Spitsbergen - Ostatni przystanek przed Biegunem Północnym

group-tour
Wycieczki objazdowe z polskim pilotem

Poczuj pełnię lata arktycznego, kiedy słońce świeci całą dobę, a budzące się ze snu zimowego zwierzęta sprawiają, że cały ląd tętni życiem.

Poznaj królestwo niedźwiedzi polarnych podczas rejsu z Albatros Travel, w trakcie którego oddalimy się od utartych turystycznych szlaków. Odwiedzimy miejsca, gdzie zazwyczaj docierają jedynie ekspedycje polarne i naukowcy. Będziemy płynąć należącym do Albatrosa statkiem Ocean Atlantic, przystosowanym do żeglugi  po skutych lodem wodach. Dzięki wyprawom na pontonach Zodiak, będziemy mogli z bliska podziwiać lodowe krajobrazy oraz docierać na stały ląd.
 
Rejs odbywa się wczesnym latem, kiedy Spitsbergen i cały archipelag Svalbard tętni życiem. Liczne gatunki ptaków właśnie przyleciały na swoje lęgowiska, renifery pośpiesznie uzupełniają zapasy energii po długiej zimie, a niedźwiedzie polarne bez przerwy polują na fiordach wciąż jeszcze pokrytych lodem. Po zejściu na ląd będziemy odbywać piesze wędrówki odwiedzając m.in. osady wielorybnicze i myśliwskie oraz stacje naukowe. Popłyniemy także w głąb fiordów w rejonie północnego Svalbardu. Po wycieczce wzdłuż lodu pakowego, czyli pokrywy lodowej morza, która nie jest lądem stałym oraz po fotograficznym safari na niedźwiedzie polarne, zakończymy naszą ekspedycję odwiedzinami w Longyearbyen, które jest najbardziej na północ położonym miastem na świecie.

Kliknij i powiększ mapę
  • Typ Rejsy wycieczkowe, Rejsy ekspedycyjne

  • Pilot Polskojęzyczny i anglojęzyczny zespół polarny

  • Wiza Nie

  • Szczepienia Nie

  • Waluta Korona norweska

Program wycieczki 9 dni
Dzień 1
Wylot z Warszawy do Oslo
Dzień 2
Przelot Oslo – Longyearbyen (Spitsbergen), wejście na statek
Dzień 3
Kongsfjorden (Fiord Króla) i Ny Ålesund - najdalej na świecie wysunięta na północ osada
Dzień 4
Wyspa Amsterdam i stacja wielorybnicza w fiordzie Smeerenburg
Dzień 5
Wzdłuż lodu pakowego w stronę 80 równoleżnika
Dzień 6
Wyspa Andøyane i lodowiec Monaco
Dzień 7
Fiord Krzyża i zatoka Fjortende Julibukta oraz aktywny lodowiec Lillienhöökbreen
Dzień 8
Cieśnina Bellsund, ściany lodowe w zatoce Vårsol i miasteczko Calypso
Dzień 9
Wylot z Longyearbyen i powrót do Warszawy

Program wycieczki

Pobierz pełen program Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.

Dzień 1
Wylot z Warszawy do Oslo

Przelot z Warszawy do Oslo. Po przylocie zakwaterujemy się w hotelu. Dla chętnych zwiedzanie stolicy Norwegii z pilotem. 

Dzień 2
Przelot Oslo – Longyearbyen (Spitsbergen), wejście na statek
Longyearbyen, najbardziej wysunięte na północ "wielkie miasto" świata

Rano polecimy z Oslo do Longyearbyen.

Miasto powstało w 1906 roku jako „Longyear City” z inicjatywy amerykańskiego przedsiębiorcy Johna Longyear’a, który był właścicielem kopalni na Svalbardzie. Longyearbyen jest dzisiaj administracyjnym centrum Svalbardu oraz siedzibą najwyższej lokalnej władzy tj. Sysselmannen. Otoczone górami miasto leży po południowo zachodniej stronie Adventfjorden (Adwentowego Fiordu), który jest ognogą 100-kilometrowego Isfjorden (Fiordu Lodu), który znajdującego się w zachodniej części Spitsbergenu. Po przeciwnej stronie fiordu wznosi się majestatycznie Hiortfjellet.

W 1916 roku norweska spółka węglowa przejęła Longyearbyen, a działalność kopalni wywarła wpływ na okolicę aż po dzień dzisiejszy. W mieście mieszka teraz ok 2000 osób, w większości to Norwegowie. Kopalnia nie jest już jednak ich głównym źródłem utrzymania. Mieszkańcy zajmują się dzisiaj głównie badaniami naukowymi, nauczaniem oraz w ograniczonym zakresie również turystyką. Jeśli zastanawiacie się, dlaczego nazwy Spitsbergen i Svalbard używa się zamiennie, oto wyjaśnienie: już w islandzkich sagach z 1194 roku ta grupa wysp nazywana była Svalbard. Holenderski odkrywca Willem Barents odkrył archipelag ponownie w 1596 roku i nazwał go Spitsbergen z powodu jego charakterystycznego krajobrazu z nierównymi i poszarpanymi górami. Nazwa ta przyjęła się i była używana do okresu międzywonennego. Dzisiaj nazwa Spitsbergen odnosi się jedynie do największej wyspy, podczas gdy Svalbard do całego archipelagu.

Po przylocie wybierzemy się na krótką wycieczkę po mieście Longyearbyen. Poznamy jego fascynującą historię i funkcję jaką pełni teraz. Jest stolicą prowincji Svalbard oraz najdalej na północ wysuniętym miastem na świecie. 
Po wizycie w Longyearbyen pojedziemy do portu i wejdziemy na pokład statku. Po przydzieleniu kabin kierownik ekspedycji opowie o rejsie, codziennej rutynie na statku, o bezpieczeństwie i o sprzęcie ratunkowym. Następnie ruszymy w rejs. Popłyniemy Adwentowym Fiordemi, a następnie Fiordem Lodu w kierunku Ziemi Księcia Karola. Jeśli dopisze nam szczęście, zobaczymy pierwsze wieloryby już przy opuszczaniu Fiordu Lodu.

Dzień 3
Kongsfjorden (Fiord Króla) i Ny Ålesund - najdalej na świecie wysunięta na północ osada
W Ny Ålesund

W trakice arktycznego lata granica mędzy nocą i dniem jest umowa, ponieważ dzień trwa tu całą dobę. Po nocnym rejsie wzdłuż Ziemi Księcia Karola oraz parku narodowego, który obejmuje całą wyspę, dotrzemy nad ranem do Fuglehuken. Wznosi się tutaj imponujący szczyt Fuglehuksfjellet o wysokości 600 m n.p.m. Na cyplu u stóp góry znajdziemy małą sosnę, która oznacza drogę do Kongsfjorden i Ny Ålesund. Na zboczach góry znajdują się lęgowiska nurzyka polarnego i mewy trójpalczastej. Jeśli pogoda będzie nam sprzyjać, wybierzemy się na pierwszy spacer. Na ląd dotrzemy w pontonach marki Zodiak, w które wyposażony jest nasz statek ekspedycyjny.

Po postoju przy Fuglehuken popłyniemy do otoczonego wysokimi na 1000 m skałami Kongsfjorden. Mozna tu zaobserwować spektakularne zjawisko cielenia się dwóch lodowców: Kongsbreen i Kronebreen. Często można tu zobaczyć białuchy i płetwale antarktyczne, więc miejmy nadzieję, że dopisze nam szczęście. Na południowym brzegu odwiedzimy Ny Ålesund, które jest również jednym z niewielu miast leżących na tak dalekiej północy. Ny Ålesund to nastrojowe i interesujące miasteczko, chociaż położone w wymagającym miejscu. Dla Amundsena i Nobile był to ostatni przystanek nim wsiedli na statek, którym przepłynęli biegun północny. Firma Kings Bay Kull prowadziła tu kopalnię aż do 1962 roku, kiedy to poważny wypadek w kopalni przyczynił się do jej zamknięcia. Ny Ålesund jest dzisiaj międzynarodowym centrum badań arktycznych. Każdego lata ok 100 naukowców z różnych krajów zajmuje się tu badaniem wszystkiego od mikrobiologii po arktyczny klimat. 

Tundra za miastem jest nadzwyczaj piękna. Dzikie renifery w poszukiwaniu pożywienia podchodzą pod same granice miasta. W okolicy Ny Ålesund mają swoje liczne lęgowiska bernikle białolice, wodne ptaki z rodziny kaczkowatych, które później spacerują ze swoimi młodymi po mieście. Można zobaczyć także rybitwy popielate oraz pardwy górskie – jedyne lądowe ptaki, które zimują w Svalbardzie. Zabawny jest widok pardwy kroczącej w swych długich kozakach z białych piór. Przekroczymy również wyraźnie oznaczoną miejską granicę dla niedźwiedzi polarnych. Podążymy za przewodnikiem paręset metrów do masztu statku z ekspedycji polarnej Amundsena.
Po południu zaplanowaliśmy spacer do Nowego Londynu na półwyspie Blomstrand. Jest to historyczne miejsce ciekawe pod względem geologii, ale również flory i różnorodności ptactwa. W 1906 roku odkryto tu marmur, który próbowano wydobywać od 1911 roku. Jakość materiału okazała się jednak zbyt słaba i w 1920 roku zrezygnowano z eksploatacji. Dzisiaj 100 lat później możemy obejrzeć zabudowania, tory, dźwigi i maszyny parowe, które tu pozostawiono. Przejdziemy się po tym terenie, gdyż znajduje się tu dużo różnorodnych arktycznych roślin, które przystosowały się do małej dawki słońca i krótkiego okresu wegetacji z temperaturą kilku stopni powyżej zera. Pod koniec dnia wyruszymy na północ ku kolejnym przygodom.

Dzień 4
Wyspa Amsterdam i stacja wielorybnicza w fiordzie Smeerenburg
Holenderscy wielorybnicy założyli Smeerenburg 400 lat temu

Obudzimy się w drodze do Danskøya, mając przed oczami fantastyczny widok na lodowe skały. W fiordzie Smeerenburg planujemy wyjść na ląd na wyspie Amsterdam, gdzie holenderscy wielorybnicy założyli 400 lat temu osadę Smeerenburg. Ten północno-zachodni kraniec Svalbardu został odkryty przez Holendra Willema Berentsa. Latem mieszkało w niej nawet do 200 ludzi. Smeerenburg, co znaczy miasto tłuszczu, leży na płaskiej wydmie. Trafiały tutaj złowione grenlandzkie wieloryby. Przy użyciu syberyjskiego drewna, które w dużych ilościach dryfowało po morzu, gotowano cenny wielorybi olej w wielkich kotłach. Ich pozostałości są nadal widoczne. Miejsce to jest ponadto miejscem odpoczynku dla morsów. Po przeciwnej stronie fiordu można zobaczyć, jak w bezpiecznej zatoczce przy Virgohamma foki pospolite zalegają na dużych kamieniach. Mimo że nie da się tam wyjść na brzeg, łatwo dostrzec stację Augusta Andréesa, z której próbował balonem dotrzeć na biegun północny.
 
Po południu zamierzamy zejść na ląd na wyspie Fuglesongen. Znana jest z dużej kolonii alczyków, do której dotrzemy po krótkim spacerze. Małe alki składają jaja w szczelinach i zagłębieniach pod dużymi skalnymi blokami. Głosy tysięcy ptaków mieszają się, tworząc wielki chór, od którego wywodzi się nazwa tego miejsca: pieśń ptaków. Zobaczymy je całkiem z bliska, jak w dużych stadach wylatują nad morze, gdzie szukają pożywienia, by potem w wirujących kręgach powracać na skały. U stóp ptasich siedlisk można często zauważyć łase na łatwy posiłek lisy polarne. Pod wieczór obierzemy kurs na otwarte morze w kierunku północno-wschodnim, w stronę granicy lodu pakowego.

Dzień 5
Wzdłuż lodu pakowego w stronę 80 równoleżnika
Rejs zodiakiem

Cały dzień będziemy płynąć wzdłuż granicy lodu pakowego przede wszystkim z nadzieją zobaczenia niedźwiedzi polarnych. Większość z tych prawdopodobnie najbardziej chaakterystycznych ze wszystkich arktycznych zwierząt podąża latem na północ wzdłuż krańca lodu pakowego. Dzieje się tak, gdyż właśnie tam najczęściej widuje się foki m.in. brodate, które są głównym pożywieniem niedźwiedzi. Dokładnie jak daleko na północ czy na wschód uda nam się dotrzeć zależy od pogody i lodu, a to z kolei zależy od tego, jak mroźna okaże się zima 2018/19. Możliwe, że znajdzie się czas na wycieczkę zodiakiem wzdłuż granicy lodu, zanim pod koniec dnia popłyniemy ponownie na południe na główną wyspę archipelagu tj. Spitsbergen.

Dzień 6
Wyspa Andøyane i lodowiec Monaco
Wyspa Andøyane

Nocą odpłyniemy od granicy lodu w północnej części Svalbardu w kierunku Woodfjorden na północnym wybrzeżu Spitsbergenu. Charakterystyczne dla Woodfjorden są czerwone piaskowce, które swą czerwoną barwę zyskały w czasach, gdy Svalbard znajdował się blisko równika – ponad 400 milionów lat temu.  

W zależności od pogody popłyniemy najpierw do Woodfjorden, a stamtąd do Liefdefjorden. Przy ujściu fiordu znajduje się wyspa pełna ptaków – Andøyane, którą mamy nadzieję opłynąć w naszych zodiakach, a także zejść na ląd na półwyspie Reinsdyrflya. Teren ten wyróżnia się swoim ukształtowaniem. Jest to delikatnie falująca równina o powierzchni ok. 250 km², która schyla się ku fiordowi. Znajdziemy się w Parku Narodowym Północno−Zachodniego Spitsbergenu. Na Reinsdyrflya żyje spore stado reniferów, które mogą swobodnie poruszać się po całym terenie. Kiedy zimą fiordy zamarzają, mogą również przemieszczać się na pobliskie wyspy. Na wyspach fiordu Liefde znajdują się lęgowiska miękkopióra i gęsi krótkodziobej. Jeśli będziemy mieć szczęście, może zobaczymy również rzadkiego edredona turkana, jedną z najbardziej oryginalnie ubarwionych kaczek. Łatwo ją rozpoznać po kolorowej głowie.

Po południu będziemy kontynuować podróż w głąb Liefdefjorden, gdzie wznosi się wielki i szeroki na 5 km lodowiec Monaco. Prezentuje się imponująco, zawsze w ruchu, gdyż jego front stale się cieli. W tle widać majestatyczne surowe góry. Kolor lodu rzyjmuje barwy od śnieżnobiałej po błyszczący turkus. Wyraźnie czuć powiew zimna, płynący z tej naturalnej zamrażalki. 

Będziemy chcieli wybrać się także na wycieczkę zodiakami pomiędzy górami w bezpiecznej odległości od frontu lodowca, gdzie masy różowych i popielatych mew zjadają plankton, który uwalnia się z topniejącej wody. 

O tym, czy możemy płynąć, i gdzie dopłyniemy naszymi zodiakami, zadecyduje stan lodu, szczególnie na północy i północnym wschodzie od Svalbardu. Dlatego możliwe, że będzie trzeba na bieżąco robić małe poprawki w programie. Wzdłuż zachodnich i południowo zachodnich wybrzeży wysp archipelagu znajduje się sporo spektakularnych miejsc, a zlodowacenie jest tam zazwyczaj mniejsze dzięki Golfsztromowi. Możemy zatem je odwiedzić, jeśli warunki zmuszą nas do skrócenia programu na północy.

Dzień 7
Fiord Krzyża i zatoka Fjortende Julibukta oraz aktywny lodowiec Lillienhöökbreen
Wspaniałe lodowce

Rano wpłyniemy do fiordu Krzyża na Spitsbergenie, gdzie Fjortende Julibreen cieli się prosto do czarującej zatoki Fjortende Julibukta. Na tym zielonym zboczu można często dojrzeć pasące się z młodymi renifery. Na Redingerpynten znajduje się ptasia góra, gdzie maskonury mają swoje gniazda, i gdzie można zobaczyć także nurzyki polarne. 
Stąd popłyniemy na sam koniec obszaru fiordów, do fiordu Lillienhöök, z dużym i bardzo aktywnym lodowcem Lillienhöökbreen. Dzień zakończymy, płynąc pomiędzy licznymi większymi i mniejszymi górami lodowymi, które lodowiec wyrzuca z siebie do fiordu. Oczywiście pamiętamy o zachowaniu bezpiecznej odległości od jego frontu. 
Kiedy wypłyniemy z Lillienhöök, zostawimy za sobą fiordy i obierzemy kurs na południową część Svalbardu. 

Dzień 8
Cieśnina Bellsund, ściany lodowe w zatoce Vårsol i miasteczko Calypso
Dziki renifer

Nad ranem dotrzemy do Bellsund na południowo-zachodnim brzegu Spitsbergenu. Panuje tam względnie łagodny klimat. Mamy cały dzień na rozejrzenie się po cieśninie, która stanowi zewnętrzną część dużego systemu fiordów. Znajdują się tutaj spore pokłady węgla, a dalej w głębi fiordów mieści się norweska kopalnia węgla Sveagruva. Kiedyś skupiała wokół siebie największą w całym archipelagu górniczą społeczność, lecz ceny za węgiel spadają, więc kopalnia jest wygaszana. 

Na początku wyjdziemy na ląd w zatoce Vårsol, gdzie największą atrakcją są ściany skalne z dużymi siedliskami alczyków. Tundra dobrze nawożona przez setki tysięcy ptaków przyciąga szukające pożywienia renifery. Będzie dość czasu na porządny spacer wzdłuż plaży, gdzie można m.in. dostrzec ślady epoki industrializacji.

Gdy my będziemy na pokładzie jeść obiad, statek popłynie przez Bellsund wzdłuż wąskiej, ale długiej wyspy Akseloya aż na południe do ujścia Recherchefjorden. Wybierzemy się na ostatnią wycieczkę zodiakami i zejdziemy na ląd w pobliżu miasteczka Calypso. Na początku XX w wydobywano tu węgiel, lecz kopalnia nigdy nie odniosła finansowego sukcesu. Dzisiaj Calypso przedstawia obraz neoindustrializmu, w którym wypróbowane zostały wszystkie możliwości uzyskania zysku. 

Nocą (co to jest noc, jeśli slońce w ogóle nie zachodzi?) popłyniemy z powrotem w kierunku Isfjorden i Longyearbyen.

Dzień 9
Wylot z Longyearbyen i powrót do Warszawy
Miasto zostało założone jako "Longyear City" w 1906 roku

Rano statek wróci do portu w Longyearbyen. Po śniadaniu pożegnamy się z jego załogą, a po spacerze w centrum miasta, pojedziemy na lotnisko, skąd polecimy do Warszawy.

Informacja o cenie

Dopłata do podwyższenia standardu kabiny

Dopłata do kabiny Kat. C: 898 PLN/os
Dopłata do kabiny Kat. B: 7 600 PLN/os
Dopłata do kabiny Kat A: 9 400 PLN/os
Dopłata do kabiny Premium Suite: 12 100PLN/os

Dopłata do kabiny 1-osobowej
Kat. G: 5 300 PLN
Zniżka dla dzieci w wieku 2-15 lat

Dzieci w wieku 2-15 lat podróżujące z minimum 2 dorosłymi otrzymują 50% zniżki od podstawowej ceny (możliwe zakwaterowanie tylko w kabinie kategorii B) - max. 4 osoby, z których 2 dzieci dzielą łóżko rozkładane. Statek nie jest przeznaczony dla dzieci, ale ma takie udogodnienia, jak łóżeczko i wysokie krzesełko. Inne potrzebne rzeczy można zabrać ze sobą.
Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz podróżować z dziećmi.

Dopłata do kabiny 3-osobowej
Dopłata Kat. B 2 600zł/os
Cena zawiera
  • Opiekę pilota polskojęzycznego (dla grup powyżej 10 osób) oraz anglojęzycznej załogi ekspedycyjnej 
  • Przelot rejsowy w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa – Longyearbyen – Warszawa (w obie strony z przesiadką)
  • Transport i wycieczki, wycieczki zodiakami podczas rejsu zgodnie z programem
  • 1 nocleg w Oslo oraz 7 noclegów na Ocean Atlantic w 2-osobowej kabinie zewnętrznej z bulajem (kategoria D) z łazienką/toaletą
  • Zwiedzanie Longyearbyen
  • Spotkania informacyjne i wykłady członków załogi ekspedycji w języku angielskm
  • Całodzienne wyżywienie na statku
  • Kawę, herbatę i wodę z lodem na statku
  • Ubezpieczenie podstawowe KL i NNW
Cena nie zawiera
  • Ewentualnych dodatkowych wydarzeń nieprzewidzianych w programie
  • Dopłaty do jednoosobowej kabiny
  • Podniesienia standardu kabiny
  • Obiadu w Longyearbyen, dzień 8.
  • Innych napojów poza kawą, herbatą i zimną wodą
  • Napiwków dla załogi statku Ocean Atlantic (ok.13,5 USD dziennie/os)
  • Wydatków indywidualnych
  • Wszystkiego, czego nie wymieniono w punkcie „Cena zawiera”

Informacje praktyczne

Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.

Informacje dotyczące podróży

Kabiny

Suita Premium
ok. 35 m2, sypialnia z dużym podwójnym łóżkiem, pokój dzienny z sofą, duże okno oraz łazienka. Położenie na pokładzie 5. Marco Polo

Kategoria A, Panorama Window Suite
ok. 19-24m2, podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, miejsce do siedzenia, okno i łazienka. Położenie na pokładzie 5. Marco Polo

Kategoria B, Panorama Window Cabin
ok. 20-23m2, podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, miejsce do siedzenia, okno z ograniczonym widokiem i łazienka. Położenie na pokładzie 7 lub 8 Magellan i Hudson

Kategoria C, Standard Cabin Window
ok. 12-13m2, dwa pojedyncze łóżka, okno i łazienka. Położenie na pokładzie 5 Marco Polo

Kategoria D, Standard Cabin Window
ok. 11-12m2, dwa pojedyncze łóżka, bulaj i łazienka. Położenie na pokładzie 4 Columbus

Kategoria G, Standard Cabin Window
ok. 9-10m2, pojedyncze łóżko, bulaj i łazienka. Położenie na pokładzie 4 Columbus

Warunki pogodowe

Zmienne warunki pogodowe mogą powodować zmiany w programie i trasie.

Liczba uczestników

Wymagane minimum uczestników to 15 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

Kto może wziąć udział?

Aby wziąć udział w tym rejsie, wymagana jest mobilność, samowystarczalność i samodzielne poruszanie się bez pomocy w pagórkowatym terenie. Osoby poniżej 18 roku życia muszą podróżować i przebywać z osobami powyżej 18 roku życia.

Brak przystosowań dla osób niepełnosprawnych
Statek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, mających trudności z chodzeniem i nieporuszających się o własnych siłach. Związane jest to przede wszystkim z zapewnieniem bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom rejsu - każdy powinien być w stanie samodzielnie przejść z łódki do łódki, bez pomocy personelu czy innych pasażerów.

Nie wolno zabierać na pokład ani wózków dla niepełnosprawnych, ani balkoników. Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, na wszystkich korytarzach musi być swoboda przejścia.

Specjalne warunki zdrowotne

W celu zapewnienia bezpieczeństwa prosimy o poinformowanie Albatros Travel o ewentualnych chorobach, niepełnosprawności, ciąży czy innych problemach, które mogą mieć wpływ na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu

Bagaż

Radzimy zabrać mniejszy plecak lub torbę na wycieczki. Nie ma konieczności zabierania ręcznika. Dobrym pomysłem jest posiadanie lornetki. 

Choroba morska

Zalecamy zaopatrzenie się we własnym zakresie w lekarstwa na chorobę morską.

Istnieje wiele sposobów na to, by radzić sobie z chorobą morską, takich jak plastry czy tabletki przeciwko chorobie morskiej. Leki na chorobę morską zawierają różne składniki aktywne, to co działa na jedną osobę, może okazać się nieskuteczne w przypadku drugiej osoby. Prosimy pamiętać również, że leki zapobiegające chorobie lokomocyjnej mogą powodować senność. W razie wątpliwości co do tego, która metoda jest najlepsza w Państwa przypadku, prosimy, aby skonsultowali to Państwo z Państwa lekarzem przed wyjazdem. W recepcji, na pokładzie statku dostępna jest ograniczona liczba tabletek na sprzedaż, zachęcamy zatem do zakupienia własnych tabletek przeciwko chorobie morskiej.

Ochrona przeciwsłoneczna

Chociaż jesteśmy daleko na północ, promienie słońca są bardzo mocne, zarówno w dzień, jak i w nocy. Ze względu na arktyczne warunki, jest sucho i panuje duża wilgotność słońce jest silniejsze niż w Polsce. W związku z tym zalecamy, aby zabrać ze sobą krem z filtrem przeciwsłonecznym.

Czym jest rejs polarny?

Rejs polarny różni się znacznie od regularnych wycieczek turystycznych i rejsów, ponieważ nie mamy takich samych możliwości zaplanowania podróży. Wiele rzeczy jest nieprzewidywalnych i dlatego program musi być dostosowany do aktualnie panujących aury. Lider wyprawy, w porozumieniu z kapitanem dopilnuje i zapewni maksymalną realizację programu na podstawie aktualnych warunków pogodowych.

Ważną częścią podróży są rejsy i wycieczki na tzw. zodiakach. Marynarze statku asystują przy wchodzeniu na pokład, i razem z zespołem ekspedycyjnym Albatrosa są upoważnieni do pływania flotami zodiaku.

Ważne zasady dotyczące lądowań i wycieczek

Gdy przebywamy na lądzie, bardzo ważne jest, aby okazać najgłębszy szacunek dla wyjątkowej natury. To znaczy działać z wyobraźnią, tj. nie śmiecić a z lądu nie zabierać nic poza zdjęciami i wspomnieniami. Prosimy również o pozostawanie blisko swojej grupy - dotyczy to zwłaszcza wyprawy w Arktyce, gdzie spotkanie z niedźwiedziem polarnym nie jest całkowicie wykluczone. Ważne jest również przestrzeganie wskazówek pilota.

Ogólne zasady bezpieczeństwa

1. Nie wchodź do domu / budynku, chyba że zostałeś wyraźnie zaproszony do środka.

2. Nie jedź sam w niezamieszkałe miejsca, upewnij się, że grupa jest w zasięgu wzroku i pamiętaj, że pogoda może gwałtownie nagle ulec zmianie, a tym samym może pogorszyć się widoczność.

3. Zachowaj bezpieczną odległość od zwierząt i ptaków (minimum pięć metrów).

4. Pilnuj czasu, abys nie spóźnił się na statek.

5. Zawsze informuj obsługę statku, kiedy samodzielnie schodzisz ze statku i kiedy wracisz.

Lista rzeczy do spakowania

Ubranie

W trakcie podróży niezbędna jest odpowiednia i pasująca odzież. Należy wybrać lekkie i odpowiednie tkaniny, które zostały zaprojektowane tak, aby wilgoć była odprowadzana na zewnątrz, a jednocześnie, żeby ubranie dawało uczucie ciepła i było suche.

Kalosze

W trakcie wyprawy oferujemy możliwość wypożyczenia (za darmo) wytrzymałych, wysokiej jakości gumowych kaloszy. Buty te będą na czas całej podróży i w trakcie wycieczek należały wyłącznie do Państwa.

Co warto spakować?

Polecamy zabrać takie rzeczy jak:

  • Termiczna odzież spodnia
  • Pośrednia warstwa odzieży wykonana z polaru
  • Kurtka
  • Wodoszczelne spodnie (konieczne w trakcie rejsów i schodzenia na ląd)
  • Wodoszczelna kurtka typu softshell
  • Ocieplana parka (pierzem lub włóknami)
  • Wytrzymałe gumowe kalosze (kalosze dostępne są na pokładzie za darmo)

Nie należy również zapomnieć o zabraniu:

  • paszportu
  • karty kredytowej i dolarów, lub lokalnej waluty
  • czapki zimowej, szalika oraz wodoszczelnych rękawiczek
  • wełnianych skarpet
  • lornetki i aparatu fotograficznego
  • stroju kąpielowego
  • okularów z wysokim filtrem UV
  • kremu przeciwsłonecznego oraz balsamu do ust z SPF
  • wodoszczelnego plecaka
  • wodoszczelnych worków do przechowywania mokrej odzieży, tak aby nie stykała się ona z suchą
  • aparatu, zapasowych baterii i kart pamięci
  • lekarstw przeciwko chorobie morskiej

Na pokładzie Ocean Atlantic można mieć na sobie codzienne ubrania; jednakże niektórzy goście zakładają stroje wieczorowe na czas kolacji.

Pozostałe rzeczy

Okulary przeciwsłoneczne i krem na słońce
Na północy promienie UV są dużo silniejsze od tego, do czego przywykliśmy. Dobrej jakości okulary przeciwsłoneczne z filtrem na promienie UV to konieczność.  Jeśli na stałe nosisz okulary, porozmawiaj ze swoim optykiem - i weź zapasową parę na wszelki wypadek! Pamiętaj o mocnym kremie na słońce.

Lornetka
Bardzo ważna, jeśli chcesz oglądać ptaki i wieloryby. Najlepiej dobrej jakości, z powiększeniem 8 do 10 razy oraz średnicą zewnętrznej soczewki min. 30 mm.  Na dobrą lornetkę trzeba wydać przynajmniej ok. 500zł

Aparat/kamera
Większe aparaty należy trzymać w wodoodpornej torbie. Torby na ramię są niewygodne do noszenia, ponadto trzeba liczyć się z pryskającą wodą. Pamiętaj, aby wziąć wystarczająco dużo baterii i filmów. Mały plecak najlepiej z wodoodpornym spodem, na rzeczy osobiste do wzięcia na wycieczki. Rzeczy można również wsadzić do plastikowej torby, a potem do plecaka.

Wodoodporny plecak i worki foliowe
Weź ze sobą wodoodporny plecak i więcej plastikowych toreb/worków, które są bardzo praktyczne przy rozdzielaniu rzeczy brudnych i mokrych, od czystych i suchych.

Apteczka
Plastry i kompresy
Pomadka do ust
Krem nawilżający
Zwilżone chusteczki
Krople do nosa
Tabletki od bólu głowy (najlepiej od razu oraz lekarstwa przeciwgorączkowe)
Lekarstwa osobiste
Środek przeciw chorobie morskiej 
Plaster przeciw chorobie morskiej (Scopoderm lub inne) działaja w pełni lub częściowo na wszystkich. Tabletki przeciw chorobie morskiej są alternatywą. Skonsultuj się z lekarzem i wypróbuj środki przed wyjazdem, żeby wiedzieć jakie mają ewentualne skutki uboczne.

Ubezpieczenie

Ważne informacje

Zalecamy Państwu wykupienie dodatkowego pakietu ubezpieczenia podróżnego na kwotę minimum 200 000 USD w zakresie Kosztów Leczenia i Assistance, pokrywających koszty transportu medycznego do kraju oraz Następstwa Nieszczęśliwego Wypadku. Zachęcamy do zakupu polisy w Albatros Travel, który współpracuje z TUiR Allianz Polska S.A.

W przypadku posiadania polisy w innej firmie ubezpieczeniowej prosimy o sprawdzenie czy przedmiotem ubezpieczenia są wskazane ryzyka oraz sugerowana przez Albatros kwota ubezpieczenia. 

Wymagane jest wydrukowanie i posiadanie polisy podczas podróży.

Ogólne zasady podróży

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

Ubezpieczenie podróżne

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

Ubezpieczenie podróżne Allianz

Biuro Podróży Albatros Travel ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki Albatros Travel gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

Piloci Albatros Travel

Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

Podróż z małoletnimi

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i zgody notarialnie poświadczonej i przetłumaczonej na język angielski zawierającej zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą, w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

Miejsce w samolocie

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

Posiłki specjalne

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

Miejsce w autokarze

Przy wycieczkach lotniczych Albatros Travel nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze. 

Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.

Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania. 

Rated 5 out of 5 by from Wyprawa na kranic świata Uwaga w Longyearbyen jest duży supermarket + sklep wolnocłowy z cenami niższymi !!! niż w Polsce - nie warto wozić zarówno jedzenia jak i innego zaopatrzenia
Date published: 2022-07-04
Rated 5 out of 5 by from Wspaniała przygoda Wyprawa w pełni spełniła nasze oczekiwania,podczas całego pobytu czuliśmy się zaopiekowani zarówno przez naszą pilotkę Kornelię(jej profesjonalizm i empatia są na najwyższym poziomie)jak i całą ekipę ekspedycyjną na statku,Również kwestie hotelowo-żywieniowe były bez zastrzeżeń.Dla osób nieanglojęzycznych kluczowe wykłady i informacje były na bieżąco tłumaczone .Na każdym kroku widać było troskę o pasażerów i rzeczywiste zaangażowanie w chęć pokazania wszystkich,nawet wydawałoby sie niemożliwych do zaobserwowania zwierzat i wszelkich atrakcji widokowych.W przypadku np.zaobserwowania w dość odległym miejscu niedźwiedzia polarnego natychmiast cała ekipa była postawiona na nogi i w ciągu kilkunastu minut z zachowaniem odpowiednich procedur bezpieczeństwa mieliśmy przygotowane nasze"Zodiaki"aby móc obejrzec go z bliska.W połączeniu z bardzo dobrą pogodą nasz pobyt właściwie przekroczył nasze oczekiwania.Polecamy wszystkim którzy chcą kontaktu z dziką,nieskażoną cywilizacją przyrodą,są zainteresowani historią wypraw polarnych i możliwością stanięcia w miejscach gdzie się odbywały.Wiadomosci na tematy przygotowania do wyprawy są dość dobrze podane w informacji biura,pracownicy służą też informacją na bieżąco w razie dodatkowych pytań.Szczerze polecamy!
Date published: 2022-07-01
Rated 5 out of 5 by from Przygoda życia, niesamowita sceneria i atmosfera Namówiła mnie koleżanka, nie do końca wiedziałam czegos się spodziewać, bo był to pierwszy rejs w moim życiu i pierwsza wyprawa tak daleko na Północ. Wyprawa przerosła moje oczekiwania. Muszę teraz szybko zrzucić zdjęcia, żeby wspomnienia zostały na dłużej.
Date published: 2022-07-01
Rated 5 out of 5 by from Prawdziwa Arktyka Udało mi się zobaczyć prawdziwą Arktykę (lodowce, pływające kry...), mnóstwo ptaków, wylegujące się morsy, no i oczywiście kilka razy białe niedźwiedzie, całkiem z bliska
Date published: 2022-07-01
Rated 5 out of 5 by from Podróż życia!!!! Razem z żoną bardzo dużo podróżujemy zwiedzając świat. Są to wycieczki objazdowe z biurami podróży oraz przygotowywane przez nas samodzielnie wyprawy motocyklowe i samochodowe. Po raz pierwszy wybraliśmy ten rodzaj zwiedzania i byliśmy, nie ukrywamy, pełni obaw. Niezwykłość tej ekspedycji przeszła nasze oczekiwania. Było wspaniale pod każdym względem. Doskonale technicznie i merytorycznie przygotowana podróż!!! Wyprawy Zodiakami na ląd, pływanie do lodowców, podglądanie przyrody-każda podróż inna, każda niezapomniana. Wykłady przybliżające zagadnienia arktyczne (geologia, glacjologia, przyroda, historia wypraw polarnych i in.) były prowadzone przez specjalistów zakochanych w Arktyce i mających niezwykłe doświadczenia, w sposób niezwykle ciekawy. Kurs fotografowania i możliwość konsultacji z profesjonalnym fotografem. Podsumowania dnia z omówieniem rzeczy, które oglądaliśmy i planem dnia następnego. Dodatkowe atrakcje- kajaki, morsowanie czy aukcja charytatywna. W pełni profesjonalna, międzynarodowa załoga dawała nam nie tylko poczucie bezpieczeństwa, była pomocna w każdej, nawet najbardziej banalnej sprawie, zawsze przyjazna i uśmiechnięta. Otwarty mostek kapitański- można było zobaczyć "od kuchni" co to znaczy rejs po Arktyce. Wygodne, codziennie sprzątane, kajuty z monitorem pokazującym nasz rejs i systemem radiowym, gdzie zawiadamiano nas o kolejnych aktywnościach oraz atrakcjach zauważonych z mostku kapitańskiego (niedźwiedzie, wieloryby, ptaki). Rewelacyjne jedzenie serwowane w restauracji z wielkimi oknami, by nawet jedząc posiłek móc obserwować krajobrazy. Dodatkową atrakcję tych posiłków stanowił niezwykle utalentowany wokalnie kelner, śpiewał nam wciągając salę w zabawę. Dla głodomorów przekąski przed śniadaniem i po obiedzie, gorące napoje przez całą dobę, szczególnie potrzebne, by rozgrzać zziębniętych po spacerach po pokładzie. Świetny polski pilot Darek- doskonale przygotowany merytorycznie, bardzo opiekuńczy i pomocny. Mógłbym jeszcze wiele napisać- samych pozytywów!!! To warto przeżyć. Wszystkich zachęcam!!!
Date published: 2019-08-11
Rated 5 out of 5 by from Niedźwiedzie, morsy, białuchy Wspaniały rejs dla kochających Arktykę i inne chłodne klimaty. Bardzo dobra organizacja transportu do i z Longyearbyen. Perfekcyjna organizacja życia na statku "Ocean Atlantic" i zejść z niego na ląd "zodiakami", smaczna i zróżnicowana kuchnia, przemiła załoga. Dopisała nam wspaniała, słoneczna pogoda. Mieliśmy szczęście zobaczyć kilka białych niedźwiedzi i duże stado morsów wylegujących się na półwyspie, było też stado białych wielorybów i mnóstwo ptaków. Przemiłym towarzyszem podróży był nasz przewodnik Darek - zawsze chętny do pomocy w każdej sprawie, serdeczny, tłumaczący na bieżąco wykłady na różne arktyczne tematy (tu podziękowania dla biura Albatrosa w Polsce za wyposażenie grupy w tour guide ). Polecam wielbicielom natury i polarnych eskapad.
Date published: 2019-07-09
Rated 5 out of 5 by from Spitsbergen udało mi się kupić w ostatniej chwili
Date published: 2019-07-01
  • y_2024, m_4, d_24, h_7
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_3.0.42
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_0, tr_7
  • loc_pl_PL, sid_NOCSC04, prod, sort_[SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_albatros-travel

Albatros Oceny gości

Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzyskaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Poniżej zamieszczamy oceny i opinie polskich gości. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice odnośnie gromadzenia ocen oraz opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark

Podobne wycieczki