Rejs ekspedycyjny z Ziemi Ognistej do Santiago de Chile

group-tour
Wycieczki objazdowe z polskim pilotem

Niezwykła wyprawa wzdłuż wybrzeża Patagonii oraz Chile: przez Kanał Beagle, wokół przylądka Horn, przez sławną Cieśninę Magellana aż do chilijskich fiordów.

5-gwiazdkowy statek Ocean Victory zabierze nas w niesamowity rejs ekspedycyjny do najpiękniejszych rejonów świata, śladami Darwina i Magellana. W drodze między górami lodowymi Ziemi Ognistej, a Santiago de Chile towarzyszyć nam będą pingwiny, lwy morskie, ogromne albatrosy i wiele innych gatunków ptaków. Z pokładu statku będziemy podziwiać ogromne lodowce, archipelagi wysp oraz zapierające dech w piersiach widoki na chilijskie fiordy. Podczas wycieczek na stały ląd odwiedzimy słynne parki narodowe jak np. P.N Torres del Paine czy P.N. Ziemi Ognistej (Tierra de Fuego) oraz dotrzemy do odciętych od świata miejsc jak np. miasteczko Puerto Eden, do którego można się dostać tylko od strony morza. 

Zobaczymy też jeden z największych skarbów chilijskiej kultury - sławne drewniane kościoły w Chiloé wpisane na listę UNESCO.

Na koniec wyprawy dotrzemy do Valparaiso z kolonialną zabudową również wpisaną na listę UNESCO, aby zakończyć naszą przygodę w Santiago de Chile.

Znaczna część trasy naszej wyprawy przebiega  pomiędzy wyspami oraz fiordamiw pobliżu lądu, który chroni od wiatru i kaprysów pogody Nasz statek to jeden z pierwszych wycieczkowców, który został zbudowany na specjalne zamówienie Albatros Travel. Wyposażony został w nadzwyczaj stabilny dziób typu X-bow. Dzięki niemu nawet przy dużych falach statek jest bardzo stabilny co znacząco poprawia komfort podróży osobom cierpiącym na chorobę morską.

Nowo wybudowany statek rejsowy Ocean Victory jest luksusowym statkiem ekspedycyjnym z miejscami dla 190 pasażerów, zakwaterowanych wyłącznie w kabinach  zewnętrznych, z których wiele posiada dodatkowo balkon. Statek ten ma wiele nowoczesnych udogodnień oraz najwyższą klasę bezpieczeństwa.

Kliknij i powiększ mapę
  • Typ Rejsy wycieczkowe

  • Pilot Polski

  • Wiza Nie

  • Szczepienia Nie

  • Waluta Peso argentyńskie, peso chilijskie

Program wycieczki
Dzień 1 Wylot z Warszawy do Buenos Aires
Dzień 2 Przylot do Buenos Aires, zakwaterowanie w hotelu
Dzień 3 Buenos Aires, Argentyna. Zwiedzanie miasta, kolacja i pokaz tango
Dzień 4 Buenos Aires – Ushuaia, Argentyna. Przelot do Ziemi Ognistej, wizyta w Muzeum Końca Świata
Dzień 5 Ushuaia i Park Narodowy Ziemi Ognistej Tierra del Fuego. Zakwaterowanie na statku Ocean Victory i wypłynięcie w rejs
Dzień 6 Zejście na przylądek Horn, żegluga obok skały Kap Horn przez Kanał Murray do Kanału Beagle
Dzień 7 Żegluga przez fiord Garibaldiego z widokiem na cielące się lodowce i Górę Darwin
Dzień 8 Fort Bulnes, chiljski Port Głodu. Park Przyrodniczy Cieśniny Magellana oraz wizyta w forcie i muzeum
Dzień 9 Archipelag chilijski. Żegluga przez krajobrazy fiordowych labiryntów
Dzień 10 Puerto Natales, Chile. Park Narodowy Torres del Paine z poszarpanymi szczytami gór oraz jeziorem Lago Grey
Dzień 11 Żegluga przez archipelag. Rejs wśród fiordowych krajobrazów
Dzień 12 Valparaíso, Chile. Żegluga przy lodowcu Brüggen
Dzień 13 Caleta Tortel, Chile. Rejs przez wąski Kanał Messier do drewnianych ulic rybackiej Caleta Tortel
Dzień 14 Na morzu w stronę Castro
Dzień 15 Castro, Chile. Chronione prawem UNESCO drewniane kościoły na wyspie Chiloé i pałace Castro
Dzień 16 Mocha - wyspa pod ochroną. Wędrówka po zapierającym dech w piersiach parku krajobrazowym
Dzień 17 Na morzu w stronę Valparaíso
Dzień 18 Valparaíso , Chile. Zwiedzanie miasta, wizyta w winnicy i Santiago de Chile
Dzień 19 Santiago de Chile i wylot do Polski
Dzień 20 Przylot do Polski

Ocean Victory

Statek Ocean Victory to najnowsza generacja wycieczkowych statków ekspedycyjnych. Na statku jest miejsce dla 198 pasażerów. Stylowe wnętrza zachęcają do odpoczynku tworząc wspaniałą atmosferę, a personel statku jest zawsze gotowy do pomocy. Podróż na pokładzie Ocean Victory to przyjemność z nutą nowoczesnego luksusu.

Kliknij zdjęcie, aby je powiększyć

Daty wyjazdu

Terminy Długość pobytu Cena Lotnisko wylotu Uwaga
39 998,–
Warszawa
Kliknij datę, aby zobaczyć program tej wycieczki

Program wycieczki

Pobierz pełen program Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.

Dzień 1
Wylot z Warszawy do Buenos Aires
Dzień 2
Przylot do Buenos Aires, zakwaterowanie w hotelu

Po przylocie udamy się do hotelu. Dzień przeznaczony na odpoczynek po podróży.

Dzień 3
Buenos Aires, Argentyna. Zwiedzanie miasta, kolacja i pokaz tango

Ranek spędzimy delektując się stolicą Argentyny Buenos Aires. Dzisiejszy spacer rozpoczniemy przy starym miejskim porcie Puerto Madero, w odrestaurowanych portowych spichlerzach znajdują się restauracje i butiki.

W północnej części miasta odwiedzimy jego zielone płuca czyli dzielnicę Palermo. Przyjemnie jest spacerować alejkami wspaniałych parków i wśród miejsc pamięci, dzięki którym możemy poznać  elementy bogatej historii tego kraju. Przejdziemy przez modną dzielnicę mieszkalną z eleganckimi domami inspirowanymi stylem francuskim – nazywającą się Recoleta. Właśnie w Recolecie znajduje się cmentarz z grobowcami wszystkich najważniejszych rodów tego miasta. Na jednym z nich widnieje napis Evita Peron, jako że została pochowana w rodzinnym grobie rodu Duarte. Recoleta to miejsce, gdzie mieszkają najzamożniejsi Argentyńczycy. Latem zazwyczaj pustoszeje, gdyż bogacze uciekają od miejskich upałów. Zimą można zobaczyć, jak otulone futrami, ufryzowane, wytworne damy idą alejami np. do herbaciarni na towarzyskie spotkania z przyjaciółmi.

Wieczorem zapraszamy na piękny pokaz tango. Tango –  wyrafinowane połaczenie nostalgii, dramatu, elegancji i zmysłowości –  powstał pod koniec XIX wieku w środowiskach imigranckich w dzielnicy San Telmo. Mimo że na początku salony pogardzały tym tańcem, nie minęło dużo czasu, a i najzamożniejsi zaczęli go doceniać.

Dzień 4
Buenos Aires – Ushuaia, Argentyna. Przelot do Ziemi Ognistej, wizyta w Muzeum Końca Świata

Rano polecimy na południe nad Pampą i Patagonią do Ushuaia, które Argentyna promuje jako najbardziej wysunięte na południe miasto na świecie. Jeszcze kilka lat temu było to zgodne z prawdą, lecz Puerto Williams po chilijskiej stronie Kanału Beagle przekształciło się w tym czasie z osady w miasto z ponad 1000 mieszkańców. Ushuaia też znacznie się rozrosła przez ostatnie lata i ma teraz ok. 57 000 mieszkańców. Krajobrazem przypomina północną Norwegię z zaśnieżonymi szczytami gór i stromymi zboczami, które schodzą prosto do lodowatego oceanu. 

Po przybyciu do Ushuaia obejrzymy miasto m.in. wspaniałą panoramę Zatoki Ushuaia oraz Kanału Beagle. Na głównej ulicy Avenida San Martin znajdują się sklepy, historyczne budynki np. stary dom pioniera oraz dawne więzienie, które przekształcono w muzeum. Wybierzemy się do Muzeum Końca Świata, żeby poznać kulturę i historię regionu. Po zwiedzeniu miasta pojedziemy do hotelu, w którym spędzimy jedną noc.

Dzień 5
Ushuaia i Park Narodowy Ziemi Ognistej Tierra del Fuego. Zakwaterowanie na statku Ocean Victory i wypłynięcie w rejs Odbijamy o godz. 18:00

Po śniadaniu wybierzemy się na wycieczkę do Parku Narodowego Tierra del Fuego, który znajduje się w Ziemi Ognistej. Znajdziemy tu fantastyczną, zapierającą dech w piersiach przyrodę: wodospady, góry oraz dużo lasów. W parku żyje 20 gatunków ssaków i 90 gatunków ptaków. Ornitologów amatorów ucieszy na pewno widok dzięcioła magellańskiego i torpedówki magellańskiej, a także silnego kondora andyjskiego, którego czasem widać, jak szybuje nad górskimi szczytami.

Po południu udamy się do portu, gdzie zacumowany został 5 gwiazdkowy statek Ocean Victory. Po wejściu na pokład będzie czas na zakwaterowanie się w kabinach i poznanie statku. Następnie spotkamy się na wspólnej kolacji.  

Popłyniemy najpierw do Port Williams, gdzie dołączy do nas chilijski sternik. Stąd ruszymy dalej Kanałem Beagle, nazwanym tak na pamiątkę statku Darwina. Będziemy mogli zobaczyć m.in. kormorany, wydrzyki, ptaki morskie, pingwiny i lwy morskie, które wylegują się praktycznie na wszystkich występach skalnych. Zielone lasy wokół kanału to przede wszystkim bukany chilijskie, które rosną nawet na znacznych wysokościach, gdzie śnieg utrzymuje się przez cały rok. W takim klimacie mieszkali ludzie z opisanego przez Darwina plemienia Yagan. Plemię to wymarło krótko po jego wizycie tj. ok 180 lat temu.

Dzień 6
Zejście na przylądek Horn, żegluga obok skały Kap Horn przez Kanał Murray do Kanału Beagle

Dzisiaj dotrzemy do sławnego rogu Cabo de Hornos, trudno jednak przewidzieć jak potoczy się dzień, gdyż wody na południe od przylądka są nieprzewidywalne i najczęściej niestety nieprzychylne. Spotkanie Oceanu Atlantyckiego ze Spokojnym nie odbywa się bez konsekwencji. Do momentu otwarcia Kanału Panamskiego w 1914 roku wielu marynarzy straciło tutaj życie.

Na samym przylądku postawiono pomnik albatrosa ku pamięci wszystkich żeglarzy, którzy tu tragicznie zmarli. Stoi blisko latarni i kapliczki. Jeśli pogoda będzie nam sprzyjać, zejdziemy tam na ląd. Niezbyt często się to udaje, ale trzeba być dobrej myśli i umieć dostosować się do warunków.

Mimo że statek jest niezmiernie stabilny, prawdopodobnie i tak poczujemy, co przeżywali marynarze na starych żaglowcach w czasach Magellana i Darwina. Naprawdę powinniśmy się cieszyć, że możemy korzystać z nowoczesnych technologii współczesnych statków.  Pierwszym „nowoczesnym” żeglarzem, któremu udało się okrążyć przylądek był holenderski kapitan Willem Schouten. Dokonał tego w 1616 roku i tym samym wyznaczył tę niebezpieczną trasę. Choć można się domyślać, że  wcześniej musieli z niej korzystać lokalni mieszkańcy.

W ciągu popołudnia przepłyniemy przez Kanał Murray między Isla Navarino a Isla Hoste z powrotem do Kanału Beagle.

Dzień 7
Żegluga przez fiord Garibaldiego z widokiem na cielące się lodowce i Górę Darwin

Najważniejszym punktem dzisiejszego programu będzie żegluga po wąskim lecz nieprawdopodobnie pięknym fiordzie Garibaldiego, który stanowi część Narodowego Parku Alberto de Agostini. Dodatkowo UNESCO uznało go za Rezerwat Biosfery z powodu spektakularnie wysokich lodowców, które spadają ze szczytów gór prosto do fiordu. Nie bez znaczenia była również bogata flora i fauna m.in. kondora andyjski, ogromne ilości morskich ptaków i ssaków, które podążają aż tu za ławicami oraz bogatymi w tlen, zimnymi pływami. Nie tak rzadko na tych wodach można zobaczyć całe stado orek.

Sporo lodowców schodzi z góry Darwina 2500 m n.p.m. To kapitan statku Beagle Robert Fitzroy tak ją nazwał, żeby uczcić w ten sposób 25. urodziny jednego z ważniejszych pasażerów swojego okrętu tj. Charlesa Darwina, które wypadły 12. lutego 1834 roku. Góra należy do łańcucha górskiego zaliczanego do południowej części And. Jeśli zatem pogoda pozwoli, i będzie dość czasu, spędzimy ten dzień w okolicy na wyprawie zodiakami.

Pod koniec dnia dotrzemy do otwartego morza, wtedy zwrócimy dziób w stronę Cieśniny Magellana i Fortu Bulnes.    

Dzień 8
Fort Bulnes, chiljski Port Głodu. Park Przyrodniczy Cieśniny Magellana oraz wizyta w forcie i muzeum

Docieramy do końca Ziemi Ognistej, której granicę wyznacza Cieśnina Magellana. Przed nami Fort Bulnes. Został on zbudowany w 1843 roku na skalistym wybrzeżu przy Punta Santa Ana z rozkazu prezydenta kraju Manuela Bulnes Prieto, aby umocnić kontrolę nad Cieśniną Magellana i statkami, które przez nią przepływały. Niestety mieszkańcom fortu i osadnikom wokół nie udało się sprostać trudnym warunkom i po kilku latach z powodu głodu i chorób musieli opuścić to miejsce. Fort został odrestaurowany i wygląda jak oryginalny.

Przejdziemy po Przyrodniczym Parku Estecho de Magallanes. Na najwyższym wzniesieniu w parku znajduje się muzeum, które odwiedzimy. Jest to także bardzo interesujący teren pod względem archeologicznym. Najpóźniej koło południa ruszymi dalej w stronę Puerto Natales.

Dzień 9
Archipelag chilijski. Żegluga przez krajobrazy fiordowych labiryntów

Dziś będziemy płynąć przez Cieśninę Magellana o długości 600 km i szerokości między 5 a 30 km. Oddziela ona nie tylko Ziemię Ognistą od kontynentu południowoamerykańskiego, lecz również Atlantyk od archipelagu i Pacyfiku. Znajdziemy się w sferze klimatu subarktycznego, gdzie wybrzeże jest dość ubogie z powodu ubogiej wegetacji. A mimo to mieszkały tu wysokorozwinięte i liczne indiańskie społeczności. Nomadyczny, zbieracko-łowiecki lud zadowalał się życiem na lądzie, łowieniem ryb i zbieraniem skorupiaków. Plemiona były odizolowane od zachodniej cywilizacji aż do XIX wieku. Potem szybko wyginęły z powodu nowych chorób i polityki prowadzonej przez rządy Chile i Argentyny. 

Cieśnina została nazwana na cześć portugalskiego podróżnika Ferdynanda Magellana, który w 1520 roku pod auspicjami króla Hiszpanii Karola I przepłynął przez nią jako pierwszy podczas swojej podróży dookoła świata. 23 maja 1843 roku za rządów prezydenta Bulnesa Chile przejęło kontrolę nad cieśniną. Dodatkowo w manifeście rozpoczęto budowę odwiedzonego przez nas fortu. 

Nasza trasa wiedzie przez wąską i dobrze osłoniętą część Cieśniny Magellana. Z Kanału Magdaleny przepłyniemy obok przylądka Froward, który jest najbardziej na południe wysuniętym kawałkiem kontynentu południowo-amerykańskiego w najwęższej części Cieśniny Magellana. Następnie popłyniemy dalej Kanałem Smyth, który bardzo przypomina tzw. Inside Passage w Alasce.

Dzień 10
Puerto Natales, Chile. Park Narodowy Torres del Paine z poszarpanymi szczytami gór oraz jeziorem Lago Grey

Po 500 km żeglugi dotrzemy do najbardziej fantastycznego na świecie labiryntu fiordów. Zacumujemy w mieście Puerto Natales, 200 km w głębi lądu. Dzisiejszy dzień spędzimy na całodniowej wycieczce do Parku Narodowego Torres del Paine.

Bez wątpienia ten ukoronowany skalnymi wieżami teren jest jednym z najpiękniejszych narodowych parków na świecie. Najwyższą górą jest Paine Grande (2 884 m n.p.m.), ale najpiękniejsze są trzy majestatyczne granitowe wieże Torres del Paine, które stoją blisko siebie, jakby strzegły parku. Paine er w języku Indian znaczy niebieski. Śnieg na szczytach gór, jeziora i wielkie lodowce dają niebieską poświatę, która czyni park jeszcze bardziej atrakcyjnym. Przejedziemy przez park i będziemy mogli cieszyć się nim przez cały dzień. Żeby dotrzeć do najlepszych punktów widokowych, będziemy wysiadać z autokaru na krótkie spacery. 

Jedną z najważniejszych tego dnia atrakcji będzie widok ogromnego lodowca Grey o szerokości 6 km i wysokości 30 m. Lodowiec ma swój początek w Andach a kończy się w jeziorze Grey. Jest to jeden z największych lodowców poza biegunami. Zmiany klimatyczne mają na niego spory wpływ – z roku na rok kurczy się, nadal jednak jego widok robi wrażenie. Jeśli dopisze nam szczęście, zobaczymy przyglądające się nam antylopy gwanako. Gwanako są spokrewnione z lamami, oba zaś gatunki należą do rodziny wielbłądowatych, choć są mniejsze od wielbłądów i nie mają garbów. Są spore szanse na spotkanie ze strusiami Ñandú, które jak to strusie, są zbyt ciężkie, żeby latać. W powietrzu nad nami będą latać drapieżne ptaki, może również potężny kondor andyjski.

Dzień 11
Żegluga przez archipelag. Rejs wśród fiordowych krajobrazów

Płyniemy otoczeni archipelagiem a statek manewruje po wielu wąskich wodnych korytarzach, z których prawie wszystkie nazywane są kanałami. Trasa biegnie przez kanały Sarmiento, Esteban, Angostura, Inocentes a potem przez długi i wąski Canal Messier. Zobaczymy: ostre, pourywane, często ośnieżone szczyty gór, lodowce oraz zwierzęta nad i pod wodą. Kanały zostały uformowane podczas ostatnich zlodowaceń. Kiedy będziemy płynąć długim na 250 km Messier, pojawią się wioski i obozy rybackie. Planujemy zejścia na ląd zodiakami wszędzie tam, gdzie będą odpowiednie warunki.

Dzień 12
Valparaíso, Chile. Żegluga przy lodowcu Brüggen

Dziś przepłyniemy obok lodowca Brüggen, który jest największym wśród lodowców Południowej Patagonii oraz najdłuższym na południowej kuli ziemskiej poza Antarktydą. Znany jest również pod nazwą Pio XI a mierzy dzisiaj 66 km długości i do 5 km szerokości. W latach 1945 do 1976 roku rósł tak gwałtownie, że zajął duże jezioro. Osiągnął względną stabilizację po wydłużeniu się o 10km i poszerzeniu swojej powierzchni o 60 km2. 

Odwiedzimy prawie całkiem odcięte od świata miasteczko Puerto Edén z ok. 200 mieszkańcami, które leży przy brzegu Kanału Messier. Brak jakichkolwiek dróg czy ścieżek powoduje, że można tu dotrzeć jedynie drogą morską. W samym mieście również nie ma żadnych dróg, ani między domami, ani do sklepów, tylko drewniane promenady albo tzw. ”boardwalks”. Mieszkańcy żyją przede wszystkim z rybołówstwa oraz zbierania skorupiaków, po które raz w tygodniu przypływa kuter.

Dzień 13
Caleta Tortel, Chile. Rejs przez wąski Kanał Messier do drewnianych ulic rybackiej Caleta Tortel

Po dotarciu do końca Kanału Messier, ujrzymy jeszcze jedną bardzo typową dla tego terenu i ciekawą chilijską wioskę. Caleta Tortel została założona w 1955 roku, żeby w pełni wykorzystać potencjał rosnących w okolicy cyprysów patagońskich. Mieszkańcy wioski, do której jeszcze przed rokiem 2003, można było dotrzeć statkiem, żyją nadal z produkcji drewna. Okolica jest podmokła, ponieważ rzeki, topniejąca woda oraz morze łączą się tworząc bagniste podłoże. Z tego powodu domy buduje się tu na palach, a drogi, podobnie jak w Puerto Edén, zrobione są z drzew – oczywiście cyprysów.

Dzień 14
Na morzu w stronę Castro

Płyniemy wzdłuż chilijskiego wybrzeża. W ciągu dnia będziemy odpoczywać na statku i korzystać z atrakcji dostępnych na pokładzie np. z wykładów o lokalnej przyrodzie czy kulturze.

Dzień 15
Castro, Chile. Chronione prawem UNESCO drewniane kościoły na wyspie Chiloé i pałace Castro

Dziś dopłyniemy do krańca chilijskiego pojezierza i odwiedzimy miasto zbudowane na palach, Chiloé, które rozrosło się tak, że liczy teraz ok. 42 000 mieszkańców, a obejmuje również miejsca, gdzie w budownictwie nie trzeba już używać pali. Oficjalnie mówi się, że jest to trzecie najstarsze miasto w Chile, gdyż prawa miejskie uzyskało w 1567 roku. Tereny te były jednak wielokrotnie dotknięte trzęsieniami ziemi i tsunami. W 1837 roku Chiloé zostało dosłownie zrównane z ziemią. 

Jest to miasto, którego zwiedzanie jest prawdziwą przyjemnością. Dzielnice przybrzeżne są zbudowane na palach, ale interesujące i warte zwiedzenia są również centralne dzielnice wokół Plaza de Armas ze stosunkowo starym kościołem.

Sławne drewniane kościoły w Chiloé to jeden z największych skarbów chilijskiej kultury, który w roku 2000 trafił na Listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO. Pierwszy z 16 kościołów został wzniesiony w XVIII wieku przez jezuitów z pomocą lokalnych cieśli. Do ich budowy użyto tylko i wyłącznie drzewa, i żadnego gwoździa.

Dzień 16
Mocha - wyspa pod ochroną. Wędrówka po zapierającym dech w piersiach parku krajobrazowym

Dzisiaj wybierzemy się na wyspę Mocha, której powierzchnia nie przekracza 48 km2, z czego połowę zajmuje park narodowy. Kiedyś tę ziemię zamieszkiwało plemię Mapuche. Francis Drake odwiedził wyspę podczas swojej podróży dookoła świata, musiał się jednak wycofać, gdy został poważnie zraniony przez tubylców. W 1685 gubernator zmusił lokalną ludność do przeniesienia się do miasta znanego dzisiaj jako Conception. Z XIX wieku pochodzą opowieści o gigantycznym wielorybie kaszalocie, który pływał w pobliżu wyspy Mocha. Nazywano go Mocha Dich. Podobno właśnie ta historia zainspirowała Hermana Melville do napisania Moby Dicka.

W 2007 roku porównano czaszki oryginalnych mieszkańców Mocha z czaszkami z Wyspy Wielkanocnej i znaleziono zaskakujące podobieństwa. Powstała zatem teoria autorstwa Thora Heyerdahla o związku Ameryki Południowej z oddalonymi od niej wyspami na Pacyfiku.

Do wyspy Mocha popłyniemy zodiakami. Zdobędziemy też informacje o parku narodowym, jego florze i faunie.

Dzień 17
Na morzu w stronę Valparaíso

Dzisiejszy dzień można poświęcić na odpoczynek, czytanie, uczestnictwo w wykładach oraz delektowanie się jedzeniem, serwowanym na statku. 

Dzień 18
Valparaíso , Chile. Zwiedzanie miasta, wizyta w winnicy i Santiago de Chile Przypłynięcie ok. godz. 7.00

Po śniadaniu opuścimy Ocean Victory i skierujemy się na Valparaíso, jedno z najstarszych chilijskich miast. Leży ono w zatoce, wysoko nad poziomem morza i znane jest ze starych kolejek linowych –  z których 15 ciągle jest sprawnych –  łączących port ze starymi dzielnicami mieszkalnymi, chronionymi dzisiaj prawem UNESCO. W czasach kolonialnych w tych przyciągających uwagę kolorowych domach mieszkali niemieccy i angielscy kupcy.

Przejedziemy się po mieście a potem ruszymy w stronę stolicy kraju czyli Santiago De Chile. Zanim tam dotrzemy, zjemy obiad w jednej z chilijskich winnic. Santiago leży w szerokiej dolinie (600 m n.p.m.) między polami winogron a ośnieżonymi Andami. Jest to piąte pod względem wielkości miasto Ameryki Południowej. Do jego największych atrakcji należą m.in. centralny plac Plaza de Armas, piękny kościół franciszkański z małym muzeum sztuki z czasów kolonialnych,  opera (Teatro Municipal), góra San Cristóbal a także wzgórze Santa Lucia z parkiem. To właśnie pierwotnie tam w 1541 roku Hiszpan Pedro de Valdivia założył miasto.
Miasto będziemy zwiedzać głównie na piechotę.

Następnie zakwaterujemy się w hotelu.

Dzień 19
Santiago de Chile i wylot do Polski

Nadszedł dzień pożegnania się z kontynentem południowoamerykańskim. Z hotelu pojedziemy autokarem na lotnisko, skąd polecimy do Polski.

Dzień 20
Przylot do Polski

Informacja o cenie

Cena wycieczki

Od 39 998,– PLN za osobę w pokoju dwuosobowym.
Zobacz ceny dla wszystkich terminów

Dopłata do kabiny jednoosobowej

Standard z oknem 18 m2 – Kat. G - 6998 PLN

Dopłata do podwyższenia standardu kajuty
  • Juniorsuite 42 m2 – Kat. A - 11 998 PLN
  • Suite z balkonem 28 m2 – Kat. B - 6 598 PLN
Rabat
  • Kabina Standard z oknem 22 m2 – Kat. D - rabat -4400 PLN od ceny podstawowej
  • Kabina Standard z francuskim balkonem 16 m2 – Kat. E rabat -1100 PLN od ceny podstawowej
Cena zawiera
  • Opiekę polskiego pilota
  • Przelot rejsowy w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa-Buenos Aires, Buenos Aires-Ushuaia i Santiago de Chile-Warszawa z międzylądowaniem(-niami)
  • Rejs z 13 noclegami na statku Ocean Victory w 2-osobowej zewnętrznej kabinie kategorii C zgodnie z programem.
  • Zwiedzanie miast autokarem i pieszo: Buenos Aires, Valparaíso i Santiago de Chile
  • Transport lokalny
  • 2 noclegi ze śniadaniem w Buenos Aires w centralnie położonym hotelu klasy turystycznej
  • ½ dnia zwiedzenia Buenos Aires
  • Pokaz tango i kolacja w Buenos Aires
  • Autokarowa wycieczka do Narodowego Parku Torres del Paine
  • Wizyta w winnicy, obiad (dzień 18)
  • 1 nocleg ze śniadaniem w Santiago de Chile w centralnie położonym hotelu klasy turystycznej
  • Spotkania informacyjne oraz wykłady na pokładzie
  • Całodzienne wyżywienie, kawa i herbata na pokładzie
  • Wszystkie wyprawy, wycieczki pontonem oraz wędrówki w trakcie rejsu
  • Wszystkie podatki lotniskowe i portowe
  • Zespół ekspedycyjny i wykładowcy na pokładzie statku
Cena nie zawiera
  • Dopłaty za zmianę standardu kabiny na wyższy
  • Dopłaty do kabiny 1-osobowej
  • Napiwków dla personelu statku (ok. 13,50 USD/osobę/dzień)
  • Napiwków dla lokalnych przewodników i kierowców (ok. 20 USD na osobę)
  • Ewentualnych dodatkowych imprez nie ujętych programie
  • Napojów na pokładzie statku oprócz kawy i herbaty
  • Pozostałych posiłków na lądzie
  • Wydatków indywidualnych
  • Wszystkiego, czego nie wymieniono w punkcie „Cena zawiera”

Informacje praktyczne

Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.

Informacje o podróży

Liczba uczestników

Wymagane minimum uczestników to 20 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

Koncepcja rejsu ekspedycjnego

Albatros od wielu lat rozwija program rejsów. Często zmieniająca się pogoda w połączeniu z ograniczoną infrastrukturą oraz przebywanie w niedostępnych pustkowiach wymagają organizacji podróży w formie ekspedycji. Jest to idealny rodzaj turystyki dla osób poszukujących niepowtarzalnych wrażeń. Przedstawiamy propozycję ekskluzywnej podróży przyrodniczej, różniącej się od pozostałych rejsów. W ekspedycji weźmie udział niewielu uczestników. Będą mogli razem odwiedzać stacje polarne, brać udział w spacerach, wycieczkach, wykładach czy wielorybniczym safari.

Warunki podróży są dość komfortowe i nie ma żadnych szczególnych wymagań wobec uczestników, oprócz jednego: trzeba być zdrowym i samodzielnym ruchowo, a także mieć ochotę poznawać przyrodę na jej warunkach. Warto zwrócić uwagę, że podróż ta różni się od zwykłych wycieczek turystycznych. Nie mamy tutaj możliwości zaplanowania wszystkich szczegółów. Wiele elementów jest nieprzewidywalnych a trasa rejsu zależy głównie od wiatru, pogody, lodu i prądów.

Kierownik ekspedycji w porozumieniu z kapitanem statku na bieżąco układają trasę i codzienny program. Ich celem jest zapewnienie wszystkim jak największych  korzyści z rejsu w danych warunkach. Jeśli np. nagle wpłyniemy w stado wielorybów, program dnia od razu trzeba zmienić.

Ważną częścią podróży jest sam rejs oraz zejścia na ląd w pontonach, które zapewniają nam transport na bezludne odcinki wybrzeża, wzdłuż lodowców i na wielorybnicze safari. Statek podpływa tak blisko atrakcji tj. lodowców czy stad ptaków, jak tylko możliwe. Potem przesiadamy się do pontonów, aby zejść na ląd lub przepłynąć pomiędzy wielorybami, fokami, górami lodowymi czy wyspami ptaków. Takie przejście nie sprawia zazwyczaj problemu, lecz może być trudne dla niepełnosprawnych. Ponadto może skończyć się zimną kąpielą. Każdy sam decyduje, czy woli zostać na pokładzie statku.  Słowa ekspedycja używamy zatem świadomie. Podróże stają się ekspedycjami, gdy nie możemy przewidzieć we wszystkich szczegółach ich przebiegu. Powyższy opis poszczególnych dni jest raczej szkicem, który mamy nadzieję bardzo się nie zmieni. 

O statku

Ocean Victory ma wszystkie zalety małego ekspedycyjnego wycieczkowca a do tego oferuje stabilność i komfort, jakimi szczycą się duże promy. Unikatowy, opatentowany dziób tzw. X-bow oznacza, że Ocean Victory przecina fale w bardziej stabilny sposób niż konwencjonalnie zbudowany statek. Na pokładzie jest miejsce dla prawie 200 pasażerów. Dopracowana architektura wnętrz tworzy miłą atmosferę, a personel statku jest zawsze gotowy do służenia pomocą.

Klimat

Rejs odbywa się, kiedy na południowej półkuli jest jesień. Na południu chilijskiego archipelagu spodziewamy się temperatury między 5 a 12 stopni. Gdy miniemy zwrotnik Koziorożca czyli 23°27'S temperatury mogą wzrosnąć do 25°C, również na początku podróży np. w Buenos Aires. W okolicy fiordów należy spodziewać się dość mocnego wiatru.

Kabiny i suity

Na statku znajdują się w sumie 93 kabiny i apartamenty tzw. suity. Wśród nich są zewnętrzne kabiny, kabiny z balkonem oraz suity. W każdej kabinie są dwa jednoosobowe łóżka lub jedno dwuosobowe. Ponadto dostępne są również nieliczne kabiny 1- i 3-osobowe. W każdej kabinie znajduje się łazienka i toaleta oraz indywidualna regulacja temperatury. Poza tym do wyposażenia każdej kabiny należy również suszarka do włosów i telewizor.

Juniorsuite 42 m2 – Kat. A

4 kabiny typu Juniorsuite na statku Ocean Victory mają  fantastyczny widok dzięki położeniu wysoko na 7. pokładzie statku. W suitach znajduje się jedno podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, rozkładana sofa, miejsce do relaksu, przestrzenna łazienka z wanną oraz prywatny balkon. W kabinie tej może mieszkać do 3 osób. 

Suite z balkonem 28 m2 – Kat. B

Na Ocean Victory są 4 suity z balkonem znajdujące się na pokładzie nr 4. i 6. W suitach tego typu jest jedno podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, miejsce do relaksu, łazienka z wanną oraz prywatny balkon. W suitach z balkonem jest miejsce dla 2 osób.

Kabina z balkonem 24 m2 – Kat. C

​Kabin tego typu jest na statku najwięcej. Znajdują się na pokładzie 4. i 6. W kabinach jest jedno łóżko dwuosobowe lub dwa jednoosobowe, łazienka z wanną i prywatny balkon. W połowie kabin znajdziemy dodatkowo rozkładaną kanapę, co oznacza, że można być w nich zakwaterowanych z dzieckiem. W tego typu kabinach można zarezerwować dwie przylegające do siebie kabiny z przejściem pomiędzy nimi.

​Kabina Standard z oknem 22 m2  – Kat. D

Kabiny Standard na Ocean Victory są zlokalizowane blisko Mudroom (pomieszczeń gospodarczych) oraz z łatwym dostępem do platform zodiaków, gdzie jest również wejście/wyjście ze statku. Kabiny Standard są idealne dla osób, którym wystarczy przytulne wnętrze. W każdej kabinie tego typu znajdziemy dwa jednoosobowe łóżka, okno oraz łazienkę. Lokalizacja: pokład 3. i 4. UWAGA:  Tylko jedna kabina Standard mieści się na pokładzie nr 4.

Jednoosobowa kabina Standard z oknem 18 m2  – Kat. G

Kabiny Standard mieszczą się na pokładzie nr 3. Podobnie jak kabiny typu (D) te również znajdują się w pobliżu Mudroom tj. pomieszczeń gospodarczych statku z łatwym dojściem do platform zodiaków, wejściem/wyjściem ze statku. 

Kabina Standard z francuskim balkonem 16 m2  – Kat. E

Wszystkie kabiny Standrad z francuskim balkonem mieszczą się wysoko na pokładzie nr 7. W środku znajduje się jedno podwójne łóżko, okno balkonowe oraz łazienka z wanną.

Paszport

Należy mieć ze sobą ważny paszport. Paszport musi być ważny przez co najmniej 6 miesięcy po powrocie z Argentyny. Imię i nazwisko podawane przy rezerwowaniu podróży muszą być dokładnie takie same jak w paszporcie. Nie może być żadnej różnicy między nazwiskiem w dokumentach podróży a nazwiskiem w paszporcie. Prosimy o dostarczenie kopii paszportu nie później niż 14 dni od dokonania rezeracji.

Waluta

Argentyna: W Argentynie obowiązującą walutą jest peso (ARS). Średni kurs wobec polskich złotych to: 100 peso = ok. 20 zł.

Chile: W Chile obowiązuje chilijskie peso (CLP). Średni kurs wobec polskich złotych to: 100 peso = ok. 0,6 zł. 
Na pokładzie statku obowiązującą walutą są dolary (USD).

Napiwki

Zgodnie z międzynarodowymi standardami w branży usługowej  napiwki dla załogi statku płaci się na koniec rejsu. Wszystkie napiwki zostaną podzielone pomiędzy całą załogę. Sugerowana kwota na osobę na dzień to 13,50 USD, zostanie ona doliczona automatycznie do pokładowego rachunku.

Jedzenie oraz napoje

Na pokładzie statku jest pełne wyżywienie. Wszystkie posiłki spożywane są w restauracji na statku. Kucharze będą starać się spełnić oczekiwania również osób ze specjalną dietą (prosimy o informację na ten temat), nie możemy jednak zagwarantować, że to będzie wykonalne.

Bagaż

Należy ograniczyć ilość bagażu, gdyż w kabinach na statku jest mało miejsca. Załoga statku pomaga wnieść bagaże na pokład. Wszystkie bagaże muszą być podpisane nazwiskiem i adresem. Przed wyjazdem każdy otrzyma specjalną wizytówkę, którą można użyć do oznaczenia bagażu. Proszę również dopisać nr kabiny, tak by personel zaniósł właściwy bagaż do właściwej kabiny. Zalecamy, aby położyć kartkę z adresem również w środku bagażu, na samym wierzchu, gdyż czasem zewnętrzna wizytówka może się zgubić.

Różnica czasu

Czas w Buenos Aires i Ushuaia jest 4h do tyłu wobec czasu w Warszawie. Kiedy w Ushuaia jest 5, w Polsce jest 12. W Argentynie nie ma zmiany czasu.

Chile jest 5h w tyle wobec czasu w Polsce, ale zmiana na czas zimowy wypada akurat w trakcie naszego rejsu, po czym różnica zwiększy się do 6h. 

Elektryczność

Napięcie prądu na pokładzie statku to 220V.

Przed wyjazdem

Formularz zdrowia

Kiedy statek porusza się po odizolowanych akwenach (a już tym bardziej, jeśli są one polarne), wymagamy, żeby uczestnicy wypełnili kwestionariusz na temat swojego zdrowia.  Zostanie on przesłany do uczestników przed wyjazdem.

Ubezpieczenie

Przy tej podróży wymagane jest, żeby uczestnicy wykupili ubezpieczenie podróży. Takie ubezpieczenie można wykupić za pośrednictwem biura podróży Albatros lub u innych ubezpieczycieli. 

Z ręką na sercu

Zawsze musi być pierwszy raz

Zawsze musi przecież być pierwszy raz! Obojętnie ile razy jechaliśmy tą samą drogą, rozmawialiśmy z mieszkańcami, próbowaliśmy różnych tras, restauracji i uzgadnialiśmy najmniejsze szczegóły, to zawsze podczas każdej wycieczki pojawiają się konieczne zmiany. Dlatego też mamy nadzieję, że klienci zrozumieją, że czasami nie wszystko idzie zgodnie z oczekiwaniami. Tego typu doświadczenia są oczywiście również częścią podróży np. uświadomienie sobie że w innych krajach ludzie postrzegają czas inaczej, co skutkuje np. z wolną obsługą itp.

Zdecydowaliśmy się m.in. na uzupełnienie podróży różnymi pieszymi wycieczkami, głównie dlatego, że odwiedzane miejscowości nie mają połączenia drogowego lub ponieważ autobusy nie mogłyby manewrować w wąskich uliczkach. Pamiętaj zatem o wygodnych butach do chodzenia!

Lista rzeczy do spakowania

Ubranie

Rejs wzdłuż chilijskich wybrzeży wymaga zabrania ze sobą dość zróżnicowanych ubrań. Rozpiętość temperatur będzie od 5 do 25°C. Na morzu ciepłe i wodoodporne ubranie z czapką i rękawiczkami to jednak absolutny obowiązek. Dobrze wziąć ze sobą ubranie, które będzie można zakładać na cebulkę np. termoaktywna bluzka z długim rękawem, bluza lub polar a na to kurtka wiatro- i wodoodporna. Na nogi getry termoaktywne, wygodne spodnie z ciasno tkanego materiału a na to jeszcze spodnie wodoodporne, szczególnie potrzebne, gdy będziemy płynąć zodiakiem.  Ważne są również spore, dobrze wyprofilowane i odporne na poślizgnięcia buty turystyczne, idealne zarówno na pokład jak i do lekkiej wędrówki czy spacerów. 

Na statku nie ma specjalnego „dress codu”. Dlatego praktyczne i wygodne ubranie turystyczne to wszystko czego potrzebujemy, również podczas wieczornych imprez.

Lornetka

Bardzo ważna, jeśli chcesz oglądać ptaki i wieloryby. Najlepiej dobrej jakości, z powiększeniem o 8-10 razy oraz średnicą zewnętrznej soczewki min 30 mm.

Apteczka

  • Plastry i kompresy
  • Pomadka ochronna
  • Krem nawilżający
  • Mokre chusteczki
  • Krople do nosa
  • Tabletki od bólu głowy (najlepiej obniżające gorączkę)
  • Ibuprom/paracetamol itp
  • Lekarstwa osobiste
  • Środek przeciw chorobie morskiej 

Książki

Na pokładzie Ocean Victory jest biblioteka a w niej przede wszystkim książki anglojęzyczne o geografii, zwierzętach czy kulturze, znajdzie się też literatura piękna, którą wymieniać się można na zasadzie „nie wyrzucaj-podziel się”. 

Ogólne zasady podróży

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

Ubezpieczenie podróżne

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

Ubezpieczenie podróżne Allianz

Biuro Podróży Albatros Travel ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki Albatros Travel gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

Piloci Albatros Travel

Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.

Napiwki

Podczas wycieczek zetkniesz się z codziennym życiem i lokalnymi zwyczajami. Mogą wystąpić okoliczności, których nie znasz lub do których nie jesteś przyzwyczajony, jak na przykład zwyczaj dawania napiwków. W wielu krajach miejscowi przewodnicy i kierowcy spotykani w trakcie podróży oczekują drobnych sum, ponieważ wynagrodzenie pracowników branży usługowej często opiera się na napiwkach. W programie podróży określamy kwotę, jaką należy na nie przeznaczyć i prosimy, by wziąć to pod uwagę. Cena wycieczki nie uwzględnia napiwków, ponieważ jest to sprawa indywidualna, a zwyczaj dawania napiwków jest częścią kultury danego kraju, dlatego należy go uszanować. Dla formalności pragniemy zaznaczyć, że napiwki są oczywiście dobrowolne.

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

Podróż z małoletnimi

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i chrztu w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

Miejsce w samolocie

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

Posiłki specjalne

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

Miejsce w autokarze

Przy wycieczkach lotniczych Albatros Travel nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze. 

Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.

Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania. 

Albatros Oceny gości

Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzykaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Jak tylko uzyskamy pierwsze opinie od polskich gości, będą one również widoczne na naszej stronie internetowej. Na ten moment nie dysponujemy takimi ocenami, ponieważ biuro działa w Polsce od dnia 05.10.2017. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice  odnośnie gromadzenia ocen i opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark

Podobne wycieczki

21ARROC01APL2703