Prawdziwa ekspedycja morska statkiem Albatrosa, Ocean Victory - 15 dni z polskim pilotem (dla grup powyżej 10 osób)
W okresie gdy na półkuli południowej jest lato, Albatros Travel regularnie organizuje rejsy i ekspedycje na Antarktydę. Latem panuje tu stabilna pogoda, która w tych wymagających warunkach należy do rzadkości. Zwierzęta np. foki, pingwiny czy ptaki morskie stają się bardzo aktywne i ciężko pracują, by zapewnić byt swoim rodzinom, zanim lód ponownie odizoluje cały kontynent.
W czasie tej wyjątkowej podróży skorzystamy z własnego statku Albatrosa Ocean Victory, który jest idealnym statkiem do dalekich ekspedycji w rejony antarktyczne. Dzięki niemu połączymy wygodę rejsu z ekscytującym zejściem na ląd tego najbardziej tajemniczego ze wszystkich kontynentów. Będziemy spacerować po Szetlandach Południowych oraz Półwyspie Antarktycznym, gdzie znajdują się liczne skupiska wielorybów oraz fok, i gdzie często na tafli zobaczyć można charakterystyczną rynnę, by po chwili nad powierzchnię wyłoniła się wzorzysta płetwa ogonowa wieloryba humbaka.
Najlepsze poznawanie Antarktyki
Ocean Victory jest jednym z niewielu statków ekspedycyjnych z miejscami dla 189 gości. 200 to maksymalna liczba osób, które bez dodatkowych wymagań mogą zejść na ląd we wszystkich miejscach. Uczestników ekspedycji dzielimy na dwie grupy, ponieważ na raz na ląd może zejść maksymalnie 100 osób. Jedna grupa odwiedza stacje antarktyczne i kolonie pingwinów, podczas gdy druga pływa zodiakami (specjalnymi, wytrzymałymi pontonami), które stanowią część wyposażenia statku, między górami lodowymi, wielorybami, pingwinami i fokami. Później grupy zmieniają się, tak żeby wszyscy uczestnicy mogli maksymalnie skorzystać z wycieczki na Antarktydę.
-
Typ Rejsy wycieczkowe, Rejsy ekspedycyjne
-
Pilot Polski
-
Wiza Nie
-
Szczepienia Tak
-
Waluta Peso argentyńskie
Dzień 1 | Wylot z Warszawy |
---|---|
Dzień 2 | Buenos Aires. Zwiedzanie miasta i kolacja |
Dzień 3 | Buenos Aires - Ushuaia |
Dzień 4–5 | Narodowy Park Tierra del Fuego, wejście na pokład statku |
Dzień 5–6 | W drodze na Antarktydę Cieśnina Drake’a |
Dzień 7 | Południowe Szetlandy. Zejście na ląd obok siedlisk pingwinów. Wycieczka do krateru wygasłego wulkanu na Wyspie Zwodniczej gdzie gniazduje wiele gatunków ptaków |
Dzień 8–10 | Rejs w kierunku Cieśniny Drake'a i obserwacja ptaków, fok, delfinów i może nawet waleni |
---|---|
Dzień 11–12 | Cieśnina Drake’a. Po drodze Przylądek Horn, o ile pogoda pozwoli |
Dzień 13 | Ushuaia - samolotem do Buenos Aires |
Dzień 14 | Wylot z Buenos Aires do Warszawy |
Dzień 15 | Przylot do Warszawy |
Ocean Victory
Statek Ocean Victory to najnowsza generacja wycieczkowych statków ekspedycyjnych. Na statku jest miejsce dla 189 pasażerów. Stylowe wnętrza zachęcają do odpoczynku tworząc wspaniałą atmosferę, a personel statku jest zawsze gotowy do pomocy. Podróż na pokładzie Ocean Victory to przyjemność z nutą nowoczesnego luksusu.
Daty wyjazdu
Terminy | Długość pobytu | Cena | Lotnisko wylotu | Uwaga | |
---|---|---|---|---|---|
34 498,– |
Warszawa
|
Ocean Victory
|
|||
35 998,– |
Warszawa
|
Ocean Victory
|
Program wycieczki
Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.
Przelot z Warszawy do Buenos Aires.
Nad ranem przylecimy do Buenos Aires. Z lotniska pojedziemy bezpośrednio do hotelu na krótki odpoczynek. Po południu udamy się na zwiedzanie eleganckiego i historycznego miasta Buenos Aires, o którym czasem mówi się, że jest Paryżem Ameryki Południowej.
Spacer potrwa około 3 godzin i obejmie najbardziej interesujące zabytki Buenos Aires. Zaczniemy na Plaza de Mayo, przed różowym pałacem prezydenckim, gdzie poczuć można tchnienie historii. Z balkonu tego pałacu Eva Perón – powszechnie znana jako Evita – przemawiała do popierającej ją ubogiej ludności. Na Plaza de Mayo spotykała się grupa matek, których dzieci zniknęły w trakcie rządów wojskowej junty. Znane były jako “Las Madres de Plaza de Mayo” i w latach 1977-2006 regularnie raz w tygodniu zbierały się na placu, żeby dowiedzieć się prawdy o swoich zaginionych krewnych.
Odwiedzimy również najbardziej czarującą i kolorową dzielnicę, La Boca, która jest jedną z najstarszych w mieście. W XIX wieku zamieszkały tu tysiące włoskich i hiszpańskich imigrantów, którzy szukali szczęścia w stolicy Argentyny. Ulica El Caminito słynie ze swoich kolorowych domów. Tutaj właśnie w robotniczej części dzielnicy powstał klub sportowy Boca Juniors. Mimo że przez lata grało w nim wielu sławnych argentyńskich piłkarzy, to znany jest głównie dzięki zmarłemu niedwno Diego Maradonie, narodowemu bohaterowi, który zaczynał tu swoją karierę, a potem rozsławił klub na cały świat. Droga wiedzie nas dalej do kolejnej dzielnicy, do Palermo – to z kolei zielone płuca miasta – można nacieszyć się tu pięknym, wspaniałym parkiem, a oprócz tego zobaczyć pomniki, które przybliżą nam barwną historię kraju. Kolejną dzielnicą na naszej drodze jest Recoleta, uważana za najmodniejszą do zamieszkania, z eleganckimi domami inspirowanymi stylem francuskim. Również w Recolecie znajdziemy cmentarz z grobowcami wszystkich najważniejszych dla tego miasta rodzin, łącznie z grobem Evy Perón, którą pochowano w rodzinnym grobowcu rodu Duarte.
Wieczorem zapraszamy na powitalną kolację oraz degustację lokalnych win.
Z samego rana polecimy do Ushuaia, które Argentyna promuje jako najbardziej wysunięte na południe miasto na świecie. Już parę lat temu przestało to być prawdą. Na południu, po chilijskiej stronie Kanału Beagle osada Puerto Williams z zaledwie kilkoma domami urosła i zmieniła się w miasto z ponad 1000 mieszkańców. Przez ostatnie lata również Ushuaia znacznie się rozrosło i ma teraz ok. 57 000 mieszkańców. Krajobrazem przypomina północną Norwegię z zaśnieżonymi szczytami gór i stromymi zboczami, które schodzą prosto do lodowatego oceanu.
Po przybyciu do Ushuaia zwiedzimy miasto, m. in. zobaczymy piękną panoramę Zatoki Ushuaia oraz Kanału Beagle. Na głównej ulicy miasta, Avanida San Martin, znajdziemy sklepy, historyczne budynki, jak również stary dom pionierów oraz więzienie, które przekształcono w muzeum. Po obejrzeniu miasta, pojedziemy do naszego hotelu, w którym spędzimy jedną noc.
Po śniadaniu udamy się na wycieczkę do Narodowego Parku Tierra de Fuego, który znajduje się na terenie Ziemi Ognistej. Jest tam fantastyczna, zapierająca dech w piersiach przyroda: wodospady, góry oraz dużo lasów. Park zamieszkuje 20 rodzajów ssaków oraz 90 gatunków ptaków. Ornitologów amatorów ucieszy na pewno widok gęsi Magellana oraz ogromnego kondora andyjskiego, którego można czasem zobaczyć, jak krąży nad górami.
Około południa pojedziemy do portu w Ushuaia, gdzie będzie już na nas czekał statek Ocean Victory. Po wejściu na pokład i poznaniu zasad bezpieczeństwa, obierzemy kurs na biały, siódmy kontynent.
W nocy przepłyniemy przez Kanał Beagle’a i wpłyniemy do Cieśniny Drake’a. Kanał Beagle jest o tej porze roku niezwykle piękny. Z obu stron otaczają nas góry pokryte zimowym śniegiem. Po północnej stronie znajduje się argentyńska Tierra del Fuego, a po południowej stronie chilijska wyspa Isla Navarino.
Wczesnym rankiem drugiego dnia rejsu dotrzemy do sławnej Cieśniny Drake’a. W Cieśninie Drake’a zimna woda z Antarktyki spotyka się z ciepłymi wodami Oceanu Atlantyckiego. W wodzie morskiej jest dużo składników odżywczych, dlatego w oddali można dojrzeć różne rodzaje wielorybów np. orki, walenie południowe i czarno-białe delfiny krzyżowate. Zobaczymy również ciekawe ptaki morskie. Cieśnina Drake’a uważana była kiedyś za diabelską bramę między znanym a nieznanym, za nieprzekraczalną barierę, przy której czekało spotkanie z pierwszymi górami lodowymi. Jest to jeden z najbardziej niespokojnych akwenów z częstymi burzami i wysokimi falami. Można cały dzień stać na mostku, cieszyć się świeżymi podmuchami wiatru i obserwować ptaki i wieloryby. Najlepszym miejscem do obserwacji dużych, morskich ptaków jest rufa, za którą zbierają się bardzo licznie, by wykorzystać różnice wiatru między nawietrzną a zawietrzną stroną. Dla nas będzie to dobry moment, żeby przygotować się na Antarktykę. Posłuchamy jak zachować się, gdy nagle znajdziemy się w samym środku kolonii pingwinów. Profesjonalny fotograf podpowie nam, jak najlepiej uwiecznić krajobrazy na zdjęciach.
Program na następne dni zależy od wielu czynników przede wszystkim pogodowych. Decyzję o wyborze drogi i miejsc postojów podejmuje kierownik ekspedycji we współpracy z kapitanem.
Oficerowie na mostku oraz kierownik ekspedycji Albatrosa sprawdzają najnowsze dane meteorologiczne, żeby w danej sytuacji znaleźć najlepsze miejsca do zejścia na ląd. Na ląd dopływa się dużymi, bezpiecznymi zodiakami. Bardzo często trzeba nadłożyć drogi, żeby ominąć skupisko fok czy pingwinów, które wcale nie boją się pokojowo nastawionych turystów. Mijamy wspaniałe krajobrazy, płyniemy między krami i dryfującymi kawałkami gór lodowych. Na ląd zejdziemy najprawdopodobniej w pobliżu kolonii trzech najczęściej występujących tu gatunków pingwinów: pingwinów maskowych, czarnobrewych i pingwinów Adeli. Towarzyszą im często różne gatunki ptaków.
Nasze pierwsze zejście na ląd wypada zazwyczaj na jednej z północnych wysp archipelagu Szetlandów Południowych, np. Aitho albo Barrientos. Podobnie jak w innych miejscach i tutaj są spore kolonie pingwinów, w szczególności są to pingwiny białobrewe i maskowe. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zobaczymy słonie morskie, które wypoczywają na śnieżnej plaży.
Mamy nadzieję, że zanim ponownie ruszymy w kierunku Półwyspu Arktycznego, uda nam się jeszcze raz zejść na ląd na jednej z wysp Szetlandów Południowych. Mogłaby to być np. Wyspa Zwodnicza (ang. Deception Island), czyli gigantyczny, drzemiący wulkan wypełniony wodą. Przy sprzyjającej pogodzie Ocean Victory może wpłynąć przez wąski przesmyk „Neptunes Bellows” aż do środka krateru. Zodiakami dopłyniemy do lądu w Zatoce Wielorybników lub Zatoce Telefonu, oba miejsca były kiedyś stacjami wielorybniczymi. Pojedyncze pingwiny zbierają się wokół ciepłych źródeł na plaży. Poza tym są tu dobre warunki do obserwacji ciekawych ptaków takich jak np. warcabniki, wydrzyki czy nawałniki duże.
Płyniemy dalej na południe, aż dotrzemy do stałego lądu na Półwyspie Antarktycznym. Statek wpływa w okazałą Cieśninę Gerlache’a, która znajduje się między półwyspem (Ziemią Grahama) a wyspą Antwerpią, tam z kolei pojawiają się często wieloryby humbaki. Belgijski naukowiec Addrien De Gerlache na pokładzie statku S/S Belgica jako pierwszy wpłynął na te wody w 1888 roku. Możemy dodatkowo wylądować na małej wyspie o stromych zboczach czyli na Wyspie Cuverville. Na tle wspaniałych szarobrązowych skał i lodowców, pomiędzy krami dostrzec tam często można foki Weddela, antarktyczne kotiki z rodziny uchatkowatych i lamparty morskie. Zbierają się tam również kolonie pingwinów złotoczubych. Na końcu kanału mieści się Port Lockroy, pierwsza stała angielska stacja polarna na Antarktydzie. Drewniana chata została odnowiona w 1996 roku. Latem mieszkają w niej 3 osoby. Jest to być może najczęściej odwiedzane miejsce na półwyspie. Nie zawsze dostajemy pozwolenie na zrzucenie kotwicy, aby zejść na ląd i zwiedzić tę stację.
Zatoka Wilhelminy oraz Rajska Zatoka są równie popularne, więc będziemy w kontakcie z pozostałymi statkami w okolicy oraz stacjami na wybrzeżu, żeby wspólnie skoordynować działania.
Kanał Lemaire, który jest przedłużeniem Cieśniny Gerlache’a, może okazać się ciekawym zakończeniem wizyty na półwyspie: obrazy skalnych ścian i dramatycznie namnażających się lodowców, które spadają stromo w dół prosto w przejrzystą wodę. Zanim ruszymy z powrotem w stronę Cieśniny Drake’a, decydujemy się często spędzić ostatni dzień w Antarktyce na jednej z fantastycznych wysp Szetlandów Południowych. Może to być np. piękna Half Moon Island z argentyńską stacją badawczą Camara Base, lub półwysep przy Yankee Harbor ze sporą kolonią pingwinów maskowych. Jest to idealne zakończenie niezapomnianej wycieczki tuż przed wpłynięciem do Cieśniny Drake’a.
Z dziobem skierowanym na północ, nasz statek Ocean Victory zmierza w Cieśninę Drake’a nazwaną na pamiątkę angielskiego żeglarza Sir Francisa Drake’a. Anglicy uważali go za bohatera, a Hiszpanie za pirata. Mocno naprzykrzał im się podczas transportowania srebra z Nowego Świata.
Ocean Victory opuszcza Biały Kontynent, i płynie z powrotem przez najbardziej sztormowe tereny świata. Jeśli pogoda pozwoli, zbliżymy się do Przylądka Horn i wpłyniemy do Kanału Beagle. Jego nazwa pochodzi od statku Charlesa Darwina, którym podczas swojej wyprawy dopłynął m.in. na Wyspy Galapagos. Ranne ptaszki mogą zdążyć zobaczyć, jak podczas żeglugi towarzyszyć nam będą różne zwierzęta i ptaki. Z reguły za statkiem podążają delfiny, a na wysepkach w kanale wylegują się setki fok otoczonych kormoranami Magellana i mewami.
Na ląd w Ushuaia zejdziemy rano, skąd pojedziemy na lotnisko. Po 5h lotu nad równinami Patagonii dotrzemy na wewnątrzkrajowe lotnisko w Buenos Aires tj. Jorge Newbery. Po zameldowaniu się w hotelu reszta dnia jest do własnej dyspozycji. Wieczorem na pożegnanie z Argentyną zjemy smaczną kolację z degustacją win oraz pokazem tango.
Transport na międzynarodowe lotnisko w Buenos Aires, skąd polecimy do Warszawy, z jednym międzylądowaniem.
Informacja o cenie
- Cena wycieczki
-
Od 34 498,– PLN za osobę w pokoju dwuosobowym.
Zobacz ceny dla wszystkich terminów
- Dopłata do kabiny jednoosobowej
-
Jednoosobowa kabina Standard z oknem 18 m2 – Kat. G:
5798,- PLN/os - Dopłata za podwyższenie standardu kabiny
-
Przeczytaj więcej o rodzajach kabin w sekcji - Informacje praktyczne.
- Kabina Standard z francuskim balkonem 16 m2 – Kat. E:
2598,- PLN/os - Kabina z balkonem 24 m2 – Kat. C:
2898,- PLN/os - Suite z balkonem 28 m2 – Kat. B2:
5198,- PLN/os - Juniorsuite 42 m2 – Kat. A:
8198,- PLN/os
- Kabina Standard z francuskim balkonem 16 m2 – Kat. E:
- Cena zawiera
-
- Przelot rejsowy w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa - Buenos Aires w obie strony z przesiadką, Buenos Aires - Ushuaia w obie strony liniami Aerolines Argentina
- Opiekę polskiego pilota przy grupie powyżej 10 osób
- 2 noclegi ze śniadaniem w Buenos Aires
- 1 nocleg ze śniadaniem w Ushuaia w hotelu klasy turystycznej
- Zwiedzanie Buenos Aires zgodnie z programem
- powitalna i pożegnalna kolacja w Buenos Aires
- na statku: 9 noclegów w dwuosobowych kabinach kat. D z pełnym wyżywieniem, kawą i herbatą, zgodnie z programem
- Pakiet lunchowy w Ushuaia
- Spotkania informacyjne oraz wykłady na pokładzie statku prowadzone przez kierownika ekspedycji w języku angielskim
- Wszystkie wyprawy, wycieczki pontonem oraz wędrówki w trakcie rejsu
- Wszystkie opłaty lotniskowe i portowe
- Podstawowe ubezpieczenie KL i NNW
- Cena nie zawiera
-
- Dopłaty do kabiny1-osobowej
- Napiwków dla personelu statku (14 USD os./dobę)
- Napiwków dla lokalnych przewodników i kierowców (zalecamy przeznaczyć łącznie 8 USD/os)
- Napojów na pokładzie statku, oprócz kawy i herbaty
- Wydatków indywidualnych
- Wszystkiego, czego nie wymieniono w punkcie „Cena zawiera”
Informacje praktyczne
Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.
Informacje o podróży
Liczba uczestników
Wymagane minimum uczestników to 10 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.
Koncepcja ekspedycji - rejsu
Albatros od wielu lat rozwija program rejsów, który pasuje do warunków polarnych. Lód w kombinacji z ograniczoną infrastrukturą oraz niedostępnością pustych przestrzeni wymagają organizacji podróży w formie ekspedycji, która jest idealna dla osób poszukujących niepowtarzalnych wrażeń. Jest to ekskluzywna podróż przyrodnicza, różniąca się od pozostałych rejsów. Względnie niewielu uczestników zapewnia podróży charakter wycieczki grupowej. Wszyscy razem mogą odwiedzać stacje polarne, brać udział w spacerach, wycieczkach, wykładach (prowadzonych w języku angielskiem) czy wielorybniczym safari.
Warunki podróży są dość komfortowe i nie ma żadnych szczególnych wymagań wobec uczestników. Warunkiem jest jednak, by być zdrowym i samodzielnym ruchowo, a także mieć ochotę poznawać przyrodę na jej warunkach. Trzeba zwrócić uwagę, że podróż ta różni się od zwykłych wycieczek turystycznych. Nie mamy tutaj możliwości zaplanowania szczegółów. Wiele elementów jest nieprzewidywalnych, a trasa rejsu zależy głównie od wiatru, pogody, lodu i prądów. Opis trasy należy postrzegać jako cel idealny, ale z pewnością trasa zmieni się, nawet jeśli obiecywano nam wiele tygodni wysokiego ciśnienia i grzejącego słońca.
Kierownik ekspedycji w porozumieniu z kapitanem statku na bieżąco układają trasę i codzienny program. Ich celem jest zapewnienie wszystkim jak największych korzyści z rejsu w danych warunkach. Jeśli np. nagle wpłyniemy w stado wielorybów, program dnia od razu trzeba będzie zmodyfikować.
Ważną częścią podróży jest sam rejs oraz zejścia na ląd w pontonach Zodiak, które przetransportują nas na bezludne odcinki wybrzeża, wzdłuż lodowców i na wielorybnicze safari. Statek wyposażony jest w zewnętrzną drabinkę, która ułatwia dostęp do pontonów z mocnymi silnikami. Statek podpływa tak blisko atrakcji tj. lodowców czy stad ptaków, jak to jest tylko możliwe. Potem przesiadamy się do pontonów, aby zejść na ląd, lub przepłynąć pomiędzy wielorybami, fokami, górami lodowymi czy wyspami ptaków. Takie przejście nie sprawia zazwyczaj problemu, lecz może być trudne dla osób niepełnosprawnych. Ponadto może skończyć się zimną i mokrą przygodą. Każdy sam decyduje, czy woli zostać na pokładzie statku, na którym jest mała biblioteka. Słowa ekspedycja używamy świadomie i należy je rozumieć dosłownie. Podróże stają się ekspedycjami, gdy nie możemy przewidzieć we wszystkich szczegółach ich przebiegu. Powyższy opis poszczególnych dni jest raczej szkicem lub życzeniem, które najprawdopodobniej spełni się, ale inaczej.
O statku
Ocean Victory posiada 93 dwuosobowe kabiny, w większości z balkonem. Na statku znajdują się ponadto: trzy restauracje, strefa wellness z podgrzewanym basenem, spa, fitness, Albatros Nordic Bar oraz nowoczesna przestrzeń do prelekcji.
Ocean Victory ma 105 m długości, 93 zewnętrzne kabiny typu suite, większość z balkonem. Statek został zbudowany zgodnie z najnowszymi międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa (Solas 2012). Posiada również najwyższą klasę wzmocnień lodowych (1A), stosowane od niedawna stabilizatory Zero Speed oraz specjalny dziób X-bow, dzięki któremu w porównaniu do innych jednostek jest stabilniejszy i porusza się pewniej po wodzie. Statek ma certyfikat „comfort class”, co oznacza, że działa z bardzo niskim natężeniem hałasu oraz z możliwie najmniejszymi wibracjami w swoim segmencie.
Nowe jednostki wyposażone są już w ultranowoczesne silniki Rolls Royce oraz sterowany komputerowo układ napędowy, który ma ograniczyć emisję CO2 o 80% a zużycie paliwa o 2/3 w porównaniu do pozostałych statków Albatros Travel. Jednorazowy plastik zniknie z pokładu, a do szeroko rozumianego sprzątania będą używane tylko i wyłącznie ekologiczne środki chemiczne. Na pokładzie będziemy serwować posiłki przyjazne dla klimatu, a w kuchni przyświecać nam będzie zasada zero waste. Nie unikniemy spalania paliw kopalnych, będzie to jednak tylko 1/3 aktualnego zużycia, co stanowi maksymalną redukcję osiągalną w ramach dostępnych dzisiaj rozwiązań technologicznych. Jesteśmy jednak gotowi przestawić się na nowe ekologiczne paliwa, kiedy takie wejdą na rynek.
Kabiny i suity
Na statku znajdują się w sumie 93 kabiny i apartamenty tzw. suity. Wśród nich są zewnętrzne kabiny, kabiny z balkonem oraz suity. W każdej kabinie są dwa jednoosobowe łóżka lub jedno dwuosobowe. Ponadto dostępne są również nieliczne kabiny 1- i 3-osobowe. W każdej kabinie znajduje się łazienka i toaleta oraz indywidualna regulacja temperatury. Poza tym do wyposażenia każdej kabiny należy również suszarka do włosów i telewizor.
- Juniorsuite 42 m2 – Kat. A
4 kabiny typu Juniorsuite na statku Ocean Victory mają fantastyczny widok dzięki położeniu wysoko na 7. pokładzie statku. W suitach znajduje się jedno podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, rozkładana sofa, miejsce do relaksu, przestrzenna łazienka z wanną oraz prywatny balkon. W kabinie tej może mieszkać do 3 osób. - Suite z balkonem 28 m2 – Kat. B
Na Ocean Victory są 4 suity z balkonem znajdujące się na pokładzie nr 4. i 6. W suitach tego typu jest jedno podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, miejsce do relaksu, łazienka z wanną oraz prywatny balkon. W suitach z balkonem jest miejsce dla 2 osób. - Kabina z balkonem 24 m2 – Kat. C
Kabin tego typu jest na statku najwięcej. Znajdują się na pokładzie 4. i 6. W kabinach jest jedno łóżko dwuosobowe lub dwa jednoosobowe, łazienka z wanną i prywatny balkon. W połowie kabin znajdziemy dodatkowo rozkładaną kanapę, co oznacza, że można być w nich zakwaterowanych z dzieckiem. W tego typu kabinach można zarezerwować dwie przylegające do siebie kabiny z przejściem pomiędzy nimi. - Kabina Standard z oknem 22 m2 – Kat. D
Kabiny Standard na Ocean Victory są zlokalizowane blisko Mudroom (pomieszczeń gospodarczych) oraz z łatwym dostępem do platform zodiaków, gdzie jest również wejście/wyjście ze statku. Kabiny Standard są idealne dla osób, którym wystarczy przytulne wnętrze. W każdej kabinie tego typu znajdziemy dwa jednoosobowe łóżka, okno oraz łazienkę. Lokalizacja: pokład 3. i 4. UWAGA: Tylko jedna kabina Standard mieści się na pokładzie nr 4. - Jednoosobowa kabina Standard z oknem 18 m2 – Kat. G
Kabiny Standard mieszczą się na pokładzie nr 3. Podobnie jak kabiny typu (D) te również znajdują się w pobliżu Mudroom tj. pomieszczeń gospodarczych statku z łatwym dojściem do platform zodiaków, wejściem/wyjściem ze statku. - Kabina Standard z francuskim balkonem 16 m2 – Kat. E
Wszystkie kabiny Standrad z francuskim balkonem mieszczą się wysoko na pokładzie nr 7. W środku znajduje się jedno podwójne łóżko, okno balkonowe oraz łazienka z wanną.
Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa każdy ma obowiązek powiadomić Albatros Travel o ewentualnych chorobach czy przypadłościach, niepełnosprawności, ciąży czy innych warunkach, które mogą mieć wpływ na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu. Wszyscy uczestnicy rejsu proszeni są zatem o wypełnienie formularza o zdrowiu, który dostępny jest pod tym linkiem:
https://albatros-expeditions.com/participant-declaration-and-contact-information
Klimat
Klimat Antarktyki jest bardzo zmienny. Raz świeci piękne słońce, a już po chwili szaleje burza śnieżna. Średnia temperatura między listopadem a marcem to: -5 do +5 ℃. Pojawiają się mniejsze lub większe wiatry, co oznacza, że trzeba przygotować się na huśtanie. W okresie podróży zazwyczaj jest dobra pogoda z niebieskim niebem, ale oczywiście nie jesteśmy w stanie jej przewidzieć.
W Ushuaia oraz w Tierra de Fuego/Ziemi Ognistej temperatury oscylują między 10 a 20℃. Tam wieje także (dość) mocno. W Buenos Aires jest tymczasem bardzo gorąco ze średnia temperaturą między 25 a 35℃.
Wiza
Polscy obywatele nie potrzebują wizy. Obywatele innych krajów powinni skontaktować się z biurem lub swoimi ambasadami. Na mocy międzynarodowej umowy wolno jest zwiedzać Antarktykę. Pozwolenie takie wystawiają argentyńskie służby państwowe. Jedynym warunkiem na jego otrzymanie, jest złożenie podpisu jako potwierdzenia, że zapoznaliśmy się z postanowieniami, dotyczącymi zwiedzania Antarktyki. Wszystkie informacje na ten temat zostaną przekazane podczas rejsu.
Paszport
W celu przygotowania dla Panstwa dokumentów podrózy prosimy o podanie poprawnych danych paszportowych wszystkich uczestników wyjazdu. Prosimy o przeslanie scanu paszportu na nasz adres mailowy info@albatros.pl lub dostarczenie go do naszego biura w Warszawie nie pózniej niz w ciagu dwóch tygodni od dnia dokonania rezerwacji. Jesli dokonaja Panstwo zmiany paszportu prosimy o jak najszybsze poinformowanie naszego biura w sposób jak wyzej.
Waluta
W Argentynie płacimy w pesos (ARS) (1 peso = 100 centavos). Średni kurs pesos wobec duńskiej korony w grudniu 2017 to 100 PLN = ok 520 pesos. Peso był kiedyś przywiązany do dolara, lecz teraz został uwolniony, co spowodowało spadek cen w Argentynie. Na pokładzie statku obowiązującą waluta jest dolar amerykański.
Napiwki
Napiwki dla załogi statku i lokalnych przewodników nie są wliczone w cenę podróży.
Załoga będzie starała się zrobić wszystko, żebyśmy czuli się dobrze, i najlepiej skorzystali z podróży. Spodziewają się więc napiwku, ok.14 USD w gotówce od pasażera na dzień.
Jedzenie oraz napoje
Na pokładzie statku obowiązującą waluta jest dolar amerykański. Wszystkie posiłki spożywamy w restauracji na statku. Kucharze będą starać się spełnić oczekiwania również osób ze specjalną dietą (prosimy o informację na ten temat na stosownym formularzu), nie możemy jednak zagwarantować, że będzie to wykonalne.
Bagaż
Przy lotach wewnątrzkrajowych obowiązuje nas ograniczenie bagażu: 1 sztuka bagażu maks. 20 kg. Niezależnie od tego, zalecamy ograniczenie ilości bagażu, gdyż w kabinach na statku jest mało miejsca. Możemy przechować część bagażu w hotelu w Buenos Aires. Załoga statku pomaga wnieść bagaże na pokład. Wszystkie bagaże muszą być podpisane nazwiskiem i adresem. Przed wyjazdem każdy otrzyma specjalną wizytówkę, którą można użyć do oznaczenia bagażu. Proszę również dopisać nr kabiny, tak by personel zaniósł właściwy bagaż do właściwej kabiny. Zalecamy, aby położyć kartkę z adresem również w środku bagażu, na samym wierzchu, gdyż czasem zewnętrzna wizytówka może się zgubić.
Różnica czasu
Czas w Buenos Aires i Ushuaia jest 4h do tyłu wobec czasu w Warszawie.
Elektryczność
Napięcie prądu na pokładzie statku to 220V.
Przed wyjazdem
Formularz zdrowia
Jako że statek pływa tylko w obszarach polarnych, wymaga się by każdy uczestnik rejsu wypełnił formularz zdrowia. Zostanie on przesłany przed wyjazdem.
Ubezpieczenie
Przy tej podróży wymagane jest, by uczestnicy wykupili ubezpieczenie podróży, które pokrywa m.in. opiekę podczas ewentualnej ewakuacji do domu. Takie ubezpieczenie można wykupić za pośrednictwem biura podróży Albatros, towarzystwa ubezpieczeń Allianz lub u innych ubezpieczycieli. Proszę zapoznać się z przedstawionym formularzem zdrowia.
Poradnik dla odwiedzających Antarktykę
Pozwólcie zachować dziewiczość Antarktyki
W 1991 roku sygnatariusze Traktatu Antarktycznego podpisali protokół o ochronie środowiska. Cały kontynent został w nim uznany za rezerwat przyrody. Antarktyda jest największym niezamieszkanym terenem ziemi i w dużym stopniu jeszcze nienaruszonym. Do tej pory nawet mniej lub bardziej sensowna aktywność człowieka znacząco nań nie wpłynęła.
Zróbmy wszystko, by tak zostało!
Nie wyrzucaj śmieci, ani na lądzie, ani na morzu.
Nie niszcz budynków, ani tych opuszczonych, ani zamieszkałych.
Chroń florę i faunę Antarktyki.
Zachowaj co najmniej 5 metrów odległości od ptaków i 15 metrów od fok. Pamiętaj, że nagłe, gwałtowne ruchy mogą je przestraszyć i zestresować, dlatego poruszaj się wolno i spokojnie. Nie przeszkadzaj im, to przecież ich dom. Antarktyczne lato jest krótkie, dlatego ptaki i zwierzęta mają mało czasu na znalezienie sobie pary, zbudowanie gniazda, powitanie młodych i ich wykarmienie itd.
Jeśli podejdziesz zbyt blisko zwierząt, istnieje ryzyko, że uniemożliwisz im tegoroczne rozmnażanie. Nigdy nie podchodź do zwierząt na tyle blisko, żeby zmieniły swoje zachowanie, szczególnie w okresie wysiadywania jajek, i gdy młode są małe. Nie wolno karmić ani dotykać zwierząt/ptaków.
Pamiętaj, aby zachowywać się cicho- nie przeszkadzaj zwierzętom, mieszkańcom ani pozostałym turystom.
Nie zabieraj ze sobą na ląd żadnego jedzenia.
Nie zabieraj niczego z odwiedzanych miejsc - roślin, kamieni, kości itp.
Nigdy nie wchodź na teren między fokami/morsami, które leżą na plaży, a wodą. Zwierzęta te muszą mieć zawsze wolną drogę do wody.
Uważaj na rośliny. - nie depcz roślin, mchu czy porostów; nie zrywaj.
Nie przeszkadzaj w trwających badaniach naukowych, nie dotykaj instalacji ani instrumentów z nimi związanych.
Przygotuj się na złą i zmienną pogodę. Zadbaj o to, by mieć odpowiednie do warunków antarktycznych ubranie i wyposażenie. Pamiętaj, że środowisko antarktyczne nie jest gościnne, raczej nieprzewidywalne i potencjalnie niebezpieczne.
Bądź świadom swoich ograniczeń i przedkładaj bezpieczeństwo ponad wszystko.
Ubezpieczenie
Ważne informacje
Zalecamy Państwu wykupienie dodatkowego pakietu ubezpieczenia podróżnego na kwotę minimum 200 000 USD w zakresie Kosztów Leczenia i Assistance, pokrywających koszty transportu medycznego do kraju oraz Następstwa Nieszczęśliwego Wypadku. Zachęcamy do zakupu polisy w Albatros Travel, który współpracuje z TUiR Allianz Polska S.A.
W przypadku posiadania polisy w innej firmie ubezpieczeniowej prosimy o sprawdzenie czy przedmiotem ubezpieczenia są wskazane ryzyka oraz sugerowana przez Albatros kwota ubezpieczenia.
Wymagane jest wydrukowanie i posiadanie polisy podczas podróży.
Lista rzeczy do spakowania
Ubranie
W trakcie podróży niezbędna jest odpowiednia i pasująca odzież. Należy wybrać lekkie i odpowiednie tkaniny, które zostały zaprojektowane tak, aby wilgoć była odprowadzana na zewnątrz, a jednocześnie, żeby ubranie dawało uczucie ciepła i było suche.
Antarktyka i Ziemia Ognista
Pamiętajmy, że powietrze jest wspaniałym materiałem izolacyjnym, jeśli znajdzie się pomiędzy warstwami ubrań. Z paroma warstwami ubrań łatwiej jest utrzymać ciepło, niż z jedną czy dwiema warstwami grubych ubrań. Łatwiej wtedy jest również reagować na zmiany pogody - a jak było wspomniane wcześniej, pogoda zmienia się często i niespodziewanie. Podróżni, którzy uprawiają sporty zimowe, mogą korzystać z zimowych ubrań sportowych. Trzeba jednak pamiętać, że przy tego rodzaju wyprawach, jest się mniej aktywnym, niż w czasie uprawiania sportu, dlatego należy zadbać o lepszą izolację.
Kalosze
W trakcie wyprawy oferujemy możliwość wypożyczenia (za darmo) wytrzymałych, wysokiej jakości gumowych kaloszy. Buty te będą na czas całej podróży i w trakcie wycieczek należały wyłącznie do Państwa.
Co warto spakować?
Polecamy zabrać takie rzeczy jak:
- Termiczna odzież spodnia
- Pośrednia warstwa odzieży wykonana z polaru
- Kurtka
- Wodoszczelne spodnie (konieczne w trakcie rejsów i schodzenia na ląd)
- Wodoszczelna kurtka typu softshell
- Ocieplana parka (pierzem lub włóknami)
- Wytrzymałe gumowe kalosze (kalosze dostępne są na pokładzie za darmo)
Nie należy również zapomnieć o zabraniu:
- paszportu
- karty kredytowej i dolarów, lub lokalnej waluty na czas pobytu w Argentynie
- czapki zimowej, szalika oraz wodoszczelnych rękawiczek
- wełnianych skarpet
- lornetki & aparatu
- stroju kąpielowego
- okularów z wysokim filtrem UV
- kremu przeciwsłonecznego oraz balsamu do ust z SPF
- wodoszczelnego plecaka
- wodoszczelnych worków do przechowywania mokrej odzieży, tak aby nie stykała się ona z suchą
- aparatu, zapasowych baterii i kart pamięci
- lekarstw przeciwko chorobie morskiej
Na pokładzie Ocean Atlantic można mieć na sobie codzienne ubrania; jednakże niektórzy goście zakładają stroje wieczorowe na czas kolacji.
Pozostałe rzeczy
Okulary przeciwsłoneczne i krem na słońce
W Antarktydzie promienie UV są dużo silniejsze od tego, do czego przywykliśmy. Dobrej jakości okulary przeciwsłoneczne z filtrem na promienie UV to konieczność. Jeśli na stałe nosisz okulary, porozmawiaj ze swoim optykiem - i weź zapasową parę na wszelki wypadek! Pamiętaj o mocnym kremie na słońce.
Lornetka
Bardzo ważna, jeśli chcesz oglądać ptaki i wieloryby. Najlepiej dobrej jakości, z powiększeniem 8 do 10 razy oraz średnicą zewnętrznej soczewki min. 30 mm. Na dobrą lornetkę trzeba wydać przynajmniej ok. 500zł
Aparat/kamera
Większe aparaty należy trzymać w wodoodpornej torbie. Torby na ramię są niewygodne do noszenia, ponadto trzeba liczyć się z pryskającą wodą. Pamiętaj, aby wziąć wystarczająco dużo baterii i filmów. Mały plecak najlepiej z wodoodpornym spodem, na rzeczy osobiste do wzięcia na wycieczki. Rzeczy można również wsadzić do plastikowej torby, a potem do plecaka.
Wodoodporny plecak i worki foliowe
Weź ze sobą wodoodporny plecak i więcej plastikowych toreb/worków, które są bardzo praktyczne przy rozdzielaniu rzeczy brudnych i mokrych, od czystych i suchych.
Apteczka
Plastry i kompresy
Pomadka do ust
Krem nawilżający
Zwilżone chusteczki
Krople do nosa
Tabletki od bólu głowy (najlepiej od razu oraz lekarstwa przeciwgorączkowe)
Lekarstwa osobiste
Środek przeciw chorobie morskiej
Plaster przeciw chorobie morskiej (Scopoderm lub inne) działają w pełni lub częściowo na wszystkich. Tabletki przeciw chorobie morskiej są alternatywą. Skonsultuj się z lekarzem, i wypróbuj środki przed wyjazdem, żeby wiedzieć jakie mają skutki uboczne.
Książki
Nie spodziewaj się znaleźć w Argentynie dużego wyboru książek po angielsku. Na pokładzie statku znajduje się wprawdzie mała biblioteczka, lecz nie prowadzi się sprzedaży książek. Najlepiej więc jest wziąć odpowiednią literaturę z domu.
Ogólne zasady podróży
Podróżuj bezpiecznie
Abyście Państwo poczuli się bezpiecznie i komfortowo w świecie koronawirusa, podjęliśmy szereg działań mających na celu zminimalizowania ryzyka infekcji już od etapu planowania, aż do powrotu po realizacji podróży marzeń z Albatros Travel. Nasze działania obejmują:
- Certyfikację pilotów wycieczek zgodnie z wytycznymi WHO dotyczącymi kontroli zakażenia
- Bardzo wysokie wymagania co do reżimu sanitarnego wobec naszych partnerów
- Informację wszystkich uczestników podróży o ubezpieczeniu podróżnym i zachowaniu środków ostrożności, by zmniejszyć ryzyko infekcji
Wymagania w zakresie sprawności fizycznej
Ubezpieczenie podróżne
Ubezpieczenie podróżne Allianz
Piloci Albatros Travel
Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane.
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.
Napiwki
Podczas wycieczek zetkniesz się z codziennym życiem i lokalnymi zwyczajami. W wielu krajach miejscowi przewodnicy i kierowcy spotykani w trakcie podróży oczekują drobnych sum, ponieważ wynagrodzenie pracowników branży usługowej często opiera się na napiwkach. W programie podróży określamy kwotę, jaką należy na nie przeznaczyć i prosimy, by wziąć to pod uwagę. Cena wycieczki nie uwzględnia napiwków, ponieważ jest to sprawa indywidualna, a zwyczaj dawania napiwków jest częścią kultury danego kraju, dlatego należy go uszanować. Dla formalności pragniemy zaznaczyć, że napiwki są oczywiście dobrowolne.
Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.
Paszport
Podróż z małoletnimi
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.
Miejsce w samolocie
Posiłki specjalne
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.
Miejsce w autokarze
Przy wycieczkach lotniczych Albatros Travel nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze.
Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.
Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.
Zastrzeżenia/zmiany
Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty.
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.
Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania.