Rejs na Antarktydę przez Georgię Południową i Falklandy

group-tour
Wycieczki objazdowe z polskim pilotem

Wybierz się w ekscytujący rejs naszym nowym statkiem ekspedycyjnym, Ocean Albatros i przeżyj przygodę życia docierając do najbardziej odległych miejsc na Ziemi

W okresie gdy na półkuli południowej jest lato, Albatros Travel regularnie organizuje rejsy i ekspedycje na Antarktydę. Latem panuje tu stabilna pogoda, która w tych ekstremalnych warunkach należy do rzadkości. Zwierzęta np. foki, pingwiny czy ptaki morskie stają się bardzo aktywne, wytrwale polując, aby wyżywić swoje potomstwo, zanim lód ponownie odizoluje cały kontynent.

W tę wyjątkową podróż zabierze nas najnowszy statek z floty Albatros Travel – nowoczesny i komfortowy Ocean Albatros, który jest idealnym statkiem do dalekich ekspedycji w rejony antarktyczne. Dzięki niemu połączymy wygodę rejsu z ekscytującymi wycieczkami na ląd tego najbardziej tajemniczego ze wszystkich kontynentów.

Będziemy spacerować po Szetlandach Południowych oraz Półwyspie Antarktycznym, gdzie znajdują się liczne skupiska wielorybów oraz fok, i gdzie często na tafli zobaczyć można charakterystyczną rynnę, by po chwili nad powierzchnię wyłoniła się wzorzysta płetwa ogonowa wieloryba humbaka. Popłyniemy śladami Ernesta Shackletona w stronę Wyspy Słoniowej oraz Georgii Południowej, które uznane są za jedne z największych cudów natury na świecie. Odwiedzimy stację wielorybniczą w Grytviken, w której znajduje się Muzeum Georgii Południowej i grób polarnika Ernesta Shackletona. Zejdziemy na ląd na Falklandach, gdzie poznamy historię sporu o wyspy pomiędzy Wielką Brytanią a Argentyną oraz podziwiać będziemy malowniczą, dziką przyrodę i angielską architekturę na środku południowego Atlantyku.

Podczas całego rejsu opieka polskiego pilota (dla grup powyżej 15 osób).

Kliknij i powiększ mapę
  • Typ Rejsy wycieczkowe, Rejsy ekspedycyjne, Kulturalne rejsy wycieczkowe

  • Pilot Anglojęzyczny zespół ekspedycyjny

  • Wiza Nie

  • Szczepienia Tak

  • Waluta USD, GBP, ARS

Program wycieczki 24 dni
Dzień 1
Wylot z Warszawy
Dzień 2
Buenos Aires. Zwiedzanie miasta i kolacja
Dzień 3
Buenos Aires – Ushuaia, zwiedzanie miasta i zakwaterowanie w hotelu
Dzień 4
Park Narodowy Tierra del Fuego, wejście na pokład statku
Dzień 5–6
W drodze na Antarktydę. Kanał Beagle i Cieśnina Drake'a
Dzień 7–10
Półwysep Antarktyczny z Wyspą Króla Jerzego, Brown Bluff i Wyspa Słoniowa Shackletona
Dzień 11–12
Rejs w kierunku Georgii Południowej. Strefa konwergencji antarktycznej
Dzień 13–16
Georgia Południowa. Nieokiełznana i bogata przyroda pośrodku południowego Atlantyku
Dzień 17–18
Na oceanie w kierunku Falklandów
Dzień 19
Port Stanley, stolica Falklandów. Czas wolny w małej stolicy.
Dzień 20
Wyspy Falklandzkie. Spektakularne wybrzeże Zachodnich Falklandów
Dzień 21
Rejs kanałem Beagle
Dzień 22
Ushuaia - Buenos Aires. Kolacja, degustacja wina i argentyńskie tango
Dzień 23
Wylot z Buenos Aires do Warszawy
Dzień 24
Powrót do Warszawy

Ocean Albatros

Nasz stylowy statek Ocean Albatros posiada szereg rewolucyjnych rozwiązań dzięki czemu łączy wszystkie zalety małego statku ekspedycyjnego ze stabilnością i komfortem dużych statków wycieczkowych. Na pokładzie jest miejsce dla maksymalnie 189 pasażerów, a elegancki wystrój zapewnia kameralną atmosferę, co w połączeniu z fantastyczną i spersonalizowaną obsługą załogi statku dostarcza niezapomnianych wrażeń z rejsu.

Program wycieczki

Pobierz pełen program Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.

Dzień 1
Wylot z Warszawy

Przelot z Warszawy do Buenos Aires z przesiadką w jednym z krajów europejskich.

Dzień 2
Buenos Aires. Zwiedzanie miasta i kolacja

Po przylocie do Buenos Aires pojedziemy bezpośrednio do naszego hotelu.

Po południu udamy się na zwiedzanie eleganckiego i historycznego miasta Buenos Aires, o którym czasem mówi się, że jest Paryżem Ameryki Południowej. Spacer potrwa około 3 godzin i obejmie najbardziej interesujące zabytki Buenos Aires. Zaczniemy na Plaza de Mayo, przed różowym pałacem prezydenckim, gdzie poczuć można tchnienie historii. Z balkonu tego pałacu Eva Perón – powszechnie znana jako Evita – przemawiała do popierającej ją ubogiej ludności. Na Plaza de Mayo spotykała się grupa matek, których dzieci zniknęły w trakcie rządów wojskowej junty. Znane były jako “Las Madres de Plaza de Mayo” i w latach 1977-2006 regularnie raz w tygodniu zbierały się na placu, żeby dowiedzieć się prawdy o swoim zaginionym potomstwie.

Odwiedzimy również najbardziej czarującą i kolorową dzielnicę La Boca, która jest jedną z najstarszych w mieście. W XIX wieku zamieszkały tu tysiące włoskich i hiszpańskich imigrantów, którzy szukali szczęścia w stolicy Argentyny. Ulica El Caminito słynie ze swoich kolorowych domów. Tutaj właśnie w robotniczej części dzielnicy powstał klub sportowy Boca Juniors. Mimo, że przez lata grało w nim wielu sławnych argentyńskich piłkarzy, to znany jest głównie dzięki Diego Maradonie, narodowemu bohaterowi, który zaczynał tu swoją karierę, a potem rozsławił klub na cały świat.

Dalsza trasa wycieczki zaprowadzi nas do kolejnej dzielnicy, Palermo – to z kolei zielone płuca miasta – można nacieszyć tu oczy zielenią, spacerując po tym pięknym parku, a oprócz tego zobaczyć pomniki, które przybliżą nam barwną historię kraju.

Odwiedzimy również dzielnicę Recoleta, uważaną za najmodniejsze miejsce do zamieszkania, z eleganckimi domami inspirowanymi stylem francuskim. W Recolecie znajduje się też cmentarz z grobowcami wszystkich najważniejszych dla tego miasta rodzin, łącznie z grobem Evity Peron, którą pochowano w rodzinnym grobowcu rodu Duarte.

Wieczorem zapraszamy na powitalną kolację oraz degustację lokalnych win.

Dzień 3
Buenos Aires – Ushuaia, zwiedzanie miasta i zakwaterowanie w hotelu

Rano polecimy nad Pampą i Patagonią do Ushuaia, które jeszcze niedawno było najbardziej na południe wysuniętym miastem na świecie. Jednak  parę lat temu przestało to być prawdą. Na południu, po chilijskiej stronie Kanału Beagle osada Puerto Williams z zaledwie kilkoma domami rozrosła się w ostatnich latach i zmieniła w miasto z ponad 1000 mieszkańców.

Przez ostatnie lata również Ushuaia znacznie się rozrosło i ma teraz ok. 57 000 mieszkańców. Krajobrazem przypomina północną Norwegię z zaśnieżonymi szczytami gór i stromymi zboczami, które schodzą prosto do lodowatego oceanu.

Po przybyciu do Ushuaia zwiedzimy miasto m. in. zobaczymy piękną panoramę Zatoki Ushuaia oraz Kanału Beagle. Na głównej ulicy Avanida San Martin, znajdziemy sklepy, historyczne budynki, jak również stary dom pionierów oraz więzienie, które przekształcono w muzeum.

Po obejrzeniu miasta, udamy się do naszego hotelu, w którym spędzimy jedną noc.

Uwaga: program zwiedzania zostanie dostasowany do godziny przylotów, które mogą ulec zmianie

Dzień 4
Park Narodowy Tierra del Fuego, wejście na pokład statku
Ocean Albatros

Po śniadaniu udamy się na wycieczkę do Parku Narodowego Tierra del Fuego, położonego na obszarze prowincji Ziemi Ognistej. Otaczać nas będzie fantastyczna, zapierająca dech w piersiach przyroda: wodospady, góry oraz dużo lasów. Park zamieszkuje 20 rodzajów ssaków oraz 90 gatunków ptaków. Ornitologów amatorów ucieszy na pewno widok gęsi Magellana oraz ogromnego kondora andyjskiego, którego można czasem zobaczyć, jak krąży nad górami.

Około południa pojedziemy do portu w Ushuaia, gdzie będzie już na nas oczekiwał statek Ocean Albatros. Po wejściu na pokład i poznaniu zasad bezpieczeństwa, obierzemy kurs na Siódmy Kontynent.

Dzień 5–6
W drodze na Antarktydę. Kanał Beagle i Cieśnina Drake'a

Wieczorem przepłyniemy przez Kanał Beagle’a i wpłyniemy do Cieśniny Drake’a. Kanał Beagle jest o tej porze roku niezwykle piękny a góry po obu stronach nadal pokryte są śniegiem. Po północnej stronie znajduje się argentyńska Tierra del Fuego, a po południowej stronie chilijska wyspa Isla Navarino.

W nocy dotrzemy do sławnej Cieśniny Drake’a. Tutaj zimna woda z Antarktyki spotyka się z ciepłymi wodami Oceanu Atlantyckiego. Cieśnina Drake’a uważana była kiedyś za diabelską bramę między znanym a nieznanym; za nieprzekraczalną barierę, przy której czekało spotkanie z pierwszymi górami lodowymi. Jest to jeden z najbardziej niespokojnych akwenów z częstymi burzami i wysokimi falami. Jednak nasz statek wyposażony w rewolucyjną konstrukcję dzioba X-bow oraz stabilizatory firmy Rolls Royce zapewni nam maksymalny komfort podróżowania nawet przy wysokich falach.


Możemy więc cały dzień stać na mostku, cieszyć się świeżymi podmuchami wiatru i obserwować ptaki i wieloryby. W tych okolicach można zobaczyć różne rodzaje wielorybów np. orki, walenie południowe i czarno-białe delfiny krzyżowate. Zobaczymy również ciekawe ptaki morskie takie jak albatros wędrowny, albatros czarnobrewy czy gigantyczne burzyki. Najlepszym miejscem do obserwacji dużych, morskich ptaków jest rufa, za którą zbierają się całe ich stada, aby wykorzystać różnice wiatru między nawietrzną a zawietrzną stroną i ułatwić sobie lot.

Dla nas będzie też to dobry moment, żeby przygotować się na spotkanie z Antarktyką. Podczas wykładów organizowanych na statku dowiemy się jak należy się zachować, gdy znajdziemy się np. w samym środku kolonii pingwinów. Profesjonalny fotograf podpowie nam z kolei, jak zrobić najlepsze zdjęcia otaczającego nas krajobrazu.

Dzień 7–10
Półwysep Antarktyczny z Wyspą Króla Jerzego, Brown Bluff i Wyspa Słoniowa Shackletona

Program na najbliższe dni zależeć będzie od wielu różnych czynników. Decyzję o wyborze trasy i miejsc postojów podejmie kierownik ekspedycji we współpracy z kapitanem. Oficerowie na mostku oraz kierownik ekspedycji Albatrosa sprawdzą najnowsze informacje meteorologiczne, żeby w danej sytuacji znaleźć najlepsze miejsca do zejścia na ląd. Na ląd dopłyniemy dużymi, bezpiecznymi  pontonami - zodiakami. Bardzo często trzeba będzie nadłożyć drogi, żeby ominąć skupisko fok czy pingwinów, które wcale nie boją się pokojowo nastawionych turystów. Mijać będziemy wspaniałe krajobrazy, popłyniemy między krami i dryfującymi kawałkami gór lodowych.

Nasze pierwsze zejście na ląd wypada zazwyczaj na największej z wysp Szetlandów Południowych, Wyspie Króla Jerzego. Podobnie jak w wielu innych miejscach i tutaj spotkamy spore kolonie pingwinów, w szczególności są to pingwiny białookie inaczej zwane pingwinami Adeli, pingwiny białobrewe i pingwiny maskowe (antarktyczne). Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zobaczymy również wypoczywające na lądzie słonie morskie.

Naszą podróż kontynuować będziemy w kierunku Półwyspu Antarktycznego, gdzie planujemy odwiedzić osobliwy, pokryty lodem wulkan Brown Bluff z imponującymi rdzawoczerwonymi bazaltowymi ścianami, wznoszącymi się wzdłuż dużego obszaru wulkanicznego. Poszukamy wielorybów, ptaków i pięknych pingwinów cesarskich, które przez całe życie żyją na lądzie.

Do wschodniego wybrzeża Półwyspu Antarktycznego przylega Lodowiec Szelfowy Larsena, nazwany od nazwiska norweskiego kapitana Carla Antona Larsena. Pod wpływem zmian klimatycznych lodowiec ulega stopniowemu rozpadowi. W 2017 roku oddzieliła się od niego wyspa lodowa o powierzchni ok. 6000 km² co stanowiło 12% powierzchni Larsena. Oderwany fragment nazwany został A68 i powoli przemieszcza się wraz z innymi dużymi blokami lodu przez Ocean Arktyczny w kierunku cieplejszych wód Atlantyku wzdłuż tak zwanej „Alei Lodowej”.
Kolejne zejście na ląd planujemy na wyspie Paulet, przy ogromnej kolonii pingwinów Adeli, zwanych również pingwinami białookimi. Na Antarktydzie Wschodniej żyje ich prawie sześć milionów. Na wyspie zobaczyć można także ślady po wyprawie Nordenskiölda – arystokraty i geologa o fińsko-szwedzkich korzeniach.
Popłyniemy dalej na wschód w kierunku Wyspy Słoniowej. To tutaj dotarła i przezimowała załoga słynnej wyprawy Shackletona po tym jak ich drewniany statek został uwięziony a następnie zmiażdżony przez skute lodem wody Morza Weddella. To stąd Shackleton przepłynął w małej łodzi ratunkowej ponad 1200 km do Georgii Południowej, aby sprowadzić pomoc dla swoich ludzi.

Plaża na Wyspie Słoniowej została uznana za jedno z dziesięciu najtrudniejszych miejsc do cumowania dla małych łodzi, więc nie będziemy w tym miejscu schodzić na brzeg. Wybierzemy się w dalszą podróż do Georgii Południowej!
Należy pamiętać, że to zawsze aktualne warunki pogodowe zdecydują o tym, jakie zejścia na ląd będziemy mogli zrealizować, a powyższy plan powinien być traktowany jako prognozowany scenariusz wyprawy.

Dzień 11–12
Rejs w kierunku Georgii Południowej. Strefa konwergencji antarktycznej

W tych dniach będziemy kontynuować nasz rejs w kierunku Georgii Południowej przez antarktyczną strefę konwergencji, nazywaną też antarktycznym frontem polarnym. To wąski pas wód powierzchniowych uważany za granicę Antarktyki. Jest to miejsce, gdzie stykają się zimne wody płynące od Antarktydy "wślizgujące się" pod cieplejsze wody z północy. Położenie samej strefy przedniej zmienia się stale, więc nie wiadomo dokładnie, kiedy się ją przekroczy. Jednego możemy być pewni - życie w morzu, pod nami, jest bardzo bujne. Ważnym ogniwem, stanowiącym pożywienie ryb, pingwinów, fok i wielorybów jest kryl antarktyczny nazywany „kamieniem węgielnym” ekosystemu Antarktyki.

W czasie rejsu obsługa statku, oprócz wykładów i filmów zaproponuje wiele innych atrakcji, z których warto skorzystać.

Dzień 13–16
Georgia Południowa. Nieokiełznana i bogata przyroda pośrodku południowego Atlantyku

Po kilku dniach na morzu ląd w zasięgu wzroku będzie dla nas naprawdę sporym przeżyciem. Zobaczymy  jedno z najbardziej niedostępnych miejsc na naszej planecie – Georgię Południową. Szczyty tej wyspy sięgające ponad 2500 m n.p.m. pokryte są spływającymi do morza lodowcami. Wąskie zatoki wcinają się między grzbiety tworząc od wschodniej strony bezpieczne miejsca do zejścia na ląd, dlatego też następne kilka dni spędzimy na eksplorowaniu tej części wybrzeża. Wyspa stanowi też ważne siedlisko kilku gatunków fok oraz ptaków morskich a jedną z głównych atrakcji tej części rejsu będzie zejście na ląd w pobliżu kolonii pingwinów królewskich.  

Nie brak na wyspie śladów historii takich jak opuszczone stacje wielorybnicze. Planujemy zejście przy najstarszej z nich zwanej Grytviken. Stacja została założona w 1904 roku przez norweskiego kapitana żeglugi morskiej Carla Antona Larsena z powodu ogromnych stad wielorybów występujących w okolicznych wodach i była bazą floty wielorybniczej dla jego argentyńskiej firmy zajmującej się wielorybnictwem. W szczytowym okresie na stacji mieszkało 300 pracowników, którzy trudnili się produkcją oleju wielorybiego. Obecnie stacja jest niemal całkowicie zniszczona. Zachowały się w Grytviken tylko nieliczne budynki, które są nadal wykorzystywane. Należy do nich kościół oraz Muzeum Georgii Południowej czynne w sezonie letnim (styczeń-marzec). W Grytviken zobaczyć też można grób Ernesta Shackletona.

Dzień 17–18
Na oceanie w kierunku Falklandów

Najbliższe dni spędzimy na oceanie. Możemy wykorzystać ten czas na uczestnictwo w inspirujących i pouczających wykładach na temat klimatu, wypraw odkrywczych czy geologii, prowadzonych przez naszych doświadczonych kierowników ekspedycji. Proponujemy wspólne oglądanie filmów o przyrodzie Antarktydy czy sławnym badaczu arktycznym Shackletonie.

Z pokładu statku będziemy mogli podziwiać największego na świecie morskiego wędrowca - albatrosa, który elegancko unosi się blisko statku i relingu, a jeśli morze będzie spokojne, mamy nadzieję, że zobaczymy również wieloryby.

Dzień 19
Port Stanley, stolica Falklandów. Czas wolny w małej stolicy.

Falklandy, czyli Islas Malvinas, jak je nazywa Argentyna, to najbardziej odległy skrawek dawnego Imperium Brytyjskiego. Wpływy brytyjskie widać na Falklandach na każdym kroku. Wszyscy mówią po angielsku, obowiązuje lewostronny ruch, a banknoty to funty z wizerunkiem królowej Elżbiety II. Archipelag leży w południowo-zachodniej części Oceanu Atlantyckiego, na skraju szelfu kontynentalnego Ameryki Południowej, w odległości około 500 km na wschód od brzegów Argentyny. Falklandy są terytorium zamorskim Wielkiej Brytanii, ale Argentyna rości sobie do nich prawa od 1820 roku. Mieszka tu tylko 3 tysiące ludzi, 700 tysięcy pingwinów i 600 tysięcy owiec. Obecnie głównymi zajęciami na wyspach są hodowla owiec, usługi spedycyjne i turystyka.

Te odległe wyspy południowego Atlantyku to pingwinie i wielorybie zoo, a doskonała ochrona przyrody sprawia, że wszystkie zwierzęta, które wcześniej były bliskie całkowitego wyginięcia, można spotkać tu nadal. To tutaj będzie możliwość zobaczenia słoni morskich, fok, wielu gatunków pingwinów i prawdziwego tłumu gigantycznych ptaków sztormowych, takich jak albatros czarnobrewy.

Główne miasto, a zarazem stolica Falklandów to Port Stanley  - urocze małe miasteczko z drewnianymi domami, małymi zadbanymi ogrodami, pubami, prawdziwą angielską katedrą i małym muzeum. Na ląd do portu w Port Stanley dopłyniemy zodiakami.

Wieczorem opuścimy Port Stanley i wypłyniemy w dalszą podróż.

Dzień 20
Wyspy Falklandzkie. Spektakularne wybrzeże Zachodnich Falklandów

Popłyniemy wzdłuż idyllicznej północnej części Falklandów Zachodnich a zejścia na ląd w małych zatoczkach zaplanujemy w zależności od siły wiatru oraz fal. Falklandy Zachodnie znane są z nierównego pagórkowatego terenu i spektakularnej linii brzegowej.

Plan zakłada zejście na ląd na wyspie West Point, gdzie albatros czarnobrewy gniazduje wśród pingwinów. To niesamowity widok, którego niewielu doświadczyło!

Dwie główne wyspy Falklandów Zachodnich i Wschodnich połączone są linią promową a między wioskami biegną utwardzone drogi.

Dzień 21
Rejs kanałem Beagle

Popłyniemy na południowy zachód w kierunku Ushuaia. Ten ostatni dzień rejsu spędzimy na statku. Możemy posłuchać interesujących wykładów przyrodniczych czy też skorzystać z zabiegów masażu. To tylko niektóre z wielu kuszących propozycji.

Późnym wieczorem wpłyniemy do Kanału Beagle. Jego nazwa pochodzi od statku Charlesa Darwina, którym podczas swojej wyprawy dopłynął m.in. na Wyspy Galapagos. Podczas żeglugi towarzyszyć nam będą delfiny, które zazwyczaj podążają przy dziobie statku, a na wysepkach w kanale zobaczymy wylegujące się setki fok otoczonych kormoranami Magellana i mewami.

Dzień 22
Ushuaia - Buenos Aires. Kolacja, degustacja wina i argentyńskie tango

Na ląd w Ushuaia zejdziemy rano, skąd pojedziemy na lotnisko. Po 5h lotu nad równinami Patagonii dotrzemy na wewnątrzkrajowe lotnisko Jorge Newbery w Buenos Aires. Po zameldowaniu się w hotelu reszta dnia jest do własnej dyspozycji. Wieczorem na pożegnanie z Argentyną zjemy kolację z degustacją win oraz pokazem tango.

Dzień 23
Wylot z Buenos Aires do Warszawy

Transport na międzynarodowe lotnisko w Buenos Aires, skąd polecimy z przesiadką do Warszawy.

Dzień 24
Powrót do Warszawy

Informacja o cenie

Dopłata do kabiny jednoosobowej
  • Jednoosobowa kabina standardowa pojedyncza z iluminatorem 18 m2 – Kat. G 18.998,- PLN/os.
  • Jednoosobowa kabina z balkonem 24 m2 – Kat. C 63.998,- PLN/os.
Dopłata za podwyższenie standardu kabiny

Przeczytaj więcej o rodzajach kabin w sekcji - Informacje praktyczne.

  • Dwuosobowa kabina standardowa z balkonem francuskim 16 m2 – Kat. E: 5.298,- PLN/os.
  • Dwuosobowa kabina z iluminatorem 22 m2 – Kat. F: 10.998,- PLN/os.
  • Dwuosobowa kabina z balkonem 24 m2 – Kat. C: 10.998,- PLN/os.
  • Dwuosobowy apartament z balkonem 35-28 m2 – Kat. B: 16.998,- PLN/os.
  • Dwuosobowy Junior Suite 42 m2 – Kat. A: 49.998,- PLN/os.
  • Dwuosobowy apartament Premium 45 m2 – Kat. PS: 62.998,- PLN/os.

Kabiny dla 3 osób:

  • Trzyosobowa kabina z balkonem 24 m2 – Kat. C: dopłata 6.998,- PLN/os.
  • Tzyosobowa kabina z iluminatorem 22 m2 – Kat. F: rabat 9.998,- PLN/os.
Cena zawiera
  • Przelot rejsowy w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa - Buenos Aires w obie strony z przesiadką, Buenos Aires - Ushuaia w obie strony liniami Aerolines Argentina 
  • Opiekę polskiego pilota przy grupie powyżej 15 osób
  • 2 noclegi ze śniadaniem w Buenos Aires
  • 1 nocleg ze śniadaniem w Ushuaia w hotelu klasy turystycznej
  • Niezbędny transport na miejscu
  • Zwiedzanie Buenos Aires zgodnie z programem  
  • Powitalna i pożegnalna kolacja w Buenos Aires
  • Wycieczka po mieście Ushuaia (w tym muzeum miejskie)
  • Wycieczka do Parku Narodowego Ziemi Ognistej (Ushuaia)
  • na statku: 18 noclegów w dwuosobowych kabinach kat. D z pełnym wyżywieniem, kawą i herbatą, zgodnie z programem
  • Spotkania informacyjne oraz wykłady na pokładzie statku prowadzone przez kierownika ekspedycji i innych wykładowców w języku angielskim
  • Anglojęzyczny zespół ekspedycyjny i wykładowcy na pokładzie statku
  • Wyprawy na ląd, wycieczki zodiakami oraz wędrówki, zawarte w podstawowym programie rejsu
  • Wszystkie opłaty lotniskowe i portowe
  • Podstawowe ubezpieczenie KL i NNW
  • Kurtka Albatros Expeditions
Cena nie zawiera
  • Dopłaty do kabiny 1-osobowej
  • Dodatkowych wycieczek nie zawartych w programie
  • Napiwków dla personelu statku (14 USD os./ dobę)
  • Napiwków dla lokalnych przewodników i kierowców (zalecamy przeznaczyć łącznie 8 USD/ os)
  • Napojów na pokładzie statku, oprócz kawy i herbaty
  • Wydatków indywidualnych
  • Wszystkiego, czego nie wymieniono w punkcie „Cena zawiera”
Odkryj więcej

Spływy kajakowe na Antarktydzie (październik-kwiecień): więcej informacji i aktualne ceny dostępne na pokładzie statku 
Wędrówki na rakietach śnieżnych i dodatkowe wędrówki na Antarktydzie (październik-styczeń): więcej informacji i aktualne ceny dostępne na pokładzie statku 

Obie wycieczki można zakupić na statku.

Informacje praktyczne

Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.

Informacje o rejsie

Koncepcja ekspedycji - rejsu

Albatros od wielu lat rozwija program rejsów, który pasuje do warunków polarnych. Lód w kombinacji z ograniczoną infrastrukturą oraz niedostępnością pustych przestrzeni wymagają organizacji podróży w formie ekspedycji, która jest idealna dla osób poszukujących niepowtarzalnych wrażeń. Jest to ekskluzywna podróż przyrodnicza, różniąca się od pozostałych rejsów. Względnie niewielu uczestników zapewnia podróży charakter wycieczki grupowej. Wszyscy razem mogą odwiedzać stacje polarne, brać udział w spacerach, wycieczkach, wykładach (prowadzonych w języku angielskiem) czy wielorybniczym safari.

Warunki podróży są dość komfortowe i nie ma żadnych szczególnych wymagań wobec uczestników. Warunkiem jest jednak, by być zdrowym i samodzielnym ruchowo, a także mieć ochotę poznawać przyrodę na jej warunkach. Trzeba zwrócić uwagę, że podróż ta różni się od zwykłych wycieczek turystycznych. Nie mamy tutaj możliwości zaplanowania szczegółów. Wiele elementów jest nieprzewidywalnych, a trasa rejsu zależy głównie od wiatru, pogody, lodu i prądów. Opis trasy należy postrzegać jako cel idealny, ale z pewnością trasa zmieni się, nawet jeśli obiecywano nam wiele tygodni wysokiego ciśnienia i grzejącego słońca.

Kierownik ekspedycji w porozumieniu z kapitanem statku na bieżąco układają trasę i codzienny program. Ich celem jest zapewnienie wszystkim jak największych korzyści z rejsu w danych warunkach. Jeśli np. nagle wpłyniemy w stado wielorybów, program dnia od razu trzeba będzie zmodyfikować.

Ważną częścią podróży jest sam rejs oraz zejścia na ląd w pontonach Zodiak, które przetransportują nas na bezludne odcinki wybrzeża, wzdłuż lodowców i na krótkie rejsy. Statek wyposażony jest w zewnętrzną drabinkę, która ułatwia dostęp do pontonów wyposażonych w mocne silniki. Statek podpływa tak blisko mijanych atrakcji np. lodowców czy stad ptaków, jak to jest tylko możliwe. Potem przesiadamy się do pontonów, aby dotrzeć na ląd, lub przepłynąć pomiędzy wielorybami, fokami, górami lodowymi czy stadami ptaków. Zejście na ponton nie sprawia zazwyczaj problemu, lecz może być trudne dla osób z niepełnosprawnościami. Każdy pasażer sam decyduje, czy woli zostać na pokładzie statku, na którym jest mała biblioteka. Słowa ekspedycja używamy świadomie i należy je rozumieć dosłownie. Podróże stają się ekspedycjami, gdy nie możemy przewidzieć we wszystkich szczegółach ich przebiegu.  Powyższy opis programu na poszczególne dni jest raczej szkicem programu i tego jak chcielibyśmy, aby on  przebiegał, ale może się zmienić w zależności od warunków pogodowych i decyzji kapitana statku.

Udział w rejsie podlega ogólnym warunkom uczestnictwa w imprezach Albatros Travels, z którymi uczestnicy powinni się zapoznać.

"Trasa zależy od zmiennych warunków pogodowych na biegunach, grubości i ruchu lodów, kaprysów natury oraz występującej fauny. Jednak natura jest naszym sojusznikiem, gdy jesteśmy do tego przygotowani. Dlatego podróż planowana jest z dużą elastycznością, co oznacza, że podróżujący powinni być gotowi na zmiany w zakresie planu dnia i trasy rejsu."

-Søren Rasmussen- założyciel Albatros Travel

O statku

Nowoczesny i stylowy Ocean Albatros ma wszystkie zalety małego statku ekspedycyjnego w połączeniu ze stabilnością i komfortem dużych statków wycieczkowych. Całkowicie unikalna i opatentowana budowa dziobu, tak zwany X-Bow, zapewnia spokojną i bardziej stabilną żeglugę niż konwencjonalne statki wycieczkowe. Na pokładzie jest miejsce dla maksymalnie 189 pasażerów, a elegancki wystrój zapewnia kameralną atmosferę, co w połączeniu z personalizowaną obsługą załogi statku dostarcza niezapomniane wrażenia z rejsu.

Kabiny i apartamenty
Łącznie na statku znajduje się 95 kabin pasażerskich i apartamentów. Dostępne są zarówno kabiny zewnętrzne, kabiny z balkonem, jak i apartamenty. W kabinach znajdują się dwa łóżka pojedyncze lub łóżko małżeńskie. Ponadto na pokładzie statku znajduje się kilka kabin jedno i trzyosobowych. Wszystkie kabiny posiadają własną łazienkę i toaletę oraz indywidualną regulację temperatury. Do dyspozycji Gości jest również suszarka do włosów i telewizor.

Apartament Premium 45 m2 – Kat. PS.
 Największą ze wszystkich kajut na pokładzie Ocean Albatros jest Premium Suite. Ten 2-pokojowy apartament posiada łóżko małżeńskie (lub dwa pojedyncze), komplet wypoczynkowy, stół i krzesło, a także balkon i przestronną łazienkę. Znajduje się na pokładzie 4. Ta kategoria jest dostępna na zapytanie. Prosimy o kontakt z biurem Albatros Travel w celu uzyskania ceny.

Junior Suite 42 m2 – Kat. A. 
4 mniejsze apartamenty znajdujące się na statku Ocean Albatros oferując fantastyczny widok z pokładu 7. Apartamenty posiadają podwójne łóżko lub dwa pojedyncze łóżka, rozkładaną sofę, kącik wypoczynkowy, przestronną łazienkę i prywatny balkon. Kabina może pomieścić do 3 osób. Znajduje się na pokładzie 7.

Apartament z balkonem 35-28 m2 – Kat. B 
Ocean Albatros posiada 6 Apartamentów z balkonami na pokładach 4 i 6. W apartamentach znajduje się łóżko małżeńskie lub dwa łóżka pojedyncze, a także część wypoczynkowa, łazienka i prywatny balkon. Apartamenty z balkonem przeznaczone są dla 2 osób.

Kabina z balkonem 24 m2 – Kat. C 
Ta kategoria kabin jest najczęściej spotykana na statku. Usytuowane odpowiednio na pokładach 4 i 6, wszystkie kabiny tej klasy posiadają podwójne łóżko lub dwa pojedyncze łóżka, łazienkę i prywatny balkon. Połowa kabin jest wyposażona w rozkładaną sofę, dzięki czemu w kabinie może podróżować rodzina z dzieckiem. Dostępne są także w tej kategorii kabiny połączone drzwiami.

Kabina standardowa z iluminatorem 22 m2 – Kat. D 
Standardowe kabiny na statku Ocean Albatros. Kabiny te są idealne dla tych, którzy chcą wygodnie podróżować. Kabiny standardowe wyposażone są w 2 łóżka pojedyncze, iluminator oraz łazienkę. Znajdują się na pokładach 3 i 4.

Kabina standardowa z balkonem francuskim 16 m2 – Kat. E 
Standardowe kabiny z francuskim balkonem znajdują się wysoko na statku na pokładzie 7. Kabina ma podwójne łóżko.

Kabina trzyosobowa z iluminatorem 22 m2 – Kat. F 
Standardowe kabiny trzyosobowe na statku Ocean Albatros. Kabiny są idealne dla tych, którzy potrzebują wygodnej bazy dla maksymalnie 3 osób. Standardowe kabiny mają 2 łóżka pojedyncze, 1 rozkładaną sofę, iluminator i łazienkę. Znajdują się na pokładzie 3.

Kabina standardowa pojedyncza z iluminatorem 18 m2 – Kat. G 
Kabiny jednoosobowe Standard znajdują się na pokładzie 3. Usytuowane są blisko pomieszczeń gospodarczych statku i zapewniają łatwy dostęp do platformy z której wchodzimy na  Zodiaki.

Liczba uczestników

Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

Polski pilot towarzyszy grupie przy min. 15 uczestnikach.

Kto może wziąć udział?

Aby wziąć udział w tym rejsie, wymagana jest mobilność, samowystarczalność i samodzielne poruszanie się bez pomocy w pagórkowatym terenie. Osoby poniżej 18 roku życia muszą podróżować i przebywać z osobami powyżej 18 roku życia.

Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa każdy ma obowiązek powiadomić Albatros Travel o ewentualnych chorobach czy przypadłościach, niepełnosprawności, ciąży czy innych warunkach, które mogą mieć wpływ na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu. Wszyscy uczestnicy rejsu proszeni są zatem o wypełnienie formularza o zdrowiu, który dostępny jest pod tym linkiem:
https://albatros-expeditions.com/participant-declaration-and-contact-information

Klimat

Klimat Antarktyki jest bardzo zmienny. Raz świeci piękne słońce, a już po chwili szaleje burza śnieżna. Średnia temperatura między listopadem a marcem to: -5 do +5 ℃. Pojawiają się mniejsze lub większe wiatry, co oznacza, że trzeba przygotować się na huśtanie. W okresie podróży zazwyczaj jest dobra pogoda z niebieskim niebem, ale oczywiście nie jesteśmy w stanie jej przewidzieć.

W Ushuaia oraz w Tierra de Fuego/Ziemi Ognistej temperatury oscylują między 10 a 20℃.  Tam wieje także (dość) mocno. W Buenos Aires jest tymczasem bardzo gorąco ze średnia temperaturą między 25 a 35℃.

Wiza

Polscy obywatele nie potrzebują wizy. Obywatele innych krajów powinni skontaktować się z biurem lub swoimi ambasadami. Na mocy międzynarodowej umowy wolno jest zwiedzać Antarktykę. Pozwolenie takie wystawiają argentyńskie służby państwowe. Jedynym warunkiem na jego otrzymanie, jest złożenie podpisu jako potwierdzenia, że zapoznaliśmy się z postanowieniami, dotyczącymi zwiedzania Antarktyki. Wszystkie informacje na ten temat zostaną przekazane podczas rejsu. 

Paszport

W celu przygotowania dla Państwa dokumentów podróży prosimy o podanie poprawnych danych wszystkich uczestników wyjazdu. Nazwiska i imiona umieszczone na umowie powinny być zgodne z paszportem. Prosimy o przesłanie danych paszportowych poprzez link: www.albatros.pl/paszport lub dostarczenie kopii paszportu do naszego biura w Warszawie lub Katowicach nie później niż w ciągu dwóch tygodni od dnia dokonania rezerwacji. Paszport powinien być ważny przez co najmniej 6 miesięcy od powrotu z Argentyny. Jeśli dokonają Państwo zmiany paszportu prosimy o jak najszybsze poinformowanie naszego biura.

Waluta

Walutą Argentyny jest peso (ARS)  Przybliżony kurs wymiany peso do polskiego złotego wynosi: 100 peso = ok. 3 PLN. (Kurs jest jednak bardzo zmienny ze względu na wysoką inflacje w Argentynie). Dlatego zalecamy zabranie ze sobą USD, ponieważ zarówno płacenie kartą kredytową, jak i wypłacanie gotówki z bankomatów może być problematyczne 

Na pokładzie statku obowiązującą waluta jest dolar amerykański.

Napiwki

Zgodnie z międzynarodowymi standardami w branży usługowej napiwki dla załogi statku płaci się na koniec rejsu. Wszystkie napiwki zostaną podzielone pomiędzy całą załogę. Sugerowana kwota na osobę na dzień to 14 USD. Zostanie ona doliczona automatycznie do pokładowego rachunku.

Posiłki oraz napoje

Na pokładzie statku zapewnione jest pełne wyżywienie. Wszystkie posiłki spożywane są w restauracji na statku. Kucharze będą starać się spełnić oczekiwania również osób ze specjalną dietą (prosimy o informację na ten temat), nie możemy jednak zagwarantować, że to będzie wykonalne.

Bagaż

Proszę ograniczyć ilość bagażu, ponieważ w kabinach nie ma zbyt wiele miejsca, a na wewnętrzym przelocie w Argentynie są ograniczenia co do wielkości bagażu.  Załoga statku pomoże wnieść bagaż na pokład. Na każdym bagażu powinna być zawieszka zawierająca imię i nazwisko oraz adres.

Po przybyciu do Ushuaia otrzymamy specjalne naklejki z numerem naszej kabiny, którą należy przykleić na bagaż. Dzięki temu personel szybko zidentyfikuje Twoją walizkę i dostarczy ją do odpowiedniej kabiny.
 

Różnica czasu

Różnica czasu między Buenos Aires i Ushuaia w stosunku do Polski wynosi minus 4h.

Elektryczność

Napięcie prądu na pokładzie statku to 220V.

Dzieci

Minimalny wiek dzieci podczas tego rejsu to 12 lat.

Zespół ekspedycyjny i goście na pokładzie

Zwracamy uwagę, że oprócz gości z Polski w rejsie biorą udział także goście z innych krajów. Dlatego też, by móc porozumieć się ze wszystkimi gośćmi, nasz zespół ekspedycyjny jest anglojęzyczny. Wykłady i spotkania informacyjne będą prowadzone w języku angielskim. Przy tworzeniu grup podczas schodzenia na ląd, narodowość i język będą brane pod uwagę w miarę możliwości.

Załoga statku

Oprócz załogi ekspedycyjnej Albatrosa na pokładzie znajdują się dwie inne grupy załóg, które wspólnie pracują nad tym, aby Twoja podróż była wyjątkowym przeżyciem. Kapitan statku, sternicy i żeglarze są odpowiedzialni za obsługę i zarządzanie statkiem oraz za pokłady zewnętrzne. Kierownik hotelu i jego personel są odpowiedzialni za kabiny, restaurację i dołożą wszelkich starań, aby spełnić Państwa potrzeby zapewniając komfortowy pobyt. Obie grupy załóg posługują się językiem angielskim.

Ważne zasady dotyczące zejść na ląd i wycieczek

Przebywając na lądzie, bardzo ważne jest, aby okazywać głeboki szacunek dla unikalnej przyrody. Oznacza to działanie zgodnie z mottem: Nie zostawiaj nic poza śladami swoich stóp i nie zabieraj ze sobą nic poza wspomnieniami. Prosimy również o trzymanie się dość blisko swojej grupy. Przez cały czas ważne jest stosowanie się do poleceń kierownika wyprawy.

Przed wyjazdem

Formularz zdrowia

Proszę o wypełnienie formularza zawartego w poniższym linku nie później niż 2 miesiące przed wyjazdem. Formularz zawiera informacje o Państwa stanie zdrowia, które są niezbędne aby w przypadku ewentualnych problemów zdrowotnych na pokładzie, nasz zespół mógł działać poprawnie.

https://albatros-expeditions.com/participant-declaration-and-contact-information

Ubezpieczenie

Udział w rejsie ekspedycyjnym na Antarktydę wymaga wykupienia dodatkowego ubezpieczenia podróżnego, które obejmuje:

  • Koszty leczenia, w tym koszty hospitalizacji, kwarantanny i izolacji oraz ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków w tym na wypadek śmierci z powodu COVID-19, w przypadku zarażenia się lub bliskiego kontaktu z inną zarażoną osobą
  • Transport do kraju zamieszkania, jeśli będzie to konieczne
  • Ubezpieczenie do kwoty min. 200 000 USD zawierające transport medyczny w przypadku pilnej potrzeby transportu ze statku na stały ląd lub do Polski

Tym z Państwa, którzy leczą się przewlekle przypominamy o możliwości rozszerzenia ubezpieczeń, za dodatkową składką, o choroby przewlekłe.

Zalecamy wykupienie ubezpieczenia w Allianz, które oferujemy do sprzedaży w naszym biurze lub zakup ubezpieczenia w dowolnie wybranym przez Państwa towarzystwie ubezpieczeniowym, które spełnia wszystkie wymienione wymagania.

COVID-19

Obecnie nie ma żadnych wymagań ani ograniczeń związnych z COVID-19 dotyczących tej podróży.

Ubezpieczenie

Ważne informacje

Zalecamy Państwu wykupienie dodatkowego pakietu ubezpieczenia podróżnego na kwotę minimum 200 000 USD w zakresie Kosztów Leczenia i Assistance, pokrywających koszty transportu medycznego do kraju oraz Następstwa Nieszczęśliwego Wypadku. Zachęcamy do zakupu polisy w Albatros Travel, który współpracuje z TUiR Allianz Polska S.A.

W przypadku posiadania polisy w innej firmie ubezpieczeniowej prosimy o sprawdzenie czy przedmiotem ubezpieczenia są wskazane ryzyka oraz sugerowana przez Albatros kwota ubezpieczenia. 

Wymagane jest wydrukowanie i posiadanie polisy podczas podróży.

Lista rzeczy do spakowania

Dress code na pokładzie

Ponieważ jest to rejs ekspedycyjny ubieramy się w tym właśnie duchu czyli wygodnie i nieformalnie. To nie jest luksusowy rejs po Karaibach, gdzie wymagane są eleganckie ubrania i długie suknie. Większość osób nosi jeansy i ubrania z dzianiny.

Ubranie

W trakcie podróży niezbędna jest odpowiednia i pasująca odzież. Należy wybrać lekkie i odpowiednie tkaniny, które zostały zaprojektowane tak, aby wilgoć była odprowadzana na zewnątrz, a jednocześnie, żeby ubranie dawało uczucie ciepła i było suche.

Antarktyka i Ziemia Ognista

Pamiętajmy, że powietrze jest wspaniałym materiałem izolacyjnym, jeśli znajdzie się pomiędzy warstwami ubrań. Z paroma warstwami ubrań łatwiej jest utrzymać ciepło, niż z jedną czy dwiema warstwami grubych ubrań. Łatwiej wtedy jest również reagować na zmiany pogody - a jak było wspomniane wcześniej, pogoda zmienia się często i niespodziewanie. Podróżni, którzy uprawiają sporty zimowe, mogą korzystać z zimowych ubrań sportowych. Trzeba jednak pamiętać, że przy tego rodzaju wyprawach, jest się mniej aktywnym, niż w czasie uprawiania sportu, dlatego należy zadbać o lepszą izolację.

Rękawiczki i skarpetki

W zależności od preferencji można zabrać wełniane rękawiczki, a na nie nakładać wodoodporne rękawice ochronnych, ewentualnie z gumową osłoną od wewnątrz, która zapewnia lepszą przyczepność na powierzchniach pokrytych lodem. Osoby fotografujące  wolą parę cienkich rękawiczek oraz grubych rękawic zewnętrznych, aby uniknąć zamarznięcia palców. Rękawice narciarskie będą absolutnie idealne.

Najlepiej zabrać ciepłe skarpety wełniane lub frotte. Dobrze jest zakładać 2 pary cieńszych skarpet niż jedną grubszą.

Kalosze

Każdy uczestnik rejsu, będzie mógł wypożyczyć bezpłatnie kalosze, które są niezbędne podczas schodzenia na ląd. Statek oferuje kalosze w rozmiarach 35-47. Chociaż przewodnicy obsługujący zodiaki pomaga przy zejściu na brzeg to jest prawie nieuniknione, że od czasu do czasu trzeba będzie wejść do płytkiej wody. Oprócz tego, że kalosze chronią przed przemoczeniem nóg podczas schodzenia na ląd to są także łatwe do czyszczenia po każdorazowej wizycie na lądzie.

Buty

Zejście na ląd zawsze odbywa się w kaloszach, ale należy wziąć ze sobą parę butów z dobrą antypoślizgową podeszwą do chodzenia po zewnętrznych pokładach na statku.

Kurtka

Niezawodna wiatro- i wodoodporna kurtka z kapturem to bardzo ważna rzecz, być może najważniejsza część garderoby podczas wyprawy na Antarktydę. Kurtka nie musi być gruba. Wielu podróżników na Antarktydę woli używać kurtki bez podszewki typu Gore-Tex z polarem pod spodem. Na naszym rejsie każdy uczestnik otrzyma od Albatros Travel specjalną kurtkę, która jest idealna na pogodę i temperatury na Antarktydzie.  (kurtki dostępne są w różnych rozmiarach). Więcej informacji o kurtce i dostępnych rozmiarach zostanie przesłanych przed wyjazdem.

Spodnie

Niezbędne są nieprzemakalne kombinezony/spodnie typu Gore-Tex albo prawdziwe spodnie przeciwdeszczowe. Spodnie muszą być solidne i wygodne do chodzenia. Dodatkowo para wygodnych i ciepłych spodni pod kombinezonem i oczywiście kalesony. Nie jest pewne, czy będzie potrzeba, aby użyć wszystkich tych rzeczy, ale lepiej być dobrze zabezpieczonym. 

Koszule/bluzy

Wełna to najcieplejszy materiał - nawet mokra. Polar jest prawie tak samo ciepły, ale schnie szybciej. Lepiej założyć cienka bluzkę lub podkoszulek i grubszą bluzkę niż jedną warstwę bardzo grubą.

Szalik

Dobry szalik lub chusta na szyję (ewentualnie kominiarka) jest niezbędny, gdy jest wietrznie.

Nakrycie głowy

Czapka lub inne nakrycie głowy jest niezbędne, ponieważ duża część ciepła ucieka z organizmu przez skórę głowy. Czapka powinna być wodoodporna i ciepła oraz osłaniać uszy.

Co warto spakować?

Polecamy zabrać takie rzeczy jak:

  • Termiczna odzież spodnia
  • Pośrednia warstwa odzieży wykonana z polaru
  • Kurtka
  • Wodoszczelne spodnie (konieczne w trakcie rejsów i schodzenia na ląd)
  • Wodoszczelna kurtka typu softshell
  • Ocieplana parka (pierzem lub włóknami)
  • Wytrzymałe gumowe kalosze (kalosze dostępne są na pokładzie za darmo)

 

Nie należy również zapomnieć o zabraniu:

  • paszportu
  • karty kredytowej i dolarów
  • czapki zimowej, szalika oraz wodoszczelnych rękawiczek
  • wełnianych skarpet
  • lornetki & aparatu
  • stroju kąpielowego
  • okularów z wysokim filtrem UV
  • kremu przeciwsłonecznego oraz balsamu do ust z SPF
  • wodoszczelnego plecaka
  • wodoszczelnych worków do przechowywania mokrej odzieży, tak aby nie stykała się ona z suchą
  • aparatu, zapasowych baterii i kart pamięci
  • lekarstw przeciwko chorobie morskiej

Pozostałe rzeczy

Okulary przeciwsłoneczne i krem na słońce
W Antarktydzie promienie UV są dużo silniejsze od tego, do czego przywykliśmy. Dobrej jakości okulary przeciwsłoneczne z filtrem na promienie UV to konieczność.  Jeśli na stałe nosisz okulary, porozmawiaj ze swoim optykiem - i weź zapasową parę na wszelki wypadek! Pamiętaj o mocnym kremie na słońce.

Lornetka
Bardzo ważna, jeśli chcesz oglądać ptaki i wieloryby. Najlepiej dobrej jakości, z powiększeniem 8 do 10 razy oraz średnicą zewnętrznej soczewki min. 30 mm.  Na dobrą lornetkę trzeba wydać przynajmniej ok. 500zł

Aparat/kamera
Większe aparaty należy trzymać w wodoodpornej torbie. Torby na ramię są niewygodne do noszenia, ponadto trzeba liczyć się z pryskającą wodą. Pamiętaj, aby wziąć wystarczająco dużo baterii i filmów. Mały plecak najlepiej z wodoodpornym spodem, na rzeczy osobiste do wzięcia na wycieczki. Rzeczy można również wsadzić do plastikowej torby, a potem do plecaka.

Wodoodporny plecak i worki foliowe
Weź ze sobą wodoodporny plecak i więcej plastikowych toreb/worków, które są bardzo praktyczne przy rozdzielaniu rzeczy brudnych i mokrych, od czystych i suchych.

Apteczka
Plastry i kompresy
Pomadka do ust
Krem nawilżający
Zwilżone chusteczki
Krople do nosa
Tabletki od bólu głowy (najlepiej od razu oraz lekarstwa przeciwgorączkowe)
Lekarstwa osobiste
Środek przeciw chorobie morskiej 
Plaster przeciw chorobie morskiej (Scopoderm lub inne) działają w pełni lub częściowo na wszystkich. Tabletki przeciw chorobie morskiej są alternatywą. Skonsultuj się z lekarzem, i wypróbuj środki przed wyjazdem, żeby wiedzieć jakie mają skutki uboczne.

Książki
Nie spodziewaj się znaleźć w Argentynie dużego wyboru książek po angielsku.  Na pokładzie statku znajduje się wprawdzie mała biblioteczka, lecz nie prowadzi się sprzedaży książek. Najlepiej więc jest wziąć odpowiednią literaturę z domu.

Poradnik dla odwiedzających Antarktykę

Pozwólcie zachować dziewiczość Antarktyki

W 1991 roku sygnatariusze Traktatu Antarktycznego podpisali protokół o ochronie środowiska. Cały kontynent został w nim uznany za rezerwat przyrody. Antarktyda jest największym niezamieszkanym terenem ziemi  i w dużym stopniu jeszcze nienaruszonym. Do tej pory nawet mniej lub bardziej sensowna aktywność człowieka znacząco nań nie wpłynęła.

Zróbmy wszystko, by tak zostało!

Nie wyrzucaj śmieci, ani na lądzie, ani na morzu. 

Nie niszcz budynków, ani tych opuszczonych, ani zamieszkałych.

Chroń florę i faunę Antarktyki.

Zachowaj co najmniej 5 metrów odległości od ptaków i 15 metrów od fok. Pamiętaj, że nagłe, gwałtowne ruchy mogą je przestraszyć i zestresować, dlatego poruszaj się wolno i spokojnie. Nie przeszkadzaj im, to przecież ich dom. Antarktyczne lato jest krótkie, dlatego ptaki i zwierzęta mają mało czasu na znalezienie sobie pary, zbudowanie gniazda, powitanie młodych i ich wykarmienie itd.

Jeśli podejdziesz zbyt blisko zwierząt, istnieje ryzyko, że uniemożliwisz im tegoroczne rozmnażanie. Nigdy nie podchodź do zwierząt na tyle blisko, żeby zmieniły swoje zachowanie, szczególnie w okresie wysiadywania jajek, i gdy młode są małe. Nie wolno karmić ani dotykać zwierząt/ptaków.

Pamiętaj, aby zachowywać się cicho- nie przeszkadzaj zwierzętom, mieszkańcom ani pozostałym turystom.

Nie zabieraj ze sobą na ląd żadnego jedzenia.

Nie zabieraj niczego z odwiedzanych miejsc - roślin, kamieni, kości itp.

Nigdy nie wchodź na teren między fokami/morsami, które leżą na plaży, a wodą.  Zwierzęta te muszą mieć zawsze wolną drogę do wody.

Uważaj na rośliny. - nie depcz roślin, mchu czy porostów; nie zrywaj.

Nie przeszkadzaj w trwających badaniach naukowych, nie dotykaj instalacji ani instrumentów z nimi związanych.

Przygotuj się na złą i zmienną pogodę. Zadbaj o to, by mieć odpowiednie do warunków antarktycznych ubranie i wyposażenie. Pamiętaj, że środowisko antarktyczne nie jest gościnne, raczej nieprzewidywalne i potencjalnie niebezpieczne.

Bądź świadom swoich ograniczeń i przedkładaj bezpieczeństwo ponad wszystko.

DLACZEGO NIE ŚPIMY W NAMIOTACH?
Nocleg w ciepłym, specjalnym przystosowanym śpiworze przypominającym torbę sprawi, że poczujesz się jak prawdziwy odkrywca Antarktydy. Dzięki niemu doświadczysz i poczujesz Antarktydę w niezwykły sposób i obudzisz się podziwiając jeden z najbardziej niesamowitych widoków, jakie kiedykolwiek widziałeś. Uważamy, że pobyt w zamkniętym, malutkim, ciasnym namiocie nie dałby nawet namiastki tego niesamowitego doświadczenia.

CZY MOŻNA PRZYNIEŚĆ ZE SABĄ JEDZENIE? 
Zgodnie z Traktatem Antarktycznym i regulacjami IAATO spożywanie jedzenia i przekąsek na lądzie jest zabronione. Ma to na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się obcych endemicznie roślin lub zanieczyszczeń.

CZU MOGĘ SKORZYSTAĆ Z TOALETY? 
Należy unikać wizyt w toalecie na lądzie, zgodnie z Traktatem Antarktycznym i przepisami IAATO, a obozowiczów zachęca się do korzystania z toalet na pokładzie przed biwakiem. W nagłych przypadkach, podczas pobytu w obozie na lądzie, będzie dostępna przenośna toaleta, a wszystkie odpady zabieramy na statek. Należy również pamiętać, że nie można myć zębów na lądzie. Należy to zrobić na pokładzie przed biwakiem lub po powrocie następnego ranka.

GDZIE I JAK DŁUGO ZOSTAJEMY NA BRZEGU? 
Zwykle wypływamy na ląd ok. 21:00 i wracamy ok. 6:00 następnego ranka. Oferujemy biwaki przybrzeżne na kontynencie lub na pobliskich wyspach, w zależności od trasy, pogody i warunków lodowych. Grupy biwakowe przebywają na lądzie maksymalnie 10 godzin.

CO JEŚLI LOKALNE WARUNKI POGODOWE I LODOWE UNIEMOŻLIWIĄ BIWAK? 
Kierownik wyprawy dołoży wszelkich starań, aby biwak się odbył. Jeśli jednak obiektywne  okoliczności uniemożliwią nam biwakowanie na lądzie, możemy zorganizować dla chętnych nocowanie na zewnętrznym pokładzie statku.

CZY WYMAGANE SĄ WCZEŚNIEJSZE DOŚWIADCZENIA BIWAKOWE? 
Wcześniejsze doświadczenia biwakowe nie są konieczne. Nie ma żadnych wymagań fizycznych, z wyjątkiem pomocy przewodnikom w rozstawianiu i zwinięciu biwaku. Należy jednak pamiętać, że nie biwakujemy na kempingu, w związku z tym możemy napotkać w miejscu obozowiska skały, śnieg, błoto i zamarznięty grunt. Oczekujemy, że nasi obozowicze pomogą w przygotowaniu  obozowiska, a następnego ranka w jego sprzątnięciu. Cały sprzęt musi zostać dokładnie wyczyszczony. Czasami pogoda może utrudniać te zadania.

JAKIE SĄ WARUNKI POGODOWE? 
Wokół wybrzeży Antarktydy latem (grudzień – luty) temperatury są na ogół bliskie zeru. Nocą nieco poniżej, a w dzień nieco powyżej 0°C (od -5 do +5°C). Ciepłe ubranie, dobre nastawienie i gotowość naprzygody to najlepsze sposoby na przezwyciężenie tych czasami trudnych warunków.

Ogólne zasady podróży

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

Ubezpieczenie podróżne

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

Ubezpieczenie podróżne Allianz

Biuro Podróży Albatros Travel ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki Albatros Travel gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

Piloci Albatros Travel

Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

Podróż z małoletnimi

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i zgody notarialnie poświadczonej i przetłumaczonej na język angielski zawierającej zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą, w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

Miejsce w samolocie

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

Posiłki specjalne

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

Miejsce w autokarze

Albatros Travel nie zapewnia możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania. 

Albatros Oceny gości

Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzyskaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Poniżej zamieszczamy oceny i opinie polskich gości. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice odnośnie gromadzenia ocen oraz opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark

Podobne wycieczki