródeł mineralnych, co zapewnia dobre warunki życia dla ryb i ptaków. Jezioro Myvátn to także prawdziwy raj dla miłośników ptaków. (Ta wycieczka nie jest wliczona w cenę wycieczki. Więcej informacji w cenniku).
Od samego rana będziemy płynąć wzdłuż wybrzeża Hornstrandiru, najbardziej na północ wysuniętej części fiordów zachodnich. Stąd jest już tylko 300 kilometrów do wschodniego wybrzeża Grenlandii. W 1975 roku obszar ten został przekształcony w rezerwat przyrody, a obecnie obowiązują tu surowe przepisy ochrony tego delikatnego dzieła natury. Będzie też duża szansa napotkania wielorybów i fok, a na zboczach gór zaobserwujemy bogate życie ptactwa. Dalej będziemy kontynuować podróż do zatoki Hornvik, która jest uważana za jedno z najpiękniejszych miejsc na Islandii. Zobaczymy tam dwa klify z największą populacją ptaków morskich w Europie.
Po południu popłyniemy do fiordu Isafjardardjúp i dotrzemy na wyspę Vigur, gdzie podczas spaceru będziemy podziwiać widok na strome zbocza gór oraz niesamowite akrobacje rybitw arktycznych. Podczas spaceru będzie nam towarzyszył lokalny przewodnik, który zabierze nas również do lokalnej kawiarni na kawę i lekkie przekąski.
Wieczorem opuścimy Isafjardardjúp i popłyniemy w kierunku południowej części fiordów zachodnich.
Wcześnie rano miniemy najbardziej wysunięty na zachód punkt Islandii, ogromne klify z koloniami ptaków zwane Latraberg. Po śniadaniu dotrzemy do wyspy Flatey, jedynej z licznych wysp fiordu Breidafjördur zamieszkałej przez cały rok. Jednak większość kolorowych domów tu widocznych to domy wakacyjne, z których właściciele korzystają tylko w miesiącach letnich. Wyspa miała bogaty udział w historii Islandii, a w XI wieku w najwyższym punkcie wyspy znajdował się klasztor augustianów. Później wyspa stała się głównym punktem wymiany handlowej z północno-zachodnią częścią Islandii, kiedy duński król wyznaczył Flatey jako oficjalną stację handlową w 1777 roku. Do końca ubiegłego wieku liczba ludności rosła, aż wyspa prawie się przeludniła. Dziś pozostały tu tylko dwie zamieszkane farmy.
Po południu popłyniemy wzdłuż stukilometrowego półwyspu Snaefellsnes, na którym znajdziemy wszystko co charakterystyczne dla Islandii, klifowe wybrzeże, stwardniałą lawę, piaszczyste plaże i wulkaniczne szczyty. Podczas okrążania półwyspu będziemy podziwiać widok na prawie 1500-metrowy ośnieżony wulkan Snæfellsjökull, który był punktem centralnym powieści Juliusza Verne’a pt. „Podróż do wnętrza ziemi”. Wulkan o prawie idealnym kształcie stożka oraz otaczający go teren został w 2001 roku mianowany Parkiem Narodowym Snæfellsjökull.
W godzinach porannych (około godziny 08:30) statek Ocean Atlantic dobije do portu w Rejkiawiku. Czas na pożegnanie się z załogą i podróż powrotną do domu.
Wycieczka jeepami na lodowiec Vatnajökull
Dzień 3
Wyjedziemy z Djúpivogur w pobliże Vatnajökull, największej pokrywy lodowej Islandii. Po godzinie jazdy dotrzemy do Höfn, gdzie zrobimy postój. Następnie pojedziemy do jednego z lodowców wyprowadzających, Hoffellsjökull, oraz do czołowej laguny. Tutaj będzie czas na spacer po morenie lodowcowej i podziwianie widoku wijącego się lodowca, który powoli schodzi z ogromnej pokrywy lodowej. Wrócimy ponownie przez Höfn, gdzie będzie postój na krótki spacer po porcie przed powrotem do Djúpivogur i na nasz statek. Czas trwania wycieczki 4 godziny. Anglojęzyczny kierowca/przewodnik.
Cena: 1230 PLN/os.
Wycieczka busem z Djúpivogur do Vatnajökull
Dzień 3
W czasie tej wycieczki zbliżamy się do największego lodowca Islandii, Vatnajökull. Trasa prowadzi przez miasto Höfn, gdzie zrobimy krótki postój. Następnie pojedziemy trasą prowadzącą przez park narodowy Vatnajökull wraz z lodowcem o tej samej nazwie, gdzie zobaczymy tereny uprawne Hoffell i pobliską lagunę. Można tu wędrować wzdłuż grzbietów morenowych i obserwować lodowiec. W drodze powrotnej ponownie zatrzymamy się w Höfn. Wycieczka potrwa ok. 4 godzin.
Cena 440zł/os
Wycieczka nad jezioro Myvátn
Dzień 6
W drodze do Myvátn podziwiać będziemy w pełnym rozkwicie aktywności geotermalne Islandii w postaci dziwnych krajobrazów lawy, gorących źródeł i dziur siarkowych o nieprzyjemnej wonii. Zatrzymamy się przy imponującym wodospadzie Goðafoss. Ma on 12 metrów wysokości i 30 metrów szerokości i jest jednym z najpiękniejszych wodospadów Islandii. Następnie dotrzemy do jeziora Mývatn o powierzchni 37 kilometrów kwadratowych, otoczonego polami lawy, górami i wulkanami. Na jeziorze znajduje się ponad 50 małych wysp lawowych i zagłębień zwanych kraterami presudo. Wyglądają one jak kratery wulkaniczne, ale nimi nie są. Średnia głębokość jeziora wynosi zaledwie 2,5 metra, dzięki czemu światło słoneczne dociera aż do dna. Czas trwania wycieczki 4 godziny. Anglojęzyczny kierowca/przewodnik.
Cena 360zł/os
Wycieczka z miasta Seydisfjordur do rezerwatu przyrody Skalanes
Ta półdniowa wycieczka jest pieszą wycieczką po pobliskim obszarze Skalanes. Wycieczka rozpoczyna się od przejazdu przez Seydisfjordur. Piękny rezerwat przyrody Skalanes leży wzdłuż południowego wybrzeża fiordu. Będziemy wędrować z przewodnikiem po wietrznej islandzkiej surowej naturze. Mamy nadzieję, że zobaczymy tu ptaki czy renifery.
Cena 598zł/os
Informacja o cenie
- Cena wycieczki
-
Od 13 998,– PLN za osobę w pokoju dwuosobowym.
Zobacz ceny dla wszystkich terminów
- Dopłata do kabiny 1-osobowej
-
Kat. D: 6 248 PLN/os
Kat. G: 1 248 PLN/os - Dopłata do podwyższenia standardu kabiny
-
Dopłata do kabiny Kat. C: 1 298 PLN/os
Dopłata do kabiny Kat G: 3 498 PLN/os
Dopłata do kabiny Kat. B: 8 998 PLN/os
Dopłata do kabiny Kat A: 10 998 PLN/os
Dopłata do kabiny Premium Suite: 13 998 PLN/os - Dopłata do kabiny 3-osobowej
-
Dopłata Kat. B: 2 898 PLN/os
- Cena zawiera
-
- Wyjazd w grupie międzynarodowej i opiekę anglojęzycznej załogi ekspedycyjnej
- Opiekę polskiego pilota przy grupie powyżej 10 osób
- Przelot samolotem rejsowym w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa – Keflavik – Warszawa
- Transport i wycieczki, wycieczki zodiakami podczas rejsu zgodnie z programem
- Zakwaterowanie: 8 noclegów na Ocean Atlantic w 2-osobowej kabinie zewnętrznej z bulajem (kategoria D) z łazienką/toaletą
- Spotkania informacyjne i wykłady członków załogi ekspedycji w języku angielskim
- Całodzienne wyżywienie na statku (3 posiłki)
- Kawę i herbatę na statku
- Ubezpieczenie podstawowe KL i NNW
- Cena nie zawiera
-
- Ewentualnych dodatkowych wydarzeń nieprzewidzianych w programie
- Dopłaty do jednoosobowej kabiny
- Podniesienia standardu kabiny
- Wycieczek opcjonalnych, dodatkowo płatnych
- Innych napojów poza kawą i herbatą
- Napiwków dla załogi statku Ocean Atlantic (ok.14 USD dziennie/os)
- Wydatków indywidualnych
- Wszystkiego, czego nie wymieniono w punkcie „Cena zawiera”
Informacje praktyczne
Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.
Informacje dotyczące podróży
Kabiny
Suita Premium
ok. 35 m2, sypialnia z dużym podwójnym łóżkiem, pokój dzienny z sofą, duże okno oraz łazienka. Położenie na pokładzie 5. Marco Polo
Kategoria A, Panorama Window Suite
ok. 19-24m2, podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, miejsce do siedzenia, okno i łazienka. Położenie na pokładzie 5. Marco Polo
Kategoria B, Panorama Window Cabin
ok. 20-23m2, podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, miejsce do siedzenia, okno z ograniczonym widokiem i łazienka. Położenie na pokładzie 7 lub 8 Magellan i Hudson
Kategoria C, Standard Cabin Window
ok. 12-13m2, dwa pojedyncze łóżka, okno i łazienka. Położenie na pokładzie 5 Marco Polo
Kategoria D, Standard Cabin Window
ok. 11-12m2, dwa pojedyncze łóżka, bulaj i łazienka. Położenie na pokładzie 4 Columbus
Kategoria G, Standard Cabin Window
ok. 9-10m2, pojedyncze łóżko, bulaj i łazienka. Położenie na pokładzie 4 Columbus
Koncepcja ekspedycji - rejsu
Albatros od wielu lat rozwija program rejsów, który pasuje do warunków polarnych. Lód w kombinacji z ograniczoną infrastrukturą oraz niedostępnością pustych przestrzeni wymagają organizacji podróży w formie ekspedycji, która jest idealna dla osób poszukujących niepowtarzalnych wrażeń. Jest to ekskluzywna podróż przyrodnicza, różniąca się od pozostałych rejsów. Względnie niewielu uczestników zapewnia podróży charakter wycieczki grupowej. Wszyscy razem mogą odwiedzać stacje polarne, brać udział w spacerach, wycieczkach, wykładach (prowadzonych w języku angielskiem) czy wielorybniczym safari.
Warunki podróży są dość komfortowe i nie ma żadnych szczególnych wymagań wobec uczestników. Warunkiem jest jednak, by być zdrowym i samodzielnym ruchowo, a także mieć ochotę poznawać przyrodę na jej warunkach. Trzeba zwrócić uwagę, że podróż ta różni się od zwykłych wycieczek turystycznych. Nie mamy tutaj możliwości zaplanowania szczegółów. Wiele elementów jest nieprzewidywalnych, a trasa rejsu zależy głównie od wiatru, pogody, lodu i prądów. Opis trasy należy postrzegać jako cel idealny, ale z pewnością trasa zmieni się, nawet jeśli obiecywano nam wiele tygodni wysokiego ciśnienia i grzejącego słońca.
Kierownik ekspedycji w porozumieniu z kapitanem statku na bieżąco układają trasę i codzienny program. Ich celem jest zapewnienie wszystkim jak największych korzyści z rejsu w danych warunkach. Jeśli np. nagle wpłyniemy w stado wielorybów, program dnia od razu trzeba będzie zmodyfikować.
Ważną częścią podróży jest sam rejs oraz zejścia na ląd w pontonach Zodiak, które przetransportują nas na bezludne odcinki wybrzeża, wzdłuż lodowców i na wielorybnicze safari. Statek wyposażony jest w zewnętrzną drabinkę, która ułatwia dostęp do pontonów z mocnymi silnikami. Statek podpływa tak blisko atrakcji tj. lodowców czy stad ptaków, jak to jest tylko możliwe. Potem przesiadamy się do pontonów, aby zejść na ląd, lub przepłynąć pomiędzy wielorybami, fokami, górami lodowymi czy wyspami ptaków. Takie przejście nie sprawia zazwyczaj problemu, lecz może być trudne dla osób niepełnosprawnych. Ponadto może skończyć się zimną i mokrą przygodą. Każdy sam decyduje, czy woli zostać na pokładzie statku, na którym jest mała biblioteka. Słowa ekspedycja używamy świadomie i należy je rozumieć dosłownie. Podróże stają się ekspedycjami, gdy nie możemy przewidzieć we wszystkich szczegółach ich przebiegu. Powyższy opis poszczególnych dni jest raczej szkicem lub życzeniem, które najprawdopodobniej spełni się, ale inaczej.
Warunki pogodowe
Zmienne warunki pogodowe mogą powodować zmiany w programie i trasie.
Kto może wziąć udział?
Aby wziąć udział w tym rejsie, wymagana jest mobilność, samowystarczalność i samodzielne poruszanie się bez pomocy w pagórkowatym terenie. Osoby poniżej 18 roku życia muszą podróżować i przebywać z osobami powyżej 18 roku życia.
Brak przystosowań dla osób niepełnosprawnych
Statek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, mających trudności z chodzeniem i nieporuszających się o własnych siłach. Związane jest to przede wszystkim z zapewnieniem bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom rejsu - każdy powinien być w stanie samodzielnie przejść z łódki do łódki, bez pomocy personelu czy innych pasażerów.
Nie wolno zabierać na pokład ani wózków dla niepełnosprawnych, ani balkoników. Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, na wszystkich korytarzach musi być swoboda przejścia.
Specjalne warunki zdrowotne
W celu zapewnienia bezpieczeństwa prosimy o poinformowanie Albatros Travel o ewentualnych chorobach, niepełnosprawności, ciąży czy innych problemach, które mogą mieć wpływ na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu
Bagaż
Radzimy zabrać mniejszy plecak lub torbę na wycieczki. Nie ma konieczności zabierania ręcznika. Dobrym pomysłem jest posiadanie lornetki.
Choroba morska
Zalecamy zaopatrzenie się we własnym zakresie w lekarstwa na chorobę morską.
Istnieje wiele sposobów na to, by radzić sobie z chorobą morską, takich jak plastry czy tabletki przeciwko chorobie morskiej. Leki na chorobę morską zawierają różne składniki aktywne, to co działa na jedną osobę, może okazać się nieskuteczne w przypadku drugiej osoby. Prosimy pamiętać również, że leki zapobiegające chorobie lokomocyjnej mogą powodować senność. W razie wątpliwości co do tego, która metoda jest najlepsza w Państwa przypadku, prosimy, aby skonsultowali to Państwo z Państwa lekarzem przed wyjazdem. W recepcji, na pokładzie statku dostępna jest ograniczona liczba tabletek na sprzedaż, zachęcamy zatem do zakupienia własnych tabletek przeciwko chorobie morskiej.
Przewodnicy wycieczek i międzynarodowi goście na pokładzie
Zwracamy uwagę, że poza polskimi gośćmi, na pokłądzie statku będą również goście z innych krajów. Dlatego zespół ekspedycyjny składa się z anglojęzycznych przewodników wypraw, którzy pracują dla wszystkich gości. Wykłady i spotkania informacyjne będą odbywać się w języku angielskim.
Na pokładzie statku znajdują się dwie załogi, które współpracują ze sobą, aby podróż była wyjątkowym doświadczeniem. Kapitan, oficerowie i żeglarze statku są odpowiedzialni za obsługę i kontrolę nad statkiem oraz za obszary zewnętrzne. Personel statku jest odpowiedzialny za kabiny, apartamenty i jadalnię, i dołożą wszelkich starań, aby spełnić wszystkie potrzeby i zapewnić komfortowy pobyt. Obie grupy załogi mówią po angielsku.
Ogólne zasady bezpieczeństwa
1. Nie wchodź do domu / budynku, chyba że zostałeś wyraźnie zaproszony do środka.
2. Nie jedź sam w niezamieszkałe miejsca, upewnij się, że grupa jest w zasięgu wzroku i pamiętaj, że pogoda może gwałtownie nagle ulec zmianie, a tym samym może pogorszyć się widoczność.
3. Zachowaj bezpieczną odległość od zwierząt i ptaków (minimum pięć metrów).
4. Pilnuj czasu, abys nie spóźnił się na statek.
5. Zawsze informuj obsługę statku, kiedy samodzielnie schodzisz ze statku i kiedy wracisz.
Lista rzeczy do spakowania
Ubranie
W trakcie podróży niezbędna jest odpowiednia i pasująca odzież. Należy wybrać lekkie i odpowiednie tkaniny, które zostały zaprojektowane tak, aby wilgoć była odprowadzana na zewnątrz, a jednocześnie, żeby ubranie dawało uczucie ciepła i było suche.
Kalosze
W trakcie wyprawy oferujemy możliwość wypożyczenia (za darmo) wytrzymałych, wysokiej jakości gumowych kaloszy. Buty te będą na czas całej podróży i w trakcie wycieczek należały wyłącznie do Państwa.
Co warto spakować?
Polecamy zabrać takie rzeczy jak:
- Termiczna odzież spodnia
- Pośrednia warstwa odzieży wykonana z polaru
- Kurtka
- Wodoszczelne spodnie (konieczne w trakcie rejsów i schodzenia na ląd)
- Wodoszczelna kurtka typu softshell
- Ocieplana parka (pierzem lub włóknami)
- Wytrzymałe gumowe kalosze (kalosze dostępne są na pokładzie za darmo)
Nie należy również zapomnieć o zabraniu:
- paszportu
- karty kredytowej i dolarów, lub lokalnej waluty
- czapki zimowej, szalika oraz wodoszczelnych rękawiczek
- wełnianych skarpet
- lornetki i aparatu fotograficznego
- stroju kąpielowego
- okularów z wysokim filtrem UV
- kremu przeciwsłonecznego oraz balsamu do ust z SPF
- wodoszczelnego plecaka
- wodoszczelnych worków do przechowywania mokrej odzieży, tak aby nie stykała się ona z suchą
- aparatu, zapasowych baterii i kart pamięci
- lekarstw przeciwko chorobie morskiej
Na pokładzie Ocean Atlantic można mieć na sobie codzienne ubrania; jednakże niektórzy goście zakładają stroje wieczorowe na czas kolacji.
Pozostałe rzeczy
Okulary przeciwsłoneczne i krem na słońce
Na północy promienie UV są dużo silniejsze od tego, do czego przywykliśmy. Dobrej jakości okulary przeciwsłoneczne z filtrem na promienie UV to konieczność. Jeśli na stałe nosisz okulary, porozmawiaj ze swoim optykiem - i weź zapasową parę na wszelki wypadek! Pamiętaj o mocnym kremie na słońce.
Lornetka
Bardzo ważna, jeśli chcesz oglądać ptaki i wieloryby. Najlepiej dobrej jakości, z powiększeniem 8 do 10 razy oraz średnicą zewnętrznej soczewki min. 30 mm. Na dobrą lornetkę trzeba wydać przynajmniej ok. 500zł
Aparat/kamera
Większe aparaty należy trzymać w wodoodpornej torbie. Torby na ramię są niewygodne do noszenia, ponadto trzeba liczyć się z pryskającą wodą. Pamiętaj, aby wziąć wystarczająco dużo baterii i filmów. Mały plecak najlepiej z wodoodpornym spodem, na rzeczy osobiste do wzięcia na wycieczki. Rzeczy można również wsadzić do plastikowej torby, a potem do plecaka.
Wodoodporny plecak i worki foliowe
Weź ze sobą wodoodporny plecak i więcej plastikowych toreb/worków, które są bardzo praktyczne przy rozdzielaniu rzeczy brudnych i mokrych, od czystych i suchych.
Apteczka
Plastry i kompresy
Pomadka do ust
Krem nawilżający
Zwilżone chusteczki
Krople do nosa
Tabletki od bólu głowy (najlepiej od razu oraz lekarstwa przeciwgorączkowe)
Lekarstwa osobiste
Środek przeciw chorobie morskiej
Plaster przeciw chorobie morskiej (Scopoderm lub inne) działaja w pełni lub częściowo na wszystkich. Tabletki przeciw chorobie morskiej są alternatywą. Skonsultuj się z lekarzem i wypróbuj środki przed wyjazdem, żeby wiedzieć jakie mają ewentualne skutki uboczne.
Ogólne zasady podróży
Podróżuj bezpiecznie
Abyście Państwo poczuli się bezpiecznie i komfortowo w świecie koronawirusa, podjęliśmy szereg działań mających na celu zminimalizowania ryzyka infekcji już od etapu planowania, aż do powrotu po realizacji podróży marzeń z Albatros Travel. Nasze działania obejmują:
- Certyfikację pilotów wycieczek zgodnie z wytycznymi WHO dotyczącymi kontroli zakażenia
- Bardzo wysokie wymagania co do reżimu sanitarnego wobec naszych partnerów
- Informację wszystkich uczestników podróży o ubezpieczeniu podróżnym i zachowaniu środków ostrożności, by zmniejszyć ryzyko infekcji
Wymagania w zakresie sprawności fizycznej
Ubezpieczenie podróżne
Ubezpieczenie podróżne Allianz
Piloci Albatros Travel
Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane.
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.
Napiwki
Podczas wycieczek zetkniesz się z codziennym życiem i lokalnymi zwyczajami. W wielu krajach miejscowi przewodnicy i kierowcy spotykani w trakcie podróży oczekują drobnych sum, ponieważ wynagrodzenie pracowników branży usługowej często opiera się na napiwkach. W programie podróży określamy kwotę, jaką należy na nie przeznaczyć i prosimy, by wziąć to pod uwagę. Cena wycieczki nie uwzględnia napiwków, ponieważ jest to sprawa indywidualna, a zwyczaj dawania napiwków jest częścią kultury danego kraju, dlatego należy go uszanować. Dla formalności pragniemy zaznaczyć, że napiwki są oczywiście dobrowolne.
Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.
Paszport
Podróż z małoletnimi
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.
Miejsce w samolocie
Posiłki specjalne
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.
Miejsce w autokarze
Przy wycieczkach lotniczych Albatros Travel nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze.
Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.
Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.
Zastrzeżenia/zmiany
Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty.
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.
Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania.