Wielki rejs z Albatrosem na Antarktydę - Siódmy Kontynent

group-tour
Wycieczki objazdowe z polskim pilotem

Prawdziwa ekspedycja morska statkiem Albatrosa, Ocean Atlantic - 15 dni z polskim pilotem (dla grup powyżej 10 osób)

W okresie gdy na półkuli południowej jest lato, Albatros Travel regularnie organizuje rejsy i ekspedycje na Antarktydę. Latem panuje tu stabilna pogoda, która w tych wymagających warunkach należy do rzadkości. Zwierzęta np. foki, pingwiny czy ptaki morskie stają się bardzo aktywne i ciężko pracują, by zapewnić byt swoim rodzinom, zanim lód ponownie odizoluje cały kontynent.

W czasie tej wyjątkowej podróży skorzystamy z własnego statku Albatrosa Ocean Atlantic, który jest idealnym statkiem do dalekich ekspedycji w rejony antarktyczne. Dzięki niemu połączymy wygodę rejsu z ekscytującym zejściem na ląd tego najbardziej tajemniczego ze wszystkich kontynentów. Będziemy spacerować po Szetlandach Południowych oraz Półwyspie Antarktycznym, gdzie znajdują się liczne skupiska wielorybów oraz fok, i gdzie często na tafli zobaczyć można charakterystyczną rynnę, by po chwili nad powierzchnię wyłoniła się wzorzysta płetwa ogonowa wieloryba humbaka.

Najlepsze poznawanie Antarktyki

Ocean Atlantic jest jednym z niewielu statków ekspedycyjnych z miejscami dla tylko 200 gości. 200 to maksymalna liczba osób, które bez dodatkowych wymagań mogą zejść na ląd we wszystkich miejscach. Uczestników ekspedycji dzielimy na dwie grupy, ponieważ na raz na ląd może zejść 100 osób. Jedna grupa odwiedza stacje antarktyczne i kolonie pingwinów, podczas gdy druga pływa zodiakami (specjalnymi, wytrzymałymi pontonami), które stanowią część wyposażenia statku, między górami lodowymi, wielorybami, pingwinami i fokami. Później grupy zmieniają się, tak żeby wszyscy uczestnicy mogli maksymalnie skorzystać z wycieczki na Antarktydę.

Kliknij i powiększ mapę
  • Typ Rejsy wycieczkowe, Rejsy arktyczne

  • Pilot Polski

  • Wiza Nie

  • Szczepienia Tak

  • Waluta Peso argentyńskie

Program wycieczki
Dzień 1 Wylot z Warszawy
Dzień 2 Buenos Aires. Zwiedzanie miasta i kolacja
Dzień 3 Buenos Aires - Ushuaia
Dzień 4–5 Narodowy Park Tierra del Fuego, wejście na pokład statku
Dzień 5–6 W drodze na Antarktydę Cieśnina Drake’a
Dzień 7 Południowe Szetlandy. Zejście na ląd obok siedlisk pingwinów. Wycieczka do krateru wygasłego wulkanu na Wyspie Zwodniczej gdzie gniazduje wiele gatunków ptaków
Dzień 8–10 Rejs w kierunku Cieśniny Drake'a i obserwacja ptaków, fok, delfinów i może nawet waleni
Dzień 11–12 Cieśnina Drake’a. Po drodze Przylądek Horn, o ile pogoda pozwoli
Dzień 13 Ushuaia - samolotem do Buenos Aires
Dzień 14 Wylot z Buenos Aires do Warszawy
Dzień 15 Przylot do Warszawy

Ocean Atlantic

Ocean Atlantic został zbudowany w Polsce w 1985 roku i jest idealnym statkiem na ekspedycję do Antarktyki!  Klasyfikacja 1B oznacza, że może łamać świeży lód do 50cm grubości. Statkiem dobrze się manewruje, ma mocne silniki i stabilizatory. Jest więc jednym z najmocniejszych statków, operujących na terenach polarnych. Statek został odnowiony w 2017 roku. Mając 140 m długości i 21 m szerokości, oferuje dużo miejsca na swoich licznych pokładach łącznie z wieloma salami wykładowymi, barem i platformą obserwacyjną.  Restauracja serwuje dania 4 gwiazdkowej kuchni międzynarodowej, pełne wyżywienie jest zapewnione. Dzięki szerokim oknom na pokładzie Ericksona można podziwiać zamarznięte, wąskie fiordy ze stromymi ścianami skalnymi oraz fronty lodowców, które przeglądają się w tafli wody. Na statku jest miejsce dla 198 pasażerów, wszystkich zakwaterowanych w zewnętrznych kabinach z własną łazienką i toaletą. Wszystkie wycieczki lądowe możliwe są dzięki 20 pontonom marki Zodiak.

Daty wyjazdu

Terminy Długość pobytu Cena Lotnisko wylotu Uwaga
34 998,–
Warszawa
Pani chętna na dokwaterowanie
Uwaga! Program tej wycieczki różni się od wybranej przez Ciebie wycieczki Kliknij datę, aby przejść do programu tej wycieczki
37 998,–
Warszawa
Kliknij datę, aby zobaczyć program tej wycieczki

Program wycieczki

Pobierz pełen program Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.

Dzień 1
Wylot z Warszawy

Przelot z Warszawy do Buenos Aires.

Dzień 2
Buenos Aires. Zwiedzanie miasta i kolacja
Wycieczka po kolorowym Buenos Aires

Nad ranem pryzloecimy do Buenos Aires. Z lotniska pojedziemy do hotelu na krótki odpoczynek. Po południu udamy się na zwiedzanie eleganckiego i historycznego miasta Buenos Aires, o którym czasem mówi się, że jest Paryżem Ameryki Południowej.

Spacer potrwa około 3 godzin i obejmie najbardziej interesujące zabytki Buenos Aires. Zaczniemy na Plaza de Mayo, przed różowym pałacem prezydenckim, gdzie poczuć można tchnienie historii. Z balkonu tego pałacu Eva Perón – powszechnie znana jako Evita – przemawiała do popierającej ją ubogiej ludności. Na Plaza de Mayo spotykała się grupa matek, których dzieci zniknęły w trakcie rządów wojskowej junty. Znane były jako “Las Madres de Plaza de Mayo” i w latach 1977-2006 regularnie raz w tygodniu zbierały się na placu, żeby dowiedzieć się prawdy o swoich zaginionych krewnych.

Odwiedzimy również najbardziej czarującą i kolorową dzielnicę, La Boca, która jest jedną z najstarszych w mieście. W XIX wieku zamieszkały tu tysiące włoskich i hiszpańskich imigrantów, którzy szukali szczęścia w stolicy Argentyny. Ulica El Caminito słynie ze swoich kolorowych domów. Tutaj właśnie w robotniczej części dzielnicy powstał klub sportowy Boca Juniors. Mimo że przez lata grało w nim wielu sławnych argentyńskich piłkarzy, to znany jest głównie dzięki Diego Maradonie, narodowemu bohaterowi, który zaczynał tu swoją karierę, a potem rozsławił klub na cały świat. Droga wiedzie nas dalej do kolejnej dzielnicy, do Palermo – to z kolei zielone płuca miasta – można nacieszyć się tu pięknym, wspaniałym parkiem, a oprócz tego zobaczyć pomniki, które przybliżą nam barwną historię kraju. Kolejną dzielnicą na naszej drodze jest Recoleta, uważana za najmodniejszą do zamieszkania, z eleganckimi domami inspirowanymi stylem francuskim. Również w Recolecie znajdziemy cmentarz z grobowcami wszystkich najważniejszych dla tego miasta rodzin, łącznie z grobem Evity Peron, którą pogrzebano w rodzinnym grobowcu rodu Duarte.

Wieczorem zapraszamy na powitalną kolację oraz degustację lokalnych win.

Dzień 3
Buenos Aires - Ushuaia
Ushuaia - "najbardziej wysunięte na południe miasto świata"

Rano polecimy nad Pampą i Patagonią do Ushuaia, które Argentyna promuje jako najbardziej wysunięte na południe miasto na świecie. Już parę lat temu przestało to być prawdą. Na południu, po chilijskiej stronie Kanału Beagle osada Puerto Williams z zaledwie kilkoma domami urosła i zmieniła  się w miasto z ponad 1000 mieszkańców. Przez ostatnie lata  również Ushuaia znacznie się rozrosło i ma teraz ok. 57 000 mieszkańców. Krajobrazem przypomina północną Norwegię z zaśnieżonymi szczytami gór i stromymi zboczami, które schodzą prosto do lodowatego oceanu.

Po przybyciu do Ushuaia zwiedzimy miasto m. in. zobaczymy piękną panoramę Zatoki Ushuaia oraz Kanału Beagle. Na głównej ulicy miasta, Avanida San Martin, znajdziemy sklepy, historyczne budynki, jak również stary dom pionierów oraz więzienie, które przekształcono w muzeum. Po obejrzeniu miasta, pojedziemy do naszego hotelu, w którym spędzimy jedną noc.

Dzień 4–5
Narodowy Park Tierra del Fuego, wejście na pokład statku
Albatros w Cieśninie Drake'a

Po śniadaniu udamy się na wycieczkę do Narodowego Parku Tierra de Fuego, który znajduje się na Ziemi Ognistej. Jest tam fantastyczna, zapierająca dech w piersiach przyroda: wodospady, góry oraz dużo lasów. Park zamieszkuje 20 rodzajów ssaków oraz 90 gatunków ptaków. Ornitologów amatorów ucieszy na pewno widok gęsi Magellana oraz ogromnego kondora andyjskiego, którego można czasem zobaczyć, jak krąży nad górami.

Około południa pojedziemy do portu w Ushuaia, gdzie będzie już na nas czekał Ocean Atlantic. Po wejściu na pokład i poznaniu zasad bezpieczeństwa, obierzemy kurs na biały, siódmy kontynent.

Dzień 5–6
W drodze na Antarktydę Cieśnina Drake’a
Szetlandy południowe

W nocy przepłyniemy przez Kanał Beagle’a i wpłyniemy do Cieśniny Drake’a. Kanał Beagle jest o tej porze roku niezwykle piękny. Z obu stron otaczają nas góry pokryte zimowym śniegiem. Po północnej stronie znajduje się argentyńska Tierra del Fuego, a po południowej stronie chilijska wyspa Isla Navarino.

Wczesnym rankiem drugiego dnia rejsu dotrzemy do sławnej Cieśniny Drake’a. W Cieśninie Drake’a zimna woda z Antarktyki spotyka się z ciepłymi wodami Oceanu Atlantyckiego. W wodzie morskiej jest dużo składników odżywczych, dlatego w oddali można dojrzeć różne rodzaje wielorybów np. orki, walenie południowe i czarno-białe  delfiny krzyżowate. Zobaczymy również ciekawe ptaki morskie m.in.  Cieśnina Drake’a uważana była kiedyś za diabelską bramę między znanym a nieznanym; za nieprzekraczalną barierę, przy której czekało spotkanie z pierwszymi górami lodowymi. Jest to jeden z najbardziej niespokojnych akwenów z częstymi burzami i wysokimi falami. Można cały dzień stać na mostku, cieszyć się świeżymi podmuchami wiatru i obserwować ptaki i wieloryby. Najlepszym miejscem do obserwacji dużych, morskich ptaków jest rufa, za którą zbierają się ich chmary, by wykorzystać różnice wiatru między nawietrzną a zawietrzną stroną. Dla nas będzie to dobry moment, żeby przygotować się na Antarktykę. Posłuchamy, jak zachować się, gdy nagle znajdziemy się w samym środku kolonii pingwinów. Profesjonalny fotograf podpowie nam, jak najlepiej uwiecznić krajobrazy na zdjęciach.

Dzień 7
Południowe Szetlandy. Zejście na ląd obok siedlisk pingwinów. Wycieczka do krateru wygasłego wulkanu na Wyspie Zwodniczej gdzie gniazduje wiele gatunków ptaków
Tid til at opleve og udforske det 7. kontinent!

Program na następne dni zależy od wielu różnych czynników. Decyzję o wyborze drogi i miejsc postojów podejmuje kierownik ekspedycji we współpracy z kapitanem.

Oficerowie na mostku oraz kierownik ekspedycji Albatrosa sprawdzają najnowsze dane meteorologiczne, żeby w danej sytuacji znaleźć najlepsze miejsca do zejścia na ląd. Na ląd dopływa się dużymi, bezpiecznymi zodiakami. Bardzo często trzeba nadłożyć drogi, żeby ominąć skupisko fok czy pingwinów, które wcale nie boją się pokojowo nastawionych turystów. Mijamy wspaniałe krajobrazy, płyniemy między krami i dryfującymi kawałkami gór lodowych. Na ląd zejdziemy najprawdopodobniej w pobliżu kolonii  trzech najczęściej występujących tu gatunków pingwinów: pingwinów maskowych, czarnobrewych i pingwinów Adeli. Towarzyszą im często różne gatunki ptaków.

Nasze pierwsze zejście na ląd wypada zazwyczaj na jednej z północnych wysp archipelagu Szetlandów Południowych, np. Aitho albo Barrientos. Podobnie jak w innych miejscach i tutaj są spore kolonie pingwinów, w szczególności są to pingwiny białobrewe i maskowe. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zobaczymy słonie morskie, które wypoczywają na plaży.

Mamy nadzieję, że zanim ponownie ruszymy w kierunku Półwyspu Arktycznego, uda nam się jeszcze raz zejść na ląd na jednej z wysp Szetlandów Południowych. Mogłaby to być np. Wyspa Zwodnicza (ang. Deception Island), czyli gigantyczny, drzemiący wulkan wypełniony wodą. Przy sprzyjającej pogodzie Ocean Atlantic może wpłynąć przez wąski przesmyk „Neptunes Bellows” aż do środka krateru. Zodiakami dopłyniemy do lądu w Zatoce Wielorybników lub Zatoce Telefonu, oba miejsca były kiedyś stacjami wielorybniczymi. Pojedyncze pingwiny zbierają się wokół ciepłych źródeł na plaży. Poza tym są tu dobre warunki do obserwacji ciekawych ptaków takich jak np. warcabniki, wydrzyki czy nawałniki duże.

Dzień 8–10
Rejs w kierunku Cieśniny Drake'a i obserwacja ptaków, fok, delfinów i może nawet waleni
W Cieśninie Drake’a zadomowiły się orki

Płyniemy dalej na południe, aż dotrzemy do stałego lądu na Półwyspie Antarktycznym. Statek wpływa w okazałą Cieśninę Gerlache’a, która znajduje się między półwyspem (Ziemią Grahama) a wyspą Antwerpią, tam z kolei pojawiają się często wieloryby humbaki. Belgijski naukowiec Addrien De Gerlache na  pokładzie statku S/S Belgica jako pierwszy wpłynął na te wody w 1888 roku. Moglibyśmy wylądować na małej wyspie o stromych zboczach czyli na Wyspie Cuverville. Na tle wspaniałych szarobrązowych skał i lodowców, pomiędzy krami dostrzec tam często można foki Weddela, antarktyczne kotiki z rodziny uchatkowatych i lamparty morskie. Zbierają się tam również kolonie pingwinów złotoczubych. Na końcu kanału mieści się Port Lockroy, pierwsza stała angielska stacja polarna na Antarktydzie. Drewniana chata została odnowiona w 1996 roku. Latem mieszkają w niej 3 osoby. Jest to być może najczęściej odwiedzane miejsce na półwyspie. Nie zawsze zatem dostajemy pozwolenie na zrzucenie kotwicy, aby zejść na ląd i zwiedzić stację.

Zatoka Wilhelminy oraz Rajska Zatoka są równie popularne, więc będziemy w kontakcie z pozostałymi statkami w okolicy oraz stacjami na wybrzeżu, żeby skoordynować działania.

Kanał Lemaire, który jest przedłużeniem Cieśniny Gerlache’a, może okazać się ciekawym zakończeniem wizyty na półwyspie: obrazy skalnych ścian i  dramatycznie cielących się lodowców, które spadają stromo w dół prosto w przejrzystą wodę. Zanim ruszymy z powrotem w stronę Cieśniny Drake’a, decydujemy się często spędzić ostatni dzień w Antarktyce na jednej z fantastycznych wysp Szetlandów Południowych.  Może to być np. piękna Half Moon Island z argentyńską stacją badawczą Camara Base, lub półwysep przy Yankee Harbor ze sporą kolonią pingwinów maskowych. Jest to idealne zakończenie niezapomnianej wycieczki tuż przed wpłynięciem do Cieśniny Drake’a.

Dzień 11–12
Cieśnina Drake’a. Po drodze Przylądek Horn, o ile pogoda pozwoli
Kanał Beagle

Z dziobem skierowanym na północ Ocean Atlantic zmierza w Cieśninę Drake’a nazwaną na pamiątkę angielskiego żeglarza Sir Francisa Drake’a. Anglicy uważali go za bohatera, a Hiszpanie za pirata. Mocno naprzykrzał im się podczas transportowania srebra z Nowego Świata.

Ocean Atlantic opuszcza Biały Kontynent , i płynie z powrotem przez najbardziej sztormowe tereny świata. Jeśli pogoda pozwoli, zbliżymy się do Przylądka Horn i wpłyniemy do Kanału Beagle. Jego nazwa pochodzi od statku Charlesa Darwina, którym podczas swojej wyprawy dopłynął m.in. na Wyspy Galapagos. Ranne ptaszki mogą zdążyć zobaczyć, jak podczas żeglugi towarzyszyć nam będą różne zwierzęta i ptaki. Z reguły za statkiem podążają delfiny, a na wysepkach w kanale wylegują się setki fok otoczonych kormoranami Magellana i mewami.

Dzień 13
Ushuaia - samolotem do Buenos Aires

Na ląd w Ushuaia zejdziemy rano, skąd pojedziemy na lotnisko. Po 5h lotu nad równinami Patagonii dotrzemy na wewnątrzkrajowe lotnisko w Buenos Aires tj. Jorge Newbery. Po zameldowaniu się w hotelu reszta  dnia jest do własnej dyspozycji. Wieczorem na pożegnanie z Argentyną zjemy smaczną kolację z degustacją win oraz pokazem tango.

Dzień 14
Wylot z Buenos Aires do Warszawy

Transport na międzynarodowe lotnisko w Buenos Aires, skąd polecimy do Europy i Warszawy, z jednym międzylądowaniem.

Dzień 15
Przylot do Warszawy

Informacja o cenie

Cena wycieczki

Od 34 998,– PLN za osobę w pokoju dwuosobowym.
Zobacz ceny dla wszystkich terminów

Dopłata do kabiny jednoosobowej
  • Dopłata do zewnętrznej jednoosobowej kabiny z oknem Kategoria D: 12498 PLN
  • Dopłata do jednoosobowej kabiny G: 9998 PLN
Dopłata za podwyższenie standardu kabiny

Przeczytaj więcej o rodzajach kabin w sekcji-  Informacje praktyczne.

  • Dopłata za zewnętrzną kabinę kategoria C: 2398 PLN/os
  • Dopłata za zewnętrzną kabinę z ograniczonym widokiem kategoria B: 4698 PLN/os
  • Dopłata za zewnętrzną kabinę kategoria A: 6698 PLN/os
  • Dopłata za zewnętrzną kabinę Premium Suite: 11698 PLN/os
Cena zawiera
  • Przelot rejsowy w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa - Buenos Aires w obie strony z przesiadką, Buenos Aires - Ushuaia w obie strony liniami Aerolines Argentina 
  • Opiekę polskiego pilota przy grupie powyżej 10 osób
  • 2 noclegi ze śniadaniem w Buenos Aires
  • 1 nocleg ze śniadaniem w Ushuaia w hotelu klasy turystycznej
  • Zwiedzanie Buenos Aires zgodnie z programem  
  • powitalna i pożegnalna kolacja w Buenos Aires
  • na statku: 9 noclegów w dwuosobowych kabinach kat. D z pełnym wyżywieniem, kawą i herbatą, zgodnie z programem
  • Pakiet lunchowy w Ushuaia
  • Spotkania informacyjne oraz wykłady na pokładzie statku prowadzone przez kierownika ekspedycji w języku angielskim
  • Wszystkie wyprawy, wycieczki pontonem oraz wędrówki w trakcie rejsu
  • Wszystkie opłaty lotniskowe i portowe
  • Podstawowe ubezpieczenie KL i NNW
Cena nie zawiera
  • Napiwków dla załogi i lokalnych przewodników, średnio ok. 14 USD/ dzień
  • Napojów na pokładzie statku, oprócz kawy i herbaty
  • Wydatków indywidualnych 
  • Wszystkiego, czego nie wymieniono w punkcie „Cena zawiera”

Informacje praktyczne

Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.

Informacje o podróży

Liczba uczestników

Wymagane minimum uczestników to 10 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

Koncepcja ekspedycji - rejsu

Albatros od wielu lat rozwija program rejsów, który pasuje do warunków polarnych. Lód w kombinacji z ograniczoną infrastrukturą oraz niedostępnością pustych przestrzeni wymagają organizacji podróży w formie ekspedycji, która jest idealna dla osób poszukujących niepowtarzalnych wrażeń. Jest to ekskluzywna podróż przyrodnicza, różniąca się od pozostałych rejsów. Względnie niewielu uczestników zapewnia podróży charakter wycieczki grupowej. Wszyscy razem mogą odwiedzać stacje polarne, brać udział w spacerach, wycieczkach, wykładach (prowadzonych w języku angielskiem) czy wielorybniczym safari.

Warunki podróży są dość komfortowe i nie ma żadnych szczególnych wymagań wobec uczestników. Warunkiem jest jednak, by być zdrowym i samodzielnym ruchowo, a także mieć ochotę poznawać przyrodę na jej warunkach. Trzeba zwrócić uwagę, że podróż ta różni się od zwykłych wycieczek turystycznych. Nie mamy tutaj możliwości zaplanowania szczegółów. Wiele elementów jest nieprzewidywalnych, a trasa rejsu zależy głównie od wiatru, pogody, lodu i prądów. Opis trasy należy postrzegać jako cel idealny, ale z pewnością trasa zmieni się, nawet jeśli obiecywano nam wiele tygodni wysokiego ciśnienia i grzejącego słońca.

Kierownik ekspedycji w porozumieniu z kapitanem statku na bieżąco układają trasę i codzienny program. Ich celem jest zapewnienie wszystkim jak największych korzyści z rejsu w danych warunkach. Jeśli np. nagle wpłyniemy w stado wielorybów, program dnia od razu trzeba będzie zmodyfikować.

Ważną częścią podróży jest sam rejs oraz zejścia na ląd w pontonach Zodiak, które przetransportują nas na bezludne odcinki wybrzeża, wzdłuż lodowców i na wielorybnicze safari. Statek wyposażony jest w zewnętrzną drabinkę, która ułatwia dostęp do pontonów z mocnymi silnikami. Statek podpływa tak blisko atrakcji tj. lodowców czy stad ptaków, jak to jest tylko możliwe. Potem przesiadamy się do pontonów, aby zejść na ląd, lub przepłynąć pomiędzy wielorybami, fokami, górami lodowymi czy wyspami ptaków. Takie przejście nie sprawia zazwyczaj problemu, lecz może być trudne dla osób niepełnosprawnych. Ponadto może skończyć się zimną i mokrą przygodą. Każdy sam decyduje, czy woli zostać na pokładzie statku, na którym jest mała biblioteka. Słowa ekspedycja używamy świadomie i należy je rozumieć dosłownie. Podróże stają się ekspedycjami, gdy nie możemy przewidzieć we wszystkich szczegółach ich przebiegu.  Powyższy opis poszczególnych dni jest raczej szkicem lub życzeniem, które najprawdopodobniej spełni się, ale inaczej.

O statku

Ocean Atlantic został zbudowany w 1985 roku w Polsce i jest idealnym statkiem do dalekich ekspedycji w rejony antarktyczne. Dzięki wzmocnieniom lodowym klasy 1B może łamać świeży lód do 50cm grubości, ma bardzo dobrą manewrowość, mocne silniki oraz stabilizatory i jest jednym z najmocniejszych statków operujących na terenach polarnych. Został odnowiony w 2017 roku, a na pokładach o 140 m długości i 21 m szerokości znajduje się kilka sal wykładowych, bary i platformy obserwacyjne.  W restauracji oferującej pełne wyżywienie, serwowane są dania 4 gwiazdkowej kuchni międzynarodowej. Dzięki szerokim oknom na pokładzie Erickson, można podziwiać zamarznięte, wąskie fiordy ze stromymi ścianami skalnymi oraz odbijające się w tafli wody fronty lodowców. Statek mieści 198 pasażerów, zakwaterowanych w zewnętrznych kabinach z własną łazienką i toaletą. Dzięki wyposażeniu w 20 pontonów marki Zodiak, wszyscy pasażerowie mogą jednocześnie wybrać się na rejsy zodiakami oraz wycieczki lądowe.

Kabiny i suity

Statek, odnowiony w 2017, posiada 104 kabiny dwuosobowe, jednoosobowe oraz suity, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne. Kabiny dwuosobowe wyposażone są w łóżko podwójne lub dwa łóżka pojedyncze. Wszystkie mają system wentylacji, telewizor oraz własną łazienkę z suszarką do włosów.

Suita Premium
ok. 35 m2, sypialnia z dużym podwójnym łóżkiem, pokój dzienny z sofą, duże okno oraz łazienka. Położenie na pokładzie 5. Marco Polo

Kategoria A, Panorama Window Suite
ok. 19-24m2, podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, miejsce do siedzenia, okno i łazienka. Położenie na pokładzie 5. Marco Polo

Kategoria B, Panorama Window Cabin
ok. 20-23m2, podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, miejsce do siedzenia, okno z ograniczonym widokiem i łazienka. Położenie na pokładzie 7 lub 8 Magellan i Hudson

Kategoria C, Standard Cabin Window
ok. 12-13m2, dwa pojedyncze łóżka, okno i łazienka. Położenie na pokładzie 5 Marco Polo

Kategoria D, Standard Cabin Window
ok. 11-12m2, dwa pojedyncze łóżka, bulaj i łazienka. Położenie na pokładzie 4 Columbus

Kategoria G, Standard Cabin Window
ok. 9-10m2, pojedyncze łóżko, bulaj i łazienka. Położenie na pokładzie 4 Columbus

Klimat

Klimat Antarktyki jest bardzo zmienny. Raz świeci piękne słońce, a już po chwili szaleje burza śnieżna. Średnia temperatura między listopadem a marcem to: -5 do +5 ℃. Pojawiają się mniejsze lub większe wiatry, co oznacza, że trzeba przygotować się na huśtanie. W okresie podróży zazwyczaj jest dobra pogoda z niebieskim niebem, ale oczywiście nie jesteśmy w stanie jej przewidzieć.

W Ushuaia oraz w Tierra de Fuego/Ziemi Ognistej temperatury oscylują między 10 a 20℃.  Tam wieje także (dość) mocno. W Buenos Aires jest tymczasem bardzo gorąco ze średnia temperaturą między 25 a 35℃.

Wiza

Polscy obywatele nie potrzebują wizy. Obywatele innych krajów powinni skontaktować się z biurem lub swoimi ambasadami. Na mocy międzynarodowej umowy wolno jest zwiedzać Antarktykę. Pozwolenie takie wystawiają argentyńskie służby państwowe. Jedynym warunkiem na jego otrzymanie, jest złożenie podpisu jako potwierdzenia, że zapoznaliśmy się z postanowieniami, dotyczącymi zwiedzania Antarktyki. Wszystkie informacje na ten temat zostaną przekazane podczas rejsu. 

Paszport

W celu przygotowania dla Panstwa dokumentów podrózy prosimy o podanie poprawnych danych paszportowych wszystkich uczestników wyjazdu. Prosimy o przeslanie scanu paszportu na nasz adres mailowy  info@albatros.pl lub dostarczenie go do naszego biura w Warszawie nie pózniej niz w ciagu dwóch tygodni od dnia dokonania rezerwacji. Jesli dokonaja Panstwo zmiany paszportu prosimy o jak najszybsze poinformowanie naszego biura w sposób jak wyzej.

Waluta

W Argentynie płacimy w pesos (ARS) (1 peso = 100 centavos). Średni kurs pesos wobec duńskiej korony w grudniu 2017 to 100 PLN = ok 520 pesos. Peso był kiedyś przywiązany do dolara, lecz teraz został uwolniony, co spowodowało spadek cen w Argentynie. Na pokładzie statku obowiązującą waluta jest dolar amerykański.

Napiwki

Napiwki dla załogi statku i lokalnych przewodników nie są wliczone w cenę podróży.
Załoga będzie starała się zrobić wszystko, żebyśmy czuli się dobrze, i najlepiej skorzystali z podróży. Spodziewają się więc napiwku, ok.14 USD w gotówce od pasażera na dzień.

Jedzenie oraz napoje

Na pokładzie statku obowiązującą waluta jest dolar amerykański. Wszystkie posiłki spożywamy w restauracji na statku. Kucharze będą starać się spełnić oczekiwania również osób ze specjalną dietą (prosimy o informację na ten temat na stosownym formularzu), nie możemy jednak zagwarantować, że będzie to wykonalne.

Bagaż

Przy lotach wewnątrzkrajowych obowiązuje nas ograniczenie bagażu: 1 sztuka bagażu maks. 20 kg. Niezależnie od tego, zalecamy ograniczenie ilości bagażu, gdyż w kabinach na statku jest mało miejsca. Możemy przechować część bagażu w hotelu w Buenos Aires. Załoga statku pomaga wnieść bagaże na pokład. Wszystkie bagaże muszą być podpisane nazwiskiem i adresem. Przed wyjazdem każdy otrzyma specjalną wizytówkę, którą można użyć do oznaczenia bagażu. Proszę również dopisać nr kabiny, tak by personel zaniósł właściwy bagaż do właściwej kabiny. Zalecamy, aby położyć kartkę z adresem również w środku bagażu, na samym wierzchu, gdyż czasem zewnętrzna wizytówka może się zgubić.

Różnica czasu

Czas w Buenos Aires i Ushuaia jest 4h do tyłu wobec czasu w Warszawie.

Elektryczność

Napięcie prądu na pokładzie statku to 220V.

Przed wyjazdem

Formularz zdrowia

Jako że statek pływa tylko w obszarach polarnych, wymaga się by każdy uczestnik rejsu wypełnił formularz zdrowia. Zostanie on przesłany przed wyjazdem.

Ubezpieczenie

Przy tej podróży wymagane jest, by uczestnicy wykupili ubezpieczenie podróży, które pokrywa m.in. opiekę podczas ewentualnej ewakuacji do domu. Takie ubezpieczenie można wykupić za pośrednictwem biura podróży Albatros, towarzystwa ubezpieczeń Allianz lub u innych ubezpieczycieli. Proszę zapoznać się z przedstawionym formularzem zdrowia.

Poradnik dla odwiedzających Antarktykę

Pozwólcie zachować dziewiczość Antarktyki

W 1991 roku sygnatariusze Traktatu Antarktycznego podpisali protokół o ochronie środowiska. Cały kontynent został w nim uznany za rezerwat przyrody. Antarktyda jest największym niezamieszkanym terenem ziemi  i w dużym stopniu jeszcze nienaruszonym. Do tej pory nawet mniej lub bardziej sensowna aktywność człowieka znacząco nań nie wpłynęła.

Zróbmy wszystko, by tak zostało!

Nie wyrzucaj śmieci, ani na lądzie, ani na morzu. 

Nie niszcz budynków, ani tych opuszczonych, ani zamieszkałych.

Chroń florę i faunę Antarktyki.

Zachowaj co najmniej 5 metrów odległości od ptaków i 15 metrów od fok. Pamiętaj, że nagłe, gwałtowne ruchy mogą je przestraszyć i zestresować, dlatego poruszaj się wolno i spokojnie. Nie przeszkadzaj im, to przecież ich dom. Antarktyczne lato jest krótkie, dlatego ptaki i zwierzęta mają mało czasu na znalezienie sobie pary, zbudowanie gniazda, powitanie młodych i ich wykarmienie itd.

Jeśli podejdziesz zbyt blisko zwierząt, istnieje ryzyko, że uniemożliwisz im tegoroczne rozmnażanie. Nigdy nie podchodź do zwierząt na tyle blisko, żeby zmieniły swoje zachowanie, szczególnie w okresie wysiadywania jajek, i gdy młode są małe. Nie wolno karmić ani dotykać zwierząt/ptaków.

Pamiętaj, aby zachowywać się cicho- nie przeszkadzaj zwierzętom, mieszkańcom ani pozostałym turystom.

Nie zabieraj ze sobą na ląd żadnego jedzenia.

Nie zabieraj niczego z odwiedzanych miejsc - roślin, kamieni, kości itp.

Nigdy nie wchodź na teren między fokami/morsami, które leżą na plaży, a wodą.  Zwierzęta te muszą mieć zawsze wolną drogę do wody.

Uważaj na rośliny. - nie depcz roślin, mchu czy porostów; nie zrywaj.

Nie przeszkadzaj w trwających badaniach naukowych, nie dotykaj instalacji ani instrumentów z nimi związanych.

Przygotuj się na złą i zmienną pogodę. Zadbaj o to, by mieć odpowiednie do warunków antarktycznych ubranie i wyposażenie. Pamiętaj, że środowisko antarktyczne nie jest gościnne, raczej nieprzewidywalne i potencjalnie niebezpieczne.

Bądź świadom swoich ograniczeń i przedkładaj bezpieczeństwo ponad wszystko.

Ubezpieczenie

Ważne informacje

Zalecamy Państwu wykupienie dodatkowego pakietu ubezpieczenia podróżnego na kwotę minimum 200 000 USD w zakresie Kosztów Leczenia i Assistance, pokrywających koszty transportu medycznego do kraju oraz Następstwa Nieszczęśliwego Wypadku. Zachęcamy do zakupu polisy w Albatros Travel, który współpracuje z TUiR Allianz Polska S.A.

W przypadku posiadania polisy w innej firmie ubezpieczeniowej prosimy o sprawdzenie czy przedmiotem ubezpieczenia są wskazane ryzyka oraz sugerowana przez Albatros kwota ubezpieczenia. 

Wymagane jest wydrukowanie i posiadanie polisy podczas podróży.

Lista rzeczy do spakowania

Ubranie

W trakcie podróży niezbędna jest odpowiednia i pasująca odzież. Należy wybrać lekkie i odpowiednie tkaniny, które zostały zaprojektowane tak, aby wilgoć była odprowadzana na zewnątrz, a jednocześnie, żeby ubranie dawało uczucie ciepła i było suche.

Antarktyka i Ziemia Ognista

Pamiętajmy, że powietrze jest wspaniałym materiałem izolacyjnym, jeśli znajdzie się pomiędzy warstwami ubrań. Z paroma warstwami ubrań łatwiej jest utrzymać ciepło, niż z jedną czy dwiema warstwami grubych ubrań. Łatwiej wtedy jest również reagować na zmiany pogody - a jak było wspomniane wcześniej, pogoda zmienia się często i niespodziewanie. Podróżni, którzy uprawiają sporty zimowe, mogą korzystać z zimowych ubrań sportowych. Trzeba jednak pamiętać, że przy tego rodzaju wyprawach, jest się mniej aktywnym, niż w czasie uprawiania sportu, dlatego należy zadbać o lepszą izolację.

Kalosze

W trakcie wyprawy oferujemy możliwość wypożyczenia (za darmo) wytrzymałych, wysokiej jakości gumowych kaloszy. Buty te będą na czas całej podróży i w trakcie wycieczek należały wyłącznie do Państwa.

Co warto spakować?

Polecamy zabrać takie rzeczy jak:

  • Termiczna odzież spodnia
  • Pośrednia warstwa odzieży wykonana z polaru
  • Kurtka
  • Wodoszczelne spodnie (konieczne w trakcie rejsów i schodzenia na ląd)
  • Wodoszczelna kurtka typu softshell
  • Ocieplana parka (pierzem lub włóknami)
  • Wytrzymałe gumowe kalosze (kalosze dostępne są na pokładzie za darmo)

Nie należy również zapomnieć o zabraniu:

  • paszportu
  • karty kredytowej i dolarów, lub lokalnej waluty na czas pobytu w Argentynie
  • czapki zimowej, szalika oraz wodoszczelnych rękawiczek
  • wełnianych skarpet
  • lornetki & aparatu
  • stroju kąpielowego
  • okularów z wysokim filtrem UV
  • kremu przeciwsłonecznego oraz balsamu do ust z SPF
  • wodoszczelnego plecaka
  • wodoszczelnych worków do przechowywania mokrej odzieży, tak aby nie stykała się ona z suchą
  • aparatu, zapasowych baterii i kart pamięci
  • lekarstw przeciwko chorobie morskiej

Na pokładzie Ocean Atlantic można mieć na sobie codzienne ubrania; jednakże niektórzy goście zakładają stroje wieczorowe na czas kolacji.

Pozostałe rzeczy

Okulary przeciwsłoneczne i krem na słońce
W Antarktydzie promienie UV są dużo silniejsze od tego, do czego przywykliśmy. Dobrej jakości okulary przeciwsłoneczne z filtrem na promienie UV to konieczność.  Jeśli na stałe nosisz okulary, porozmawiaj ze swoim optykiem - i weź zapasową parę na wszelki wypadek! Pamiętaj o mocnym kremie na słońce.

Lornetka
Bardzo ważna, jeśli chcesz oglądać ptaki i wieloryby. Najlepiej dobrej jakości, z powiększeniem 8 do 10 razy oraz średnicą zewnętrznej soczewki min. 30 mm.  Na dobrą lornetkę trzeba wydać przynajmniej ok. 500zł

Aparat/kamera
Większe aparaty należy trzymać w wodoodpornej torbie. Torby na ramię są niewygodne do noszenia, ponadto trzeba liczyć się z pryskającą wodą. Pamiętaj, aby wziąć wystarczająco dużo baterii i filmów. Mały plecak najlepiej z wodoodpornym spodem, na rzeczy osobiste do wzięcia na wycieczki. Rzeczy można również wsadzić do plastikowej torby, a potem do plecaka.

Wodoodporny plecak i worki foliowe
Weź ze sobą wodoodporny plecak i więcej plastikowych toreb/worków, które są bardzo praktyczne przy rozdzielaniu rzeczy brudnych i mokrych, od czystych i suchych.

Apteczka
Plastry i kompresy
Pomadka do ust
Krem nawilżający
Zwilżone chusteczki
Krople do nosa
Tabletki od bólu głowy (najlepiej od razu oraz lekarstwa przeciwgorączkowe)
Lekarstwa osobiste
Środek przeciw chorobie morskiej 
Plaster przeciw chorobie morskiej (Scopoderm lub inne) działają w pełni lub częściowo na wszystkich. Tabletki przeciw chorobie morskiej są alternatywą. Skonsultuj się z lekarzem, i wypróbuj środki przed wyjazdem, żeby wiedzieć jakie mają skutki uboczne.

Książki
Nie spodziewaj się znaleźć w Argentynie dużego wyboru książek po angielsku.  Na pokładzie statku znajduje się wprawdzie mała biblioteczka, lecz nie prowadzi się sprzedaży książek. Najlepiej więc jest wziąć odpowiednią literaturę z domu.

Ogólne zasady podróży

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

Ubezpieczenie podróżne

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

Ubezpieczenie podróżne Allianz

Biuro Podróży Albatros Travel ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki Albatros Travel gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

Piloci Albatros Travel

Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.

Napiwki

Podczas wycieczek zetkniesz się z codziennym życiem i lokalnymi zwyczajami. Mogą wystąpić okoliczności, których nie znasz lub do których nie jesteś przyzwyczajony, jak na przykład zwyczaj dawania napiwków. W wielu krajach miejscowi przewodnicy i kierowcy spotykani w trakcie podróży oczekują drobnych sum, ponieważ wynagrodzenie pracowników branży usługowej często opiera się na napiwkach. W programie podróży określamy kwotę, jaką należy na nie przeznaczyć i prosimy, by wziąć to pod uwagę. Cena wycieczki nie uwzględnia napiwków, ponieważ jest to sprawa indywidualna, a zwyczaj dawania napiwków jest częścią kultury danego kraju, dlatego należy go uszanować. Dla formalności pragniemy zaznaczyć, że napiwki są oczywiście dobrowolne.

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

Podróż z małoletnimi

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i chrztu w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

Miejsce w samolocie

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

Posiłki specjalne

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

Miejsce w autokarze

Przy wycieczkach lotniczych Albatros Travel nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze. 

Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.

Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania. 

Rated 4 out of 5 by from Wspaniała wyprawa, ale... Wspaniały rejs w cudowne miejsce, lecz przeznaczony zdecydowanie dla osób perfekcyjnie posługujących się językiem angielskim. W tym języku odbywają się na statku wykłady, szkolenia bezpieczeństwa, wyjścia "zodiakami", a na obiecane przez biuro podróży tłumaczenia nie można liczyć (tak było na pierwszym rejsie, który odbył się od 22 stycznia do 4 lutego 2019 roku). Program rejsu rewelacyjny, realizacja przez załogę statku perfekcyjna - przemili ludzie, pełni pasji, z dużą wiedzą. Wyjścia "zodiakami" na oglądanie pingwinów, wielorybów, fok, lodowców pozostaną niezapomniane - naprawdę dzika przyroda w zasięgu ręki. Wygodne kajuty, smaczna kuchnia, dobry serwis. Informacje praktyczne - nie trzeba zabierać butów trekkingowych, ponieważ wszystkie wyjścia na ląd odbywają się w kaloszach otrzymanych na statku, wystarczą buty do chodzenia po statku, - zbyteczne zabieranie ciepłej kurtki - otrzymana kurtka Albatrosa jest ciepła i wygodna, warto zabrać spodnie narciarskie lub cieplejsze trekkingowe.
Date published: 2019-02-10
Rated 5 out of 5 by from Wrażenia nie z tej ziemi! Znakomicie przygotowana wyprawa: atrakcyjny program, świetnie zorganizowane i skoordynowane zajęcia zarówno na statku, jak i "w terenie". Szczególne uznanie należy się całej ekipie Albatrosa, zwłaszcza lektorom, operatorom Zodiaków, a przede wszystkim liderce wyprawy. A sama Antarktyda - cudo, oglądając ją spełniliśmy swoje marzenia.
Date published: 2019-02-09
Rated 4 out of 5 by from wspaniała podróż Świetna organizacja na statku przy schodzeniu na ląd. W czasie płynięcia czas zagospodarowany w pełni przez wykłady o tematyce związanej z Antarktydą. Pożytek z wykładów jednak tylko dla osób z bardzo dobrą znajomością j.angielskiego. Wspaniała przyroda rekompensowała jednak w/w mankament
Date published: 2019-02-12
Rated 4 out of 5 by from fajna, niezapomniana ekspedycja Zaplanowana 6 miesięcy przed wyjazdem. Realizacja marzenia
Date published: 2019-02-10
Rated 4 out of 5 by from wyjazd nieporównywalny z żadnym dotąd Polecam te imprezę wszystkim.
Date published: 2019-02-08
  • y_2019, m_9, d_17, h_22
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_2.0.13
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_0, tr_5
  • loc_pl_PL, sid_ARCSC01, prod, sort_[SortEntry(order=RELEVANCE, direction=DESCENDING)]
  • clientName_albatros-travel

Albatros Oceny gości

Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzykaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Jak tylko uzyskamy pierwsze opinie od polskich gości, będą one również widoczne na naszej stronie internetowej. Na ten moment nie dysponujemy takimi ocenami, ponieważ biuro działa w Polsce od dnia 05.10.2017. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice  odnośnie gromadzenia ocen i opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark

Podobne wycieczki

19ARCSC01LPL2210