Z Islandii na Spitsbergen – rejs ekspedycyjny do Arktyki

group-tour
Wycieczki objazdowe z polskim pilotem

Rejs z Islandii przez wulkaniczną wyspę Jan Mayen na Spitsbergen i wokół archipelagu Svalbardu na pokładzie najnowszego statku w naszej flocie - Ocean Albatros

Niewiele pozostało już na Ziemi miejsc tak dziewiczych, zachwycających i dzikich zarazem jak arktyczne wyspy na Północnym Atlantyku. Trzeba też podkreślić, że żaden statek nie jest bardziej odpowiedni do takiej podróży niż najnowszy w flocie Albatrosa statek ekspedycyjny - Ocean Albatros. Po wejściu na pokład w stolicy Islandii, Reykjaviku, popłyniemy na północny wschód w kierunku tajemniczej i samotnej wyspy Jan Mayen z jej charakterystycznym wulkanem Beerenberg o wysokości 2.277 m. n. p. m. Płynąc dalej na północ w towarzystwie licznych ptaków wędrownych dotrzemy do zaśnieżonych szczytów Spitsbergenu, największej wyspy archipelagu Svalbardu. Tutaj będziemy wypatrywać nieśmiałych oznak lata oraz cieszyć się dniem polarnym, który trwa całą dobę. Kontynuując nasz rejs wzdłuż wybrzeża Svalbardu będziemy wypatrywać wielorybów, aby na koniec dotrzeć do Kongsfjorden i miasteczka Ny-Ålesund, które jest najdalej na świecie wysuniętą na północ osadą, zamieszkałą przez cały rok, gdzie znajduje się wiele międzynarodowych stacji badawczych.

Kliknij i powiększ mapę
  • Typ Rejsy wycieczkowe

  • Pilot

  • Wiza Nie

  • Szczepienia Nie

  • Waluta USD, ISK, NOK

Program wycieczki 12 dni
Dzień 1
Przelot z Warszawy do Reykjaviku. Zaokrętowanie na statku i wypłynięcie w rejs
Dzień 2
Na morzu w kierunku Siglufjörður – miasta śledzi, Islandia
Dzień 3
Siglufjörður i Grímsey, Islandia. Wycieczka opcjonalna w Siglufjörður „W krainie śledzi”
Dzień 4
Rejs w kierunku wyspy Jan Mayen oraz wypatrywanie ptaków morskich, delfinów i wielorybów
Dzień 5
Wyspa Jan Mayen. Dopłynięcie do lądu pontonami Zodiac u podnóża wulkanu Beerenberg
Dzień 6
Na morzu w kierunku Spitsbergenu i archipelagu Svalbard. Szelf kontynentalny i ponowna szansa na obserwację wielorybów
Dzień 7–8
Południowe wybrzeża archipelagu Svalbard i Sptisbergenu. Zejście na ląd i obserwacja arktycznej fauny i flory
Dzień 9
Kongsfjorden i spacer między stacjami badawczymi w Ny Ålesund
Dzień 10
Północno-zachodni kraniec Spitsbergenu i wioska wielorybników Smeerenburg
Dzień 11
Zejście na ląd i eksploracja dzikiej przyrody w środkowej części Spitsbergenu
Dzień 12
Spacer po centrum Longyearbyen i powrót do Warszawy

Ocean Albatros

Nasz stylowy statek Ocean Albatros posiada szereg rewolucyjnych rozwiązań dzięki czemu łączy wszystkie zalety małego statku ekspedycyjnego ze stabilnością i komfortem dużych statków wycieczkowych. Na pokładzie jest miejsce dla maksymalnie 189 pasażerów, a elegancki wystrój zapewnia kameralną atmosferę, co w połączeniu z fantastyczną i spersonalizowaną obsługą załogi statku dostarcza niezapomnianych wrażeń z rejsu.

Program wycieczki

Pobierz pełen program Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.

Dzień 1
Przelot z Warszawy do Reykjaviku. Zaokrętowanie na statku i wypłynięcie w rejs

Rano wylot z Warszawy przez Kopenhagę w kierunku  Islandii. Po południu lądowanie na lotnisku Keflavík oraz transfer do portu w Reykjavíku. Tutaj czeka nasz statek ekspedycyjny Ocean Albatros. Po wejściu na pokład wszystkim zostaną przydzielone kabiny, a przed pierwszym posiłkiem załoga statku przeprowadzi obowiązkowe ćwiczenia z zakresu bezpieczeństwa. Zespół ekspedycyjny w skład którego wchodzi kierownik rejsu oraz specjaliści z zakresu biologii, historii, glacjologii itp. opowiedzą o codziennej rutynie na statku, procedurach zejścia na ląd, trasie rejsu i programie na nadchodzące dni.

Wczesnym wieczorem wypłyniemy z portu w Reykjaviku kierując się w stronę zachodniego wybrzeża Islandii.

Kolacja na pokładzie.

Dzień 2
Na morzu w kierunku Siglufjörður – miasta śledzi, Islandia

Z tętniącej życiem stolicy Islandii, opływając północno-zachodni kraniec wyspy, skierujemy się w kierunku miejscowości Siglufjörður. Wody wokół Islandii są jednymi z najobfitszych w pokarm na planecie Ziemi, ponieważ spotyka się tu ciepły prąd Golfstromu i zimny Prąd Wschodniogrenlandzki, tworząc obszar bogaty w tlen i składniki odżywcze. Tutaj zakwita plankton, dostarczając pożywienia wielu gatunkom morskiej fauny. Opływając Fiordy Zachodnie (półwysep stanowiący północno-zachodnią część Islandii), można wraz z zespołem ekspedycyjnym stanąć na pokładzie statku i obserwować endemiczną przyrodę tego unikalnego morskiego krajobrazu. Maskonury kołyszą się na falach i nurkują w zimne głębiny w poszukiwaniu pożywienia, podczas gdy petrele i inne ptaki morskie przelatują nad naszymi głowami.  Jeśli szczęście nam dopisze zobaczymy wieloryby przepływające obok statku, które przybywają w te okolice poszukując dużych ławic śledzi, stanowiących ich pożywienie. Członkowie naszego doświadczonego zespołu ekspedycyjnego opowiedzą o bogatym folklorze Islandii, kulturze i unikalnych morskich ekosystemach. Dzień na morzu to również idealny czas, aby zapoznać się z atrakcjami naszego statku ekspedycyjnego. W czasie rejsu do Siglufjörður można zrelaksować się w salonie panoramicznym z filiżanką kawy i lornetką lub wziąć udział w wykładach ekspertów, aby dowiedzieć się więcej o tym regionie.

Dzień 3
Siglufjörður i Grímsey, Islandia. Wycieczka opcjonalna w Siglufjörður „W krainie śledzi” Przypłynięcie do Siglufjörður o godzinie 7:00, wypłynięcie o godzinie 12:00. Przypłynięcie do Grímsey o godzinie 14:00, wypłynięcie o godzinie 18:00.

Rankiem statek Ocean Albatros dotrze do małego miasta Siglufjörður, najbardziej na północ położonego miasta na Islandii. Podobnie jak prawie w każdej islandzkiej miejscowości port jest tutaj sercem miasta. Siglufjörður wyrosło z małej wioski na prawdziwe miasto w latach 40. i 50. XX wieku podczas boomu na śledzie. Ta niepozorna ryba była podstawą gospodarki miasta od początku jego powstania i przyczyniła się do tego, że Siglufjörður stał się jednym z największych miast Islandii w latach 50. XX wieku.

Siglufjörður to miasto, którego historia i tożsamość nierozerwalnie złączona jest ze śledziem i dlatego wszędzie w mieście króluje śledź! Muzeum Śledzia, składające się z kilku historycznych budynków, prezentuje tradycyjny proces przetwórstwa tych ryb, który ma miejsce do dzisiaj. Miasto położone jest w jednym z najbardziej fantastycznych fiordów Islandii (o tej samej nazwie). W tej okolicy znajduje się 18 innych fiordów, co czyni to miejsce niezwykle popularnym wśród turystów podróżujących po Islandii.

Siglufjörður jednoznacznie kojarzy się z przemysłem śledziowym. Ryby z tego małego miasteczka były kiedyś eksportowane na cały świat, a mieszkańcy Siglufjörður są słusznie dumni ze swojego rybackiego dziedzictwa! Dziś będzie okazja, aby odwiedzić miejskie muzeum poświęcone historii śledzia w mieście i obejrzeć przedstawienie teatralne, które przedstawia stare tradycyjne metody pracy przy dźwiękach muzyki akordeonowej, która dzięki swojej rytmicznej melodii była wykorzystywana zarówno przy pracy jak i przy tańcach i śpiewach. Koniecznie należy też spróbować śledzia i popić go kieliszkiem islandzkiej brandy (zwanej też Czarną Śmiercią!).

(Dzisiejsza wycieczka opcjonalna nie jest wliczona w cenę podróży i należy ją wykupić osobno. Więcej informacji w dalszej części programu).

Wczesnym popołudniem wracamy na pokład statku Ocean Albatros i przemieszczamy się z Siglufjörður do Grímsey, małej wyspy na północnym wybrzeżu Islandii. Ta mała, szmaragdowo-zielona wyspa jest jedynym terytorium Islandii, które przecina koło podbiegunowe – mówiąc dokładnie przebiega ono przez północną część wyspy. Miejsce to jest oznaczone ogromną betonową kulą „Orbus et Globus”, którą corocznie przesuwano nieznacznie, uwzględniając małe zmiany w orbicie ziemi (a tym samym w położeniu koła podbiegunowego). Wyspę zamieszkuje na stałe zaledwie 70 osób oraz tysiące ptaków morskich. Można zobaczyć tu ciekawskie maskonury wychylające się ze swoich gniazd, ale trzeba uważać na rybitwy unoszące się nad głowami, które zazdrośnie pilnują swojego terytorium! Na Grímsey żyje bardzo duża populacja rybitw, a pracownicy lotniska często muszą oczyszczać pas startowy z tych pięknych lecz zadziornych ptaków, aby samoloty mogły wylądować.

Dotarcie do Grímsey oznacza oficjalne przekroczenie granic Arktyki i wejście do królestwa niedźwiedzi polarnych. Stąd płyniemy dalej w nieznane, kierując się ku tajemniczej wyspie Jan Mayen.

Śniadanie, obiad i kolacja na pokładzie.

Dzień 4
Rejs w kierunku wyspy Jan Mayen oraz wypatrywanie ptaków morskich, delfinów i wielorybów

Podczas rejsu statkiem będziemy mieli okazję uczestniczyć w inspirujących i edukacyjnych wykładach prowadzonych przez naszych ekspertów i doświadczonych przewodników ekspedycyjnych na temat arktycznej fauny i flory, klimatu, wypraw naukowych oraz geologii. Można również wyjść na pokład, aby obserwować morskie ptaki unoszące się z gracją na falach w pobliżu statku a może uda się także zobaczyć wieloryby.

Śniadanie, obiad i kolacja na pokładzie.

Dzień 5
Wyspa Jan Mayen. Dopłynięcie do lądu pontonami Zodiac u podnóża wulkanu Beerenberg Przypłynięcie o godzinie 7:00, wypłynięcie o godzinie 14:00

Mniej więcej pośrodku Morza Norweskiego, na północnym Atlantyku, leży tajemnicza wyspa wulkaniczna Jan Mayen. Znajduje się ona blisko Grzbietu Środkowego Atlantyku, który przyczynił się do jej powstania. Wyspa jest tajemnicza nie tylko ze względu na swoje odizolowanie ale także dlatego, że przez znaczną część roku jest spowita mgłą i chmurami.

Jan Mayen należy do Norwegii, a góra Beerenberg jest jednym z wyższych spośród 300 szczytów w Norwegii, które wznoszą się powyżej 2.000 metrów nad poziomem morza. Na całej wyspie mieszka zaledwie 18 osób, które zajmują się obsługą stacji meteorologicznej oraz należą do norweskich sił obronnych. Postaramy się zejść na ląd w najwęższej części wyspy, od strony południowej lub północnej, w zależności od siły oraz kierunku wiatru i fal. Wulkaniczne pochodzenie tego miejsca jest wyraźnie widoczne, gdy patrzymy na stożki popiołu, strumienie lawy i lodowce pokrywające wznoszący się wysoko główny szczyt Beerenberg.

Po miłym spacerze wracamy pontonami Zodiac na statek, aby kontynuować naszą podróż na północ.

Śniadanie, obiad i kolacja na pokładzie.

Dzień 6
Na morzu w kierunku Spitsbergenu i archipelagu Svalbard. Szelf kontynentalny i ponowna szansa na obserwację wielorybów

Z wyspy Jan Mayen zmierzamy na północny wschód w kierunku położonych powyżej arktycznych wysp archipelagu Svalbard. Svalbard leży około 800 km na północ od norweskiego wybrzeża i jest wyjątkowo odległy i odizolowany od kontynentu europejskiego. Longyearbyen, stolica archipelagu, położona na Spitsbergenie, największej wyspie Svalbardu, oddalona jest zaledwie 1.200 km od bieguna północnego oraz 800 km od Oslo.

Rejs na Svalbardu wymaga statku, który poradzi sobie z możliwym lodem lub trudnymi warunkami pogodowymi, jakie mogą wystąpić na tych północnych wodach. Na zachód od Jan Mayen rozciąga się lodowiec Zachodni, obszar pokryty dryfującym lodem, który zwykle trzyma się wschodniego wybrzeża Grenlandii, ale czasami, nawet latem dryfuje przez Morze Grenlandzkie docierając aż na Svalbard. Na szczęście statek Ocean Albatros posiada zarówno kod polarny 6 jak i klasę lodową 1A wg oficjalnej klasyfikacji, co czyni go idealnym statkiem do pokonania tej trasy. Dodatkowo specjalna konstrukcja dziobu X-Bow oraz stabilizatory Royce Rollsa zapewniają zwiększoną stabilność podczas rejsu po wzburzonych wodach.

Dobrze jest mieć przygotowane lornetki, gdy zbliżamy się do Svalbardu. Te wyspy są schronieniem dla wielu gatunków fauny morskiej, jak wieloryby, foki i ptaki, które żyją na i wokół tego wspaniałego archipelagu. W miarę zbliżania się do Svalbardu spodziewamy się stałego zwiększania koncentracji zwierząt. Zbliżając się do szelfu kontynentalnego na Svalbardzie będziemy wypatrywać wielorybów, które przypływają tutaj, w poszukiwaniu obfitych ilości planktonu unoszącego się na powierzchni. W przeszłości tak intensywnie prowadzono polowania na wieloryby, że doprowadziło to prawie do wyginięcia tych ogromnych stworzeń, których wartościowy tłuszcz był bardzo pożądany. Teraz te łagodne olbrzymy morskie powracają i latem są często widywane wokół Svalbardu.

Podczas dnia spędzonego na pokładzie, będą oczywiście organizowane różne atrakcje, dzięki czemu czas nie będzie się dłużyć, chociaż w tak pięknych okolicznościach przyrody i w dobrym towarzystwie można by sobie życzyć, aby dni trwały jak najdłużej.

Śniadanie, obiad i kolacja na pokładzie.

Dzień 7–8
Południowe wybrzeża archipelagu Svalbard i Sptisbergenu. Zejście na ląd i obserwacja arktycznej fauny i flory

Siódmego dnia naszej podróży w godzinach popołudniowych dotrzemy do fascynujących wybrzeży południowego Svalbardu z fiordami, wysepkami i skałami, zachęcającymi do eksploracji.

Na pierwszy rzut oka ten region może wydawać się pusty i pozbawiony życia, ale jeśli przyjrzymy się bliżej to zobaczymy, że jest wręcz odwrotnie. Skalnica, mak svalbardzki i inne rośliny tundrowe przeciwstawiają się arktycznej pogodzie, a ich kwiaty niczym klejnoty połyskują w świetle dnia polarnego. Małe irysy śnieżne rosną między skałami, a fioletowe czaple, doskonale wtapiające się w otoczenie, wędrują wzdłuż wybrzeża. Podnosząc wzrok na porośnięte roślinnością zbocza, można dostrzec poruszające się szaro-białe renifery wielkości owiec. To unikalny podgatunek występujący tylko na Svalbardzie. Nagły szum skrzydeł i krzyk ptaków zwiastuje pojawienie się w okolicy lisa polarnego. To jedyny drapieżnik zamieszkujący Svalbard (oprócz niedźwiedzia polarnego).

Wszystkie zejścia na ląd odbywają się zawsze w asyście zespołu ekspedycyjnego.

Śniadanie, obiad i kolacja na pokładzie.

Dzień 9
Kongsfjorden i spacer między stacjami badawczymi w Ny Ålesund Przypłynięcie do Ny Ålesund o godzinie 8:00, wypłynięcie o godzinie 13:00.

W ciągu nocy (ale czym jest noc, gdy słońce w ogóle nie zachodzi?) statek Ocean Albatros będzie przepływać obok poszarpanych szczytów gór Prins Karls Forland i dotrze do wspaniałego fiordu Kongsfjord. Fiord otoczony jest skalistymi górami i ograniczony przez imponujące lodowce: Kongsbreen, Kongvegen i De Tre Kroner – 3 szczyty w formie piramid, które są podobno symbolem monarchii Norwegii, Szwecji i Danii. To bez wątpienia jeden z najpiękniejszych i najbardziej spokojnych zakątków na ziemi.

Na ląd zejdziemy w niewielkiej osadzie Ny-Ålesund. Leży ona jeszcze dalej na północ niż Longyearbyen, co czyni Ny-Ålesund najbardziej na północ położoną osadą na świecie. Znajduje się tutaj kilka całorocznych stacji naukowo-badawczych, urząd pocztowy i jeden sklep, który jest otwarty tylko przez kilka godzin dziennie.

Geograficzne położenie tego miejsca sprawiło, że przez wieki było ono  punktem startu dla wielu wypraw i ekspedycji naukowych. To dumne dziedzictwo jest wciąż kontynuowane po dzień dzisiejszy. Okolica jest spektakularna, a prowadzone tu projekty naukowe są równie fascynujące jak historia miasteczka. Służyło ono za bazę dla sterowca Norge projektu Umberto Nobile, statku Fram, Amundsena, Nansena, Nordenskiölda i wszystkich legend polarnych ekspedycji, którzy wyruszali z tego odległego miejsca, próbując przesuwać granice ludzkich osiągnięć i możliwości. Ich ślady nadal można tutaj odnaleźć, o czym przekonamy się podczas spaceru po osadzie.

Śniadanie, obiad i kolacja na pokładzie.

Dzień 10
Północno-zachodni kraniec Spitsbergenu i wioska wielorybników Smeerenburg Przypłynięcie do Smeerenburg o godzinie 9:00, wypłynięcie o godzinie 13:00. Przypłynięcie do Ytre Norskøya o godzinie 15:00, wypłynięcie o godzinie 19:00.

Jeden z największych chronionych obszarów dzikiej przyrody w Europie to północno-zachodni Svalbard, który został ogłoszony parkiem narodowym w 1973 roku. Obszar ten jest znany ze swojej historii związanej z jednym z najwcześniejszych, udokumentowanych przypadków pojawienia się ludzi na Svalbardzie. Podczas gdy skandynawscy odkrywcy mogli odwiedzić te lodowate wybrzeża w epoce Wikingów, to pierwszym udokumentowanym przypadkiem było dotarcie tutaj Williama Barentsa, legendarnego holenderskiego odkrywcy, od którego nazwiska wzięło swą nazwę Morze Barentsa. Mimo że teraz obszar ten jest chroniony przed ingerencją człowieka to w czasach Barentsa było zupełnie inaczej. Po swoim przybyciu tutaj w 1596 roku zauważył on duże ilości wielorybów i fok, które wkrótce stały się łupem angielskich i holenderskich wielorybników, przybywających tutaj jeszcze przez dziesięciolecia po pierwszej wizycie Barentsa, aby łupić i bogacić się na bogactwach dzikiej przyrody tego obszaru. Region ten tworzył trójkąt między lądem, morzem i lodem, co czyniło go doskonałym miejscem do polowań na te łagodne, morskie olbrzymy.

Jednym z miejsc, gdzie ćwiartowano tusze wielorybów i przetwarzano na cenny olej, było holenderskie osiedle Smeerenburg. Nadal widoczne są tu pozostałości z XVI wieku, takie jak piece do wytapiania tranu i fundamenty budynków. Natomiast w innym miejscu, jak pobliskie Ytre Norskøya, które jest świadkiem ciemnej strony tej masowej rzezi wielorybów na przemysłową skalę, możemy zobaczyć groby wielu młodych mężczyzn, którzy marzyli o bogactwie, a zamiast tego zostali pogrzebani tysiące kilometrów od domu rodzinnego.

Dziś wszystko, co pozostało z tego okresu, to kości i liche pozostałości po osadach ludzkich. Stopniowo arktyczna natura odzyskała terytorium, zabrane kiedyś przez ludzi, a region jest teraz rajem dla miłośników dzikiej przyrody. Niepozornym roślinom jak małe arktyczne maki i fioletowe skalnice jakoś udaje się przetrwać w tych niesprzyjających warunkach, aby zakwitnąć podczas krótkiego, polarnego lata, podczas gdy gęsi, kaczki i inne ptaki morskie wracają na wyspę, by wychować swoje młode. Na plażach można spotkać wygodnie rozłożone morsy z ich długimi kłami. Cały czas jednak musimy zachować czujność przed niedźwiedziami polarnymi wędrującymi po takich dzikich okolicach. Podczas całego rejsu nasz doświadczony zespół ekspedycyjny cały czas będzie wypatrywał ciekawych przejawów życia dzikiej natury (w tym niedźwiedzi polarnych) i od razu będzie informował gości, jeśli tylko zauważy coś interesującego!

Śniadanie, obiad i kolacja na pokładzie.

Dzień 11
Zejście na ląd i eksploracja dzikiej przyrody w środkowej części Spitsbergenu

W dniu dzisiejszym postaramy się zrealizować dwie wyprawy na ląd, ale zależeć to będzie od decyzji naszego kapitana. Zespół ekspedycyjny poinformuje o miejscu i godzinie zejścia na ląd, gdy tylko będą znane dokładne informacje na temat warunków pogodowych i siły wiatru. Podczas powrotu z najbardziej na północ wysuniętego punktu naszej wyprawy będziemy zmierzać w kierunku centralnego Spitsbergenu. Spitsbergen, mający około 400 km długości z północy na południe, jest największą wyspą na Svalbardzie. Cały Spitsbergen charakteryzuje się polarnym klimatem tundrowym, z krótkim, chłodnym latem i długą, ciemną i wyjątkowo mroźną zimą. Pomimo tego życie tutaj istnieje, a wyjątkową faunę i florę Svalbardu można spotkać na całym Spitsbergenie.

W naszym przedostatnim dniu na Svalbardzie udamy się do najlepszego miejsca, które umożliwi nam zejście na ląd i eksplorację dzikiej przyrody. O tym jakie to będzie miejsce zdecyduje nasz doświadczony kierownik ekspedycji oraz kapitan statku, bo tak się to właśnie odbywa podczas prawdziwej arktycznej ekspedycji! Być może natrafimy na szczególnie widowiskowy lodowiec i wypuścimy naszą flotę pontonów Zodiac na morze, aby zbadać miejsca gdzie lód spotyka ląd, a ląd spotyka morze. Może natrafimy na kolonię ptaków morskich lub stado karibu i wyruszymy na ląd, aby podejść je jak najbliżej. A może dopisze nam szczęście i zobaczymy niedźwiedzia polarnego - króla Arktyki, podczas rejsu wzdłuż wybrzeża w kierunku ostatniego celu naszej wyprawy – Longyearbyen.

Śniadanie, obiad i kolacja na pokładzie.

Dzień 12
Spacer po centrum Longyearbyen i powrót do Warszawy Przypłynięcie o godzinie 8:00

Rano przypływamy do Longyearbyen, głównego miasta na Svalbardzie. Miasto zostało założone jako ‘Longyear City’ w 1906 roku przez amerykańskiego przedsiębiorcę Johna Longyeara, który prowadził wydobycie węgla na Svalbardzie. Longyearbyen stanowi dziś administracyjne centrum Svalbardu i siedzibę najwyższych władz archipelagu, Sysselmannen. Jest również położone najbardziej na północ... no, właściwie od wszystkiego! Miasto leży po stronie południowo-zachodniej Fjordu Advent, będącego zatoką 100-kilometrowego Isfjordu ciągnącego się po zachodniej stronie Spitsbergenu. Otoczone jest górami zarówno w głębi lądu, jak i po drugiej stronie fiordu, gdzie majestatycznie góruje charakterystyczny Hiorthfjellet.

Już w 1916 roku Longyearbyen zostało przejęte przez norweską spółkę węglową, a górnictwo determinowało życie tutaj i cały obszar aż do naszych dni. Dziś miasto liczy około 2.000 mieszkańców, głównie Norwegów, a działalność górnicza, dawniej dominująca, nie jest już główną aktywnością miasta. Mieszkańcy Longyearbyen zajmują się głównie badaniami naukowymi, edukacją oraz turystyką, która jednak istnieje w dość skromnym wymiarze na tym obszarze. Jeśli ktoś jest zdezorientowany faktem, że nazwy „Spitsbergen” i „Svalbard” są używane zamiennie, można to wytłumaczyć tym, że pomimo iż archipelag otrzymał nazwę Svalbard już w islandzkich sagach w 1194 roku, to Spitsbergen był nazwą, którą Willem Barents nadał tym wyspom w 1596 roku, ze względu na ich charakterystyczny krajobraz ze spiczastymi i poszarpanymi szczytami górskimi. Nazwa ta przetrwała aż do czasów po I wojnie światowej. Obecnie Spitsbergen jest nazwą największej z wysp w archipelagu, który nosi nazwę Svalbard.

Po śniadaniu pożegnamy się z personelem na pokładzie. Po krótkiej wizycie w centrum miasta udamy się na lotnisko, skąd wylecimy najpierw do Oslo, a następnie do Warszawy.

Śniadanie na pokładzie.

Informacja o cenie

Dopłata do kabiny 1-osobowej

kat. D: 22.198 PLN

Dopłaty do podwyższenia standardu kabiny

Kabina podwójna

  • Dopłata do kabiny Kat. E:  1.598 PLN/os.
  • Dopłata do kabiny Kat. C:  5.098 PLN/os.
  • Dopłata do kabiny Kat. B:  9.598 PLN/os.
  • Dopłata do kabiny Kat. A: 23.498 PLN/os.

Kabina pojedyncza

  • Dopłata do kabiny Kat. G:  5.098 PLN
  • Dopłata do kabiny Kat. E: 24.998 PLN
  • Dopłata do kabiny Kat C: 31.098 PLN
  • Dopłata do kabiny Kat B: 38.998 PLN
  • Dopłata do kabiny Kat A: 63.298 PLN
Kabina 3-osobowa

Zniżka 30% dla 3. osoby na dodatkowym łóżku w kabinie C (rozkładana sofa/łóżko rozkładane)

Zniżka dla dzieci w wieku 2-15 lat

Dzieci w wieku 2-15 lat otrzymują zniżkę w wysokości 40% od ceny podstawowej podróżując z minimum 2 osobami dorosłymi w tej samej kabinie(możliwe w kabinie kat. C lub G). Max. 3 osoby mogą podróżować w tej samej kabinie w tym 1 dziecko na rozkładanym łóżku.

Statek nie jest przeznaczony dla dzieci, ale ma takie udogodnienia, jak łóżeczko i wysokie krzesełka.

Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz podróżować z dziećmi.

Cena zawiera
  • Przelot na trasie Warszawa-Reykjavik (z przesiadką) i Longyearbyen-Warszawa (przez Oslo)
  • Transfer z/ i na lotnisko
  • Transport i wycieczki, wycieczki zodiakami podczas rejsu zgodnie z programem
  • 11 noclegów na statku Ocean Albatros w 2-osobowej kabinie zewnętrznej z bulajem (kategoria D) z łazienką/toaletą
  • Opieka anglojęzycznego zespołu ekspedycyjnego
  • Spotkania informacyjne i wykłady prowadzone przez członków załogi ekspedycji w języku angielskm
  • Całodzienne wyżywienie na statku począwszy od kolacji w dniu 1 do śniadania w dniu 12
  • Kawę, herbatę i wodę na statku
  • Ubezpieczenie podstawowe KL i NNW
Cena nie zawiera
  • Ewentualnych dodatkowych atrakcji i wycieczek nieprzewidzianych w programie
  • Dopłaty do jednoosobowej kabiny
  • Podniesienia standardu kabiny
  • Posiłków poza statkiem
  • Wycieczki opcjonalnej ”W krainie śledzi”, cena 318 PLN/osoba
  • Innych napojów poza kawą, herbatą i wodą
  • Napiwków dla załogi statku Ocean Albatros (ok.16 USD dziennie/os)
  • Wydatków indywidualnych
  • Wszystkiego, czego nie wymieniono w punkcie „Cena zawiera”

Informacje praktyczne

Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.

Informacje dotyczące podróży

Kabiny i apartamenty

Łącznie na statku znajduje się 95 kabin pasażerskich i apartamentów. Dostępne są zarówno kabiny zewnętrzne, kabiny z balkonem, jak i apartamenty. W kabinach znajdują się dwa łóżka pojedyncze lub łóżko małżeńskie. Ponadto na pokładzie statku znajduje się kilka kabin jedno i trzyosobowych. Wszystkie kabiny posiadają własną łazienkę i toaletę oraz indywidualną regulację temperatury. Do dyspozycji Gości jest również suszarka do włosów i telewizor.

Apartament Premium 45 m2 – Kat. PS
Największą ze wszystkich kajut na pokładzie Ocean Albatros jest Premium Suite. Ten 2-pokojowy apartament posiada łóżko małżeńskie (lub dwa pojedyncze), komplet wypoczynkowy, stół i krzesło, a także balkon i przestronną łazienkę. Znajduje się na pokładzie 4. Ta kategoria jest dostępna na zapytanie. Prosimy o kontakt z biurem Albatros Travel w celu uzyskania ceny.

Junior Suite 42 m2 – Kat. A
4 mniejsze apartamenty znajdujące się na statku Ocean Albatros oferując fantastyczny widok z pokładu 7. Apartamenty posiadają podwójne łóżko lub dwa pojedyncze łóżka, rozkładaną sofę, kącik wypoczynkowy, przestronną łazienkę i prywatny balkon. Kabina może pomieścić do 3 osób. Znajduje się na pokładzie 7.

Apartament z balkonem 35-28 m2 – Kat. B
Ocean Albatros posiada 6 Apartamentów z balkonami na pokładach 4 i 6. W apartamentach znajduje się łóżko małżeńskie lub dwa łóżka pojedyncze, a także część wypoczynkowa, łazienka i prywatny balkon. Apartamenty z balkonem przeznaczone są dla 2 osób.

Kabina z balkonem 24 m2 – Kat. C
Ta kategoria kabin jest najczęściej spotykana na statku. Usytuowane odpowiednio na pokładach 4 i 6, wszystkie kabiny tej klasy posiadają podwójne łóżko lub dwa pojedyncze łóżka, łazienkę i prywatny balkon. Połowa kabin jest wyposażona w rozkładaną sofę, dzięki czemu w kabinie może podróżować rodzina z dzieckiem. Dostępne są także w tej kategorii kabiny połączone drzwiami.

Kabina standardowa z iluminatorem 22 m2 – Kat. D
Standardowe kabiny na statku Ocean Albatros. Kabiny te są idealne dla tych, którzy chcą wygodnie podróżować. Kabiny standardowe wyposażone są w 2 łóżka pojedyncze, iluminator oraz łazienkę. Znajdują się na pokładach 3 i 4.

Kabina standardowa z balkonem francuskim 16 m2 – Kat. E
Standardowe kabiny z francuskim balkonem znajdują się wysoko na statku na pokładzie 7. Kabina ma podwójne łóżko.

Kabina trzyosobowa z iluminatorem 22 m2 – Kat. F
Standardowe kabiny trzyosobowe na statku Ocean Albatros. Kabiny są idealne dla tych, którzy potrzebują wygodnej bazy dla maksymalnie 3 osób. Standardowe kabiny mają 2 łóżka pojedyncze, 1 rozkładaną sofę, iluminator i łazienkę. Znajdują się na pokładzie 3.

Kabina standardowa pojedyncza z iluminatorem 18 m2 – Kat. G
Kabiny jednoosobowe Standard znajdują się na pokładzie 3. Usytuowane są blisko pomieszczeń gospodarczych statku i zapewniają łatwy dostęp do platformy z której wchodzimy na  Zodiaki.

Liczba uczestników

Wymagane minimum uczestników dla tego rejsu to 50 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 30 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

Warunki pogodowe

Zmienne warunki pogodowe mogą powodować zmiany w programie i trasie.

Koncepcja rejsu ekspedycyjnego

Albatros przez kilka lat wypracował formułę rejsów, która jest szczególnie sprawdza się w warunkach polarnych, gdzie lód w połączeniu z ograniczoną infrastrukturą i niedostępnym pustkowiem wymaga podróży o charakterze bardziej ekspedycyjnym, co jest idealne dla osób poszukujących naprawdę wyjątkowych doświadczeń w podróży. To fantastyczna wycieczka przyrodnicza, która nieco różni się od tradycyjnych rejsów. Stosunkowo niewielka liczba uczestników sprawia, że  każdy bez problemu może jednocześnie brać udział w zejściach na ląd, wizytach w stacjach badawczych, wycieczkach, wykładach i obserwacji wielorybów.

Podróż jest bardzo komfortowa i bez specjalnych wymagań dla uczestników. Zakładamy jednak, że uczestnicy są sprawni oraz mobilni i mogą doświadczać natury o własnych siłach. Należy mieć świadomość, że podróż różni się od zwykłych podróży turystycznych, ponieważ nie mamy takich samych możliwości szczegółowego planowania podróży. Wiele elementów jest nieprzewidywalnych, a trasa jest w dużej mierze zdeterminowana przez wiatr, pogodę, lód i aktualne warunki atmosferyczne. Opis trasy należy traktować jako idealny plan, ale z pewnością ulegnie on zmianie, w zależności od warunków pogodowych.

Kierownik wyprawy będzie konsultował z kapitanem statku trasę i codzienny program, dbając o zapewnienie jak największej ilości wrażeń z podróży  przy panujących w danym momencie warunkach. Jeśli na przykład trafimy na stado wielorybów, program dnia może zostać zmieniony od razu.

Ważną częścią podróży są zejścia na ląd, odbywające się specjalnymi pontonami typu Zodiac, które przetransportują nas na bezludne wybrzeża. Na statku dopływamy jak najbliżej się da do zwiedzanych miejsc, a następnie przesiadamy się na pontony, aby dopłynąć na brzeg lub popływać wśród wielorybów, fok, gór lodowych czy ptasich wysp. Jest to stosunkowo łatwe dla każdego, kto jest w pełni mobilny, ale może być problemem dla osób niepełnosprawnych. Zawsze istnieje możliwość, aby pozostać na pokładzie statku, który jest wyposażony w małą bibliotekę. Kiedy używamy słowa wyprawa, należy je brać dosłownie. Wyjazdy są ekspedycjami, co oznacza, że nie jesteśmy w stanie dokładnie przewidzieć przebiegu danej wyprawy.

Wycieczka podlega ogólnym warunkom uczestnictwa w imprezach Albatros Travel, z którymi uczestnicy powinni się zapoznać.

Kto może wziąć udział?

Aby wziąć udział w tym rejsie, wymagana jest mobilność, samowystarczalność i samodzielne poruszanie się bez pomocy w pagórkowatym terenie. Osoby poniżej 18 roku życia muszą podróżować i przebywać z osobami powyżej 18 roku życia.

Brak przystosowań dla osób niepełnosprawnych
Statek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, mających trudności z chodzeniem i nieporuszających się o własnych siłach. Związane jest to przede wszystkim z zapewnieniem bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom rejsu - każdy powinien być w stanie samodzielnie przejść z łódki do łódki, bez pomocy personelu czy innych pasażerów.

Nie wolno zabierać na pokład ani wózków dla niepełnosprawnych, ani balkoników. Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, na wszystkich korytarzach musi być swoboda przejścia.

Specjalne warunki zdrowotne
W celu zapewnienia bezpieczeństwa prosimy o poinformowanie Albatros Travel o ewentualnych chorobach, niepełnosprawności, ciąży czy innych problemach, które mogą mieć wpływ na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu

Dane paszportowe i paszporty

Ze względu na bardziej rygorystyczne zasady bezpieczeństwa dotyczące podróży lotniczych linia lotnicza wymaga okazania paszportu podczas podróży. Ponadto firma przewozowa wymaga od wszystkich gości podania danych paszportowych (numer paszportu i data ważności; data i miejsce urodzenia) przed podróżą. W związku z tym prosimy o przesłanie kopii paszportu do Albatros Travel od razu po dokonaniu rezerwacji wycieczki.

Na statku paszporty są przechowywane w recepcji do końca rejsu.

Połączenie krajowe

Niestety nie ma możliwości zarezerwowania połączeń krajowych  na przeloty w Polsce.

Choroba morska

Zalecamy zaopatrzenie się we własnym zakresie w lekarstwa na chorobę morską.

Istnieje wiele sposobów na to, by radzić sobie z chorobą morską, takich jak plastry czy tabletki przeciwko chorobie morskiej. Leki na chorobę morską zawierają różne składniki aktywne, to co działa na jedną osobę, może okazać się nieskuteczne w przypadku drugiej osoby. Prosimy pamiętać również, że leki zapobiegające chorobie lokomocyjnej mogą powodować senność. W razie wątpliwości co do tego, która metoda jest najlepsza w Państwa przypadku, prosimy, aby skonsultowali to Państwo z Państwa lekarzem przed wyjazdem. W recepcji, na pokładzie statku dostępna jest ograniczona liczba tabletek na sprzedaż, zachęcamy zatem do zakupienia własnych tabletek przeciwko chorobie morskiej.

Ochrona przeciwsłoneczna

Chociaż jesteśmy daleko na północ, promienie słońca są bardzo mocne, zarówno w dzień, jak i w nocy. Ze względu na arktyczne warunki, jest sucho i panuje duża wilgotność słońce jest silniejsze niż w Polsce. W związku z tym zalecamy, aby zabrać ze sobą krem z filtrem przeciwsłonecznym.

Załoga statku

Oprócz przewodników wycieczek na pokładzie znajdują się dwie grupy załogi, które wspólnie pracują nad tym, aby Państwa podróż była wyjątkowym przeżyciem. Kapitan statku i marynarze są odpowiedzialni za obsługę i zarządzanie statkiem. Kierownik hotelu i personel hotelowy są odpowiedzialni za kabiny, apartamenty i wyżywienie i dołożą wszelkich starań, aby spełnić Państwa potrzeby na pokładzie i zapewnić komfortowy pobyt. Obie grupy załogi mówią po angielsku.

Przewodnicy wycieczek i zagraniczni goście na pokładzie

Należy pamiętać, że w rejsie biorą udział goście z całego świata. Dlatego nasz zespół ekspedycyjny składa się z anglojęzycznych przewodników ekspedycyjnych, Wykłady i spotkania informacyjne będą na ogół prowadzone w języku angielskim. Przy zejściach na ląd będziemy się starać w miarę możliwości, aby osoby tej samej narodowości znalazły się w jednej grupie.

Ogólne zasady bezpieczeństwa

1. Nie wchodź do domu / budynku, chyba że zostałeś wyraźnie zaproszony do środka.

2. Nie jedź sam w niezamieszkałe miejsca, upewnij się, że grupa jest w zasięgu wzroku i pamiętaj, że pogoda może gwałtownie nagle ulec zmianie, a tym samym może pogorszyć się widoczność.

3. Zachowaj bezpieczną odległość od zwierząt i ptaków (minimum pięć metrów).

4. Pilnuj czasu, abys nie spóźnił się na statek.

5. Zawsze informuj obsługę statku, kiedy samodzielnie schodzisz ze statku i kiedy wracisz.

Z ręką na sercu

Będąc na wyprawie

Zwracamy uwagę, że wszystkie wycieczki i zejścia na ląd są uzależnione od warunków pogodowych, morskich i lodowych. Nasze zodiaki i kajaki muszą być w stanie manewrować w odpowiednich warunkach, gwarantujących bezpieczeństwo wszystkim pasażerom i personelowi.

Dlatego statek Ocean Albatros dysponuje wygodnymi częściami wspólnymi, takimi jak wellness/sauna, restauracja, bar i biblioteka, gdzie nasi pasażerowie mogą spędzać wolny czas nawet przy złej pogodzie. Podczas rejsu towarzyszą nam eksperci z różnych dziedzin, którzy w trakcie podróży wygłoszą ciekawe wykłady na różne tematy od historii eksploracji bieguna północnego przez biologię, geologię, glacjologię na dzikiej przyrodzie kończąc.

Podaj rękę...

W tej podróży wypływamy na otwarte morze i nie da się uniknąć kołysania stateku. Dlatego zawsze trzymaj rękę na poręczach znajdujących się wzdłuż wszystkich korytarzy i ścian statku. Wchodząc na pokład Zodiaka, ważne jest również, aby zawsze mieć jedną rękę wolną, aby pomagający marynarz mógł bezpiecznie poprowadzić Cię na miejsce za pomocą tzw. „chwytu marynarza”. Obie te dobre zasady są szczegółowo omawiane na pierwszym spotkaniu informacyjnym na pokładzie.

Ogólne zasady podróży

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

Ubezpieczenie podróżne

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

Ubezpieczenie podróżne Allianz

Biuro Podróży Albatros Travel ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki Albatros Travel gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

Piloci Albatros Travel

Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

Podróż z małoletnimi

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i zgody notarialnie poświadczonej i przetłumaczonej na język angielski zawierającej zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą, w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

Miejsce w samolocie

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

Posiłki specjalne

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

Miejsce w autokarze

Albatros Travel nie zapewnia możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania. 

Albatros Oceny gości

Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzyskaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Poniżej zamieszczamy oceny i opinie polskich gości. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice odnośnie gromadzenia ocen oraz opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark

Podobne wycieczki