Ocean Albatros

Nasz stylowy statek Ocean Albatros posiada szereg rewolucyjnych rozwiązań dzięki czemu łączy wszystkie zalety małego statku ekspedycyjnego ze stabilnością i komfortem dużych statków wycieczkowych. Na pokładzie jest miejsce dla maksymalnie 189 pasażerów, a elegancki wystrój zapewnia kameralną atmosferę, co w połączeniu z fantastyczną i spersonalizowaną obsługą załogi statku dostarcza niezapomnianych wrażeń z rejsu.
  • Statek ekspedycyjny przystosowany do wypraw polarnych
  • Pierwszy rejs - lato 2023 roku
  • tylko zewnętrzne kabiny z balkonem lub oknem oraz apartamenty
  • 2 restauracje i strefa wellness

Zobacz plan statku: https://media.albatros-travel.dk/1f92b8a9-207b-49a1-bcf9-eadf32c5d7ca/albatros/W900

Nasz stylowy statek Ocean Albatros posiada szereg rewolucyjnych rozwiązań dzięki czemu łączy wszystkie zalety małego statku ekspedycyjnego ze stabilnością i komfortem dużych statków wycieczkowych. Na pokładzie jest miejsce dla maksymalnie 189 pasażerów, a elegancki wystrój zapewnia kameralną atmosferę, co w połączeniu z fantastyczną i spersonalizowaną obsługą załogi statku dostarcza niezapomnianych wrażeń z rejsu.

W przeciwieństwie do innych tego typu statków, nasza jednostka jest tak zaprojektowana, aby dostarczyć pasażerom jak najlepszych wrażeń z ekspedycji. Opatentowany dziób statku typu X-bow zapewnia spokojną żeglugę nawet po niespokojnych wodach, dzięki czemu zmniejsza nieprzyjemne doznania u tych pasażerów, którzy mają tendencję do choroby morskiej. Jest to fantastyczna cecha szczególnie przy pokonywaniu Cieśniny Drake’a. Pomaga to również zachować stałą prędkość, a tym samym realizację zaplanowanego programu, nawet przy wysokich falach. Rewolucyjny stabilizator Rolls Royce Zero Speed zapewnia wyższy komfort i znacząco redukuje kołysanie się statku nawet o 80-85%. Stabilizatory spełniają swoją funkcję również, gdy statek stoi zacumowany. Korzystanie z pontonów typu zodiak jest także dużo prostsze w porównaniu do innych statków tej samej wielkości. Zawdzięczamy to dynamicznemu ustawieniu i w sumie aż 5 platformom do wsiadania/wysiadania do/z zodiaków. Dzięki temu pasażerowie spędzają więcej czasu na wycieczkach i poznawaniu zjawisk przyrodniczych. Nie zmarnujemy żadnej nieoczekiwanej okazji,  żeby obejrzeć interesujące nas zwierzęta. Unikatowy design oraz niezwykłe możliwości manewrowania pozwalają zobaczyć więcej i wpływać dalej w zatoczki i fiordy.

O Ocean Albatros

Ocean Albatros posiada 93 dwuosobowe kabiny, w większości z balkonem. Na statku znajdują się ponadto: dwie restauracje, strefa wellness z basenem, spa, fitness, Albatros Nordic Bar oraz nowoczesna przestrzeń do prelekcji.

Ocean Albatros ma 105 m długości, 93 zewnętrzne kabiny typu suite, większość z balkonem. Statek został zbudowany zgodnie z najnowszymi międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa (Solas 2012). Posiada również najwyższą klasę wzmocnień lodowych (1A), stosowane od niedawna stabilizatory Zero Speed oraz specjalny dziób X-bow, dzięki któremu w porównaniu do innych jednostek jest stabilniejszy i porusza się pewniej po wodzie. Statek ma certyfikat „comfort class”, co oznacza, że działa z bardzo niskim natężeniem hałasu oraz z możliwie najmniejszymi wibracjami w swoim segmencie.

Biuro Albatros Travel otrzymało nagrodę za działalność na rzecz zrównoważonego rozwoju już w 1995 roku, jeszcze zanim ktokolwiek wiedział dokładnie na czym to polega. Ocean Albatros został zatem całkiem świadomie stworzony jako kontynuacja doświadczeń Albatros Travel w dziedzinie rozwoju zrównoważonych podróży. Historia koncepcji zrównoważonego działania w Albatros Travel sięga roku 1990. Mieliśmy jasno sprecyzowany cel. Chcieliśmy chronić przyrodę, zostawiać w niej jak najmniej śladów, aby służyła przede wszystkim lokalnym społecznościom. Za to właśnie dostaliśmy nagrodę w 1995 roku. Przysłowiową wisienką na torcie okazało się stworzenie w 100% ekologicznego obozu Karen Blixen Camp w 2007 roku, za który dostaliśmy nominację do nagrody w dziedzinie ochrony środowiska im. Al’a Gore’a.

Po 23 latach i ponad 100 ekspedycjach w rejony arktyczne, wygląda na to, że dzięki naszej nowej jednostce Ocean Albatros będziemy mogli korzystać również w zrównoważony sposób z mórz i oceanów. Statek zostanie zwodowany w grudniu 2020 roku. Będzie to na tą chwilę najbardziej przyjazny środowisku statek na świecie. W czasach, gdy wielu wykorzystuje temat ochrony klimatu do głoszenia pustych haseł, my po prostu działamy i uważamy, że udało nam się już osiągnąć wiele.

Początek tej historii miał miejsce w norweskiej stoczni Ullstein. Powstał tam nowy typ dziobu nazywany X-bow, wykorzystywany przede wszystkim w statkach serwisowych, pływających po północnym Atlantyku, który potrafi być dość niebezpieczny i nieprzewidywalny. Specjalna budowa dziobu powoduje, że statek mniej uderza w wodę i dzięki temu zużywa mniej energii. Stąd już niedaleka była droga od statków serwisowych do pasażerskich.

Nowe jednostki wyposażone są już w ultranowoczesne silniki Rolls Royce oraz sterowany komputerowo układ napędowy, który ma ograniczyć emisję CO2 o 80% a zużycie paliwa o 2/3 w porównaniu do pozostałych statków Albatros Travel. Jednorazowy plastik zniknie z pokładu, a do szeroko rozumianego sprzątania będą używane tylko i wyłącznie ekologiczne środki chemiczne. Na pokładzie będziemy serwować posiłki przyjazne dla klimatu, a w kuchni przyświecać nam będzie zasada zero waste. Nie unikniemy spalania paliw kopalnych, będzie to jednak tylko 1/3 aktualnego zużycia, co stanowi maksymalną redukcję osiągalną w ramach dostępnych dzisiaj rozwiązań technologicznych. Jesteśmy jednak gotowi przestawić się na nowe ekologiczne paliwa, kiedy takie wejdą na rynek.

Kabiny i suity
Łącznie na statku znajduje się 95 kabin pasażerskich i apartamentów. Dostępne są zarówno kabiny zewnętrzne, kabiny z balkonem, jak i apartamenty. W kabinach znajdują się dwa łóżka pojedyncze lub łóżko małżeńskie. Ponadto na pokładzie statku znajduje się kilka kabin jedno i trzyosobowych. Wszystkie kabiny posiadają własną łazienkę i toaletę oraz indywidualną regulację temperatury. Do dyspozycji Gości jest również suszarka do włosów i telewizor.

Apartament Premium 45 m2 – Kat. PS.
Największą ze wszystkich kajut na pokładzie Ocean Albatros jest Premium Suite. Ten 2-pokojowy apartament posiada łóżko małżeńskie (lub dwa pojedyncze), komplet wypoczynkowy, stół i krzesło, a także balkon i przestronną łazienkę. Znajduje się na pokładzie 4. Ta kategoria jest dostępna na zapytanie. Prosimy o kontakt z biurem Albatros Travel w celu uzyskania ceny.

Junior Suite 42 m2 – Kat. A.
4 mniejsze apartamenty znajdujące się na statku Ocean Albatros oferując fantastyczny widok z pokładu 7. Apartamenty posiadają podwójne łóżko lub dwa pojedyncze łóżka, rozkładaną sofę, kącik wypoczynkowy, przestronną łazienkę i prywatny balkon. Kabina może pomieścić do 3 osób. Znajduje się na pokładzie 7.

Apartament z balkonem 35-28 m2 – Kat. B
Ocean Albatros posiada 6 Apartamentów z balkonami na pokładach 4 i 6. W apartamentach znajduje się łóżko małżeńskie lub dwa łóżka pojedyncze, a także część wypoczynkowa, łazienka i prywatny balkon. Apartamenty z balkonem przeznaczone są dla 2 osób.

Kabina z balkonem 24 m2 – Kat. C
Ta kategoria kabin jest najczęściej spotykana na statku. Usytuowane odpowiednio na pokładach 4 i 6, wszystkie kabiny tej klasy posiadają podwójne łóżko lub dwa pojedyncze łóżka, łazienkę i prywatny balkon. Połowa kabin jest wyposażona w rozkładaną sofę, dzięki czemu w kabinie może podróżować rodzina z dzieckiem. Dostępne są także w tej kategorii kabiny połączone drzwiami.

Kabina standardowa z bulajem 22 m2 – Kat. D
Standardowe kabiny na statku Ocean Albatros z bulajem. Kabiny te są idealne dla tych, którzy chcą wygodnie podróżować. Kabiny standardowe wyposażone są w 2 łóżka pojedyncze oraz łazienkę. Znajdują się na pokładach 3 i 4.

Kabina standardowa z balkonem francuskim 16 m2 – Kat. E
Standardowe kabiny z francuskim balkonem znajdują się wysoko na statku na pokładzie 7. Kabina ma podwójne łóżko.

Kabina trzyosobowa z bulajem 22 m2 – Kat. F
Standardowe kabiny trzyosobowe na statku Ocean Albatros z bulajem. Kabiny są idealne dla tych, którzy potrzebują wygodnej bazy dla maksymalnie 3 osób. Standardowe kabiny mają 2 łóżka pojedyncze, 1 rozkładaną sofę i łazienkę. Znajdują się na pokładzie 3.

Kabina standardowa pojedyncza z bulajem 18 m2 – Kat. G
Kabiny jednoosobowe Standard znajdują się na pokładzie 3. Usytuowane są blisko pomieszczeń gospodarczych statku i zapewniają łatwy dostęp do platformy z której wchodzimy na Zodiaki.

Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa każdy ma obowiązek powiadomić Albatros Travel o ewentualnych chorobach czy przypadłościach, niepełnosprawności, ciąży czy innych warunkach, które mogą mieć wpływ na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu. Wszyscy uczestnicy rejsu proszeni są zatem o wypełnienie formularza o zdrowiu, który dostępny jest pod tym linkiem:
https://albatros-expeditions.com/participant-declaration-and-contact-information

Nieprzystosowane dla osób z trudnościami w chodzeniu
Statek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, mających trudności z chodzeniem i nieporuszających się o własnych siłach. Związane jest to przede wszystkim z zapewnieniem bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom rejsu - każdy powinien być w stanie samodzielnie przejść ze statku na ponton zodiak, bez pomocy personelu czy innych pasażerów.

Nie wolno zabierać na pokład ani wózków dla niepełnosprawnych, ani balkoników. Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, na wszystkich korytarzach musi być swoboda przejścia.

Sprzątanie kabin
Na statku wyznaczony jest steward, odpowiedzialny za serwis kabinowy i ścielenie łóżek.

Ręczniki
Jeśli ręcznik wisi na wieszaku steward zakłada, że nie jest przeznaczony do wymiany. Aby ręcznik był wymieniony na czysty, należy umieścić go na podłodze.

Toalety
Prosimy dbać o system kanalizacji sanitarnej toalet poprzez unikanie wrzucania do nich wszystkiego, co nie powinno tam się znaleźć.

Kontrola temperatury
We wszystkich kabinach i suitach znajduje się klimatyzacja/ogrzewanie.

Woda
Woda z kranu w suitach i kabinach jest wodą pitną. Zaleca się korzystanie ze stacji wodnej na pokładzie 6. Na statek dostarczana jest woda z różnych portów, istnieje też możliwość przekształcania wody morskiej w wodę pitną. Zazwyczaj nie ma powodu, by na pokładzie statku racjonować wodę.  Prosimy jednak o to, aby każdy był świadomy jej zużycia.

Prąd
Na statku jest napięcie 220V, gniazdka w łazienkach mają  110/220V. Należy w razie potrzeby zaopatrzyć się w adapter do gniazdek.

Telewizja
W każdej kabinie i suicie jest telewizor. Zwracamy jednak uwagę, iż z uwagi na to, że sygnał zależy od połączenia satelitarnego i lokalnych warunków, oglądanie telewizji na pokładzie może być ograniczone.

Załoga statku
Oprócz zespołu ekspedycyjnego Albatros na pokładzie są dodatkowo dwie grupy załogi, które współpracują, by podróż była niezapomnianym przeżyciem. Kapitan statku, sternik i marynarze są odpowiedzialni za statek oraz powierzchnie ogólnodostępne a szef pokładu i jego zespół, by zaspokoić potrzeby klientów i uprzyjemnić im pobyt, odpowiadają za kabiny, suity oraz gastronomię.

Lekarz
Na pokładzie statku znajduje się gabinet lekarski. Koszt konsultacji/wizyty u mówiącego po angielsku lekarza zostanie dopisany do otwartego na statku rachunku. Pilot ekspedycji chętnie pomoże, jeśli potrzebne będzie tłumaczenie.

Choroba morska
Zalecamy zaopatrzenie się we własnym zakresie w lekarstwa na chorobę morską.

Posiłki na pokładzie
Wśród serwowanych potraw są dania kuchni międzynarodowej połączone, jeśli jest taka możliwość, z lokalnymi daniami i produktami. Menu jest zmienianie codziennie. Wszystkie posiłki serwowane są w restauracji, znajdującej się na pokładzie 5.

Śniadanie i obiad są w formie bufetu. Kolacja jest połączeniem bufetu oraz serwisu a la carte.

Dodatkowo raz w trakcie rejsu istnieje możliwość zjedzenia posiłku w specjalnej restauracji, która znajduje się na pokładzie 8. Jeśli ktoś chciałby skorzystać z tej restauracji większą ilość razy, można to zrobić za dodatkową opłatą. Goście zakwaterowani w apartamentach i suitach mogą korzystać bezpłatnie z tej restauracji  podczas całego rejsu.

Room service
Usługa room service nie jest dostępna.

Kawa i herbata
Kawa i herbata podawane są do posiłków. Ponadto bez ograniczeń dostępne są przez cały dzień w salonie przy bibliotece na pokładzie 5 lub w salonie Albatros Nordic na pokładzie 8.

Salony
Albatros Nordic lounge & bar znajduje się na pokładzie 5. Jest tu dużo miejsca i wygodne fotele, na których można usiąść i poczytać książkę lub pograć w gry. Na pokładach 5 i 8. znajdują się także 2 kolejne salony z których można podziwiać wspaniałe widoki za oknem.

Bary
Na statku znajdują się dwa bary: jeden mieści się obok basenu na pokładzie 7, a drugi w salonie obserwacyjnym na pokładzie 5. Bary zamykane są na czas kolacji i zejść na ląd. Zabronione jest wnoszenie własnych napojów do barów, restauracji i sali wykładowej.

Pranie
W kabinie znajdują się formularze i specjalne torby na pranie. Chcąc oddać rzeczy do prania, należy wypełnić formularz, włożyć brudne ubranie do torby, a formularz położyć na torbie. Uprane ubranie będzie dostarczone w ciągu 48h.

Pokład
Na zewnętrznym pokładzie jest dużo wolnej przestrzeni, z której można korzystać. Proszę jednak mieć na uwadze, że mogą zaistnieć sytuacje, iż niektóre miejsca zostaną odgrodzone za pomocą liny; proszę to uszanować. Na tarasie znajdują się leżaki i krzesła.

Na najwyższym pokładzie są mocne przechyły, należy więc zawsze trzymać się poręczy lub relingów.  Trzeba szczególnie uważać, gdy pokład jest mokry; może być wtedy bardzo ślisko.

Mostek kapitański
Mostek kapitański na pokładzie Ocean Albatros to miejsce pracy. Nie ma do niego dostępu, chyba, że zezwoli na to kapitan. W takim przypadku wizyta na mostku musi zostać uzgodniona z kierownikiem ekspedycji. Ponadto należy pamiętać, aby zawsze przebywać na jego krańcach, nigdy na środku oraz to, że może zaistnieć sytuacja, w której zostaniemy nagle poproszeni o opuszczenie mostka. Na mostku jest ograniczona ilość miejsca, dlatego jednocześnie nie może tam przebywać wiele osób. Na mostek nie można wnosić jedzenia ani napojów.

Jacuzzi i basen
Statek posiada dwa jacuzzi i basen na górnym pokładzie zewnętrznym (pokład 7), z których w relaksującym otoczeniu, można podziwiać spektakularne widoki na otaczającą nas naturę.

Zwracamy jednak uwagę, że nie nadzoruje ich żaden ratownik. Dodatkowo basen i jacuzzi nie będą dostępne, jeśli warunki pogodowe i wiatr sprawią, że korzystanie z nich będzie niebezpieczne. Pogoda w regionach polarnych często nie jest odpowiednia do korzystania z basenu. Należy się więc liczyć z tym, że korzystanie z tych udogodnień będzie możliwe tylko w te dni gdy morze będzie spokojne i w określonych godzinach.  Personel  ekspedycji będzie informował na bieżąco o możliwości skorzystania z tych udogodnień. Z jacuzzi zwykle można korzystać znacznie częściej i również wtedy gdy statek jest w ruchu.

Winda, schody i drzwi
Podobnie jak na wszystkich statkach, także i tu trzeba być przygotowanym na kołysanie. Korzystając ze schodów, należy zawsze trzymać się jedną ręką poręczy lub uchwytów. Prosimy pamiętać, że wszystkie przejścia przez drzwi mają wysoki próg. Nie należy wkładać palców w szczelinę między drzwiami, ani trzymać ich na skraju drzwi; statek może nagle się gwałtownie przechylić. W środkowej części statku znajduje się winda, z której podczas sztormu nie można korzystać.

Recepcja
W recepcji znajdującej się na pokładzie 5, można otrzymać odpowiedź na wszystkie pytania dotyczące spraw praktycznych i pobytu na statku. Personel recepcji mówi po angielsku, a pilot ekspedycji pomoże, jeśli będzie potrzebne tłumaczenie.

Rzeczy wartościowe
W każdej kabinie znajduje się sejf zamykany na kod.  Albatros i załoga statku nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w kabinach (nawet w zamkniętych sejfach) oraz w innych miejscach na pokładzie statku.

Palenie
Palenie w pomieszczeniach wewnątrz statku jest zabronione. Palić wolno tylko na pokładzie zewnętrznym w miejscu specjalnie oznakowanym i do tego wyznaczonym, gdzie ustawiono popielniczki.

Komunikacja na pokładzie
Komunikacja na statku opiera się na połączeniu satelitarnym o ograniczonej pojemności. Korzystając z telefonu komórkowego, połączenie jest również połączeniem satelitarnym, dlatego SMS-y są dużo droższe niż na lądzie. Prosimy pamiętać, że nie zawsze będzie możliwość połączenia się z pokładu statku.

Rzeczy znalezione
Wszelkie znalezione przedmioty prosimy zanosić do recepcji.

Baterie
Odpady na statku są segregowane. Zużytych baterii nie wyrzucamy do kosza, prosimy o przyniesienie ich do pomieszczenia IT, znajdującego się obok recepcji.

Kamizelka ratunkowa i łodzie ratunkowe
Kamizelki ratunkowe znajdują się na pokładzie łodzi ratunkowych, które można szybko opuścić na wodę. Informacje na temat procedur ratunkowych są podawane podczas obowiązkowego spotkania dotyczącego bezpieczeństwa, odbywającego się na początku podróży.

Wejście i zejście na pokład
Aby mieć pewność, że wszyscy pasażerowie, którzy opuścili pokład przy okazji zatrzymania się w porcie, na niego powrócili, prosimy o przestrzeganie następujących zasad: wszyscy goście na pokładzie statku otrzymują kartę pokładową, którą należy obowiązkowo posiadać przy sobie przy zejściu na ląd. Kartę rejestruje się przy schodzeniu ze statku oraz ponownie przy powrocie na statek. To na pasażerach ciąży odpowiedzialność za punktualny powrót na pokład statku i stosowania się do podanego harmonogramu rejsu.

Płacenie na statku
Wszystkie rachunki ze statku - z baru, za telefon, pranie czy inne - będą spisywane na zbiorczym rachunku z numerem Państwa kabiny.  Wszystkie ceny na pokładzie statku podawane są w dolarach amerykańskich, i muszą być również w tej walucie opłacone. Na pokładzie statku nie ma możliwości płacenia w złotówkach. Rachunek zostanie podliczony na koniec ostatniego dnia pobytu na statku. Można go opłacić gotówką w USD lub kartami American Express, Visa lub Mastercard. Jeśli chcecie Państwo płacić kartą, na początku podróży poproszeni zostaniecie o jej autoryzację. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących płatności na statku, prosimy kontakt z recepcją.

Napiwki
Zgodnie z międzynarodowym zwyczajem napiwki dla personelu statku są wskazane. Napiwki można dawać w gotówce (proponowana stawka to ok. 14 dolarów na dzień). Pytania czy chęć zmiany kwoty napiwków, proszę kierować do recepcji. Dla porządku zaznaczamy jednak, że płacenie napiwków jest oczywiście dobrowolne.

Przewodnicy oraz goście innych narodowości na pokładzie
Zwracamy uwagę, że oprócz pasażerów z Polski w rejsie będą uczestniczyć również pasażerowie z innych krajów. Dlatego też nasz zespół ekspedycyjny składa się z anglojęzycznych pilotów, którzy są po to, aby opiekować się wszystkimi gośćmi znajdującymi się na pokładzie. Wykłady i spotkania informacyjne będą zazwyczaj prowadzone w języku angielskim. Podczas zejść na ląd narodowość i język będą brane pod uwagę w miarę możliwości.

COVID-19
Obecnie nie ma żadnych wymagań ani ograniczeń związanych z COVID-19 dotyczących tej podróży.