Rejs ekspedycyjny z Ziemi Ognistej do Santiago de Chile

group-tour
Wycieczki objazdowe z polskim pilotem

Niezwykła wyprawa wzdłuż wybrzeża Patagonii oraz Chile: przez Kanał Beagle, sławną Cieśninę Magellana aż do chilijskich fiordów.

Naszą przygodę rozpoczniemy od zwiedzania Buenos Aires, a następnie 5-gwiazdkowy statek Ocean Victory zabierze nas z Ushuaia w niesamowity rejs do najpiękniejszych rejonów świata, śladami Darwina i Magellana. W drodze między górami lodowymi Ziemi Ognistej a Santiago de Chile towarzyszyć nam będą pingwiny, lwy morskie, ogromne albatrosy i wiele innych gatunków ptaków. Z pokładu statku będziemy podziwiać ogromne lodowce, archipelagi wysp oraz zapierające dech w piersiach krajobrazy chilijskich fiordów.

Podczas wycieczek na stały ląd odwiedzimy słynne parki narodowe jak np. P.N Torres del Paine czy P.N. Ziemi Ognistej oraz dotrzemy do odciętych od świata miejsc jak np. miasteczko Puerto Eden, do którego można się dostać tylko od strony morza. Zobaczymy też jeden z największych skarbów chilijskiej kultury - sławne drewniane kościoły w Chiloé wpisane na listę UNESCO.

Na koniec dotrzemy do Valparaiso z kolonialną zabudową również wpisaną na listę UNESCO, kończąc naszą przygodę w Santiago de Chile.

Znaczna część trasy naszej wyprawy przebiega pomiędzy wyspami oraz fiordami w pobliżu lądu, który chroni od wiatru i kaprysów pogody. Nasz statek to jeden z pierwszych wycieczkowców, który został zbudowany na specjalne zamówienie Albatros Travel. Wyposażony został w nadzwyczaj stabilny dziób typu X-bow. Dzięki niemu nawet przy dużych falach statek jest bardzo stabilny co znacząco poprawia komfort podróży osobom cierpiącym na chorobę morską.

Nowo wybudowany statek rejsowy Ocean Victory jest luksusowym statkiem ekspedycyjnym z miejscami dla 190 pasażerów, zakwaterowanych wyłącznie w kabinach zewnętrznych, z których wiele posiada dodatkowo balkon. Statek ten ma wiele nowoczesnych udogodnień oraz najwyższą klasę bezpieczeństwa.

Kliknij i powiększ mapę
  • Typ Rejsy wycieczkowe

  • Pilot Polski

  • Wiza Nie

  • Szczepienia Nie

  • Waluta Peso argentyńskie, peso chilijskie

Program wycieczki 19 dni
Dzień 1
Wylot z Warszawy do Buenos Aires
Dzień 2
Buenos Aires. Zwiedzanie miasta, kolacja i pokaz tango
Dzień 3
Buenos Aires – Ushuaia, Argentyna. Przelot do Ziemi Ognistej, wizyta w Muzeum Końca Świata
Dzień 4
Ushuaia. Rejs katamaranem wzdłuż kanału Beagle, ptasia wyspa i kolonia pingwinów
Dzień 5
Ushuaia i Park Narodowy Ziemi Ognistej Tierra del Fuego. Zakwaterowanie na statku Ocean Victory i wypłynięcie w rejs
Dzień 6
Żegluga przez fiord Garibaldiego z widokiem na cielące się lodowce i Górę Darwin
Dzień 7
Fort Bulnes, chiljski Port Głodu. Park Przyrodniczy Cieśniny Magellana oraz wizyta w forcie i muzeum
Dzień 8
Przeprawa przez Cieśninię Magellana oraz Kanał Smyth.
Dzień 9
Puerto Natales, Chile. Park Narodowy Torres del Paine z poszarpanymi szczytami gór oraz jeziorem Lago Grey
Dzień 10
Archipelag chilijski. Wspaniałe krajobrazy i żegluga wśród fiordów tworzących sieć labiryntów.
Dzień 11
Valparaíso, Chile. Żegluga przy lodowcu Brüggen
Dzień 12
Caleta Tortel, Chile. Rejs przez wąski Kanał Messier do drewnianych ulic rybackiej Caleta Tortel
Dzień 13
Na morzu w stronę Castro
Dzień 14
Castro, Chile. Chronione prawem UNESCO drewniane kościoły na wyspie Chiloé i pałace Castro
Dzień 15
Mocha - wyspa pod ochroną. Wędrówka po zapierającym dech w piersiach parku krajobrazowym
Dzień 16
Na morzu w stronę Valparaíso
Dzień 17
Valparaíso , Chile. Zwiedzanie miasta, wizyta w winnicy i Santiago de Chile
Dzień 18
Santiago de Chile i wylot do Polski
Dzień 19
Przylot do Polski

Ocean Victory

Statek Ocean Victory to najnowsza generacja wycieczkowych statków ekspedycyjnych. Na statku jest miejsce dla 189 pasażerów. Stylowe wnętrza zachęcają do odpoczynku tworząc wspaniałą atmosferę, a personel statku jest zawsze gotowy do pomocy. Podróż na pokładzie Ocean Victory to przyjemność z nutą nowoczesnego luksusu.

Kliknij zdjęcie, aby je powiększyć

Program wycieczki

Pobierz pełen program Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.

Dzień 1
Wylot z Warszawy do Buenos Aires

Przelot z Warszawy do Buenos Aires.

Dzień 2
Buenos Aires. Zwiedzanie miasta, kolacja i pokaz tango

Nad ranem przylecimy do Buenos Aires. Z lotniska pojedziemy bezpośrednio do hotelu na krótki odpoczynek. Po południu udamy się na zwiedzanie eleganckiego i historycznego miasta Buenos Aires, o którym czasem mówi się, że jest Paryżem Ameryki Południowej.

Spacer potrwa około 3 godzin i obejmie najbardziej interesujące zabytki Buenos Aires. Zaczniemy na Plaza de Mayo, przed różowym pałacem prezydenckim, gdzie poczuć można tchnienie historii. Z balkonu tego pałacu Eva Perón – powszechnie znana jako Evita – przemawiała do popierającej ją ubogiej ludności. Na Plaza de Mayo spotykała się grupa matek, których dzieci zniknęły w trakcie rządów wojskowej junty. Znane były jako “Las Madres de Plaza de Mayo” i w latach 1977-2006 regularnie raz w tygodniu zbierały się na placu, żeby dowiedzieć się prawdy o swoich zaginionych krewnych.

Odwiedzimy również najbardziej czarującą i kolorową dzielnicę, La Boca, która jest jedną z najstarszych w mieście. W XIX wieku zamieszkały tu tysiące włoskich i hiszpańskich imigrantów, którzy szukali szczęścia w stolicy Argentyny. Ulica El Caminito słynie ze swoich kolorowych domów. Tutaj właśnie w robotniczej części dzielnicy powstał klub sportowy Boca Juniors. Mimo że przez lata grało w nim wielu sławnych argentyńskich piłkarzy, to znany jest głównie dzięki zmarłemu niedwno Diego Maradonie, narodowemu bohaterowi, który zaczynał tu swoją karierę, a potem rozsławił klub na cały świat. Droga wiedzie nas dalej do kolejnej dzielnicy, do Palermo – to z kolei zielone płuca miasta – można nacieszyć się tu pięknym, wspaniałym parkiem, a oprócz tego zobaczyć pomniki, które przybliżą nam barwną historię kraju. Kolejną dzielnicą na naszej drodze jest Recoleta, uważana za najmodniejszą do zamieszkania, z eleganckimi domami inspirowanymi stylem francuskim. Również w Recolecie znajdziemy cmentarz z grobowcami wszystkich najważniejszych dla tego miasta rodzin, łącznie z grobem Evy Perón, którą pochowano w rodzinnym grobowcu rodu Duarte.

Wieczorem zapraszamy na piękny pokaz tango. Taniec ten to wyrafinowane połaczenie nostalgii, dramatu, elegancji i zmysłowości. Powstał pod koniec XIX wieku w środowiskach imigranckich w dzielnicy San Telmo. Mimo, że na początku salony gardziły tym tańcem, nie minęło dużo czasu, a i najzamożniejsi zaczęli go doceniać.

Dzień 3
Buenos Aires – Ushuaia, Argentyna. Przelot do Ziemi Ognistej, wizyta w Muzeum Końca Świata

Rano polecimy do Ushuaia, które Argentyna promuje jako najbardziej wysunięte na południe miasto na świecie. Jeszcze kilka lat temu było to zgodne z prawdą, lecz miejscowość  Puerto Williams po chilijskiej stronie Kanału Beagle przekształciło się w międzyczasie z osady w miasto, kiedy osiągnęło liczbę ponad 1000 mieszkańców. Ushuaia również znacznie się rozrosła przez ostatnie lata i ma teraz ok. 57 000 mieszkańców. Krajobrazem przypomina północną Norwegię z zaśnieżonymi szczytami gór i stromymi zboczami, które schodzą prosto do lodowatego oceanu. 

Po przybyciu do Ushuaia obejrzymy miasto m.in. wspaniałą panoramę Zatoki Ushuaia oraz Kanału Beagle. Na głównej ulicy Avenida San Martin znajdują się sklepy, historyczne budynki np. stary dom pioniera oraz dawne więzienie, które przekształcono w muzeum. Wybierzemy się do Muzeum Końca Świata, żeby poznać kulturę i historię regionu. Po zwiedzeniu miasta pojedziemy do hotelu, w którym spędzimy dwie noce.

Dzień 4
Ushuaia. Rejs katamaranem wzdłuż kanału Beagle, ptasia wyspa i kolonia pingwinów

Po śniadaniu udamy się na wycieczkę katamaranem po Kanale Beagle. Kanał Beagle szczyci się bogatą przyrodą z mnóstwem ptaków, takich jak kormorany. Kanał zamieszkują pingwiny i lwy morskie, które gnieżdżą się na prawie wszystkich wychodniach skalnych. Zielone lasy wokół kanału to tzw. buki południowe, które ciągną się aż do granicy niskich drzew, gdzie śnieg może leżeć przez cały rok. W tym surowym klimacie żyli niegdyś ludzie z plemienia Yagan, opisanego przez Darwina, ale wymarłego, odkąd był tu zaledwie 180 lat temu. Sama nazwa Ildlandet wywodzi się od podróży Ferdynanda Magellana po tych właśnie wodach. Ze swojego statku widział wyraźne pożary na lądzie (rozpalone przez rdzennych mieszkańców Yagan) i nazwał ten obszar „Tierra del Fuego”, po hiszpańsku „Kraina Ognia”.

Odwiedzamy ptasią wyspę, która jest domem dla niebieskookiego kormorana, który występuje nie tylko tutaj, w południowej Ameryce Południowej, ale właściwie także na Antarktydzie. Kontynuujemy naszą żeglugę i obserwujemy bogate ptactwo. Jeśli nadarzy się okazja, podejdziemy też do fok i lwów morskich z Ameryki Południowej. Naszym celem jest dopłynięcie tak daleko na wschód, jak wyspa Martillo, dom kolonii pingwinów magellańskich. Z naszej łodzi wycieczkowej możemy obserwować ich kołyszący się chód do i z wody.

Uwaga: Chociaż dzika przyroda jest bogata w okolicy, nie możemy oczywiście zagwarantować, że zobaczymy wszystkie wymienione gatunki. Podczas tej wycieczki zalecamy wiatroodporną kurtkę i ogólnie kilka warstw odzieży, ponieważ na morzu może być chłodno. Wycieczka trwa około 6 godzin i obejmuje lunch.

Kolację zjemy w hotelu.

Dzień 5
Ushuaia i Park Narodowy Ziemi Ognistej Tierra del Fuego. Zakwaterowanie na statku Ocean Victory i wypłynięcie w rejs

Po śniadaniu wybierzemy się na wycieczkę do Parku Narodowego Tierra del Fuego, który znajduje się na terenie Ziemi Ognistej. Znajdziemy tu fantastyczną, zapierającą dech w piersiach przyrodę: wodospady, góry oraz dużo lasów. W parku żyje 20 gatunków ssaków i 90 gatunków ptaków. Amatorów ornitologii ucieszy na pewno widok dzięcioła magellańskiego i torpedówki magellańskiej, a także silnego kondora andyjskiego, którego czasem można dojrzeć jak szybuje nad górskimi szczytami.

Po południu udamy się do portu, gdzie zacumowany jest nasz  5-gwiazdkowy statek Ocean Victory. Po wejściu na pokład będzie czas na zakwaterowanie się w kabinach i poznanie statku. Następnie spotkamy się na wspólny obiad.  

Najpierw popłyniemy do Port Williams, gdzie dołączy do nas chilijski sternik. Stąd ruszymy dalej Kanałem Beagle, nazwanym tak na pamiątkę statku, na ktorym Karol Darwin odbył swoją słynną wyprawę naukową.

Dzień 6
Żegluga przez fiord Garibaldiego z widokiem na cielące się lodowce i Górę Darwin

Najważniejszym punktem dzisiejszego programu będzie żegluga po wąskim, lecz nieprawdopodobnie pięknym fiordzie Garibaldiego, który stanowi część Narodowego Parku Alberto de Agostini. Dodatkowo UNESCO uznało go za Rezerwat Biosfery z powodu spektakularnie wysokich lodowców, które spadają ze szczytów gór prosto do fiordu. Nie bez znaczenia była również bogata flora i fauna m.in. kondor andyjski, ogromne ilości morskich ptaków i ssaków, które podążają tu za ławicami oraz bogatymi w tlen zimnymi pływami. Nierzadko na tych wodach można zobaczyć też całe stado orek.

Z góry Darwina o wysokości 2500 m n.p.m. schodzi sporo lodowców. Nazwał ją tak kapitan statku Beagle, Robert Fitzroy, aby uczcić 25. urodziny jednego z ważniejszych pasażerów swojego okrętu, czyli Karola Darwina, które wypadały 12 lutego 1834 roku. Góra należy do łańcucha górskiego zaliczanego do południowej części Andów. Jeśli pogoda pozwoli i będzie dość czasu, spędzimy ten dzień na wyprawie zodiakami po okolicy.

Pod koniec dnia dotrzemy do otwartego morza, następnie zwrócimy dziób w stronę Cieśniny Magellana i Fortu Bulnes.    

Dzień 7
Fort Bulnes, chiljski Port Głodu. Park Przyrodniczy Cieśniny Magellana oraz wizyta w forcie i muzeum

Docieramy do końca Ziemi Ognistej, której granicę wyznacza Cieśnina Magellana. Przed nami Fort Bulnes. Został on zbudowany w 1843 roku na skalistym wybrzeżu przy Punta Santa Ana z rozkazu prezydenta kraju Manuela Bulnes Prieto, aby umocnić kontrolę nad Cieśniną Magellana i statkami, które przez nią przepływały. Niestety mieszkańcom fortu i okolicznym osadnikom nie udało się sprostać trudnym warunkom i po kilku latach z powodu głodu i chorób musieli opuścić to miejsce. Fort został odrestaurowany i dziś wygląda jak oryginalny.

Przejdziemy po Przyrodniczym Parku Estecho de Magallanes, bardzo interesującym pod względem archeologicznym. Na najwyższym wzniesieniu w parku znajduje się muzeum, które zwiedzimy. Najpóźniej około południa ruszymy dalej w stronę Puerto Natales.

Dzień 8
Przeprawa przez Cieśninię Magellana oraz Kanał Smyth.

Dziś będziemy płynąć przez Cieśninę Magellana, której długość to 600 km, zaś szerokość waha się pomiędzy 5 a 30 km. Oddziela ona nie tylko Ziemię Ognistą od kontynentu południowoamerykańskiego, lecz również Atlantyk od Pacyfiku. Znajdziemy się w sferze klimatu subarktycznego, gdzie wybrzeże jest dość "nagie" z powodu ubogiej wegetacji. Mimo to mieszkały tu wysokorozwinięte i liczne indiańskie społeczności. Nomadyczny, zbieracko-łowiecki lud zadowalał się życiem na lądzie, łowieniem ryb i zbieraniem skorupiaków. Plemiona były odizolowane od zachodniej cywilizacji aż do XIX wieku. Potem szybko wyginęły z powodu nowych chorób i polityki prowadzonej przez rządy Chile i Argentyny. 

Cieśnina została nazwana na cześć portugalskiego podróżnika Ferdynanda Magellana, który w 1520 roku pod auspicją króla Hiszpanii Karola I przepłynął przez nią jako pierwszy podczas swojej podróży dookoła świata. 23 maja 1843 roku za rządów prezydenta Bulnesa Chile przejęło kontrolę nad cieśniną. Dodatkowo w manifeście rozpoczęto budowę odwiedzonego przez nas fortu. 

Nasza trasa wiedzie przez wąską i dobrze osłoniętą część Cieśniny Magellana. Z Kanału Magdaleny przepłyniemy obok przylądka Froward, który jest najbardziej na południe wysuniętym kawałkiem kontynentu południowo-amerykańskiego w najwęższej części Cieśniny Magellana. Następnie popłyniemy dalej Kanałem Smyth, który bardzo przypomina tzw. Inside Passage na Alasce.

Dzień 9
Puerto Natales, Chile. Park Narodowy Torres del Paine z poszarpanymi szczytami gór oraz jeziorem Lago Grey

Po 500 kilometrach żeglugi dotrzemy do najbardziej fantastycznego na świecie labiryntu fiordów. Zacumujemy w mieście Puerto Natales, 200 km w głębi lądu. Dzisiejszy dzień spędzimy na całodniowej wycieczce do Parku Narodowego Torres del Paine.

Bez wątpienia ten ukoronowany skalnymi wieżami teren jest jednym z najpiękniejszych narodowych parków na świecie. Najwyższą górą jest Paine Grande (2 884 m n.p.m.), ale najpiękniejsze są trzy majestatyczne granitowe wieże Torres del Paine, które stoją blisko siebie, jak gdyby strzegły parku. Paine er w języku Indian znaczy "niebieski". Śnieg na szczytach gór, jeziora i wielkie lodowce dają niebieską poświatę, która czyni park jeszcze bardziej atrakcyjnym. Przejedziemy przez park i będziemy mogli cieszyć się nim przez cały dzień. Żeby dotrzeć do najlepszych punktów widokowych, będziemy wysiadać z autokaru na krótkie spacery. 

Jedną z najważniejszych tego dnia atrakcji będzie widok ogromnego lodowca Grey o szerokości 6 km i wysokości 30 m. Lodowiec ma swój początek w Andach, a kończy się w jeziorze Grey. Jest to jeden z największych lodowców poza biegunami. Zmiany klimatyczne mają na niego spory wpływ – z roku na rok kurczy się, nadal jednak jego widok robi wrażenie. Jeśli dopisze nam szczęście, zobaczymy przyglądające się nam antylopy gwanako. Gwanako są spokrewnione z lamami, oba zaś gatunki należą do rodziny wielbłądowatych, choć są mniejsze od wielbłądów i nie mają garbów. W powietrzu nad nami będą latać drapieżne ptaki, może również potężny kondor andyjski. Są też spore szanse na spotkanie ze strusiami Ñandú, które jak to strusie, są zbyt ciężkie, żeby wznieść się w przestworza.

Dzień 10
Archipelag chilijski. Wspaniałe krajobrazy i żegluga wśród fiordów tworzących sieć labiryntów.

Płyniemy otoczeni archipelagiem. Statek manewruje po wielu wąskich wodnych korytarzach, z których prawie wszystkie nazywane są kanałami. Trasa biegnie przez kanały Sarmiento, Esteban, Angostura, Inocentes a potem przez długi i wąski Canal Messier. Zobaczymy: ostre, pourywane, często ośnieżone szczyty gór, lodowce oraz zwierzęta nad i pod wodą. Kanały zostały uformowane podczas ostatnich zlodowaceń. Kiedy będziemy płynąć długim na 250 km kanałem Messier, pojawią się wioski i obozy rybackie. Tam gdzie będą ku temu odpowiednie warunki, zejdziemy na ląd zodiakami.

Dzień 11
Valparaíso, Chile. Żegluga przy lodowcu Brüggen

Dziś przepłyniemy obok lodowca Brüggen, zwanego przez Chilijczyków Lodowcem Piusa XI, który jest największym wśród lodowców Południowej Patagonii oraz najdłuższym na południowej kuli ziemskiej poza Antarktydą. Ma obecnie 66 km długości i 5 km szerokości.

Odwiedzimy prawie całkiem odcięte od świata miasteczko Puerto Edén z ok. 200 mieszkańcami, które leży przy brzegu Kanału Messier. Brak jakichkolwiek dróg czy ścieżek powoduje, że można tu dotrzeć jedynie drogą morską. W samym mieście również nie ma żadnych dróg, ani między domami, ani do sklepów, tylko drewniane promenady albo tzw. ”boardwalks”. Mieszkańcy żyją przede wszystkim z rybołówstwa oraz zbierania skorupiaków, po które raz w tygodniu przypływa kuter.

Dzień 12
Caleta Tortel, Chile. Rejs przez wąski Kanał Messier do drewnianych ulic rybackiej Caleta Tortel

Po dotarciu do końca Kanału Messier, ujrzymy jeszcze jedną, bardzo typową dla tego terenu, ciekawą chilijską wioskę. Caleta Tortel została założona w 1955 roku, żeby w pełni wykorzystać potencjał rosnących w okolicy cyprysów patagońskich. Mieszkańcy wioski żyją wciąż z produkcji drewna. Przed rokiem 2003 do wioski można było dotrzeć jedynie statkiem. Okolica jest podmokła, ponieważ rzeki, topniejąca woda oraz morze łączą się tworząc bagniste podłoże. Z tego powodu domy buduje się tu na palach, a drogi, podobnie jak w Puerto Edén, zrobione są z drzewa – oczywiście cyprysowego.

Dzień 13
Na morzu w stronę Castro

Popłyniemy wzdłuż chilijskiego wybrzeża. W ciągu dnia będziemy odpoczywać na statku i korzystać z atrakcji dostępnych na pokładzie np. z wykładów o lokalnej przyrodzie czy kulturze.

Dzień 14
Castro, Chile. Chronione prawem UNESCO drewniane kościoły na wyspie Chiloé i pałace Castro

Dziś dopłyniemy do krańca chilijskiego pojezierza i odwiedzimy miasto zbudowane na palach, czyli Chiloé, które rozrosło się tak, że liczy teraz ok. 42 tys. mieszkańców i obejmuje również miejsca, gdzie w budownictwie nie trzeba już używać pali. Oficjalnie mówi się, że jest to trzecie najstarsze miasto w Chile, gdyż prawa miejskie uzyskało w 1567 roku. Tereny te były wielokrotnie dotknięte trzęsieniami ziemi i tsunami. W 1837 roku Chiloé zostało dosłownie zrównane z ziemią. 

Jest to miasto, którego zwiedzanie jest prawdziwą przyjemnością. Dzielnice przybrzeżne są zbudowane na palach, ale interesujące i warte zwiedzenia są również centralne dzielnice wokół Plaza de Armas ze stosunkowo starym kościołem.

Sławne drewniane kościoły w Chiloé to jeden z największych skarbów chilijskiej kultury, który w roku 2000 trafił na Listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO. Pierwszy z 16 kościołów został wzniesiony w XVIII wieku przez jezuitów z pomocą lokalnych cieśli. Do ich budowy użyto tylko i wyłącznie drzewa i ani jednego gwoździa.

Dzień 15
Mocha - wyspa pod ochroną. Wędrówka po zapierającym dech w piersiach parku krajobrazowym

Dzisiaj popłyniemy zodiakami na wyspę Mocha, której powierzchnia nie przekracza 48 km2, z czego połowę zajmuje park narodowy bogaty w faunę i florę, o której wiele się dowiemy.

Wyspę zamieszkiwało niegdyś plemię Mapuche. Podczas swojej podróży dookoła świata Francis Drake odwiedził wyspę, opuścił ją jednak, kiedy został poważnie zraniony przez tubylców. W 1685 roku gubernator zmusił lokalną ludność do przeniesienia się do miasta znanego dzisiaj jako Conception. Natomiast w XIX wieku powstały opowieści o gigantycznym wielorybie kaszalocie, który pływał w pobliżu wyspy Mocha. Nazywano go Mocha Dich. Podobno właśnie ta historia zainspirowała Hermana Melville'a do napisania słynnego "Moby Dicka".

W 2007 roku naukowcy porównali czaszki rdzennych mieszkańców Mocha z czaszkami mieszkańców z Wyspy Wielkanocnej i znaleźli zaskakujące podobieństwa. Na tej podstawie Thor Heyerdahl, norweski etnograf i podróżnik, organizator wyprawy Kon-Tiki, sformułował teorię o związku Ameryki Południowej ze znacznie oddalonymi od niej wyspami na Pacyfiku.

Dzień 16
Na morzu w stronę Valparaíso

Dzisiejszy dzień można poświęcić na odpoczynek, czytanie, uczestnictwo w wykładach oraz delektowanie się jedzeniem serwowanym na statku. 

Dzień 17
Valparaíso , Chile. Zwiedzanie miasta, wizyta w winnicy i Santiago de Chile Przypłynięcie ok. godz. 7.00

Po śniadaniu opuścimy nasz statek Ocean Victory i skierujemy się na Valparaíso, jednego z najstarszych chilijskich miast. Leży ono w zatoce, wysoko nad poziomem morza i znane jest ze starych kolejek linowych (z których 15 ciągle jest sprawnych), łączących port ze starymi dzielnicami mieszkalnymi, chronionymi dzisiaj prawem UNESCO. W czasach kolonialnych w tych przyciągających uwagę kolorowych domach mieszkali niemieccy i angielscy kupcy.

Przejedziemy się po mieście po czym ruszymy w stronę stolicy kraju, czyli Santiago de Chile. Zanim tam dotrzemy, zjemy obiad w jednej z chilijskich winnic.

Santiago leży w szerokiej dolinie (600 m n.p.m.) między polami winogron a ośnieżonymi Andami. Jest to piąte pod względem wielkości miasto Ameryki Południowej. Do jego największych atrakcji należą m.in. centralny plac Plaza de Armas, piękny kościół franciszkański z małym muzeum sztuki z czasów kolonialnych, opera (Teatro Municipal), góra San Cristóbal, a także wzgórze Santa Lucia z parkiem. To właśnie tam w 1541 roku Hiszpan Pedro de Valdivia założył pierwszą osadę, która dała początek miastu.

Santiago będziemy zwiedzać głównie na piechotę. Następnie zakwaterujemy się w hotelu.

Dzień 18
Santiago de Chile i wylot do Polski

Nadszedł dzień pożegnania się z kontynentem południowoamerykańskim. Z hotelu pojedziemy autokarem na lotnisko, skąd polecimy do Polski.

Dzień 19
Przylot do Polski

Informacja o cenie

Dopłata do kabiny jednoosobowej

Standard z oknem 18 m2 – Kat. G - 7498 PLN

Dopłata do podwyższenia standardu kajuty
  • Juniorsuite 42 m2 – Kat. A - 17 498 PLN/os
  • Suite z balkonem 28 m2 – Kat. B2 - 7 498 PLN/os
  • Kabina z balkonem 24 m2 – Kat. C - 4 998 PLN/os
Cena zawiera
  • Opiekę polskiego pilota przy grupie powyżej 15 osób
  • Przelot rejsowy w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa-Buenos Aires, Buenos Aires-Ushuaia i Santiago de Chile-Warszawa z międzylądowaniem(-niami)
  • Rejs z 12 noclegami na statku Ocean Victory w 2-osobowej zewnętrznej kabinie kategorii D zgodnie z programem.
  • Zwiedzanie miast autokarem i pieszo: Buenos Aires, Valparaíso i Santiago de Chile
  • Transport lokalny
  • 1 nocleg ze śniadaniem w Buenos Aires w centralnie położonym hotelu klasy turystycznej
  • 2 noclegi ze śniadaniem w Ushuaia w hotelu klasy turystycznej
  • ½ dnia zwiedzenia Buenos Aires
  • Pokaz tango i kolacja w Buenos Aires
  • Autokarowa wycieczka do Narodowego Parku Torres del Paine
  • Wizyta w winnicy, obiad (dzień 17)
  • 1 nocleg ze śniadaniem w Santiago de Chile w centralnie położonym hotelu klasy turystycznej
  • Spotkania informacyjne oraz wykłady na pokładzie
  • Całodzienne wyżywienie, kawa i herbata na pokładzie
  • Wszystkie wyprawy, wycieczki pontonem oraz wędrówki w trakcie rejsu
  • Wszystkie podatki lotniskowe i portowe
  • Zespół ekspedycyjny i wykładowcy na pokładzie statku
  • Podstawowe ubezpieczenie KL i NNW
Cena nie zawiera
  • Dopłaty za zmianę standardu kabiny na wyższy
  • Dopłaty do kabiny 1-osobowej
  • Napiwków dla personelu statku (ok. 13,50 USD/osobę/dzień)
  • Napiwków dla lokalnych przewodników i kierowców (ok. 20 USD na osobę)
  • Podróżując przez USA wymagane jest uzyskanie elektronicznej autoryzacji ESTA (koszt 21 USD)
  • Ewentualnych dodatkowych imprez nie ujętych programie
  • Napojów na pokładzie statku oprócz kawy i herbaty
  • Pozostałych posiłków na lądzie
  • Wydatków indywidualnych
  • Wszystkiego, czego nie wymieniono w punkcie „Cena zawiera”

Informacje praktyczne

Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.

Informacje o podróży

Koncepcja rejsu ekspedycjnego

Albatros od wielu lat rozwija program rejsów. Często zmieniająca się pogoda w połączeniu z ograniczoną infrastrukturą oraz przebywanie w niedostępnych pustkowiach wymagają organizacji podróży w formie ekspedycji. Jest to idealny rodzaj turystyki dla osób poszukujących niepowtarzalnych wrażeń. Przedstawiamy propozycję ekskluzywnej podróży przyrodniczej, różniącej się od pozostałych rejsów. W ekspedycji weźmie udział niewielu uczestników. Będą mogli razem odwiedzać stacje polarne, brać udział w spacerach, wycieczkach, wykładach czy wielorybniczym safari.

Warunki podróży są dość komfortowe i nie ma żadnych szczególnych wymagań wobec uczestników, oprócz jednego: trzeba być zdrowym i samodzielnym ruchowo, a także mieć ochotę poznawać przyrodę na jej warunkach. Warto zwrócić uwagę, że podróż ta różni się od zwykłych wycieczek turystycznych. Nie mamy tutaj możliwości zaplanowania wszystkich szczegółów. Wiele elementów jest nieprzewidywalnych a trasa rejsu zależy głównie od wiatru, pogody, lodu i prądów.

Kierownik ekspedycji w porozumieniu z kapitanem statku na bieżąco układają trasę i codzienny program. Ich celem jest zapewnienie wszystkim jak największych  korzyści z rejsu w danych warunkach. Jeśli np. nagle wpłyniemy w stado wielorybów, program dnia od razu trzeba zmienić.

Ważną częścią podróży jest sam rejs oraz zejścia na ląd w pontonach, które zapewniają nam transport na bezludne odcinki wybrzeża, wzdłuż lodowców i na wielorybnicze safari. Statek podpływa tak blisko atrakcji tj. lodowców czy stad ptaków, jak tylko możliwe. Potem przesiadamy się do pontonów, aby zejść na ląd lub przepłynąć pomiędzy wielorybami, fokami, górami lodowymi czy wyspami ptaków. Takie przejście nie sprawia zazwyczaj problemu, lecz może być trudne dla niepełnosprawnych. Ponadto może skończyć się zimną kąpielą. Każdy sam decyduje, czy woli zostać na pokładzie statku.  Słowa ekspedycja używamy zatem świadomie. Podróże stają się ekspedycjami, gdy nie możemy przewidzieć we wszystkich szczegółach ich przebiegu. Powyższy opis poszczególnych dni jest raczej szkicem, który mamy nadzieję bardzo się nie zmieni. 

O statku

Ocean Victory posiada 93 dwuosobowe kabiny, w większości z balkonem. Na statku znajdują się ponadto: trzy restauracje, strefa wellness z podgrzewanym basenem, spa, fitness, Albatros Nordic Bar oraz nowoczesna przestrzeń do prelekcji. 

Ocean Victory ma 105 m długości, 93 zewnętrzne kabiny typu suite, większość z balkonem. Statek został zbudowany zgodnie z najnowszymi międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa (Solas 2012). Posiada również najwyższą klasę wzmocnień lodowych (1A), stosowane od niedawna stabilizatory Zero Speed oraz specjalny dziób X-bow, dzięki któremu w porównaniu do innych jednostek jest stabilniejszy i porusza się pewniej po wodzie. Statek ma certyfikat „comfort class”, co oznacza, że działa z bardzo niskim natężeniem hałasu oraz z możliwie najmniejszymi wibracjami w swoim segmencie.

Nowe jednostki wyposażone są już w ultranowoczesne silniki Rolls Royce oraz sterowany komputerowo układ napędowy, który ma ograniczyć emisję CO2 o 80% a zużycie paliwa o 2/3 w porównaniu do pozostałych statków Albatros Travel. Jednorazowy plastik zniknie z pokładu, a do szeroko rozumianego sprzątania będą używane tylko i wyłącznie ekologiczne środki chemiczne. Na pokładzie będziemy serwować posiłki przyjazne dla klimatu, a w kuchni przyświecać nam będzie zasada zero waste. Nie unikniemy spalania paliw kopalnych, będzie to jednak tylko 1/3 aktualnego zużycia, co stanowi maksymalną redukcję osiągalną w ramach dostępnych dzisiaj rozwiązań technologicznych. Jesteśmy jednak gotowi przestawić się na nowe ekologiczne paliwa, kiedy takie wejdą na rynek.

Klimat

Rejs odbywa się, kiedy na południowej półkuli jest jesień. Na południu chilijskiego archipelagu spodziewamy się temperatury między 5 a 12 stopni. Gdy miniemy zwrotnik Koziorożca czyli 23°27'S temperatury mogą wzrosnąć do 25°C, również na początku podróży np. w Buenos Aires. W okolicy fiordów należy spodziewać się dość mocnego wiatru.

Paszport

W celu przygotowania dla Państwa dokumentów podróży prosimy o podanie poprawnych danych wszystkich uczestników wyjazdu. Nazwiska i imiona umieszczone na umowie powinny być zgodne z paszportem. Prosimy o przesłanie danych paszportowych poprzez link: www.albatros.pl/paszport lub dostarczenie kopii paszportu do naszego biura w Warszawie lub Katowicach nie później niż w ciągu dwóch tygodni od dnia dokonania rezerwacji. Paszport powinien być ważny przez co najmniej 6 miesięcy od powrotu z Argentyny. Jeśli dokonają Państwo zmiany paszportu prosimy o jak najszybsze poinformowanie naszego biura.

Waluta

Walutą Argentyny jest peso (ARS)  Przybliżony kurs wymiany peso do polskiego złotego wynosi: 100 peso = ok. 4 PLN.

Walutą Chile jest peso chilijskie (CLP)  Przybliżony kurs wymiany peso do polskiego złotego wynosi: 100 peso = ok. 0,5 PLN.  

Na pokładzie statku obowiązującą waluta jest dolar amerykański.

Napiwki

Zgodnie z międzynarodowymi standardami w branży usługowej  napiwki dla załogi statku płaci się na koniec rejsu. Wszystkie napiwki zostaną podzielone pomiędzy całą załogę. Sugerowana kwota na osobę na dzień to 14 USD. Zostanie ona doliczona automatycznie do pokładowego rachunku

Posiłki oraz napoje

Na pokładzie statku zapewnione jest pełne wyżywienie. Wszystkie posiłki spożywane są w restauracji na statku. Kucharze będą starać się spełnić oczekiwania również osób ze specjalną dietą (prosimy o informację na ten temat), nie możemy jednak zagwarantować, że to będzie wykonalne.

Bagaż

Należy ograniczyć ilość bagażu, gdyż w kabinach na statku jest mało miejsca. Załoga statku pomaga wnieść bagaże na pokład. Wszystkie bagaże muszą być podpisane nazwiskiem i adresem. Przed wyjazdem każdy otrzyma specjalną wizytówkę, którą można użyć do oznaczenia bagażu. Proszę również dopisać nr kabiny, tak by personel zaniósł właściwy bagaż do właściwej kabiny. Zalecamy, aby położyć kartkę z adresem również w środku bagażu, na samym wierzchu, gdyż czasem zewnętrzna wizytówka może się zgubić.

Różnica czasu

Różnica czasu między Buenos Aires, Ushuaia i Chile w stosunku do Polski wynosi minus 4h.

Elektryczność

Napięcie prądu na pokładzie statku to 220V.

Kabiny i suity

Kabiny i suity

Na statku znajdują się w sumie 93 kabiny i apartamenty tzw. suity. Wśród nich są zewnętrzne kabiny, kabiny z balkonem oraz suity. W każdej kabinie są dwa jednoosobowe łóżka lub jedno dwuosobowe. Ponadto dostępne są również nieliczne kabiny 1- i 3-osobowe. W każdej kabinie znajduje się łazienka i toaleta oraz indywidualna regulacja temperatury. Poza tym do wyposażenia każdej kabiny należy również suszarka do włosów i telewizor.

•    Juniorsuite 42 m2 – Kat. A
4 kabiny typu Juniorsuite na statku Ocean Victory mają  fantastyczny widok dzięki położeniu wysoko na 7. pokładzie statku. W suitach znajduje się jedno podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, rozkładana sofa, miejsce do relaksu, przestrzenna łazienka oraz prywatny balkon. W kabinie tej może mieszkać do 3 osób. 

•    Suite z balkonem 28 m2 – Kat. B2
Na Ocean Victory są 4 suity z balkonem znajdujące się na pokładzie nr 4. i 6. W suitach tego typu jest jedno podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, miejsce do relaksu, łazienka oraz prywatny balkon. W suitach z balkonem jest miejsce dla 2 osób.

•    Kabina z balkonem ok. 24 m2 – Kat. C
Kabin tego typu jest na statku najwięcej. Znajdują się na pokładzie 4. i 6. W kabinach jest jedno łóżko dwuosobowe lub dwa jednoosobowe, łazienka i prywatny balkon. W połowie kabin znajdziemy dodatkowo rozkładaną kanapę, co oznacza, że można być w nich zakwaterowanych z dzieckiem. W tego typu kabinach można zarezerwować dwie przylegające do siebie kabiny z przejściem pomiędzy nimi.

•    Kabina Standard z oknem ok. 22 m2  – Kat. D
Kabiny Standard na Ocean Victory są zlokalizowane blisko Mudroom (pomieszczeń gospodarczych) oraz z łatwym dostępem do platform zodiaków, gdzie jest również wejście/wyjście ze statku. Kabiny Standard są idealne dla osób, którym wystarczy przytulne wnętrze. W każdej kabinie tego typu znajdziemy dwa jednoosobowe łóżka, okno oraz łazienkę. Lokalizacja: pokład 3. i 4. UWAGA:  Tylko jedna kabina Standard mieści się na pokładzie nr 4.

•    Jednoosobowa kabina Standard z oknem ok. 18 m2  – Kat. G
Kabiny Standard mieszczą się na pokładzie nr 3. Podobnie jak kabiny typu (D) te również znajdują się w pobliżu Mudroom tj. pomieszczeń gospodarczych statku z łatwym dojściem do platform zodiaków, wejściem/wyjściem ze statku. 

•    Kabina Standard z francuskim balkonem ok. 16 m2  – Kat. E
Wszystkie kabiny Standrad z francuskim balkonem mieszczą się wysoko na pokładzie nr 7. W środku znajduje się jedno podwójne łóżko, okno balkonowe oraz łazienka.

Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa każdy ma obowiązek powiadomić Albatros Travel o ewentualnych chorobach czy przypadłościach, niepełnosprawności, ciąży czy innych warunkach, które mogą mieć wpływ na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu. Wszyscy uczestnicy rejsu proszeni są zatem o wypełnienie formularza o zdrowiu, który dostępny jest pod tym linkiem:
https://albatros-expeditions.com/participant-declaration-and-contact-information

Liczba uczestników

Wymagane minimum uczestników to 20 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

Dzieci

Minimalny wiek dzieci podczas tego rejsu to 12 lat.

Zespół ekspedycyjny i goście na pokładzie

Zwracamy uwagę, że oprócz gości z Polski w rejsie biorą udział także goście z innych krajów. Dlatego też, by móc pracować ze wszystkimi gośćmi, nasz zespół ekspedycyjny jest anglojęzyczny. Wykłady i spotkania informacyjne będą prowadzone w języku angielskim. Kiedy schodzimy na ląd narodowość i język będą brane pod uwagę w miarę możliwości.

Załoga statku

Oprócz załogi ekspedycyjnej Albatrosa na pokładzie znajdują się dwie inne grupy załóg, które wspólnie pracują nad tym, aby Twoja podróż była wyjątkowym przeżyciem. Kapitan statku, sternicy i żeglarze są odpowiedzialni za obsługę i zarządzanie statkiem oraz za tereny zewnętrzne. Kierownik statku i jego personel są odpowiedzialni za kabiny, restaurację i dołożą wszelkich starań, aby spełnić Państwa potrzeby zapewniając komfortowy pobyt. Obie grupy załóg posługują się językiem angielskim.

Przed wyjazdem

Formularz zdrowia

Proszę o wypełnienie formularza zawartego w poniższym linku nie później niż 2 miesiące przed wyjazdem. Formularz zawiera informacje o Państwa stanie zdrowia, które są niezbędne aby w przypadku ewentualnych problemów zdrowotnych na pokładzie, nasz zespół mógł działać poprawnie.

https://albatros-expeditions.com/participant-declaration-and-contact-information

Ubezpieczenie

Udział w rejsie ekspedycyjnym na Antarktydę wymaga wykupienia dodatkowego ubezpieczenia podróżnego, które obejmuje:

  • Koszty leczenia, w tym koszty hospitalizacji, kwarantanny i izolacji oraz ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków w tym na wypadek śmierci z powodu COVID-19, w przypadku zarażenia się lub bliskiego kontaktu z inną zarażoną osobą
  • Transport do kraju zamieszkania, jeśli będzie to konieczne
  • Ubezpieczenie do kwoty min. 200 000 USD zawierające transport medyczny w przypadku pilnej potrzeby transportu ze statku na stały ląd lub do Polski

Tym z Państwa, którzy leczą się przewlekle przypominamy o możliwości rozszerzenia ubezpieczeń, za dodatkową składką, o choroby przewlekłe.

Zalecamy wykupienie ubezpieczenia w Allianz, które oferujemy do sprzedaży w naszym biurze lub zakup ubezpieczenia w dowolnie wybranym przez Państwa towarzystwie ubezpieczeniowym, które spełnia wszystkie wymienione wymagania.

COVID-19

Udział w wycieczce na Antarktydę wymaga pełnego zaszczepienia się przeciwko Covid-19 przed wyjazdem. Wymóg szczepienia przeciwko Covid-19 oznacza, że ​pełny cykl szczepienia został zakończony nie później niż 14 dni przed przyjazdem do Argentyny jedną z zatwierdzonych szczepionek: Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Sinopharm, Casino, Sputnik, Johnson & Johnson.

Z ręką na sercu

Zawsze musi być pierwszy raz

Zawsze musi przecież być pierwszy raz! Obojętnie ile razy jechaliśmy tą samą drogą, rozmawialiśmy z mieszkańcami, próbowaliśmy różnych tras, restauracji i uzgadnialiśmy najmniejsze szczegóły, to zawsze podczas każdej wycieczki pojawiają się konieczne zmiany. Dlatego też mamy nadzieję, że klienci zrozumieją, że czasami nie wszystko idzie zgodnie z oczekiwaniami. Tego typu doświadczenia są oczywiście również częścią podróży np. uświadomienie sobie że w innych krajach ludzie postrzegają czas inaczej, co skutkuje np. z wolną obsługą itp.

Zdecydowaliśmy się m.in. na uzupełnienie podróży różnymi pieszymi wycieczkami, głównie dlatego, że odwiedzane miejscowości nie mają połączenia drogowego lub ponieważ autobusy nie mogłyby manewrować w wąskich uliczkach. Pamiętaj zatem o wygodnych butach do chodzenia!

Lista rzeczy do spakowania

Ubranie

Rejs wzdłuż chilijskich wybrzeży wymaga zabrania ze sobą dość zróżnicowanych ubrań. Rozpiętość temperatur będzie od 5 do 25°C. Na morzu ciepłe i wodoodporne ubranie z czapką i rękawiczkami to jednak absolutny obowiązek. Dobrze wziąć ze sobą ubranie, które będzie można zakładać na cebulkę np. termoaktywna bluzka z długim rękawem, bluza lub polar a na to kurtka wiatro- i wodoodporna. Na nogi getry termoaktywne, wygodne spodnie z ciasno tkanego materiału a na to jeszcze spodnie wodoodporne, szczególnie potrzebne, gdy będziemy płynąć zodiakiem.  Ważne są również spore, dobrze wyprofilowane i odporne na poślizgnięcia buty turystyczne, idealne zarówno na pokład jak i do lekkiej wędrówki czy spacerów. 

Na statku nie ma specjalnego „dress codu”. Dlatego praktyczne i wygodne ubranie turystyczne to wszystko czego potrzebujemy, również podczas wieczornych imprez.

Lornetka

Bardzo ważna, jeśli chcesz oglądać ptaki i wieloryby. Najlepiej dobrej jakości, z powiększeniem o 8-10 razy oraz średnicą zewnętrznej soczewki min 30 mm.

Apteczka

  • Plastry i kompresy
  • Pomadka ochronna
  • Krem nawilżający
  • Mokre chusteczki
  • Krople do nosa
  • Tabletki od bólu głowy (najlepiej obniżające gorączkę)
  • Ibuprom/paracetamol itp
  • Lekarstwa osobiste
  • Środek przeciw chorobie morskiej 

Książki

Na pokładzie Ocean Victory jest biblioteka a w niej przede wszystkim książki anglojęzyczne o geografii, zwierzętach czy kulturze, znajdzie się też literatura piękna, którą wymieniać się można na zasadzie „nie wyrzucaj-podziel się”. 

Ogólne zasady podróży

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

Ubezpieczenie podróżne

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

Ubezpieczenie podróżne Allianz

Biuro Podróży Albatros Travel ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki Albatros Travel gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

Piloci Albatros Travel

Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

Podróż z małoletnimi

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i zgody notarialnie poświadczonej i przetłumaczonej na język angielski zawierającej zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą, w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

Miejsce w samolocie

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

Posiłki specjalne

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

Miejsce w autokarze

Przy wycieczkach lotniczych Albatros Travel nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze. 

Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.

Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania. 

Albatros Oceny gości

Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzyskaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Poniżej zamieszczamy oceny i opinie polskich gości. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice odnośnie gromadzenia ocen oraz opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark

Podobne wycieczki