
MS Eden jest własnością prywatną. Statek został zbudowany w 2008 roku i ma 34,5 m długości i 7,6 m szerokości. Ze statku korzysta wyłącznie Albatros.
Udział w rejsie wiąże się z przestrzeganiem pewnych zasad. Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa każdy ma obowiązek powiadomić Albatros Travel o ewentualnych chorobach czy przypadłościach, niepełnosprawności, ciąży czy innych okolicznościach, które mogłyby mieć wpływ na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu.
Na pokładzie znajduje się 18 zewnętrznych kabin, urządzonych w prostym stylu - z szafą, łazienka/toaletą oraz z suszarkami do włosów na wyposażeniu.
Kabiny mają powierzchnię od 9 do 12 m². W każdej kabinie znajdują się dwa oddzielne łóżka, albo podwójne łóżko z możliwością dodatkowego łóżka w postaci koi, które wisi na ścianie (pokłady 1 i 2). W kabinach znajdują się kontakty 220 V i klimatyzatory. Zwykle klimatyzator jest włączony tylko na kilka godzin w szczycie sezonu.
Kabiny na dolnym pokładzie (1), nr 13-19
Kabiny posiadają koję. Do kabin wchodzi się schodami znajdującymi się na głównym pokładzie statku. Okna nie otwieraja się.
Kabiny na głównym pokładzie (2), nr 8-12
Kabiny mają niewielkie okno, które można otworzyć. Kabiny posiadają koję.
Kabiny na wyższym pokładzie (3), nr 1-6
Kabiny mają niewielkie okno, które można otworzyć.
Kabiny są wysprzątane przed rozpoczęciem rejsu. W czasie jego trwania personel nie sprząta, nie ścieli łóżek itd. Usługę sprzątania można zamówić odpłatnie (koszt ok. 15 EUR).
Każdy gość rejsu dostaje dwa ręczniki. Jeśli od razu wiemy, że będziemy potrzebować więcej ręczników, lepiej wziąć dodatkowe ze sobą z domu. Ponadto warto wziąć ze sobą oddzielne ręczniki na plażę. Istnieje możliwość wypożyczenia dodatkowych ręczników, kiedy kąpiemy się z/przy statku (10Euro/sztuka).
Na pokładzie znajduje się mała restauracja, w której serwowane są posiłki. Ponadto dostępna jest mała strefa relaksacyjna z sofami w restauracji, niewielki oddzielny, zacieniony salon na pokładzie i zewnętrzny taras słoneczny z leżakami.
Wyżywienie (dwa posiłki dziennie) jest wliczone w cenę podróży. Zaczyna się od kolacji pierwszego dnia, a kończy śniadaniem ostatniego dnia. Prosimy o sprawdzenie w programie poszczególnych dni, czy danego dnia przewidziana jest kolacja czy obiad. W restauracji jest wystarczająco dużo miejsca, aby wszyscy mogli jeść razem w tym samym czasie.
Na pokładzie statku wyżywienie nie jest tak luksusowe jak na dużych statkach wycieczkowych ale serwowana jest tradycyjna kuchnia chorwacka, dania przyrządzane są domowym sposobem, zawsze ze świeżych produktów.
Niestety nie można zamówić specjalnych posiłków dietetycznych, ponieważ kuchnia statku ma ograniczoną przestrzeń i możliwości przechowywania. Jeśli jesteś wegetarianinem lub masz alergie pokarmowe, poinformuj nas o tym podczas rezerwacji podróży. Do posiłków zamiast mięsa można dostać sałatkę i inne małe dodatki. Specjalne życzenia nie mogą być zagwarantowane, chyba że kwestia ta została zgłoszona podczas rezerwacji rejsu, ponieważ zapasy żywności na statku nie są codziennie uzupełniane w portach podczas rejsu.
Na pokładzie znajduje się Wi-Fi. Działa najlepiej, gdy statek znajduje się w porcie.
Pokładowy bar jest otwarty do ostatniego klienta. Jeśli zdarzy się, że poczujemy pragnienie, a bar okaże się zamknięty, zawsze można podejść na mostek, i poprosić kogoś z załogi o otwarcie baru.
Napoje nie sa wliczone w cenę wycieczki. Ceny na pokładzie podawane są w euro. Podkreślamy, że nie wolno zabierać na pokład własnych napojów.
Polecamy lekką bawełnianą odzież na upalne dni, ale również przyda się kurtka i długie spodnie na chłodniejsze dni i wieczory. Nie ma specjalnych wymogów co do stroju podczas obiadów lub kolacji . Prosimy tylko pamiętać, że stroje kąpielowe nie są dozwolone w restauracji. Należy pamiętać o zabraniu dobrych butów trekkingowych na wycieczki na ląd, a na wypadek złej przyda się parasol i/lub kurtka przeciwdeszczowa. Zalecamy spakowac również parę butów plażowych i ręczników plażowych.
Na pokładzie płacimy gotówką - euro. Gotówkę można wypłacać w lokalnych bankomatach, m.in. w Splicie. Radzimy jednak, żeby wziąć ze sobą gotówkę (euro) z domu. Na pokładzie nie ma możliwości płacenia kartą.
Od 1 stycznia 2023 r. Chorwacja przeszła na euro, i jest to jedyna walutą, którą będzie można wypłacić z bankomatów w Chorwacji i jedyna waluta, której będzie można używać na pokładzie statku i na lądzie.
Ani załoga, ani firma Albatros Travel nie ponoszą odpowiedzialności za zagubione rzeczy.
Za napoje oraz dodatkowe wycieczki, ponad te opisane w programie, a także własne wydatki.
Podczas podróżowania poznajemy codzienne życie oraz lokalne zwyczaje. Mogą zdarzać się sytuacje, które nie będą się nam podobać, lub do których nie jesteśmy przyzwyczajeni np. zwyczaj płacenia napiwków. W niektórych krajach płacenie napiwków jest bardziej usystematyzowane niż w naszym kraju. Oczekuje się, że miejscowi przewodnicy lub kierowcy podczas podróży dostaną jakiś napiwek. W naszych programach podajemy przykładowe kwoty napiwków, tak by od początku byli świadomi tych dodatkowych wydatków. Cena za wycieczkę nie zawiera napiwków, ponieważ nie ma tu jednej reguły, a sposób ich płacenia zależy od kultury kraju, do którego się jedzie. Należy więc ją uszanować. Firma Albatros płaci lokalnym przewodnikom i kierowcom, lecz w wielu miejscach wysokość pensji ustala się, zakładając, że pracownik ponadto dostanie napiwek. Dla porządku zaznaczamy jednak, że płacenie napiwków jest oczywiście dobrowolne.
Na pokładzie MS Eden do końcowego rachunku dolicza się automatycznie dodatek w wysokości 10-13 euro za osobę/nocleg. Taki zbiorczy rachunek opłacany jest ostatniego dnia rejsu. Jeśli nie zgadzacie się Państwo z doliczeniem napiwku dla załogi statku należy o tym poinformować w przeddzień zakończenia rejsu.
Osoby poniżej 18 roku życia muszą podróżować z osobami powyżej 18 roku życia.
Rodzice podróżujący z dziećmi w wieku poniżej 18 lat, którzy jmaja takiego samego nazwiska jak dzieci muszą przynieść akt urodzenia w języku angielskim, potwierdzający, że są rodzicami dziecka. Dzieci poniżej 18 roku życia podróżujące bez rodziców (na przykład razem z dziadkami lub przyjaciółmi) muszą posiadać pełnomocnictwo podpisane przez jednego z rodziców, a także kopię aktu urodzenia w języku angielskim. Dzieci przybrane podróżujące z przybranymi rodzicami / opiekunami muszą mieć ze sobą ważną dokumentację w języku angielskim.
Ze względu na bezpieczeństwo nie wolno palić ani w kabinach, ani w restauracji. Palenie na pokładzie dozwolone jest w wyznaczonych do tego miejscach. Prosimy naszych gości o uszanowanie tych zasad.
Rekomendujemy spakowanie się w małe torby podróżne / walizki, ponieważ przestrzeń w kabinie jest bardzo ograniczona.
Podczas tej podróży, podobnie jak przy innych wycieczkach objazdowych, towarzyszyć Państwu będzie jeden z naszych doświadczonych pilotów. Pilot ma inne obowiązki podczas rejsu, a inne w trakcie zwykłej wycieczki, kiedy grupa większość czasu spędza razem. Formuła rejsu otwiera możliwość spędzania czasu wspólnie z grupą bądź na statku, bądź na lądzie, lub na własną rękę, zależnie od tego, na co mamy ochotę. Zadaniem pilota jest pomagać gościom przy praktycznych sprawach np. przy przyjeździe, transporcie z lotniska/na lotnisko, wsiadaniu na statek, tłumaczeniu. Ma również służyć informacją o tym, jak można spędzić czas na statku i na lądzie.
Pilot odpowiada również za te wycieczki i spacery po mieście, które ujęte zostały w programie i w cenie rejsu. Ponadto pilot również służy pomocą i wskazówkami, jeśli chcecie Państwo spędzić czas na lądzie na własną rękę.