Ocean Albatros

Ocean Albatros

image
Nasz stylowy statek Ocean Albatros posiada szereg rewolucyjnych rozwiązań dzięki czemu łączy wszystkie zalety małego statku ekspedycyjnego ze stabilnością i komfortem dużych statków wycieczkowych.

 

Na pokładzie jest miejsce dla maksymalnie 189 pasażerów, a elegancki wystrój zapewnia kameralną atmosferę, co w połączeniu z fantastyczną i spersonalizowaną obsługą załogi statku dostarcza niezapomnianych wrażeń z rejsu.

  • Statek ekspedycyjny przystosowany do wypraw polarnych
  • Pierwszy rejs - lato 2023 roku
  • Tylko zewnętrzne kabiny z balkonem lub oknem oraz apartamenty
  • 2 restauracje i strefa wellness

 

W przeciwieństwie do innych tego typu statków, nasza jednostka jest tak zaprojektowana, aby dostarczyć pasażerom jak najlepszych wrażeń z ekspedycji. Opatentowany dziób statku typu X-bow zapewnia spokojną żeglugę nawet po niespokojnych wodach, dzięki czemu zmniejsza nieprzyjemne doznania u tych pasażerów, którzy mają tendencję do choroby morskiej. Jest to fantastyczna cecha szczególnie przy pokonywaniu Cieśniny Drake’a. Pomaga to również zachować stałą prędkość, a tym samym realizację zaplanowanego programu, nawet przy wysokich falach. Rewolucyjny stabilizator Rolls Royce Zero Speed zapewnia wyższy komfort i znacząco redukuje kołysanie się statku nawet o 80-85%. Stabilizatory spełniają swoją funkcję również, gdy statek stoi zacumowany. Korzystanie z pontonów typu zodiak jest także dużo prostsze w porównaniu do innych statków tej samej wielkości. Zawdzięczamy to dynamicznemu ustawieniu i w sumie aż 5 platformom do wsiadania/wysiadania do/z zodiaków. Dzięki temu pasażerowie spędzają więcej czasu na wycieczkach i poznawaniu zjawisk przyrodniczych. Nie zmarnujemy żadnej nieoczekiwanej okazji,  żeby obejrzeć interesujące nas zwierzęta. Unikatowy design oraz niezwykłe możliwości manewrowania pozwalają zobaczyć więcej i wpływać dalej w zatoczki i fiordy.

Ocean Albatros to statek, który oferuje 95 przestronnych i komfortowych kabin, każda z widokiem na morze. Większość z nich wyposażona jest w prywatny balkon. Na pokładzie znajdują się dwie restauracje, strefa wellness z basenem, spa, sauną oraz siłownią, bar Albatros Nordic, a także nowoczesna sala wykładowa. Ocean Albatros doskonale odpowiada na potrzeby współczesnych podróżników, oferując wysoki komfort podróżowania.

Statek ma 105 m długości, 95 zewnętrznych kabin, większość z balkonem. Statek został zbudowany zgodnie z najnowszymi międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa (Solas 2012). Posiada również najwyższą klasę wzmocnień lodowych (1A), stosowane od niedawna stabilizatory Zero Speed oraz specjalny dziób X-bow, dzięki któremu w porównaniu do innych jednostek jest stabilniejszy i porusza się pewniej po wodzie. Statek ma certyfikat „comfort class”, co oznacza, że działa z bardzo niskim natężeniem hałasu oraz z możliwie najmniejszymi wibracjami w swoim segmencie.

Firma Albatros Travel otrzymała nagrodę za działalność na rzecz zrównoważonego rozwoju już w 1995 roku, jeszcze zanim ktokolwiek wiedział dokładnie na czym to polega. Ocean Albatros został zatem całkiem świadomie stworzony jako kontynuacja doświadczeń Albatros Travel w dziedzinie rozwoju zrównoważonych podróży. Historia koncepcji zrównoważonego działania w Albatros Travel sięga roku 1990. Mieliśmy jasno sprecyzowany cel. Chcieliśmy chronić przyrodę, zostawiać w niej jak najmniej śladów, aby służyła przede wszystkim lokalnym społecznościom. Za to właśnie dostaliśmy nagrodę w 1995 roku. Przysłowiową wisienką na torcie okazało się stworzenie w 100% ekologicznego obozu Karen Blixen Camp w 2007 roku, za który dostaliśmy nominację do nagrody w dziedzinie ochrony środowiska im. Al’a Gore’a.

Po ponad 23 latach i setkach rejsów do najdalszych zakątków polarnego świata, Ocean Albatros stanowi nowy, zielony standard w turystyce morskiej. Statek, który zadebiutował latem 2023 roku, to najbardziej ekologiczna jednostka w historii floty Albatrosa. W czasach, gdy wielu wykorzystuje temat ochrony klimatu do głoszenia pustych haseł, my po prostu działamy i uważamy, że udało nam się już osiągnąć wiele. Dzięki nowoczesnym technologiom, statek zmniejsza emisję CO2 o 80% oraz zużycie paliwa o 2/3 w porównaniu do wcześniejszych jednostek.

Nowa jednostka została zaprojektowana z myślą o przyszłości – z wykorzystaniem nowoczesnych silników Rolls-Royce oraz sterowanego komputerowo układu napędowego. Unikamy używania plastików jednorazowego użytku, a środki czyszczące są w pełni ekologiczne. Oferowane na pokładzie posiłki pochodzą z ekologicznych upraw, a kompleksowy program recyklingu zapewni minimalny wpływ na środowisko. Choć wciąż korzystamy z paliw kopalnych, ich zużycie stanowi zaledwie 1/3 dotychczasowych emisji, a firma jest gotowa na przyjęcie nowych, ekologicznych paliw, gdy te staną się dostępne na szeroką skalę.


Kabiny i suity

Łącznie na statku znajduje się 95 kabin pasażerskich i apartamentów. Dostępne są zarówno kabiny zewnętrzne, kabiny z balkonem, jak i apartamenty. W kabinach znajdują się dwa łóżka pojedyncze lub łóżko małżeńskie. Ponadto na pokładzie statku znajduje się kilka kabin jedno i trzyosobowych. Wszystkie kabiny posiadają własną łazienkę i toaletę oraz indywidualną regulację temperatury. Do dyspozycji Gości jest również suszarka do włosów i telewizor.


image

Kategoria BS – Suita rodzinna ok. 50 m² (Brynhilde Suite)

Największą ze wszystkich kabin na pokładzie Ocean Albatros jest suita rodzinna. Znajduje się na pokładzie 7 i składa się z dwóch połączonych ze sobą kabin z balkonem francuskim. Suita może pomieścić do 5 osób. W kabinie znajdują się dwa podwójne łóżka i rozkładana sofa.


Kategoria FS – Suita Premium ok. 45 m² (Freydis Suite)

Drugą co do wielkości kabiną na pokładzie Ocean Albatros jest Premium Suita. Ta dwupokojowa suita z balkonem wyposażona jest w łóżko podwójne (lub dwa łóżka pojedyncze), rozkładaną sofę, stół, krzesło oraz przestronną łazienkę. Znajduje się na pokładzie 4.


image

Kategoria A – Junior Suita ok. 39 m²

Cztery suity typu Junior, usytuowane na pokładzie 7, zapewniają niezapomniane widoki. Suita wyposażona jest w łóżko podwójne lub 2 łóżka pojedyncze, rozkładaną sofę, część wypoczynkową, przestronną łazienkę i prywatny balkon. Suita może pomieścić do 3 osób.


image

Kategoria B – Suita z balkonem ok. 30-32 m²

Ocean Albatros posiada 2 suity z balkonem, obie zlokalizowane na pokładzie 6. Suita wyposażona jest w łóżko podwójne lub dwa łóżka pojedyncze, część wypoczynkową, łazienkę i duży balkon. Suita jest przeznaczona dla 2 osób.


Kategoria C XL – Kabina z dużym balkonem ok. 25-30 m²

Kabiny z dużym balkonem znajdują się na pokładzie 4. Oprócz balkonu posiadają podwójne łóżko lub dwa łóżka pojedyncze oraz łazienkę.

Dwie kabiny kategorii C XL są nieco większe i wyposażone w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, takie jak większa łazienka i szersze drzwi.


Kategoria CS - Kabina Superior z balkonem ok. 22-25 m²

Najczęściej spotykany typ kabiny na statku Ocean Albatros, zlokalizowany odpowiednio na pokładach 4 i 6. Kabiny posiadają balkon, łóżko podwójne lub dwa łóżka pojedyncze oraz łazienkę. Znajduje się tam również część wypoczynkowa ze stołem i krzesłem. Ponadto niektóre kabiny wyposażone są w sofę, która może służyć jako łóżko dla trzeciej osoby w kabinie. Przy tym rodzaju kabiny istnieje możliwość zarezerwowania dwóch kabin z drzwiami łączącymi (na życzenie).


image

Kategoria C - Kabina z balkonem ok. 18-22 m²

Kabiny tego typu znajdują się odpowiednio na pokładach 4 i 6. Kabiny posiadają balkon, łóżko podwójne lub dwa łóżka pojedyncze oraz łazienkę.


image

Kategoria D – Kabina z bulajem ok. 13-22 m²

To standardowe kabiny na pokładzie Ocean Albatros, które usytuowane są w pobliżu tzw. „Mud Room” – przebieralni, w której przechowywane są m.in. gumowe kalosze oraz ciepła odzież wierzchnia. Dzięki temu pasażerowie z ograniczoną mobilnością mają wygodny i szybki dostęp do łodzi Zodiak podczas lądowań. Wszystkie kabiny wyposażone są w łóżko podwójne lub 2 łóżka pojedyncze i łazienkę. Kabiny znajdują się odpowiednio na pokładach 3 i 4. Należy pamiętać, że układ i wielkość kabin mogą się różnić.


image

Kategoria E - Kabina z balkonem francuskim ok. 14 m²

Kabiny dysponują balkonem francuskim, łóżkiem typu queen-size (150x200 cm), oknami sięgającymi od podłogi do sufitu oraz łazienką. Wszystkie kabiny znajdują się na pokładzie 7.


Kategoria F - Kabina trzyosobowa z bulajem ok. 22 m²

Na pokładzie znajdują się dwie kabiny trzyosobowe z bulajem, każda z łazienką. Kabiny usytuowane są na pokładzie 3, w pobliżu tzw. „Mud Room” – przebieralni, w której przechowywane są m.in. gumowe kalosze oraz ciepła odzież wierzchnia. Dzięki temu pasażerowie mają wygodny i szybki dostęp do łodzi Zodiak podczas lądowań. Kabiny trzyosobowe wyposażone są zazwyczaj w łóżka pojedyncze, ale istnieje również możliwość połączenia dwóch łóżek pojedynczych w jedno podwójne.


Kategoria G - Kabina jednoosobowa ok. 14 m²

To standardowa kabina jednoosobowa znajdująca się na pokładzie 3. Usytuowana jest w pobliżu tzw. „Mud Room” – przebieralni, w której przechowywane są m.in. gumowe kalosze oraz ciepła odzież wierzchnia. Dzięki temu pasażerowie mają wygodny i szybki dostęp do łodzi Zodiak podczas lądowań.


Specjalne warunki zdrowotne

Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa każdy ma obowiązek powiadomić Albatros Travel o ewentualnych chorobach czy przypadłościach, niepełnosprawności, ciąży czy innych warunkach, które mogą mieć wpływ na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu. Wszyscy uczestnicy rejsu proszeni są zatem o wypełnienie formularza o zdrowiu, który dostępny jest pod tym linkiem:
https://albatros-expeditions.com/participant-declaration-and-contact-information


Nieprzystosowane dla osób z trudnościami w chodzeniu

Statek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, mających trudności z chodzeniem i nieporuszających się o własnych siłach. Związane jest to przede wszystkim z zapewnieniem bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom rejsu - każdy powinien być w stanie samodzielnie przejść ze statku na ponton zodiak, bez pomocy personelu czy innych pasażerów.

Nie wolno zabierać na pokład ani wózków dla niepełnosprawnych, ani balkoników. Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, na wszystkich korytarzach musi być swoboda przejścia.


Sprzątanie kabin

Na statku wyznaczony jest steward, odpowiedzialny za serwis kabinowy i ścielenie łóżek.


Ręczniki

Jeśli ręcznik wisi na wieszaku steward zakłada, że nie jest przeznaczony do wymiany. Aby ręcznik był wymieniony na czysty, należy umieścić go na podłodze.


Toalety

Prosimy dbać o system kanalizacji sanitarnej toalet poprzez unikanie wrzucania do nich wszystkiego, co nie powinno tam się znaleźć.


Kontrola temperatury

We wszystkich kabinach i suitach znajduje się klimatyzacja/ogrzewanie.


Woda

Woda z kranu w suitach i kabinach jest wodą pitną. Zaleca się korzystanie ze stacji wodnej na pokładzie 6. Na statek dostarczana jest woda z różnych portów, istnieje też możliwość przekształcania wody morskiej w wodę pitną. Zazwyczaj nie ma powodu, by na pokładzie statku racjonować wodę.  Prosimy jednak o to, aby każdy był świadomy jej zużycia.


Prąd

Na statku jest napięcie 220V, gniazdka w łazienkach mają  110/220V. Należy w razie potrzeby zaopatrzyć się w adapter do gniazdek.


Telewizja

W każdej kabinie i suicie jest telewizor. Zwracamy jednak uwagę na to, że sygnał zależy od połączenia satelitarnego i lokalnych warunków, oglądanie telewizji na pokładzie może być ograniczone.


Załoga statku

Oprócz zespołu ekspedycyjnego Albatros na pokładzie są dodatkowo dwie grupy załogi, które współpracują, by podróż była niezapomnianym przeżyciem. Kapitan statku, sternik i marynarze są odpowiedzialni za statek oraz powierzchnie ogólnodostępne a szef pokładu i jego zespół, by zaspokoić potrzeby klientów i uprzyjemnić im pobyt, odpowiadają za kabiny, suity oraz gastronomię.


Lekarz

Na pokładzie statku znajduje się gabinet lekarski. Koszt konsultacji/wizyty u mówiącego po angielsku lekarza zostanie dopisany do otwartego na statku rachunku. Pilot ekspedycji chętnie pomoże, jeśli potrzebne będzie tłumaczenie.


Choroba morska

Zalecamy zaopatrzenie się we własnym zakresie w lekarstwa na chorobę morską.


Posiłki na pokładzie

Wśród serwowanych potraw są dania kuchni międzynarodowej połączone, jeśli jest taka możliwość, z lokalnymi daniami i produktami. Menu jest zmienianie codziennie. Wszystkie posiłki serwowane są w restauracji, znajdującej się na pokładzie 5.

Śniadanie i obiad są w formie bufetu. Kolacja jest połączeniem bufetu oraz serwisu a la carte.

Dodatkowo raz w trakcie rejsu istnieje możliwość zjedzenia posiłku w specjalnej restauracji, która znajduje się na pokładzie 8. Jeśli ktoś chciałby skorzystać z tej restauracji większą ilość razy, można to zrobić za dodatkową opłatą. Goście zakwaterowani w apartamentach i suitach mogą korzystać bezpłatnie z tej restauracji  podczas całego rejsu.


Room service

Usługa room service nie jest dostępna.


Kawa i herbata

Kawa i herbata podawane są do posiłków. Ponadto bez ograniczeń dostępne są przez cały dzień w salonie przy bibliotece na pokładzie 5 lub w salonie Albatros Nordic na pokładzie 8.


Salony

Albatros Nordic lounge & bar znajduje się na pokładzie 5. Jest tu dużo miejsca i wygodne fotele, na których można usiąść i poczytać książkę lub pograć w gry. Na pokładzie 8 znajduje się kolejny salon, z którego można podziwiać wspaniałe widoki za oknem.


Bary

Na statku znajdują się dwa bary: jeden mieści się obok basenu na pokładzie 7, a drugi w salonie obserwacyjnym na pokładzie 5. Bary zamykane są na czas kolacji i zejść na ląd. Zabronione jest wnoszenie własnych napojów do barów, restauracji i sali wykładowej.


Pranie

W kabinie znajdują się formularze i specjalne torby na pranie. Chcąc oddać rzeczy do prania, należy wypełnić formularz, włożyć brudne ubranie do torby, a formularz położyć na torbie. Uprane ubranie będzie dostarczone w ciągu 48h.


Pokład

Na zewnętrznym pokładzie jest dużo wolnej przestrzeni, z której można korzystać. Proszę jednak mieć na uwadze, że mogą zaistnieć sytuacje, iż niektóre miejsca zostaną odgrodzone za pomocą liny; proszę to uszanować. Na tarasie znajdują się leżaki i krzesła.

Na najwyższym pokładzie są mocne przechyły, należy więc zawsze trzymać się poręczy lub relingów.  Trzeba szczególnie uważać, gdy pokład jest mokry; może być wtedy bardzo ślisko.


Mostek kapitański

Mostek kapitański na pokładzie Ocean Albatros to miejsce pracy. Nie ma do niego dostępu, chyba, że zezwoli na to kapitan. W takim przypadku wizyta na mostku musi zostać uzgodniona z kierownikiem ekspedycji. Ponadto należy pamiętać, aby zawsze przebywać na jego krańcach, nigdy na środku oraz to, że może zaistnieć sytuacja, w której zostaniemy nagle poproszeni o opuszczenie mostka. Na mostku jest ograniczona ilość miejsca, dlatego jednocześnie nie może tam przebywać wiele osób. Na mostek nie można wnosić jedzenia ani napojów.


Jacuzzi i basen

Statek posiada dwa jacuzzi i basen na górnym pokładzie zewnętrznym (pokład 7), z których w relaksującym otoczeniu, można podziwiać spektakularne widoki na otaczającą nas naturę.

Zwracamy jednak uwagę, że nie nadzoruje ich żaden ratownik. Dostępność basenu i jacuzzi uzależniona jest od warunków pogodowych – w przypadku silnego wiatru lub niesprzyjającej pogody kąpiele mogą być czasowo niedostępne ze względów bezpieczeństwa. W regionach polarnych warunki te często nie pozwalają na korzystanie z basenu, dlatego należy liczyć się z ograniczeniami – udogodnienia te będą dostępne tylko w spokojne dni i w wyznaczonych godzinach.

Załoga ekspedycyjna będzie na bieżąco informować o aktualnych możliwościach korzystania z basenu i jacuzzi. Z jacuzzi można zazwyczaj korzystać częściej – również podczas rejsu, gdy statek znajduje się w ruchu.


Winda, schody i drzwi

Podobnie jak na wszystkich statkach, także i tu trzeba być przygotowanym na kołysanie. Korzystając ze schodów, należy zawsze trzymać się jedną ręką poręczy lub uchwytów. Prosimy pamiętać, że wszystkie przejścia przez drzwi mają wysoki próg. Nie należy wkładać palców w szczelinę między drzwiami, ani trzymać ich na skraju drzwi; statek może nagle się gwałtownie przechylić. W środkowej części statku znajduje się winda, z której podczas sztormu nie można korzystać.


Recepcja

W recepcji znajdującej się na pokładzie 5, można otrzymać odpowiedź na wszystkie pytania dotyczące spraw praktycznych i pobytu na statku. Personel recepcji mówi po angielsku, a pilot ekspedycji pomoże, jeśli będzie potrzebne tłumaczenie.


Rzeczy wartościowe

W każdej kabinie znajduje się sejf zamykany na kod.  Albatros i załoga statku nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w kabinach (nawet w zamkniętych sejfach) oraz w innych miejscach na pokładzie statku.


Palenie

Palenie w pomieszczeniach wewnątrz statku jest zabronione. Palić wolno tylko na pokładzie zewnętrznym w miejscu specjalnie oznakowanym i do tego wyznaczonym, gdzie ustawiono popielniczki.


Komunikacja na pokładzie

Komunikacja na statku opiera się na połączeniu satelitarnym o ograniczonej pojemności. Korzystając z telefonu komórkowego, połączenie jest również połączeniem satelitarnym, dlatego SMS-y są dużo droższe niż na lądzie. Prosimy pamiętać, że nie zawsze będzie możliwość połączenia się z pokładu statku.


Rzeczy znalezione

Wszelkie znalezione przedmioty prosimy zanosić do recepcji.


Baterie

Odpady na statku są segregowane. Zużytych baterii nie wyrzucamy do kosza, prosimy o przyniesienie ich do pomieszczenia IT, znajdującego się obok recepcji.


Kamizelka ratunkowa i łodzie ratunkowe

Kamizelki ratunkowe znajdują się na pokładzie łodzi ratunkowych, które można szybko opuścić na wodę. Informacje na temat procedur ratunkowych są podawane podczas obowiązkowego spotkania dotyczącego bezpieczeństwa, odbywającego się na początku podróży.


Wejście i zejście na pokład

Aby mieć pewność, że wszyscy pasażerowie, którzy opuścili pokład przy okazji zatrzymania się w porcie, na niego powrócili, prosimy o przestrzeganie następujących zasad: wszyscy goście na pokładzie statku otrzymują kartę pokładową, którą należy obowiązkowo posiadać przy sobie przy zejściu na ląd. Kartę rejestruje się przy schodzeniu ze statku oraz ponownie przy powrocie na statek. To na pasażerach ciąży odpowiedzialność za punktualny powrót na pokład statku i stosowania się do podanego harmonogramu rejsu.


Płacenie na statku

Wszystkie rachunki ze statku - z baru, za telefon, pranie czy inne - będą spisywane na zbiorczym rachunku z numerem Państwa kabiny.  Wszystkie ceny na pokładzie statku podawane są w dolarach amerykańskich, i muszą być również w tej walucie opłacone. Na pokładzie statku nie ma możliwości płacenia w złotówkach. Rachunek zostanie podliczony na koniec ostatniego dnia pobytu na statku. Można go opłacić gotówką w USD lub kartami American Express, Visa lub Mastercard. Jeśli chcecie Państwo płacić kartą, na początku podróży poproszeni zostaniecie o jej autoryzację. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących płatności na statku, prosimy kontakt z recepcją.


Napiwki

Zgodnie z międzynarodowym zwyczajem napiwki dla personelu statku są wskazane. Napiwki można dawać w gotówce (proponowana stawka to ok. 14 dolarów na dzień). Pytania czy chęć zmiany kwoty napiwków, proszę kierować do recepcji. Dla porządku zaznaczamy jednak, że płacenie napiwków jest oczywiście dobrowolne.


Przewodnicy oraz goście innych narodowości na pokładzie

Zwracamy uwagę, że oprócz pasażerów z Polski w rejsie będą uczestniczyć również pasażerowie z innych krajów. Dlatego też nasz zespół ekspedycyjny składa się z anglojęzycznych pilotów, którzy są po to, aby opiekować się wszystkimi gośćmi znajdującymi się na pokładzie. Wykłady i spotkania informacyjne będą zazwyczaj prowadzone w języku angielskim. Podczas zejść na ląd narodowość i język będą brane pod uwagę w miarę możliwości.


COVID-19

Obecnie nie ma żadnych wymagań ani ograniczeń związanych z COVID-19 dotyczących tej podróży.