Ocean Victory

- statek ekspedycyjny - pierwszy rejs w grudniu 2020 - tylko zewnętrzne kabiny z balkonem lub bez oraz apartamenty
Statek Ocean Victory to najnowsza generacja wycieczkowych statków ekspedycyjnych. Na statku jest miejsce dla 198 pasażerów. Stylowe wnętrza zachęcają do odpoczynku tworząc wspaniałą atmosferę, a personel statku jest zawsze gotowy do pomocy. Podróż na pokładzie Ocean Victory to przyjemność z nutą nowoczesnego luksusu.

W przeciwieństwie do innych tego typu statków, nasza jednostka jest tak zaprojektowana, aby dostarczyć pasażerom jak najlepszych wrażeń z ekspedycji. Opatentowany dziób statku typu X-bow zapewnia spokojną żeglugę nawet po niespokojnych wodach, dzięki czemu zmniejsza nieprzyjemne doznania u tych pasażerów, którzy mają tendencję do choroby morskiej. Jest to fantastyczna cecha szczególnie przy pokonywaniu Cieśniny Drake’a. Pomaga to również zachować stałą prędkość, a tym samym realizację zaplanowanego programu, nawet przy wysokich falach. Rewolucyjny stabilizator Rolls Royce Zero Speed zapewnia wyższy komfort i znacząco redukuje kołysanie się statku nawet o 80-85%. Stabilizatory spełniają swoją funkcję również, gdy statek stoi zacumowany. Korzystanie z pontonów typu zodiak jest także dużo prostsze w porównaniu do innych statków tej samej wielkości. Zawdzięczamy to dynamicznemu ustawieniu i w sumie aż 5 platformom do wsiadania/wysiadania do/z zodiaków. Dzięki temu pasażerowie spędzają więcej czasu na wycieczkach i poznawaniu zjawisk przyrodniczych. Nie zmarnujemy żadnej nieoczekiwanej okazji,  żeby obejrzeć interesujące nas zwierzęta. Unikatowy design oraz niezwykłe możliwości manewrowania pozwalają zobaczyć więcej i wpływać dalej w zatoczki i fiordy.

O Ocean Victory
Ocean Victory posiada 93 dwuosobowe kabiny, w większości z balkonem. Na statku znajdują się ponadto: trzy restauracje, strefa wellness z podgrzewanym basenem, spa, fitness, Albatros Nordic Bar oraz nowoczesna przestrzeń do prelekcji. 
Ocean Victory ma 105 m długości, 93 zewnętrzne kabiny typu suite, większość z balkonem. Statek został zbudowany zgodnie z najnowszymi międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa (Solas 2012). Posiada również najwyższą klasę wzmocnień lodowych (1A), stosowane od niedawna stabilizatory Zero Speed oraz specjalny dziób X-bow, dzięki któremu w porównaniu do innych jednostek jest stabilniejszy i porusza się pewniej po wodzie. Statek ma certyfikat „comfort class”, co oznacza, że działa z bardzo niskim natężeniem hałasu oraz z możliwie najmniejszymi wibracjami w swoim segmencie.

Biuro Albatros Travel otrzymało nagrodę za działalność na rzecz zrównoważonego rozwoju już w 1995 roku, jeszcze zanim ktokolwiek wiedział dokładnie na czym to polega. Ocean Victory został zatem całkiem świadomie stworzony jako kontynuacja doświadczeń Albatros Travel w dziedzinie rozwoju zrównoważonych podróży. Historia koncepcji zrównoważonego działania w Albatros Travel sięga roku 1990. Mieliśmy jasno sprecyzowany cel. Chcieliśmy chronić przyrodę, zostawiać w niej jak najmniej śladów, aby służyła przede wszystkim lokalnym społecznościom. Za to właśnie dostaliśmy nagrodę w 1995 roku. Przysłowiową wisienką na torcie okazało się stworzenie w 100% ekologicznego obozu Karen Blixen Camp w 2007 roku, za który dostaliśmy nominację do nagrody w dziedzinie ochrony środowiska im. Al’a Gore’a.

Po 23 latach i ponad 100 ekspedycjach w rejony arktyczne, wygląda na to, że dzięki naszej nowej jednostce Ocean Victory będziemy mogli korzystać również w zrównoważony sposób z mórz i oceanów. Statek zostanie zwodowany w grudniu 2020 roku. Będzie to na tą chwilę najbardziej przyjazny środowisku statek na świecie. W czasach, gdy wielu wykorzystuje temat ochrony klimatu do głoszenia pustych haseł, my po prostu działamy i uważamy, że udało nam się już osiągnąć wiele.

Początek tej historii miał miejsce w norweskiej stoczni Ullstein. Powstał tam nowy typ dziobu nazywany X-bow, wykorzystywany przede wszystkim w statkach serwisowych, pływających po północnym Atlantyku, który potrafi być dość niebezpieczny i nieprzewidywalny. Specjalna budowa dziobu powoduje, że statek mniej uderza w wodę i dzięki temu zużywa mniej energii. Stąd już niedaleka była droga od statków serwisowych do pasażerskich.

Nowe jednostki wyposażone są już w ultranowoczesne silniki Rolls Royce oraz sterowany komputerowo układ napędowy, który ma ograniczyć emisję CO2 o 80% a zużycie paliwa o 2/3 w porównaniu do pozostałych statków Albatros Travel. Jednorazowy plastik zniknie z pokładu, a do szeroko rozumianego sprzątania będą używane tylko i wyłącznie ekologiczne środki chemiczne. Na pokładzie będziemy serwować posiłki przyjazne dla klimatu, a w kuchni przyświecać nam będzie zasada zero waste. Nie unikniemy spalania paliw kopalnych, będzie to jednak tylko 1/3 aktualnego zużycia, co stanowi maksymalną redukcję osiągalną w ramach dostępnych dzisiaj rozwiązań technologicznych. Jesteśmy jednak gotowi przestawić się na nowe ekologiczne paliwa, kiedy takie wejdą na rynek.

Kabiny i suity
Na statku znajdują się w sumie 93 kabiny i apartamenty tzw. suity. Wśród nich są zewnętrzne kabiny, kabiny z balkonem oraz suity. W każdej kabinie są dwa jednoosobowe łóżka lub jedno dwuosobowe. Ponadto dostępne są również nieliczne kabiny 1- i 3-osobowe. W każdej kabinie znajduje się łazienka i toaleta oraz indywidualna regulacja temperatury. Poza tym do wyposażenia każdej kabiny należy również suszarka do włosów i telewizor.

  • Juniorsuite 42 m2 – Kat. A
    4 kabiny typu Juniorsuite na statku Ocean Victory mają  fantastyczny widok dzięki położeniu wysoko na 7. pokładzie statku. W suitach znajduje się jedno podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, rozkładana sofa, miejsce do relaksu, przestrzenna łazienka z wanną oraz prywatny balkon. W kabinie tej może mieszkać do 3 osób. 
  • Suite z balkonem 28 m2 – Kat. B
    Na Ocean Victory są 4 suity z balkonem znajdujące się na pokładzie nr 4. i 6. W suitach tego typu jest jedno podwójne łóżko lub dwa pojedyncze, miejsce do relaksu, łazienka z wanną oraz prywatny balkon. W suitach z balkonem jest miejsce dla 2 osób.
  • Kabina z balkonem 24 m2 – Kat. C
    ​Kabin tego typu jest na statku najwięcej. Znajdują się na pokładzie 4. i 6. W kabinach jest jedno łóżko dwuosobowe lub dwa jednoosobowe, łazienka z wanną i prywatny balkon. W połowie kabin znajdziemy dodatkowo rozkładaną kanapę, co oznacza, że można być w nich zakwaterowanych z dzieckiem. W tego typu kabinach można zarezerwować dwie przylegające do siebie kabiny z przejściem pomiędzy nimi.
  • ​Kabina Standard z oknem 22 m2  – Kat. D
    Kabiny Standard na Ocean Victory są zlokalizowane blisko Mudroom (pomieszczeń gospodarczych) oraz z łatwym dostępem do platform zodiaków, gdzie jest również wejście/wyjście ze statku. Kabiny Standard są idealne dla osób, którym wystarczy przytulne wnętrze. W każdej kabinie tego typu znajdziemy dwa jednoosobowe łóżka, okno oraz łazienkę. Lokalizacja: pokład 3. i 4. UWAGA:  Tylko jedna kabina Standard mieści się na pokładzie nr 4.
  • Jednoosobowa kabina Standard z oknem 18 m2  – Kat. G
    Kabiny Standard mieszczą się na pokładzie nr 3. Podobnie jak kabiny typu (D) te również znajdują się w pobliżu Mudroom tj. pomieszczeń gospodarczych statku z łatwym dojściem do platform zodiaków, wejściem/wyjściem ze statku. 
  • Kabina Standard z francuskim balkonem 16 m2  – Kat. E
    Wszystkie kabiny Standrad z francuskim balkonem mieszczą się wysoko na pokładzie nr 7. W środku znajduje się jedno podwójne łóżko, okno balkonowe oraz łazienka z wanną.

Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa każdy ma obowiązek powiadomić Albatros Travel o ewentualnych chorobach czy przypadłościach, niepełnosprawności, ciąży czy innych warunkach, które mogą mieć wpływ na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu. Wszyscy uczestnicy rejsu proszeni są zatem o wypełnienie formularza o zdrowiu, który dostępny jest pod tym linkiem:
https://albatros-expeditions.com/participant-declaration-and-contact-information

Nieprzystosowane dla osób z trudnościami w chodzeniu
Statek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, mających trudności z chodzeniem i nieporuszających się o własnych siłach. Związane jest to przede wszystkim z zapewnieniem bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom rejsu - każdy powinien być w stanie samodzielnie przejść z łódki do łódki, bez pomocy personelu czy innych pasażerów.
Nie wolno zabierać na pokład ani wózków dla niepełnosprawnych, ani balkoników. Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, na wszystkich korytarzach musi być swoboda przejścia.

Sprzątanie kabin
Na statku wyznaczony jest steward, odpowiedzialny za serwis kabinowy i ścielenie łóżek.

Ręczniki
Jeśli ręcznik wisi na wieszaku steward zakłada, że nie jest przeznaczony do wymiany. Aby ręcznik był wymieniony na czysty, należy umieścić go na podłodze.

Toalety
Prosimy dbać o system kanalizacji sanitarnej toalet poprzez unikanie wrzucania do nich wszystkiego, co nie powinno tam się znaleźć.

Kontrola temperatury 
We wszystkich kabinach i suitach znajduje się klimatyzacja/ogrzewanie.

Woda 
Woda z kranu w suitach i kabinach jest wodą pitną. Zaleca się korzystanie ze stacji wodnej na pokładzie 6. Na statek dostarczana jest woda z różnych portów, istnieje też możliwość przekształcania wody morskiej w wodę pitną. Zazwyczaj nie ma powodu, by na pokładzie statku racjonować wodę.  Prosimy jednak o to, aby każdy był świadomy jej zużycia.

Prąd
Na statku jest napięcie 220V, gniazdka w łazienkach mają  110/220V. Należy w razie potrzeby zaopatrzyć się w adapter do gniazdek.

Telewizja
W każdej kabinie i suicie jest telewizor. Zwracamy jednak uwagę, iż z uwagi na to, że sygnał zależy od połączenia satelitarnego i lokalnych warunków, oglądanie telewizji na pokładzie może być ograniczone.

Załoga statku
Oprócz zespołu ekspedycyjnego Albatros na pokładzie są dodatkowo dwie grupy, które współpracują, by podróż była niezapomnianym przeżyciem. Kapitan statku, sternik i marynarze są odpowiedzialni za statek oraz powierzchnie ogólnodostępne a szef pokładu i jego zespół, by zaspokoić potrzeby klientów i uprzyjemnić im pobyt, odpowiadają za kabiny, suity oraz gastronomię.

Lekarz
Na pokładzie statku znajduje się gabinet lekarski. Koszt konsultacji/wizyty u mówiącego po angielsku lekarza zostanie dopisany do otwartego na statku rachunku. Pilot ekspedycji chętnie pomoże, jeśli potrzebne będzie tłumaczenie.

Choroba morska
Zalecamy zaopatrzenie się we własnym zakresie w lekarstwa na chorobę morską.

Posiłki na pokładzie
Wśród serwowanych potraw są dania kuchni międzynarodowej połączone, jeśli jest taka możliwość, z lokalnymi przysmakami. Menu jest zmienianie codziennie. Wszystkie posiłki serwowane są w restauracji, znajdującej się na pokładzie 6.
Śniadanie i obiad są w formie bufetu. Kolacja jest połączeniem bufetu oraz a la carte. Posiłki serwowane przy dobrej pogodzie na świeżym powietrzu, będą również podawane w formie bufetu.

Room service
Usługa room service nie jest dostępna.

Kawa i herbata
Kawa i herbata podawane są do posiłków. Ponadto bez ograniczeń dostępne są w salonie na pokładzie 6, znajdującym się przy bibliotece.

Salony
Jeden z salonów znajduje się na pokładzie 8. To doskonałe miejsce, gdzie siedząc w wygodnych fotelach można spędzić miło czas, czytając książkę lub grając w szachy. Kolejne salony z pięknym widokiem znajdują się na pokładach 5 i 7. 

Bary
Na statku znajdują się dwa bary: jeden mieści się blisko sfery wypoczynkowej na 8. pokładzie, a drugi w holu obserwacyjnym na 5. pokładzie. Bary zamykane są na czas kolacji i zejść na ląd. Zabronione jest wnoszenie własnych napojów do barów, restauracji i sali wykładowej.
Pranie W kabinie znajdują się formularze i specjalne torby na pranie. Chcąc oddać rzeczy do prania, należy wypełnić formularz, włożyć brudne ubranie do torby, a formularz położyć na torbie. Uprane ubranie będzie dostarczone w ciągu 48h.
Pokład Na zewnętrznym pokładzie jest dużo wolnej przestrzeni, z której można korzystać. Proszę jednak mieć na uwadze, że mogą zaistnieć sytuacje, iż niektóre miejsca zostaną odgrodzone za pomocą liny; proszę to uszanować. Na tarasie znajdują się leżaki i krzesła.
Na najwyższym pokładzie są mocne przechyły, należy więc zawsze trzymać się poręczy lub relingów.  Trzeba szczególnie uważać, gdy pokład jest mokry; może być wtedy bardzo ślisko.

Mostek 
Mostek na pokładzie Ocean Victoria jest miejscem pracy. Nie ma do niego dostępu, chyba, że zezwoli na to kapitan. W takim przypadku wizyta na mostku musi zostać uzgodniona z pilotem ekspedycji. Ponadto należy pamiętać, aby zawsze przebywać na jego krańcach, nigdy na środku oraz to, że może zaistnieć sytuacja, w której zostaniemy nagle poproszeni o opuszczenie mostka. Na mostku jest ograniczona ilość miejsca, dlatego jednocześnie nie może tam przebywać wiele osób. Na mostek nie można wnosić jedzenia ani napojów.

Winda, schody i drzwi
Podobnie jak na wszystkich statkach, także i tu trzeba być przygotowanym na kołysanie. Korzystając ze schodów, należy zawsze trzymać się jedną ręką poręczy lub uchwytów. Prosimy pamiętać, że wszystkie przejścia przez drzwi mają wysoki próg. Nie należy wkładać palców w szczelinę między drzwiami, ani trzymać ich na skraju drzwi; statek może nagle się gwałtownie przechylić. W środkowej części statku znajduje się winda, z której podczas sztormu nie można korzystać.

Recepcja
W recepcji znajdującej się na pokładzie 5, można otrzymać odpowiedź na wszystkie pytania dotyczące spraw praktycznych i pobytu na statku. Personel recepcji mówi po angielsku, a pilot ekspedycji pomoże, jeśli będzie potrzebne tłumaczenie.

Rzeczy wartościowe
W każdej kabinie znajduje się sejf zamykany na klucz.  Albatros i załoga statku nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w kabinach (nawet w zamkniętych na klucz sejfach) oraz w innych miejscach na pokładzie statku.

Palenie
Palenie w pomieszczeniach wewnątrz statku jest zabronione. Palić wolno tylko na pokładzie w miejscu specjalnie oznakowanym i do tego wyznaczonym, gdzie ustawiono popielniczki.

Komunikacja na pokładzie
Komunikacja na statku opiera się na połączeniu satelitarnym o ograniczonej pojemności. Korzystając z telefonu komórkowego, połączenie jest również połączeniem satelitarnym, dlatego SMS-y są dużo droższe niż na lądzie. Prosimy pamiętać, że nie zawsze będzie możliwość połączenia się z pokładu statku.

Rzeczy znalezione
Wszelkie znalezione przedmioty prosimy zanosić do recepcji.

Baterie
Odpady na statku są segregowane. Zużytych baterii nie wyrzucamy do kosza, prosimy o przyniesienie ich do pomieszczenia IT, znajdującego się obok recepcji.

Kamizelka ratunkowa i łodzie ratunkowe
Kamizelki ratunkowe znajdują się na pokładzie łodzi ratunkowych, które można szybko opuścić na wodę. Informacje na temat procedur ratunkowych są podawane podczas obowiązkowego spotkania dotyczącego bezpieczeństwa, odbywającego się na początku podróży.

Wejście i zejście na pokład
Aby mieć pewność, że wszyscy pasażerowie, którzy opuścili pokład przy okazji zatrzymania się w porcie, na niego powrócili, prosimy o przestrzeganie następujących zasad: wszyscy goście na pokładzie statku otrzymują kartę pokładową, którą należy obowiązkowo posiadać przy sobie przy zejściu na ląd. Kartę rejestruje się przy schodzeniu ze statku oraz ponownie przy powrocie na statek. To na pasażerach ciąży odpowiedzialność za punktualny powrót na pokład statku i stosowania się do podanego harmonogramu rejsu.

Płacenie na statku
Wszystkie rachunki ze statku - z baru, za telefon, pranie czy inne - będą spisywane na zbiorczym rachunku z numerem Państwa kabiny.  Wszystkie ceny na pokładzie statku podawane są w dolarach amerykańskich, i muszą być również w tej walucie opłacone. Na pokładzie statku nie ma możliwości płacenia w złotówkach. Rachunek zostanie podliczony na koniec ostatniego dnia pobytu na statku. Można go opłacić gotówką w USD lub kartami American Express, Visa lub Mastercard. Jeśli chcecie Państwo płacić kartą, na początku podróży poproszeni zostaniecie o jej autoryzację. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących płatności na statku, prosimy kontakt z recepcją.

Napiwki
Zgodnie z międzynarodowym zwyczajem napiwki dla personelu statku są wskazane. Napiwki można dawać w gotówce (proponowana stawka to ok. 13,5 dolarów na dzień). Pytania czy chęć zmiany kwoty napiwków, proszę kierować do recepcji. Dla porządku zaznaczamy jednak, że płacenie napiwków jest oczywiście dobrowolne.
Piloci oraz goście wielu narodowości na pokładzie
Zwracamy uwagę, że oprócz pasażerów z Polski w rejsie będą uczestniczyć również pasażerowie z innych krajów. Dlatego też nasz zespół ekspedycyjny składa się z polskich i anglojęzycznych pilotów, którzy są po to, aby opiekować się wszystkimi gośćmi znajdującymi się na pokładzie. Wykłady i spotkania informacyjne będą zazwyczaj prowadzone w języku angielskim. W miarę możliwości grupa, narodowość i język będą brane pod uwagę.

Rejs ekspedycyjny z Ziemi Ognistej do Santiago de Chile

Niezwykła wyprawa wzdłuż wybrzeża Patagonii oraz Chile: przez Kanał Beagle, wokół przylądka Horn, przez sławną Cieśninę Magellana aż do chilijskich fiordów.

  • 27-03-2021
  • 20 dni
  • 39 998,–
od Warszawa