Podróż pociągiem wzdłuż koła podbiegunowego

group-tour
Wycieczki objazdowe z polskim pilotem

Niezwykła podróż pociągiem historyczną trasą kolejową z Luleå w Szwecji do Narwiku i archipelagu Lofotów w Norwegii.

Dołącz do nas w tej historycznej podróży pociągiem, która zabierze nas z Luleå w północnej Szwecji przez koło podbiegunowe do Narwiku w Norwegii, sąsiadującego z zapierającymi dech w piersiach krajobrazami Lofotów. Przez ponad 100 lat kolej ta była wykorzystywana do transportu przede wszystkim rudy żelaza ze szwedzkiego miasta Kiruna, bogatego w złoża naturalne, na wybrzeże Szwecji i Norwegii. Dziś my jako turyści możemy podziwiać piękny i różnorodny krajobraz podróżując wzdłuż fiordów i majestatycznych gór, gdzie na końcu trasy po minięciu ostatnich wzgórz ukaże się naszym oczom wspaniały fiord  Ofotfjord, będący wyjątkowym finałem tej ekscytującej wyprawy.  

Nasz przejazd pociągiem kończy się w Narwiku, który był miejscem zaciętych walk podczas II wojny światowej, kiedy to Niemcy chcieli uzyskać dostęp to pobliskich kopalnii rudy żelaza. Wizyta w Muzeum Wojny w Narwiku przybliży nam tę część historii II wojny światowej. Tutaj piękną kartę zapisali też polscy żołnierze z 1. Samodzielnej Brygady Strzelców Podhalańskich oraz polscy marynarze z niszczycieli ORP „Błyskawica”, ORP „Burza” i ORP „Grom”, biorący udział w Bitwie o Narwik. Przed opuszczeniem lądu wjedziemy również kolejką linową na szczyt Narvikfjeldet. Na archipelagu Vesterålen, na północ od Lofotów, odwiedzimy małą rodzinną farmę reniferów, a także będziemy mieli okazję wybrać się na rejs i obserwację wielorybów w Andenes. Jedną z największych atrakcji wyprawy będzie możliwość podziwiania dzikiej przyrody Lofotów i wizyty w małych, malowniczych wioskach rybackich, zagubionych gdzieś na końcu świata.

Kliknij i powiększ mapę
  • Typ Wycieczki objazdowe, Podróże pociągiem

  • Pilot Polski

  • Wiza Nie

  • Szczepienia Nie

  • Waluta SEK, NOK

Program wycieczki
Dzień 1 Przelot Warszawa - Luleå. Przyjazd i krótki spacer po mieście Luleå
Dzień 2 Przejazd pociągem z Luleå do Kiruny. Wspaniałe krajobrazy i przekroczenie koła podbiegunowego
Dzień 3 Kiruna - Narwik. Wizyta w kopalni rudy żelaza i spektakularna przejażdżka koleją Ofot
Dzień 4 Narwik - Vesterålen. Muzeum Wojny i Pomnik Polskiego Żołnierza i Marynarza w Narwiku oraz wizyta na farmie reniferów
Dzień 5 Wizyta w Andenes z możliwością rejsu na obserwację wielorybów
Dzień 6 Całodniowa wycieczka na Lofoty, z wizytami w wioskach rybackich, Å, Ramberg Strand i Stamsund
Dzień 7 Powrót do Polski z Evenes

Zdjęcia

Kliknij zdjęcie, aby je powiększyć

Daty wyjazdu

Terminy Długość pobytu Cena Lotnisko wylotu Uwaga
7 998,–
Warszawa
7 998,–
Warszawa
Kliknij datę, aby zobaczyć program tej wycieczki

Program wycieczki

Pobierz pełen program Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.

Dzień 1
Przelot Warszawa - Luleå. Przyjazd i krótki spacer po mieście Luleå
charakterystyczne dla Szwecji czerwone domy

Po spotkaniu z polskim pilotem na lotnisku Okęcie wylot z Warszawy w kierunku północnej Szwecji. Po przejeździe na miejsce, jeśli czas na to pozwoli, wybierzemy się na krótki spacer po miejscowości Luleå. Tutaj warto zobaczyć miejski rynek, kościół i biegnący wzdłuż morza deptak. To nadmorskie miasto jest popularnym celem letnich wycieczek wielu Norwegów, którzy wybierają Szwecję ze względu na niższe ceny, a dodatkowo mogą się tutaj cieszyć długimi letnimi wieczorami z pięknym widokiem na Zatokę Botnicką.
Na nocleg zatrzymamy się w hotelu w Luleå.

Dzień 2
Przejazd pociągem z Luleå do Kiruny. Wspaniałe krajobrazy i przekroczenie koła podbiegunowego
Kościół w Kirunie

Dziś rozpoczynamy pierwszy etap naszej 500-kilometrowej podróży pociągiem do Narwiku w Norwegii. Po śniadaniu w hotelu udajemy się na dworzec w Luleå. Kiedy już znajdziemy swoje miejsca w wagonach, możemy po prostu usiąść i cieszyć się podróżą przez Szwecję mijając brzozowe lasy, tundrę czy bezludne niemal  księżycowe krajobrazy. Odległości między stacjami są znaczne, a nazwy miejscowości często pisane są po lapońsku.

Podczas dzisiejszego przejazdu przekraczamy koło podbiegunowe czyli 66° 33’39” szerokości geograficznej północnej. I może sama szerokość geograficzna nie jest aż tak interesująca, ale ekscytujące jest to, co ona dla nas oznacza. To właśnie tutaj zaczyna strefa białych nocy oraz nocy polarnej. Obszary położone na północ od koła podbiegunowego, gdzie spotykamy zjawisko białych nocy  obejmują biegun północny, Ocean Arktyczny, tysiące dużych i małych wysp oraz obszary lądowe na Grenlandii, Alasce, w Kanadzie, na Syberii, w Rosji, Islandii i oczywiście w Skandynawii. Zjawiska geograficzne takie jak białe noce i ciemne noce polarne możemy obserwować, ponieważ oś ziemska - przebiegająca pomiędzy biegunami północnym i południowym i wokół której obraca się Ziemia jest nachylona do płaszczyzny orbity pod kątem 23 stopni. Gdy więc Ziemia krąży wokół Słońca, biegun północny przechyla się w kierunku Słońca w miesiącach letnich natomiast w miesiącach zimowych oddala się od Słońca.

Po południu docieramy do Kiruny, najbardziej wysuniętego na północ miasta Szwecji, w którym mieszka około 17 000 osób, z których większość zatrudniona jest w górnictwie, przemyśle kosmicznym i turystyce. Kiruna jest jednak obecnie najbardziej znana z tego, że jest miastem, które trzeba poddać relokacji. Na ten i na inne tematy  dowiemy się więcej następnego dnia, kiedy odwiedzimy kopalnię, która jest główną przyczyną tej potężnej przeprowadzki. Od 2014 roku miasto jest w trakcie przenosin o 3 kilometry w kierunku wschodnim, a cały projekt ma zostać w pełni ukończony dopiero w 2100 roku!

Kiruna zawdzięcza swoje istnienie kopalni Malmberget w Gällivare oraz podziemnej kopalni na obrzeżach miasta Kiruna (Luossavaara-Kiirunavaara). W Gällivare firma LKAB wydobywa jedną z najbogatszych na świecie rud żelaza z ogromnego kamieniołomu w Gropen („The Hole”). Z Malmberget ruda jest transportowana koleją przez Kirunę do Narwiku w Norwegii. Ale pomimo wysokiej wartości rudy i łatwej dostępności, nie od razu była to żyła złota dla LKAB, ani dla Kiruny. Niestety, ale budowa linii kolejowej w tym surowym klimacie była droga, ceny żelaza niskie, a konkurencja na światowym  rynku ogromna.

Nocleg w hotelu w Kirunie.

Dzień 3
Kiruna - Narwik. Wizyta w kopalni rudy żelaza i spektakularna przejażdżka koleją Ofot
Linia kolejowa pomiędzy Narwikiem a Kiruną nazywana jest koleją

Dziś czeka nas jedno z największych przeżyć podczas tej podróży, kiedy wreszcie przekroczymy granicę z Norwegią.

Zanim jednak ponownie wsiądziemy do pociągu, odwiedzimy przedsiębiorstwo LKAB, którego nazwa jest skrótem od Luossavaara-Kiirunavaara Aktiebolag i jest jednym z wiodących na świecie producentów produktów z przetworzonej rudy. Samo złoże rudy w podziemnej kopalni jest największe na świecie: długie na 4 kilometry, szerokie na 80 metrów i głębokie na co najmniej 2.000 metrów.

Dziś firma wydobywcza LKAB nadal używa tej samej linii kolejowej do transportu rudy żelaza z kopalń w Kirunie i Malmberget do miasta Luleå i Narviku, skąd jest dalej eksportowana za granicę, o czym przekonamy się, jadąc po południu pociągiem tą samą trasą do Narwiku.

Linia kolejowa pomiędzy Narwikiem a Kiruną nazywana jest koleją Ofot i uważana jest za jedną z najbardziej spektakularnych linii kolejowych na świecie. Piękny i zróżnicowany krajobraz prowadzi nas wzdłuż fiordów i przez góry z widokami, które zapierają dech w piersiach.

Kolej Ofot jest również ważnym źródłem dochodu dla miasta Narwik. Kiedy ponad 250 lat temu Lapończycy po raz pierwszy natknęli się na rudę żelaza, do transportu rudy na wybrzeże używali reniferów i koni. Trwało to do 1898 roku, kiedy to rządy Norwegii i Szwecji porozumiały się co do budowy linii kolejowej.

Rallaren to nazwa nadana wędrownym robotnikom, którzy budowali kolej. Pochodzili oni z całej Skandynawii, a warunki pracy były niezwykle trudne. Długie zimy sprawiały, że mogli oni pracować w tunelach tylko w miesiącach zimowych, a brak światła dziennego również stanowił poważny problem. Praca była ciężka, a wynagrodzenie niskie.

W listopadzie 1902 roku po obu stronach granicy przeprowadzono uroczyste połączenie obu nitek torów, jednak ze względu na zimową aurę i ciemności oficjalne otwarcie linii przesunięto na lato 1903 roku.
Zaledwie 20 lat później kolej w Ofot została zelektryfikowana i do dziś pozostaje najbardziej wysuniętą na północ w pełni zelektryfikowaną linią kolejową na świecie.

Oprócz pięknych krajobrazów warto również zwrócić uwagę na małe, pomalowane na czerwono stacyjki kolejowe, które mijamy po drodze.

Transport rudy jest dziś zdecydowanie najważniejszym zadaniem linii kolejowej Ofot. Pociągi z rudą kursują przez całą dobę, przez cały rok i przez ponad 110 lat istnienia Kolei Ofot pociągi przetransportowały ponad 1 miliard ton rudy żelaza.

Sceneria i widoki podczas dzisiejszej podróży pociągiem są inne niż w dniu wczorajszym. Zaraz po opuszczeniu Kiruny teren się wznosi i jeśli pogoda nam dopisze to zobaczymy Kebnekajse, najwyższą górę Szwecji. Stacji jest niewiele a na nagich klifach można dostrzec opuszczone, drewniane domy. Kiedy docieramy do granicy z Norwegią, góry się rozstępują, a naszym oczom ukazuje się  wspaniały fiord Ofotfjorden. Piękniejszego zakończenia podróży pociągiem nie mogliśmy sobie wymarzyć.

Po przyjeździe na stację Narwik udajemy się do naszego hotelu, aby się zakwaterować.

Przed zakończeniem dnia, wjeżdżamy kolejką linową na szczyt Narvikfjeldet. W niecałe 15 minut jesteśmy przewożeni na wysokość około 1000 metrów, gdzie czekają na nas bajeczne widoki na głębokie fiordy i wysokie masywy górskie. Narvikfjeldet jest największym ośrodkiem narciarstwa alpejskiego w Norwegii Północnej i jest niezwykle popularny w miesiącach zimowych. Od końca czerwca do połowy lipca ze szczytu góry można podziwiać białe noce.

Nocleg w hotelu w Narwiku.

Dzień 4
Narwik - Vesterålen. Muzeum Wojny i Pomnik Polskiego Żołnierza i Marynarza w Narwiku oraz wizyta na farmie reniferów
odwiedziny w lapońskiej farmie reniferów

Przed opuszczeniem Narwiku odwiedzimy Muzeum Wojny oraz pomnik upamiętniający polskich żołnierzy i marynarzy walczących w Bitwie o Narwik. Podczas II wojny światowej jednym z powodów dla których naziści zajęli Norwegię była chęć przejęcia kopalni rudy żelaza oraz strategicznego portu w Narwiku, który nie zamarzał nawet zimą. Niemcy zaatakowali ten region 9 kwietnia 1940 roku i przez dwa miesiące trwały tutaj zacięte walki w których przeciwko Niemcom walczyły nie tylko wojska norweskie ale także siły alianckie w tym polscy żołnierze z 1. Samodzielnej Brygady Strzelców Podhalańskich oraz polscy marynarze na niszczycielach  ORP „Błyskawica”, ORP „Burza” i ORP „Grom”, które wtedy wchodziły już w skład sił brytyjskiej marynarki wojennej. Żołnierze walczyli nie tylko z nieprzyjacielem, ale także z niesprzyjającymi warunkami pogodowymi, trudnym górzystym terenem i brakiem zaopatrzenia.

W Muzeum Wojny w Narwiku dowiemy więcej na temat Bitwy o Narwik i wkładzie polskich żołnierzy. Odwiedzimy również pobliski pomnik, który upamiętnia 59 polskich marynarzy z niszczyciela ORP Grom, którzy zginęli w walce o wolność Norwegii i Polski. Jest to miejsce  o wyjątkowej wartości historycznej dla Polaków skąd rozpościera się widok na miejsce, gdzie spoczął w morzu niszczyciel ORP Grom po zatopieniu go przez niemiecką bombę 4 maja 1940 roku.

Opuszczamy Narwik i stały ląd i kierujemy się na Vesterålen, archipelag położony na północ od Lofotów. Czeka nas kolejny dzień wspaniałych widoków z odbijającymi się w morzu szczytami górskimi o wysokości do 1200 metrów.

W archipelagu Vesterålen leży największa norweska wyspa Hinnøya. Tutaj odwiedzimy małą lapońską farmę reniferów. Rodzina, którą odwiedzimy, zajmuje się hodowlą reniferów od ponad 150 lat czyli od czasu, gdy ich przodkowie przywędrowali tu ze swoimi stadami z północnej Szwecji.

Podczas tej wizyty dowiemy się więcej o reniferach i ich znaczeniu dla ludu Samów. Zostaniemy zaproszeni do namiotu, gdzie zjemy gorącą zupę z renifera, słuchając przy tym pasjonujących opowieści o kulturze Samów , ich codziennym życiu, lapońskich legendach, a przede wszystkim o reniferach. Pasterze reniferów są silnie związani ze swoimi zwierzętami i od setek lat używają sań zaprzężonych w renifery jako środka transportu.
Renifer to gatunek jelenia, który żyje na półkuli północnej. Zarówno samce jak i samice reniferów mają poroże, które co roku zrzucają, a w to miejsce wyrasta im nowe. Żywią się trawą, liśćmi, ziołami, porostami, a nawet grzybami, które zimą wykopują spod śnieg. Mijając dzikie renifery mogłoby się wydawać, że obecność ludzi nie budzi ich niepokoju,  jednak nie jest to do końca prawdą. Aby przetrwać surowe zimy, zwierzęta starają się jak najbardziej oszczędzać energię i uciekają tylko wtedy, gdy czują się naprawdę zagrożone.

Samce ważą zwykle ponad 100 kilogramów, a samice około 75 kilogramów. Zazwyczaj zwierzęta nie przebywają na ogrodzonych pastwiskach tylko mogą swobodnie poruszać się po całym terenie. Jednak po kilku ostrych zimach podczas, których warunki do wypasu były bardzo trudne, nasi gospodarze zdecydowali się postawić ogrodzenie, aby móc karmić renifery w ciągu najcięższych zimowych miesiący. Ponadto zsuwający się śnieg ze stromych gór Vesterål pozbawił życia kilka reniferów, zanim zdążyły się schronić za ogrodzenie.

Jeśli będziemy mieli szczęście to może usłyszymy także tradycyjną, lapońską pieśń joik, zanim pożegnamy się z naszymi gospodarzami i udamy na nocleg do hotelu w mieście Melbu na wyspie Hadseløya.

Dzień 5
Wizyta w Andenes z możliwością rejsu na obserwację wielorybów
Lofoty to jedno najpiękniejszych miejsc na świecie

Dziś udajemy się na północ do miasta Andenes, położonego na północnym krańcu wyspy Andøya. imponujące szczyty górskie to nie jedyna atrakcja w krajobrazie morza na północ od Lofotów. W tym miejscu znajdujemy się blisko szelfu kontynentalnego, który jest bardzo atrakcyjnym obszarem żerowania dla wielorybów. Duże skupiska planktonu i małych ryb sprawiają, że latem istnieje niemal gwarancja na zobaczenie tutaj kaszalotów.  Dlatego turyści z całego świata przybywają na te odległe wyspy, aby wypatrywać wielorybów, które przebywają w tej okolicy przez cały rok. Po przyjeździe do Andenes również i my będziemy mieć możliwość, aby wybrać się na oglądanie wielorybów podczas safari morskiego. Oczywiście, nikt nie da nam 100% gwarancji zobaczenia tych ogromnych stworzeń morskich, ale szanse na to są bardzo duże dlatego wierzymy, że podczas naszej wycieczki szczęście nam dopisze. Safari trwa ok. 2-4 godzin i jest wycieczką fakultatywną, którą należy zarezerwować i opłacić wcześniej w biurze w Polsce (szczegóły można przeczytać w informacjach o wycieczce). Osoby, które nie wybiorą się na safari będą miały czas na zwiedzanie na własną rękę rybackiego miasteczka Andenes, liczącego ok. 3.000 mieszkańców. Polecamy spacer do 40-metorwej latarni morskiej, którą wybudowano w 1859 roku i przez prawie 100 lat prowadzono z niej obserwacje meteorologiczne. W 1978 roku latarnia została zautomatyzowana. Ze szczytu rozpościera się piękny widok na miasto i większą część wyspy.

Wracamy w kierunku Melbu nową 51-kilometrową krajową drogą turystyczną, która biegnie wzdłuż zachodniego wybrzeża wyspy Andøya. Po drodze oprócz wspaniałych widoków można również zobaczyć najdłuższą w Europie Północnej plażę z białym piaskiem o długości 2,5 kilometra oraz małe, urocze galerie.
Późnym popołudniem wracamy do naszego hotelu.

(Dzisiejsza trasa to około 300 km).

Dzień 6
Całodniowa wycieczka na Lofoty, z wizytami w wioskach rybackich, Å, Ramberg Strand i Stamsund
małe, malownicze wioski rybackie na Lofotach

Dziś przeżyjemy jedną z największych przygód podczas naszej podróży, odkrywając dziką przyrodę i małe, malownicze wioski rybackie na Lofotach.

Z Melbu płyniemy około 40 minut do Fiskebøl, skąd następnie przejedziemy w kierunku najbardziej wysuniętej na południe części Lofotów. Nie będzie to jednak zwykła podróż, gdyż po drodze nie zabraknie okazji, aby chłonąć fantastyczne krajobrazy Lofotów, gdzie majestatyczny charakter tego miejsca miesza się z dziką, surową i bezkresną naturą. Taki widok zdecydowanie przykuwa wzrok i stanowi nie lada rarytas dla pasjonatów fotografii, dlatego też warto zabrać ze sobą kartę z dużą ilością pamięci. Będziemy się zatrzymywać przy najpiękniejszych miejscach,  mając przy tym mnóstwo czasu aby delektować się tą zapierającą dech w piersiach scenerią. Pierwszym z takim miejsc jest i obowiązkowym punktem programu jest piaszczysta plaża Rambergstranda w Zatoce Jusnesvika. Z tego miejsca rozciąga się piękny widok na błękitne morze oraz otaczające je szczyty. Na samą plażę dojdziemy wygodną, drewnianą kładką.

Następnie udamy się do miejscowości Å, o najkrótszej nazwie na świecie,  położonej niemalże na końcu świata, gdzie zobaczymy urokliwe chaty rybackie. Te małe chatki niegdyś były wykorzystywane jako miejsce noclegu dla rybaków, którzy każdego roku przybywali z całej Norwegii aby wziąć udział w  połowach dorsza. Dziś większość z tych chat zaadaptowana jest na domy wakacyjne. W Å znajduje się także muzeum sztokfisza. To suszony  naturalnie, na drewnianych stelażach przez słońce i wiatr, dorsz. Na wyspie w sezonie można niemal na każdym kroku trafić na takie suszarnie dorsza. Jest to najważniejszy produkt eksportowy Lofotów, uznawany za rarytas w Europie Zachodniej (głównie w Hiszpanii i Portugalii), gdzie jest nazywany bacalao. Jest także bardzo popularny w dużej części Afryki.

Z Å kierujemy się ponownie na północ, zatrzymując się w Reine, kolejnej urokliwej wiosce rybackiej z której roztaczają się zachwycające widoki. Ta tradycyjna wioska rybacka jest położona na spektakularnym fiordzie otoczonym wysokimi górami Lofotów i Morzem Norweskim

Na koniec  odwiedzimy miasto Svolvær,  które liczy około 4.750 mieszkańców i jest centrum administracyjnym gminy Vågan w okręgu Nordland. Miasto położone jest na wyspie Austvågøya w archipelagu ciągnącym się wzdłuż Vestfjordu. Pierwotnie Svolvær był częścią sąsiedniej gminy Vågan, która wraz z miastem Kabelvåg znajduje się na zachód od Svolvær. Duże łowiska dorsza na tym obszarze uczyniły Svolvær ważnym ośrodkiem rybackim. W 1918 roku miasto stało się niezależną gminą.

Po dniu spędzonym w pięknej scenerii wracamy do Melbu.

(Dzisiejsza trasa to około 350 km).

Dzień 7
Powrót do Polski z Evenes

Nadszedł czas, aby opuścić północną Norwegię. Udajemy się więc na lotnisko w Evenes, skąd odlecimy do Polski z przesiadką po drodze

Obserwacja wielorybów w Andenes

Zobacz wieloryby z tak bliska jak to tylko możliwe. Dzięki sprzyjającym warunkom u wybrzeży Andenes wieloryby licznie odwiedzają ten obszar każdego dnia. Jest to bezsprzecznie spektakularne widowisko, kiedy można obserwować te wielkie, łagodne olbrzymy z tak bliskiej odległości. Szczególnie latem można zobaczyć kaszaloty, a także kilka inne gatunków wielorybów, jak również wiele ptaków morskich. Od czasu do czasu można też w oddali zobaczyć stada delfinów. Cała wycieczka trwa ok. 2-4 godziny, cena obejmuje transport i rejs statkiem.

Cena: 548 zł za osobę

Jak to bywa z naturą nigdy nie możemy zagwarantować, że uda nam się zobaczyć wieloryby, ale miejscowe statystyki mówią, że o tej porze roku prawdopodobieństwo ich zobaczenia wynosi 95%.

Informacja o cenie

Cena wycieczki

Od 7 998,– PLN za osobę w pokoju dwuosobowym.
Zobacz ceny dla wszystkich terminów

Dopłata do pokoju 1-osobowego

Wyjazd 2022:
1 698 PLN

Wyjazd 2023:
2 898 PLN

Cena zawiera
  • Opiekę polskiego pilota
  • Przelot rejsowy w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa – Luleå, Evenes - Warszawa w obie strony z przesiadką
  • Podróż pociągiem Luleå - Kiruna – Narvik
  • Zakwaterowanie w hotelu w pokoju dwuosobowym
  • Wyżywienie: codziennie śniadania
  • Transport zgodnie z programem
  • Ubezpieczenie podstawowe KL i NNW
Cena nie zawiera
  • Dopłaty do pokoju jednoosobowego
  • Wycieczki fakultatywnej na obserwację wielorybów– dzień 5
  • Napojów do posiłków
  • Napiwków dla lokalnych przewodników i kierowców
  • Wydatków indywidualnych
  • Wszystkiego, co nie zostało wymienione w „cena zawiera”
  • Pozostałych posiłków

Informacje praktyczne

Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.

Informacje o podróży

Liczba uczestników

Wymagane minimum uczestników to 16 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

Ogólne zasady podróży

Podróżuj bezpiecznie

Abyście Państwo poczuli się bezpiecznie i komfortowo w świecie koronawirusa, podjęliśmy szereg działań mających na celu zminimalizowania ryzyka infekcji już od etapu planowania, aż do powrotu po realizacji podróży marzeń z Albatros Travel. Nasze działania obejmują:

  • Certyfikację pilotów wycieczek zgodnie z wytycznymi WHO dotyczącymi kontroli zakażenia
  • Bardzo wysokie wymagania co do reżimu sanitarnego wobec naszych partnerów
  • Informację wszystkich uczestników podróży o ubezpieczeniu podróżnym i zachowaniu środków ostrożności, by zmniejszyć ryzyko infekcji

Zobacz wszystkie nasze działania tutaj

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

Ubezpieczenie podróżne

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

Ubezpieczenie podróżne Allianz

Biuro Podróży Albatros Travel ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki Albatros Travel gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

Piloci Albatros Travel

Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.

Napiwki

Podczas wycieczek zetkniesz się z codziennym życiem i lokalnymi zwyczajami. W wielu krajach miejscowi przewodnicy i kierowcy spotykani w trakcie podróży oczekują drobnych sum, ponieważ wynagrodzenie pracowników branży usługowej często opiera się na napiwkach. W programie podróży określamy kwotę, jaką należy na nie przeznaczyć i prosimy, by wziąć to pod uwagę. Cena wycieczki nie uwzględnia napiwków, ponieważ jest to sprawa indywidualna, a zwyczaj dawania napiwków jest częścią kultury danego kraju, dlatego należy go uszanować. Dla formalności pragniemy zaznaczyć, że napiwki są oczywiście dobrowolne.

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

Podróż z małoletnimi

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i chrztu w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

Miejsce w samolocie

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

Posiłki specjalne

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

Miejsce w autokarze

Przy wycieczkach lotniczych Albatros Travel nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze. 

Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.

Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania. 

Albatros Oceny gości

Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzykaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Jak tylko uzyskamy pierwsze opinie od polskich gości, będą one również widoczne na naszej stronie internetowej. Na ten moment nie dysponujemy takimi ocenami, ponieważ biuro działa w Polsce od dnia 05.10.2017. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice  odnośnie gromadzenia ocen i opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark

Podobne wycieczki