MS Seine Comtesse

– 75 kabin – duży pokład słoneczny – długość: 114 m
MS Seine Comtesse to nowoczesny statek wycieczkowy. Na trzech pokładach gości łącznie 150 pasażerów.

Statek (114,3 m długości i 11,4 m szerokości) jest połączeniem komfortu i przytulnej atmosfery. Wszystkie posiłki (HB) podawane są w restauracji w formie bufetu lub serwowane do stołu. Na statku znajduje się 75 kabin, kawiarnia w strefie wypoczynkowej, biblioteka/czytelnia i restauracja z panoramicznym widokiem.
 
Jak wyglądają kabiny?
Kabiny o powierzchni ok. 11 m2 są wyposażone w dwa łóżka pojedyncze lub łóżko podwójne, łazienkę z toaletą oraz prysznicem, ogrzewanie/klimatyzację, suszarkę do włosów, sejf oraz telewizor.

  • Pokład główny
    Kabina zewnętrzna (najniższy pokład pasażerski) o powierzchni ok. 11 m2 z małym oknem (bez możliwości otwarcia) . Dwa pojedyncze łóżka: sofa do spania i wersalka albo łóżko podwójne.   
  • Pokład wyższy
    Kabina zewnętrzna o powierzchni ok. 14 m2 z dużym oknem (bez możliwości otwarcia) na pokładzie wyższym (środkowy pokład pasażerski). Dwa łóżka pojedyncze. Uwaga: armator może zdecydować się na podniesienie standardu do kabiny typu deluxe na środkowym pokładzie, które są położone o ½ pokładu wyżej i mają większe okna, które można otworzyć. Jest to jednak wyłącznie decyzja firmy spedycyjnej i Albatros Travel nie ma na to wpływu.
  • Pokład najwyższy
    Kabina zewnętrzna o powierzchni ok. 14 m2 z dużym oknem na najwyższym pokładzie (górny pokład pasażerski). Dwa łóżka pojedyncze lub łóżko podwójne. Możliwość otwarcia okna. Uwaga: armator może zdecydować się na podniesienie standardu do kabiny typu deluxe na górnym pokładzie. Jest to jednak wyłącznie decyzja firmy spedycyjnej i Albatros Travel nie ma na to wpływu.

Wyżywienie na statku
Wszystkie posiłki podawane są w restauracji statku. Śniadanie serwowane jest w formie bufetu, do wyboru są różnorodne potrawy na ciepło np. bekonu, jajka, placki oraz świeże owoce.

Lunch serwowany jest w formie bufetu lub podawany do stołu. Zawsze istnieje opcja wyboru dania wegetariańskiego. Po lunchu oferowane są do stołu kawa i herbata. Jeśli danego dnia mamy zaplanowaną całodzienną wycieczkę, lunch otrzymamy na wynos. Gdy lunch nie jest uwzględniony w programie dnia, będzie to wyraźnie zaznaczone.

Kolacja serwowana jest do stołu i zazwyczaj składa się z trzech do czterech dań. Jest możliwość wyboru spośród kilku opcji, np. dania głównego wegetariańskiego, ryby lub mięsa, jest również kilka wariantów przystawek i deserów. Kawa i herbata podawana jest razem z deserem, a za dopłatą można również zamówić likier lub wino.
Goście mają przypisane imienne miejsca przy stolikach w restauracji i są ulokowani w ramach grupy.
Oprócz głównych posiłków, podawana jest również poranna kawa / herbata, w niektóre dni popołudniowa kawa / herbata z ciastem oraz nocna przekąska.

O godzinach posiłków każdego dnia będzie informować Państwa pilot w czasie wycieczki. Typowe pory posiłków:

  • Śniadanie 07:00-09:00
  • Lunch 12:30-14:00
  • Kolacja 19:00-21:00
  • Popołudniowa kawa/herbata w Lounge Bar 16:00-16:30
  • Przekąska nocna 22:00-23:00

Kawa i herbata 
Do posiłków serwowana jest kawa i herbata.  W niektóre dni podawany jest również słodki podwieczorek i kawa.

Czy można zamawiać specjalne posiłki?
Restauracja oferuje możliwość przyrządzenia potraw dla diabetyków, wegetarian i osób nietolerujących glukozy i laktozy. Nie ma potrzeby zamawiania specjalnego wyżywienia przed wyjazdem. Wystarczy poinformować obsługę podczas zaokrętowania.
 
W karcie przy każdym daniu podana jest informacja, czy potrawa zawiera składniki, które mogą wywołać alergie u osób z wrażliwością pokarmową. W strefie lounge znajduje się tablica z listą typowych alergii pokarmowych, którą można porównać z informacjami w menu restauracji.
 
Napoje na pokładzie
Kawa i herbata, podawane do posiłków (wliczone w cenę wycieczki). Inne napoje są odpłatne.
Na statku można zakupić pakiet napojów z nielimitowanym dostępem do napojów gazowanych, wina stołowego, piwa z beczki i butelkowanego piwa bezalkoholowego. Pakiet kosztuje 20-25 euro od osoby za dzień. Osoby zakwaterowane w dwuosobowej kabinie muszą wykupić ten pakiet wspólnie.

Ceny w restauracji za butelkę wina wynoszą ok. 20-35 euro, za butelkę lub kufel piwa ok. 3-5 euro, drinka ok. 6-8 euro. Napoje gazowane i woda kosztują ok. 2,5-4,5 euro za butelkę.
Pakiety z napojami nie obejmują piwa butelkowanego, drinków, alkoholu wysokoprocentowego czy specjalności kawowych typu espresso czy latte. Pakiet napojów przypisany jest do osoby i należy przestrzegać obowiązujących zasad, np. nie jest dozwolone zamawianie dla innych. W razie nadużyć pakiet zostanie zablokowany i nie będzie przysługiwał zwrot kwoty jego zakupu. 

Woda pitna
Woda z kranu na statku jest całkowicie bezpieczna i można ją pić bez przegotowania (jak też używać do płukania ust).

Jak się spakować?
Na pokładzie statku nie obowiązuje specjalny dress code. Większość pasażerów na wieczór ubiera się schludnie i nieformalnie. Panom polecamy spakowanie długich spodni i koszuli lub koszulki polo. Paniom polecamy spakowanie sukienki letniej, spódnicy, spodni i koszuli lub bluzki. Na wieczorne bale można spakować bardziej elegancki strój.

Osoby wybierające się w podróż latem powinny spakować lekką odzież bawełnianą oraz wierzchnie okrycie. Na wycieczki piesze polecamy spakowanie wygodnego obuwia.
 
Czy brać ręcznik?
Nie jest konieczne zabieranie ręczników.
 
Serwis sprzątający kabiny
Kabiny są sprzątane codziennie.
 
Elektryczność
W kabinach znajdują się gniazda na 2 bolce, o napięciu 220V. Nie jest dozwolone korzystanie z własnego żelazka i innych podobnych urządzeń elektrycznych. Każda kabina wyposażone jest w suszarkę.
 
Internet
Na statku jest dostępna sieć WiFi (lokalny Internet bezprzewodowy). Sygnał jest najsilniejszy przy recepcji i w strefach wspólnych, a w kabinach słaby lub w ogóle nie dociera. Na trasie mogą występować całkowite, różnej długości, przerwy w dostępie do Internetu. Dostęp do sieci można zamówić i opłacić na pokładzie. Szczegółowe informacje znajdują się w informatorze statku.
 
TV
Na statku jest telewizja i sygnał satelitarny, który dociera w zasadzie na całej trasie, ale może słabnąć w okolicy śluz i na niektórych odcinkach.
 
Telefon komórkowy i poczta e-mail
Wykonywanie połączeń wychodzących z własnej komórki może być kosztowne, mogą też być naliczane dodatkowe koszty korzystania z danych sieci komórkowej. Prosimy o sprawdzenie cen u swojego operatora przed wyjazdem.
 
Przechowanie rzeczy wartościowych
W kabinach znajdują się sejfy. Prosimy pamiętać, że ani armator, ani Albatros Travel nie odpowiadają za rzeczy wartościowe pozostawione w sejfach, kabinie ani gdziekolwiek indziej na pokładzie.
 
Płatność na pokładzie
Obowiązującą walutą na statku jest euro. Przy posiłkach należy podać swój nr kabiny i podpisać listę spożytych napojów. Rachunek rozliczany jest zbiorczo na koniec podróży. Przyjmowane są płatności gotówką w euro lub kartą (VISA, MasterCard). Przy tej okazji należy wspomnieć, że niektórzy armatorzy łączą się z systemem bankowym na Cyprze lub poza UE, dlatego na karcie należy ustawić możliwość takiej płatności. Pilot wycieczki poinformuje o szczegółach dotyczących tych rozliczeń. Należy pamiętać, że przy płatnościach za dodatkowe wycieczki organizowane przez armatora doliczana jest opłata serwisowa 1%. 

Za co statek pobiera opłaty dodatkowe?
Napoje i zamówienia osobiste, np. za dostęp do Internetu 

Napiwki
W wielu krajach, po których pływamy statkami wycieczkowymi i na samym statku obowiązuje system napiwków, który jest zorganizowany. Przewodnicy i kierowcy obsługujący naszą wycieczkę dostają określoną kwotę napiwku. Na tę wycieczkę należy przygotować 10-13 euro od uczestnika za każdy dzień. Kwota zostanie podzielona na 2 koperty, oddzielna dla cruise managera i dla pozostałych członków personelu statku.
W cenie wycieczki nie są uwzględnione wydatki osobiste, których wysokość kształtuje się indywidualnie. Albatros Travel opłaca usługi lokalnych przewodników, kierowców i personelu pokładowego, ale faktycznie na wynagrodzenie w branży usługowej składają się głównie napiwki. Dla formalności pragniemy zaznaczyć, że wręczanie napiwków jest dobrowolne i jest decyzją indywidualną.

Palenie papierosów
W zasadzie na całym statku obowiązuje zakaz palenia. Palenie jest możliwe tylko na rufowej części pokładu słonecznego przy stolikach, na których ustawione są popielniczki. W pozostałych strefach wewnątrz/na zewnątrz obowiązuje ścisły zakaz palenia. 

Granica wieku
Osoby poniżej 18 r.ż. muszą podróżować z pełnoletnim opiekunem. Alkohol sprzedawany jest wyłącznie osobom mającym ukończone 18 lat.

Dzieci na pokładzie
Dzieci są bardzo mile widzianymi gośćmi statku. Dzieci i młodzież poniżej 18 r.ż. muszą nocować w jednej kabinie z dorosłym, a więc nie jest dozwolone lokowanie dwojga dzieci w jednej kabinie. Ten rejs nie jest przewidziany dla dzieci poniżej 2 r.ż.

Pilot na statku wycieczkowym
Rola i funkcje pilota podczas rejsu wycieczkowego jest odmienna, niż pilota wycieczek objazdowych, na których grupa spędza większość czasu razem. Ta forma podróży daje możliwość spędzania czasu w towarzystwie innych uczestników grupy lub indywidualnie, również organizowania dnia na własną rękę. 

Pilot udziela praktycznej pomocy podczas przyjazdu, transferów na lotnisko, zaokrętowania, udziela informacji na temat wydarzeń i atrakcji na statku i na lądzie. Ponadto pilot będzie towarzyszył uczestnikom na wycieczkach wymienionych w programie. Pilot jest obecny na wszystkich wspólnych wycieczkach i wydarzeniach. Można się do niego również zwracać z wszelkimi pytaniami, czy chociażby uciąć sobie towarzyską rozmowę.

Jaki język przeważa na statku?
Pasażerowie statku pochodzą głównie z krajów skandynawskich i Niemiec. Słyszy się głównie język niemiecki, a niekiedy również angielski. Zawsze będzie z nami polskojęzyczny pilot, który zajmie się grupą Albatros Travel. Personel pokładowy najczęściej biegle posługuje się językiem angielskim i niemieckim.

Zaokrętowanie
Z lotniska/hotelu organizowany jest wspólny transport, a godziny zaokrętowania podaje pilot. Należy liczyć się z krótkim przestojem przy wejściu na statek ze względu na konieczność zaokrętowania wszystkich gości.

Pokład słoneczny
Statek ma bardzo duży, świetnie zagospodarowany pokład słoneczny, na którym goście najbardziej lubią spędzać czas podczas cumowania i w trakcie rejsu. 

Pokład ten może być jednak wyłączony w niektóre dni lub na niektórych odcinkach trasy, np. ze względu na konieczność przepłynięcia przez śluzy lub przejścia pod niskimi mostami. Dotyczy to szczególnie tras łączących Ren z Dunajem - pokład słoneczny będzie wyłączony na odcinku Menu, aż dopłyniemy do miasta Kelheim i tak samo na trasie odwrotnej.

Hałas podczas rejsu
Na nowoczesnych statkach nie odczuwa się hałasu, ale w kabinach rufowych pogłos silników odczuwalny jest bardziej niż w kabinach usytuowanych centralnie. W kabinach dziobowych pogłos będzie słyszalny przy wykonywaniu manewrów, kiedy pracują śruby dziobowe, ale to raczej dotyczy przejść przez śluzy. Pogłos z systemu klimatyzacji i wentylacji jest ledwo słyszalny, kiedy jest włączony.

Miejsce na nabrzeżu
Zdarza się, że statki wycieczkowe cumują przy nabrzeżu jeden do drugiego. W takiej sytuacji widok z okna kabiny może wychodzić bezpośrednio na okna sąsiedniego statku, zamiast na keję, miasto lub okoliczną przyrodę. Może zdarzyć się konieczność przechodzenia przez inny statek, albo to, że pasażerowie innego statku będą przechodzili przez nasz pokład.

Armator stara się zawsze o miejsce przy kei w centrum odwiedzanych miast. Miejsca takie nie zawsze są osiągalne, pomimo wcześniejszej rezerwacji i potwierdzenia. Armator zastrzega sobie możliwość zmian nawet do kilku godzin przed przybiciem do portu. Jeśli keja będzie daleko od centrum, a odległości nie będzie dało się pokonać pieszo, zamówimy autokar lub będziemy korzystać z komunikacji publicznej, aby dostać się do centrum lub wyruszyć na wycieczkę zawartą w programie. Jeśli nie planujesz uczestniczyć w programie lub chcesz zrealizować inne własne punkty programu, musisz pokryć koszt transportu ze statku i z powrotem.
 
Stan wód
Rejsy po rzekach europejskich są zależne od stanu wód.  Każdego roku zdarzają się okresy wysokiego i niskiego stanu wód, a niektóre odcinki są trudne w żegludze lub z niej wyłączone całkowicie. W takich przypadkach armator zaplanuje alternatywne trasy lub wycieczki. Zmiany, które nastąpią z dwudniowym wyprzedzeniem (48 godzin) nie podlegają bezpośredniej rekompensacie.

Śluzy
Przeprawa przez śluzę to wielkie przeżycie i atrakcja, na którą czeka wielu gości. Jest to na pewno bardzo ciekawy element podróży po rzekach Europy. Śluzy mogą jednak dla niektórych okazać się uciążliwe, ponieważ niekiedy stoi się w kolejce albo przepustowość bywa ograniczona, co może wpłynąć na zmiany w naszym programie.
Albatros Travel i armator zastrzegają sobie możliwość zmian planu podróży z powodu sytuacji hydrologicznej i zmian funkcjonowania śluz.