Spitsbergen - Ostatni przystanek przed Biegunem Północnym

group-tour
Wycieczki objazdowe z polskim pilotem

Poczuj pełnię lata arktycznego, kiedy słońce świeci całą dobę, a budzące się ze snu zimowego zwierzęta sprawiają, że cały ląd tętni życiem.

Poznaj królestwo niedźwiedzi polarnych podczas rejsu ekspedycyjnego z Albatros Travel, w trakcie którego oddalimy się od utartych turystycznych szlaków. Odwiedzimy miejsca, gdzie zazwyczaj docierają jedynie ekspedycje polarne i naukowcy. Będziemy płynąć najnowszym statkiem należącym do Albatros Travel -  Ocean Albatros, który jest doskonale przystosowany do żeglugi  po arktycznych wodach między górami lodowymi i kawałkami kry. Dzięki wyprawom na pontonach Zodiak, będziemy mogli z bliska podziwiać lodowe krajobrazy oraz docierać na stały ląd.
 
Rejs odbywa się wczesnym latem, kiedy Spitsbergen i cały archipelag Svalbard tętni życiem. Liczne gatunki ptaków właśnie przyleciały na swoje lęgowiska, renifery pośpiesznie uzupełniają zapasy energii po długiej zimie, a niedźwiedzie polarne bez przerwy polują w fiordach, przemieszczając się często na kawałkach lodu fiordowego, który ciągle jeszcze nie  spłynął do morza. Po zejściu na ląd będziemy odbywać piesze wędrówki odwiedzając m.in. osady wielorybnicze i myśliwskie oraz Ny Ålesund – miasteczko badaczy, gdzie znajduje się kilka stacji naukowych. Popłyniemy także w głąb fiordów w rejonie północnego Svalbardu, wypatrując po drodze niedźwiedzi polarnych oraz lodu pakowego, czyli pokrywy lodowej morza, która nie jest lądem stałym. Naszą  ekspedycję zakończymy odwiedzinami w Longyearbyen, które jest najbardziej na północ położonym miastem na świecie.

Kliknij i powiększ mapę
  • Typ Rejsy wycieczkowe, Rejsy ekspedycyjne

  • Pilot Polskojęzyczny i anglojęzyczny zespół polarny

  • Wiza Nie

  • Szczepienia Nie

  • Waluta Korona norweska

Program wycieczki 10 dni
Dzień 1
Wylot z Warszawy do Oslo
Dzień 2
Przelot Oslo – Longyearbyen (Spitsbergen), wejście na statek
Dzień 3
Fiord Krzyża i zatoka Fjortende Julibukta, okolice Regnardneset oraz aktywny lodowiec Lillienhöökbreen
Dzień 4
Wyspa Amsterdam i stacja wielorybnicza w fiordzie Smeerenburg
Dzień 5
Alkefjellet – tętniące życiem tysięcy ptaków i arktyczne pustynne krajobrazy w Torrelnesset
Dzień 6
Wzdłuż lodu pakowego w stronę 80 równoleżnika
Dzień 7
Texas Bar i lodowiec Monaco
Dzień 8
Kongsfjorden (Fiord Króla) i Ny Ålesund - najdalej na świecie wysunięta na północ osada
Dzień 9
Przelot do Oslo
Dzień 10
Wylot do Warszawy

Ocean Albatros

Nasz stylowy statek Ocean Albatros posiada szereg rewolucyjnych rozwiązań dzięki czemu łączy wszystkie zalety małego statku ekspedycyjnego ze stabilnością i komfortem dużych statków wycieczkowych. Na pokładzie jest miejsce dla maksymalnie 189 pasażerów, a elegancki wystrój zapewnia kameralną atmosferę, co w połączeniu z fantastyczną i spersonalizowaną obsługą załogi statku dostarcza niezapomnianych wrażeń z rejsu.

Kliknij zdjęcie, aby je powiększyć

Daty wyjazdu

Terminy Długość pobytu Cena Lotnisko wylotu Uwaga
21 498,–
Warszawa
Kliknij datę, aby zobaczyć program tej wycieczki

Program wycieczki

Pobierz pełen program Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.

Dzień 1
Wylot z Warszawy do Oslo

Przelot z Warszawy do Oslo. Po przylocie zakwaterujemy się w hotelu. Dla chętnych wieczorny spacer po centrum Oslo. (przejazd na własny koszt)

Dzień 2
Przelot Oslo – Longyearbyen (Spitsbergen), wejście na statek
Longyearbyen, najbardziej wysunięte na północ "wielkie miasto" świata

Przelot z Oslo do Longyearbyen.

Miasto powstało w 1906 roku jako „Longyear City” z inicjatywy amerykańskiego przedsiębiorcy Johna Longyear’a, który był właścicielem kopalni na Svalbardzie. Longyearbyen jest dzisiaj administracyjnym centrum Svalbardu oraz siedzibą najwyższej lokalnej władzy tj. Sysselmannen. Otoczone górami miasto leży po południowo zachodniej stronie Adventfjorden (Adwentowego Fiordu), który jest odnogą 100-kilometrowego Isfjorden (Fiordu Lodu), który znajdującego się w zachodniej części Spitsbergenu. Po przeciwnej stronie fiordu wznosi się majestatycznie Hiortfjellet.

W 1916 roku norweska spółka węglowa przejęła Longyearbyen, a działalność kopalni wywarła wpływ na okolicę aż po dzień dzisiejszy. W mieście mieszka teraz ok 2000 osób, w większości to Norwegowie. Kopalnia nie jest już jednak ich głównym źródłem utrzymania. Mieszkańcy zajmują się dzisiaj głównie badaniami naukowymi, nauczaniem oraz w ograniczonym zakresie również turystyką. Jeśli zastanawiacie się, dlaczego nazwy Spitsbergen i Svalbard używa się zamiennie, oto wyjaśnienie: już w islandzkich sagach z 1194 roku ta grupa wysp nazywana była Svalbard. Holenderski odkrywca Willem Barents odkrył archipelag ponownie w 1596 roku i nazwał go Spitsbergen z powodu jego charakterystycznego krajobrazu z nierównymi i poszarpanymi górami. Nazwa ta przyjęła się i była używana do okresu międzywojennego. Dzisiaj nazwa Spitsbergen odnosi się jedynie do największej wyspy, podczas gdy Svalbard do całego archipelagu.
Po przylocie wybierzemy się na krótką wycieczkę po mieście Longyearbyen. Poznamy jego fascynującą historię i funkcję jaką pełni teraz. Jest stolicą prowincji Svalbard oraz najdalej na północ wysuniętym miastem na świecie.

Po zwiedzaniu Longyearbyen pojedziemy do portu i zaokrętujemy się na pokładzie statku.
Po przydzieleniu kabin kierownik ekspedycji opowie więcej o rejsie, codziennej rutynie na statku, bezpieczeństwie i o sprzęcie ratunkowym. Następnie wyruszymy w rejs. Popłyniemy Adwentowym Fiordem, a następnie Fiordem Lodu w kierunku Ziemi Księcia Karola. Jeśli dopisze nam szczęście, zobaczymy pierwsze wieloryby już przy opuszczaniu Fiordu Lodu.

Dzień 3
Fiord Krzyża i zatoka Fjortende Julibukta, okolice Regnardneset oraz aktywny lodowiec Lillienhöökbreen
Zodiaki

W trakcie arktycznego lata granica między nocą i dniem jest umowa, ponieważ dzień trwa tu całą dobę. Po nocnym rejsie wzdłuż Ziemi Księcia Karola oraz parku narodowego, który obejmuje całą wyspę, dotrzemy nad ranem do Fuglehuken. Wznosi się tutaj imponujący szczyt Fuglehuksfjellet o wysokości 600 m n.p.m.

Rano wpłyniemy do fiordu Krzyża (Krossfjorden) na Spitsbergenie, gdzie Fjortende Julibreen cieli się prosto do urokliwej zatoki Fjortende Julibukta. Na tym zielonym zboczu można często dojrzeć pasące się z młodymi renifery. Na Redingerpynten znajduje się ptasia góra, gdzie maskonury mają swoje gniazda, i gdzie można zobaczyć także rybitwy popielate. Nasza wycieczka na Svalbard odbywa się w środku arktycznego lata, czyli pory roku, kiedy ptaki wędrowne są bardzo aktywne.

Planujemy rzucić kotwicę w  Möllerhamna albo Regnardneset lub innym podobnym miejscu. Jeśli pogoda będzie nam sprzyjać, wybierzemy się na pierwszy spacer. Na ląd dotrzemy w pontonach marki Zodiak, w które wyposażony jest nasz statek ekspedycyjny. Majestatyczny krajobraz wokół Regnardneset, w najgłębszej części Krossfjordu daje nam pierwsze prawdziwe wrażenie tego, co przyciągało odkrywców na te ziemie tak daleko wysunięte na północ.

Stąd popłyniemy na sam koniec obszaru fiordów, do fiordu Lillienhöök, z dużym i bardzo aktywnym lodowcem Lillienhöökbreen. Dzień zakończymy, płynąc pomiędzy licznymi większymi i mniejszymi górami lodowymi, które lodowiec wyrzuca z siebie do fiordu. Oczywiście zachowamy bezpieczną odległość od jego frontu.
Kiedy wypłyniemy z Lillienhöök, zostawimy za sobą fiordy i obierzemy kurs na północną część Svalbardu.

Dzień 4
Wyspa Amsterdam i stacja wielorybnicza w fiordzie Smeerenburg
Holenderscy wielorybnicy założyli Smeerenburg 400 lat temu

Rano planujemy zejście na ląd na wyspie Ytre Norskøya, gdzie zobaczymy pozostałości starej stacji wielorybniczej. Znajdująca się na wsypie góra służyła wielorybnikom jako doskonały punkt obserwacyjny. W dniu dzisiejszym zobaczymy wyraźne ślady wieloletniego okresu wielorybnictwa na tych terenach i konsekwencje jakie ta niebezpieczna praca ze sobą niosła.

Następnie płynąc wzdłuż Danskøya, zjemy obiad podziwiając fantastyczny widok na pokryte lodowcami góry.

W fiordzie Smeerenburg planujemy zejść na ląd na wyspie Amsterdam, gdzie holenderscy wielorybnicy założyli 400 lat temu osadę Smeerenburg. Ten północno-zachodni kraniec Svalbardu został odkryty przez Holendra Willema Berentsa. Latem mieszkało w niej nawet do 200 ludzi. Smeerenburg, co znaczy miasto tłuszczu, leży na płaskiej wydmie. Trafiały tutaj złowione grenlandzkie wieloryby. Przy użyciu syberyjskiego drewna, które w dużych ilościach dryfowało po morzu, gotowano cenny wielorybi olej w wielkich kotłach. Ich pozostałości są nadal widoczne. Miejsce to jest ponadto miejscem odpoczynku dla morsów. Po przeciwnej stronie fiordu można zobaczyć, jak w bezpiecznej zatoczce przy Virgohamma foki pospolite zalegają na dużych kamieniach. Mimo że nie możemy tam zejść na brzeg, to jednak łatwo dostrzec stację Augusta Andréesa, z której próbował on balonem dotrzeć na biegun północny.

Wieczorem obierzemy kurs na otwarte morze w kierunku północno-wschodnim.

Dzień 5
Alkefjellet – tętniące życiem tysięcy ptaków i arktyczne pustynne krajobrazy w Torrelnesset
Morsy

Rano docieramy do słynnego klifu Alkefjellet. Jeśli tylko pogoda nam dopisze to płynąc powoli wzdłuż jego ścian, będziemy mieli doskonały widok na strome zbocza klifu, które są domem dla ogromnej kolonii alki polarnej. Jest tu tak wiele ptaków, które składają jaja w szczelinach i zagłębieniach skalnych, że prawie nie ma centymetra wolnej przestrzeni. Głosy tysięcy ptaków mieszają się, tworząc wielki, hałaśliwy chór. Latem w okresie lęgowym ptaki są w nieustannym ruchu.  Zobaczymy je całkiem z bliska, jak w dużych stadach wylatują nad morze, gdzie szukają pożywienia, by potem w wirujących kręgach powracać na skały.  

Kolejny przystanek dzisiejszego dnia to jeszcze więcej dzikiej przyrody, tym razem podczas spotkania z morsami. Planujemy odwiedzić Torellnesset, gdzie można zobaczyć stałe ich stado. Te duże ssaki lubią popisywać się swoimi wąsami i długimi kłami. Jako pożywienie służą im małże i inne mięczaki, które znajdują w pobliskiej płytkiej wodzie.

Dzień 6
Wzdłuż lodu pakowego w stronę 80 równoleżnika
Widok na lodowiec

Cały dzień będziemy płynąć wzdłuż granicy lodu pakowego przede wszystkim z nadzieją na zobaczenie niedźwiedzi polarnych. Większość z tych prawdopodobnie najbardziej charakterystycznych ze wszystkich arktycznych zwierząt podąża latem na północ wzdłuż krańca lodu pakowego. Dzieje się tak, gdyż właśnie tam najczęściej można spotkać foki m.in. brodate, które są głównym pożywieniem niedźwiedzi. To jak daleko na północ uda nam się dotrzeć zależy od pogody i pokrywy lodowej, a to z kolei zależy od tego, jak mroźna okaże się zima.

Inną opcją jest rejs w kierunku Nordaustlandet i odwiedzenie Sjuøyane czyli najbardziej na północ wysuniętej części Svalbardu. Jałowe, skaliste wyspy znajdują się w odległości około 1.000 km na północ od słynnego Przylądka Północnego (Nordkapp) leżącego na kontynencie europejskim. Jeśli pogoda na to pozwoli, to zejdziemy na ląd, aby obserwować liczne gatunki ptaków występujących na wyspach.

Możliwe, że znajdzie się też czas na wycieczkę zodiakiem wzdłuż granicy lodu, zanim pod koniec dnia popłyniemy ponownie na południe na główną wyspę archipelagu tj. Spitsbergen

Wieczorem obieramy kurs na magiczny krajobraz Liefdefjordu.

Dzień 7
Texas Bar i lodowiec Monaco
Rejs statkiem wzdłuż wysp

Nocą odpłyniemy od granicy lodu w północnej części Svalbardu w kierunku Woodfjorden na północnym wybrzeżu Spitsbergenu. Charakterystyczne dla Woodfjorden są czerwone piaskowce, które swą czerwoną barwę zyskały w czasach, gdy Svalbard znajdował się blisko równika – ponad 400 milionów lat temu.  

W zależności od pogody popłyniemy najpierw do Woodfjorden, a stamtąd do Liefdefjorden. Znajdziemy się w Parku Narodowym Północno−Zachodniego Spitsbergenu. Na Reinsdyrflya żyje spore stado reniferów, które mogą swobodnie poruszać się po całym terenie. Kiedy zimą fiordy zamarzają, mogą również przemieszczać się na pobliskie wyspy. Na wyspach fiordu Liefde znajdują się lęgowiska miękkopióra i gęsi krótkodziobej. Jeśli będziemy mieć szczęście, może zobaczymy również rzadkiego edredona turkana, jedną z najbardziej oryginalnie ubarwionych kaczek. Łatwo ją rozpoznać po kolorowych piórach na głowie. Tereny te były odwiedzane przez  wielu myśliwych i traperów, a niektórzy z nich zostawali tu nawet na zimę  i budowali chaty. Mamy nadzieję, że uda nam się zejść na ląd i zobaczyć chatę o nazwie Texas bar wybudowaną w 1927 roku.

Po południu będziemy kontynuować podróż w głąb Liefdefjorden, gdzie wznosi się wielki i szeroki na 5 km lodowiec Monaco. Prezentuje się imponująco, pozostając w ciągłym ruchu, gdyż jego front stale się cieli. W tle widać majestatyczne surowe góry. Kolor lodu przyjmuje barwy od śnieżnobiałej po błyszczący turkus. Wyraźnie czuć powiew zimna, płynący z tej naturalnej zamrażalki.

Będziemy chcieli wybrać się także na wycieczkę zodiakami pomiędzy górami w bezpiecznej odległości od frontu lodowca, gdzie masy różowych i popielatych mew żywią się planktonem, zwabionym przez podnoszący się stan wody z topniejących kawałków lodu.

Należy pamiętać, że to warunki lodowe określają jak daleko ostatecznie uda nam się dopłynąć i czy będziemy mogli zwodować nasze zodiaki, szczególnie w rejonach na północ i północny- wschód od Svalbardu. Dlatego możliwe, że będzie trzeba na bieżąco robić małe poprawki w programie. Wzdłuż zachodnich i południowo zachodnich wybrzeży archipelagu Svalbard znajduje się sporo spektakularnych miejsc, a ilość lodu jest tam zazwyczaj mniejsza dzięki ciepłemu prądowi Golfsztrom. Istnieje więc możliwość, że odwiedzimy te miejsca jeśli warunki zmuszą nas do skrócenia programu na północy.

Dzień 8
Kongsfjorden (Fiord Króla) i Ny Ålesund - najdalej na świecie wysunięta na północ osada
W Ny Ålesund

Po postoju przy Fuglehuken popłyniemy do otoczonego wysokimi na 1000 m skałami Kongsfjorden. Można tu zaobserwować spektakularne zjawisko cielenia się dwóch lodowców: Kongsbreen i Kronebreen. Często pojawiają się tutaj wieloryby jak: bieługi, hubaki czy płetwale, więc miejmy nadzieję, że dopisze nam szczęście i jakiegoś zobaczymy. Na południowym brzegu odwiedzimy Ny Ålesund, które jest również jednym z niewielu miast leżących na tak dalekiej północy. Ny Ålesund to interesujące miasteczko, chociaż położone w surowym miejscu. Dla Amundsena i Nobile był to ostatni przystanek nim wsiedli na statek, którym przepłynęli biegun północny. Firma Kings Bay Kull prowadziła tu kopalnię aż do 1962 roku, kiedy to poważny wypadek w kopalni przyczynił się do jej zamknięcia. Ny Ålesund jest dzisiaj międzynarodowym centrum badań arktycznych. Każdego lata ok 100 naukowców z różnych krajów zajmuje się tu badaniem wszystkiego od mikrobiologii po arktyczny klimat.

Tundra za miastem jest nadzwyczaj piękna. Dzikie renifery w poszukiwaniu pożywienia podchodzą pod same granice miasta. W okolicy Ny Ålesund mają swoje liczne lęgowiska bernikle białolice, wodne ptaki z rodziny kaczkowatych, które często spacerują ze swoimi młodymi po mieście. Można zobaczyć także rybitwy popielate oraz pardwy górskie – jedyne lądowe ptaki, które zimują na Svalbardzie. Zabawny jest widok pardwy kroczącej na swych krótkich nóżkach pokrytych białymi piórami, które wyglądają jak swoiste „kozaki”. Wyjdziemy też trochę poza granice miasta kierując się do masztu, który stoi w miejscu skąd Amundsen  wystartował statkiem powietrznym zeppelin na swoją  ekspedycję polarną.  

Po południu zaplanowaliśmy spacer do Nowego Londynu na półwyspie Blomstrand. Jest to historyczne miejsce ciekawe pod względem geologii, ale również flory i różnorodności ptactwa. W 1906 roku odkryto tu marmur, który próbowano wydobywać od 1911 roku. Jakość materiału okazała się jednak zbyt słaba i w 1920 roku zrezygnowano z eksploatacji. Dzisiaj 100 lat później możemy obejrzeć zabudowania, tory, dźwigi i maszyny parowe, które tu pozostawiono. Przejdziemy się po tym terenie, gdyż znajduje się tu dużo różnorodnych arktycznych roślin, które przystosowały się do małej dawki słońca i krótkiego okresu wegetacji w temperaturze kilku stopni powyżej zera.

W nocy (czym jest jednak noc, kiedy słońce nigdy nie zachodzi?) popłyniemy z powrotem do Isfjorden i Longyearbyen.

Dzień 9
Przelot do Oslo
Miasto zostało założone jako "Longyear City" w 1906 roku

Rano statek wróci do portu w Longyearbyen. Po śniadaniu pożegnamy się z jego załogą i zejdziemy na ląd. Jeśli czas na to pozwoli będziemy mieć trochę czasu wolnego w Longyearbyen zanim udamy się na lotnisko. Stamtąd wyruszymy w drogę powrotną do Oslo.

Nocleg w Oslo.

Dzień 10
Wylot do Warszawy

Z Oslo polecimy do Warszawy.

Informacja o cenie

Cena wycieczki

Od 21 498,– PLN za osobę w pokoju dwuosobowym.
Zobacz ceny dla wszystkich terminów

Dopłata do kabiny 1-osobowej

Kat. C: 16 198 PLN/os
Kat. G: 4 398 PLN/os

Dopłata do podwyższenia standardu kabiny 2-osobowej

Dopłata do kabiny Kat E: 998 PLN/os
Dopłata do kabiny Kat. C: 2598 PLN/os
Dopłata do kabiny Kat. B: 5 698 PLN/os
Dopłata do kabiny Kat A: 14 998 PLN/os
Dopłata do kabiny Premium Suite: 20.998 PLN/os

Kabina 3-osobowa

 W przypadku 3 osób w kabinie C nie obowiązuje dopłata do kabiny C dla wszystkich 3 osób.

Zniżka dla dzieci w wieku 2-15 lat

Dzieci w wieku 2-15 lat otrzymują zniżkę w wysokości 9.000 PLN od ceny podstawowej podróżując z minimum 2 osobami dorosłymi w tej samej kabinie(możliwe w kabinie kat. C). Statek nie jest przeznaczony dla dzieci, ale ma takie udogodnienia, jak łóżeczko i wysokie krzesełka.

Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz podróżować z dziećmi.

Cena zawiera
  • Opiekę polskiego pilota oraz anglojęzycznej załogi ekspedycyjnej
  • Przelot rejsowy w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa – Oslo - Longyearbyen, Longyearbyen – Oslo -Warszawa
  • Transport i wycieczki, wycieczki zodiakami podczas rejsu zgodnie z programem
  • 2 noclegi w Oslo (w dobrej klasy hotelu przy lotnisku)
  • 7 noclegów na Ocean Albatros w 2-osobowej kabinie zewnętrznej z bulajem (kategoria D) z łazienką/toaletą
  • Zwiedzanie Longyearbyen
  • Spotkania informacyjne i wykłady członków załogi ekspedycji w języku angielskm
  • Całodzienne wyżywienie na statku
  • Kawę, herbatę i wodę z lodem na statku
  • Ubezpieczenie podstawowe KL i NNW
Cena nie zawiera
  • Ewentualnych dodatkowych wydarzeń nieprzewidzianych w programie
  • Dopłaty do jednoosobowej kabiny
  • Podniesienia standardu kabiny
  • Posiłków poza statkiem (dni 1-2 i 9-10)
  • Innych napojów poza kawą, herbatą i zimną wodą
  • Napiwków dla załogi statku Ocean Albatros (ok.14 USD dziennie/os)
  • Wydatków indywidualnych
  • Wszystkiego, czego nie wymieniono w punkcie „Cena zawiera”

Informacje praktyczne

Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.

Informacje dotyczące podróży

Kabiny i apartamenty

Łącznie na statku znajduje się 95 kabin pasażerskich i apartamentów. Dostępne są zarówno kabiny zewnętrzne, kabiny z balkonem, jak i apartamenty. W kabinach znajdują się dwa łóżka pojedyncze lub łóżko małżeńskie. Ponadto na pokładzie statku znajduje się kilka kabin jedno i trzyosobowych. Wszystkie kabiny posiadają własną łazienkę i toaletę oraz indywidualną regulację temperatury. Do dyspozycji Gości jest również suszarka do włosów i telewizor.

Apartament Premium 45 m2 – Kat. PS
Największą ze wszystkich kajut na pokładzie Ocean Albatros jest Premium Suite. Ten 2-pokojowy apartament posiada łóżko małżeńskie (lub dwa pojedyncze), komplet wypoczynkowy, stół i krzesło, a także balkon i przestronną łazienkę. Znajduje się na pokładzie 4. Ta kategoria jest dostępna na zapytanie. Prosimy o kontakt z biurem Albatros Travel w celu uzyskania ceny.

Junior Suite 42 m2 – Kat. A
4 mniejsze apartamenty znajdujące się na statku Ocean Albatros oferując fantastyczny widok z pokładu 7. Apartamenty posiadają podwójne łóżko lub dwa pojedyncze łóżka, rozkładaną sofę, kącik wypoczynkowy, przestronną łazienkę i prywatny balkon. Kabina może pomieścić do 3 osób. Znajduje się na pokładzie 7.

Apartament z balkonem 35-28 m2 – Kat. B
Ocean Albatros posiada 6 Apartamentów z balkonami na pokładach 4 i 6. W apartamentach znajduje się łóżko małżeńskie lub dwa łóżka pojedyncze, a także część wypoczynkowa, łazienka i prywatny balkon. Apartamenty z balkonem przeznaczone są dla 2 osób.

Kabina z balkonem 24 m2 – Kat. C
Ta kategoria kabin jest najczęściej spotykana na statku. Usytuowane odpowiednio na pokładach 4 i 6, wszystkie kabiny tej klasy posiadają podwójne łóżko lub dwa pojedyncze łóżka, łazienkę i prywatny balkon. Połowa kabin jest wyposażona w rozkładaną sofę, dzięki czemu w kabinie może podróżować rodzina z dzieckiem. Dostępne są także w tej kategorii kabiny połączone drzwiami.

Kabina standardowa z iluminatorem 22 m2 – Kat. D
Standardowe kabiny na statku Ocean Albatros. Kabiny te są idealne dla tych, którzy chcą wygodnie podróżować. Kabiny standardowe wyposażone są w 2 łóżka pojedyncze, iluminator oraz łazienkę. Znajdują się na pokładach 3 i 4.

Kabina standardowa z balkonem francuskim 16 m2 – Kat. E
Standardowe kabiny z francuskim balkonem znajdują się wysoko na statku na pokładzie 7. Kabina ma podwójne łóżko.

Kabina trzyosobowa z iluminatorem 22 m2 – Kat. F
Standardowe kabiny trzyosobowe na statku Ocean Albatros. Kabiny są idealne dla tych, którzy potrzebują wygodnej bazy dla maksymalnie 3 osób. Standardowe kabiny mają 2 łóżka pojedyncze, 1 rozkładaną sofę, iluminator i łazienkę. Znajdują się na pokładzie 3.

Kabina standardowa pojedyncza z iluminatorem 18 m2 – Kat. G
Kabiny jednoosobowe Standard znajdują się na pokładzie 3. Usytuowane są blisko pomieszczeń gospodarczych statku i zapewniają łatwy dostęp do platformy z której wchodzimy na  Zodiaki.

Liczba uczestników

Wymagane minimum uczestników to 15 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

Polski pilot towarzyszy grupie przy min. 15 uczestnikach.

Warunki pogodowe

Zmienne warunki pogodowe mogą powodować zmiany w programie i trasie.

Koncepcja rejsu ekspedycyjnego

Albatros przez kilka lat wypracował formułę rejsów, która jest szczególnie sprawdza się w warunkach polarnych, gdzie lód w połączeniu z ograniczoną infrastrukturą i niedostępnym pustkowiem wymaga podróży o charakterze bardziej ekspedycyjnym, co jest idealne dla osób poszukujących naprawdę wyjątkowych doświadczeń w podróży. To fantastyczna wycieczka przyrodnicza, która nieco różni się od tradycyjnych rejsów. Stosunkowo niewielka liczba uczestników sprawia, że  każdy bez problemu może jednocześnie brać udział w zejściach na ląd, wizytach w stacjach badawczych, wycieczkach, wykładach i obserwacji wielorybów.

Podróż jest bardzo komfortowa i bez specjalnych wymagań dla uczestników. Zakładamy jednak, że uczestnicy są sprawni oraz mobilni i mogą doświadczać natury o własnych siłach. Należy mieć świadomość, że podróż różni się od zwykłych podróży turystycznych, ponieważ nie mamy takich samych możliwości szczegółowego planowania podróży. Wiele elementów jest nieprzewidywalnych, a trasa jest w dużej mierze zdeterminowana przez wiatr, pogodę, lód i aktualne warunki atmosferyczne. Opis trasy należy traktować jako idealny plan, ale z pewnością ulegnie on zmianie, w zależności od warunków pogodowych.

Kierownik wyprawy będzie konsultował z kapitanem statku trasę i codzienny program, dbając o zapewnienie jak największej ilości wrażeń z podróży  przy panujących w danym momencie warunkach. Jeśli na przykład trafimy na stado wielorybów, program dnia może zostać zmieniony od razu.

Ważną częścią podróży są zejścia na ląd, odbywające się specjalnymi pontonami typu Zodiac, które przetransportują nas na bezludne wybrzeża. Na statku dopływamy jak najbliżej się da do zwiedzanych miejsc, a następnie przesiadamy się na pontony, aby dopłynąć na brzeg lub popływać wśród wielorybów, fok, gór lodowych czy ptasich wysp. Jest to stosunkowo łatwe dla każdego, kto jest w pełni mobilny, ale może być problemem dla osób niepełnosprawnych. Zawsze istnieje możliwość, aby pozostać na pokładzie statku, który jest wyposażony w małą bibliotekę. Kiedy używamy słowa wyprawa, należy je brać dosłownie. Wyjazdy są ekspedycjami, co oznacza, że nie jesteśmy w stanie dokładnie przewidzieć przebiegu danej wyprawy.

Wycieczka podlega ogólnym warunkom uczestnictwa w imprezach Albatros Travel, z którymi uczestnicy powinni się zapoznać.

Kto może wziąć udział?

Aby wziąć udział w tym rejsie, wymagana jest mobilność, samowystarczalność i samodzielne poruszanie się bez pomocy w pagórkowatym terenie. Osoby poniżej 18 roku życia muszą podróżować i przebywać z osobami powyżej 18 roku życia.

Brak przystosowań dla osób niepełnosprawnych
Statek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, mających trudności z chodzeniem i nieporuszających się o własnych siłach. Związane jest to przede wszystkim z zapewnieniem bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom rejsu - każdy powinien być w stanie samodzielnie przejść z łódki do łódki, bez pomocy personelu czy innych pasażerów.

Nie wolno zabierać na pokład ani wózków dla niepełnosprawnych, ani balkoników. Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, na wszystkich korytarzach musi być swoboda przejścia.

Specjalne warunki zdrowotne

W celu zapewnienia bezpieczeństwa prosimy o poinformowanie Albatros Travel o ewentualnych chorobach, niepełnosprawności, ciąży czy innych problemach, które mogą mieć wpływ na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu

Dane paszportowe i paszporty

Ze względu na bardziej rygorystyczne zasady bezpieczeństwa dotyczące podróży lotniczych linia lotnicza wymaga okazania paszportu podczas podróży. Ponadto firma przewozowa wymaga od wszystkich gości podania danych paszportowych (numer paszportu i data ważności; data i miejsce urodzenia) przed podróżą. W związku z tym prosimy o przesłanie kopii paszportu do Albatros Travel od razu po dokonaniu rezerwacji wycieczki.

Na statku paszporty są przechowywane w recepcji do końca rejsu.

Połączenie krajowe

Niestety nie ma możliwości zarezerwowania połączeń krajowych  na przeloty w Polsce.

Choroba morska

Zalecamy zaopatrzenie się we własnym zakresie w lekarstwa na chorobę morską.

Istnieje wiele sposobów na to, by radzić sobie z chorobą morską, takich jak plastry czy tabletki przeciwko chorobie morskiej. Leki na chorobę morską zawierają różne składniki aktywne, to co działa na jedną osobę, może okazać się nieskuteczne w przypadku drugiej osoby. Prosimy pamiętać również, że leki zapobiegające chorobie lokomocyjnej mogą powodować senność. W razie wątpliwości co do tego, która metoda jest najlepsza w Państwa przypadku, prosimy, aby skonsultowali to Państwo z Państwa lekarzem przed wyjazdem. W recepcji, na pokładzie statku dostępna jest ograniczona liczba tabletek na sprzedaż, zachęcamy zatem do zakupienia własnych tabletek przeciwko chorobie morskiej.

Ochrona przeciwsłoneczna

Chociaż jesteśmy daleko na północ, promienie słońca są bardzo mocne, zarówno w dzień, jak i w nocy. Ze względu na arktyczne warunki, jest sucho i panuje duża wilgotność słońce jest silniejsze niż w Polsce. W związku z tym zalecamy, aby zabrać ze sobą krem z filtrem przeciwsłonecznym.

Załoga statku

Oprócz przewodników wycieczek na pokładzie znajdują się dwie grupy załogi, które wspólnie pracują nad tym, aby Państwa podróż była wyjątkowym przeżyciem. Kapitan statku i marynarze są odpowiedzialni za obsługę i zarządzanie statkiem. Kierownik hotelu i personel hotelowy są odpowiedzialni za kabiny, apartamenty i wyżywienie i dołożą wszelkich starań, aby spełnić Państwa potrzeby na pokładzie i zapewnić komfortowy pobyt. Obie grupy załogi mówią po angielsku.

Przewodnicy wycieczek i zagraniczni goście na pokładzie

Należy pamiętać, że w rejsie biorą udział goście z całego świata. Dlatego nasz zespół ekspedycyjny składa się z anglojęzycznych przewodników ekspedycyjnych, Wykłady i spotkania informacyjne będą na ogół prowadzone w języku angielskim. Przy zejściach na ląd będziemy się starać w miarę możliwości, aby osoby tej samej narodowości znalazły się w jednej grupie.

Ogólne zasady bezpieczeństwa

1. Nie wchodź do domu / budynku, chyba że zostałeś wyraźnie zaproszony do środka.

2. Nie jedź sam w niezamieszkałe miejsca, upewnij się, że grupa jest w zasięgu wzroku i pamiętaj, że pogoda może gwałtownie nagle ulec zmianie, a tym samym może pogorszyć się widoczność.

3. Zachowaj bezpieczną odległość od zwierząt i ptaków (minimum pięć metrów).

4. Pilnuj czasu, abys nie spóźnił się na statek.

5. Zawsze informuj obsługę statku, kiedy samodzielnie schodzisz ze statku i kiedy wracisz.

Z ręką na sercu

Informacja

Zwracamy uwagę, że wszystkie wycieczki i zejścia na ląd są uzależnione od warunków pogodowych, morskich i lodowych. Nasze zodiaki i kajaki muszą być w stanie manewrować w odpowiednich warunkach, gwarantujących bezpieczeństwo wszystkim pasażerom i personelowi.

Dlatego statek Ocean Albatros dysponuje wygodnymi częściami wspólnymi, takimi jak wellness/sauna, restauracja, bar i biblioteka, gdzie nasi pasażerowie mogą spędzać wolny czas nawet przy złej pogodzie. Podczas rejsu towarzyszą nam eksperci z różnych dziedzin, którzy w trakcie podróży wygłoszą ciekawe wykłady na różne tematy od historii eksploracji bieguna północnego przez biologię, geologię, glacjologię na dzikiej przyrodzie kończąc.

Ogólne zasady podróży

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

Ubezpieczenie podróżne

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

Ubezpieczenie podróżne Allianz

Biuro Podróży Albatros Travel ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki Albatros Travel gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

Piloci Albatros Travel

Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.

Napiwki

Podczas wycieczek zetkniesz się z codziennym życiem i lokalnymi zwyczajami. W wielu krajach miejscowi przewodnicy i kierowcy spotykani w trakcie podróży oczekują drobnych sum, ponieważ wynagrodzenie pracowników branży usługowej często opiera się na napiwkach. W programie podróży określamy kwotę, jaką należy na nie przeznaczyć i prosimy, by wziąć to pod uwagę. Cena wycieczki nie uwzględnia napiwków, ponieważ jest to sprawa indywidualna, a zwyczaj dawania napiwków jest częścią kultury danego kraju, dlatego należy go uszanować. Dla formalności pragniemy zaznaczyć, że napiwki są oczywiście dobrowolne.

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

Podróż z małoletnimi

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i zgody notarialnie poświadczonej i przetłumaczonej na język angielski zawierającej zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą, w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

Miejsce w samolocie

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

Posiłki specjalne

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

Miejsce w autokarze

Przy wycieczkach lotniczych Albatros Travel nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze. 

Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.

Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania. 

Albatros Oceny gości

Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzyskaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Poniżej zamieszczamy oceny i opinie polskich gości. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice odnośnie gromadzenia ocen oraz opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark

Podobne wycieczki