Wielki rejs po Karaibach

group-tour
Wycieczki objazdowe z polskim pilotem

Niezapomniany rejs po Karaibach statkiem Norwegian Jade, w trakcie którego odwiedzimy Tampę i 9 karaibskich wysp oraz zapewnimy pełne wyżywienie i atrakcje.

W nasz wspaniały karaibski rejs popłyniemy 4-gwiazdkowym statkiem wycieczkowym Norwegian Jade. Zanim jednak wyruszymy w tropiki, spędzimy miłe chwile w Tampie na zachodnim wybrzeżu Florydy. Tutaj rozpoczniemy naszą przygodę płynąc w kierunku Zatoki Meksykańskiej i Morza Karaibskiego, gdzie czekają na nas białe, piaszczyste plaże jak z pocztówki, muzyka calypso, kołyszące się leniwie palmy i drinki z kolorowymi parasolkami. W czasie rejsu odwiedzimy aż 9 karaibskich wysp, będzie to więc prawdziwa tropikalna odyseja. To wszystko oczywiście w towarzystwie polskojęzycznego  pilota Albatros Travel, który przybliży nam kolonialną historię odwiedzanych miejsc! Podczas całego rejsu oferujemy pełne wyżywienie wliczone w cenę wycieczki.

Kliknij i powiększ mapę
  • Typ Rejsy wycieczkowe

  • Pilot Polski

  • Wiza Tak

  • Szczepienia Nie

  • Waluta USD

Program wycieczki 17 dni
Dzień 1
Warszawa - Orlando - Tampa, USA. Przylot i zakwaterowanie w hotelu
Dzień 2
Tampa. Zwiedzanie miasta a następnie wejście na pokład statku
Dzień 3–4
Dzień na morzu w kierunku Dominikany. Czas wolny na pokładzie
Dzień 5
Puerto Plata, Dominikana. Spacer po mieście z pilotem
Dzień 6
San Juan, Portoryko. Spacer po starym mieście i czas wolny
Dzień 7
St. Thomas, Wyspy Dziewicze. Możliwość zwiedzania wyspy i miasta Charlotte Amalie z pilotem wycieczki (opcjonalnie)
Dzień 8
St. John’s, Antigua. Zwiedzanie miasta St. John’s z pilotem
Dzień 9
Bridgetown, Barbados. Dzień na plaży
Dzień 10
St. George’s, Grenada. Możliwość zwiedzania wyspy, w tym Park Narodowy Grand Etang, plantacja przypraw, wodospad i relaks na plaży (opcjonalnie)
Dzień 11
Willemstad, Curacao. Antyle holenderskie, pastelowe kolorowe domy i spacer po mieście
Dzień 12
Oranjestad, Aruba. Czas do własnej dyspozycji, spacer po mieście lub dzień na plaży
Dzień 13
Dzień na morzu w kierunku Kajmanów. Czas wolny na pokładzie
Dzień 14
George Town, Kajmany. Zwiedzanie stolicy z polskim pilotem
Dzień 15
Dzień na morzu w kierunku Tampy. Czas wolny na pokładzie
Dzień 16
Tampa, przejazd na lotnisko w Orlando, powrót do domu
Dzień 17
Przylot do Warszawy

Norwegian Jade

Norwegian Jade to średniej wielkości statek mogący zabrać w podróż 2400 pasażerów i jeden z najnowocześniejszych statków całej floty NCL. Został zbudowany w stoczni Meyer Werft w Papenburg i przekazany inwestorowi 19 kwietnia 2006. Statek kosztował ponad 500 milionów dolarów i w tamtym czasie był to największy i najdroższy statek pływający pod banderą USA.

Na jego pokładzie mogą się Państwo spodziewać pięknego wystroju i wysokiego standardu wyposażenia, a także licznych rozrywek i atrakcji. Statek oferuje szeroki wybór zakwaterowania, począwszy od niezwykle eleganckich i przestronnych  apartamentów po kabiny zewnętrzne i wewnętrzne. Znajduje się na nim ponad 10 lokali gastronomicznych oraz wiele możliwości rozrywkowych. Wieczorem można obejrzeć ciekawe przedstawienia, posłuchać muzyki na żywo lub wypić drinka w jednym z wielu barów. Statek posiada również duży basen, centrum fitness, wspaniałe spa, sklepy i kasyno. Wszystko to stanowi doskonałą oprawę dla wspaniałego rejsu z czasem na relaks i zwiedzanie wymarzonych miejsc.

Więcej o statku: https://www.ncl.com/fr/en/cruise-ship/jade

 

Kliknij zdjęcie, aby je powiększyć

Program wycieczki

Pobierz pełen program Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.

Dzień 1
Warszawa - Orlando - Tampa, USA. Przylot i zakwaterowanie w hotelu
Tampa, Floryda

Po spotkaniu na lotnisku Okęcie z pilotem Albatros Travel wylecimy z Warszawy do Orlando, gdzie wsiadamy do autobusu, który dowiezie nas do Tampy, miasta położonego w słonecznym stanie Floryda. Po wylądowaniu i odebraniu bagaży udamy się do naszego hotelu, aby odpocząć po podróży.

Dzień 2
Tampa. Zwiedzanie miasta a następnie wejście na pokład statku Wypłynięcie z portu o godzinie 16.00

Po śniadaniu w hotelu udamy się na orientacyjną wycieczkę po Tampie. Na początku XX wieku żadne miasto w Stanach Zjednoczonych, a nawet na całym świecie, nie było tak znane z produkcji cygar jak miasto Ybor, kiedyś osobna miejscowość, a  obecnie dzielnica Tampy.  Ybor było tak znane, że przez pewien czas nosiło dumną nazwę „cygarowej stolica świata”.  Dzisiaj Ybor to historyczna dzielnica Tampy z około 950 budynkami, które zostały zbudowane w szczytowym okresie popularności miasta.

Ybor jest cudowną mieszanką kultur europejskich, azjatyckich i kubańskich imigrantów, przyciągniętych tam przez rozwijający się przemysł cygarowy, którego szczytowy okres przypada na okres od końca XIX do początku XX wieku. Pierwsze niepokoje społeczne na Kubie w drugiej połowie XIX wieku, w połączeniu ze wzrostem amerykańskich ceł na importowane cygara, doprowadziły do tego, że wiele kubańskich firm produkujących cygara wybudowało fabryki na terytorium USA, aby zabezpieczyć swoje interesy.

Zwiedzimy Ybor z pięknym kościołem katolickim Sacred Heart a następnie udamy się do portu, gdzie czeka nasz wspaniały statek wycieczkowy. Po wejściu na pokład zjemy obiad, a następnie zachęcamy do wyjścia na pokład widokowy, aby podziwiać widoki podczas odbijania od brzegów Tampy.

Dzień 3–4
Dzień na morzu w kierunku Dominikany. Czas wolny na pokładzie
bar na statku Norwegian Jade

Pobyt na statku to nieodzowna część naszej podróży podczas której można zrelaksować się odpoczywając na leżaku i rozkoszując się pięknymi widokami Morza Karaibskiego oraz niespiesznym rytmem dnia.
Można też skorzystać z wielu różnych opcji rozrywkowych statku, bogatej oferty barów, gdzie przy kieliszku wina, koktajlu czy filiżance dobrej kawy czas płynie dużo przyjemniej lub wziąć udział w wielu imprezach rozrywkowych i zobaczyć na przykład występ kabaretu, a następnie udać się do nocnego klubu. Można również zrelaksować się przy basenie, usiąść z książką na leżaku na pokładzie czy skorzystać z wielu tematycznych restauracji.
Na pokładzie znajduje się również przytulna biblioteka z dużym wyborem gier planszowych, teatr, kasyno, centrum fitness i spa, gdzie profesjonalny personel porozpieszcza nas różnymi zabiegami (rezerwacja zabiegów i płatność bezpośrednio na pokładzie). 
Jednym słowem na nudę nie ma tu miejsca.
Nasz pilot regularnie będzie informować o wszystkich możliwościach spędzenia wolnego czasu na statku i będzie odpowiedzialny za organizację wspólnych spotkań integracyjnych oraz informacyjnych dla klientów Albatros Travel.

Dzień 5
Puerto Plata, Dominikana. Spacer po mieście z pilotem Przypłynięcie 07.00, wypłynięcie o godzinie 16.00

Nasz statek dociera dziś na wyspę Hispaniola, której większą część zajmuje Republika Dominikany. Mniejsza, zachodnia część wyspy to Haiti. Do portu wpływamy przy zatoce Amber Cove położonej na północnym wybrzeżu Dominikany. Port został zbudowany dopiero w 2015 roku i jego wygląd to swego rodzaju hołd dla architektury kolonialnej, z której słynie wyspa. Znajdują się tu restauracje, bary i sklepy, a okolica znana jako Bursztynowe Wybrzeże słynie z występującego tu w obfitości bursztynu, który rozsławił ten obszar.
Oprócz złotych piaszczystych plaż i imponujących klifów, pobliskie miasteczko Puerto Plata jest jednym z najstarszych na Karaibach, założonym na początku XVI wieku. Inną opcją wycieczki jest miasto Santiago de los Caballeros, powszchenie znane jako Santiago, założone w 1495 roku podczas pierwszej fali kolonizacji Nowego Świata. Znajduje się ono około 1 godziny jazdy od portu. Jest to drugie co do wielkości miasto na Dominikanie, gdzie możemy zobaczyć ciekawe muzea, zabytkowe budynki oraz fabryki cygar i rumu.
Jeśli większość grupy zdecyduje się na spacer po mieście to oczywiście polski pilot będzie wtedy Państwu towarzyszyć (opłaty za transport i wstępy nie są wliczone w cenę). Można też spędzić dzień odpoczywając na plaży.

Dzień 6
San Juan, Portoryko. Spacer po starym mieście i czas wolny Przypłynięcie 08.00, wypłynięcie o godzinie 17.00

Po wpłynięciu do portu, pilot zorganizuje dla chętnych krótki spacer po uroczym starym mieście San Juan - stolicy Portoryko (transport z / na statek  i bilety wstępów nie są wliczone w cenę). Pełna uroku starówka to ponad 500 lat kolonialnej historii ze swoimi wąskimi brukowanymi uliczkami, kolorowymi domami z pięknymi balkonami, małymi nastrojowymi placami i bogactwem kościołów. Najstarsza część San Juan jest otoczona potężnymi murami miejskimi, wewnątrz których znajduje się sporo zabytków świadczących o ekscytującej historii San Juan jako jednego z głównych miast kolonialnych kontynentu amerykańskiego.

Większość El Viejo (starej dzielnicy) San Juan jest niezwykle dobrze zachowana, a kilka zabytków zostało wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, w tym imponująca i dobrze zachowana twierdza  San Felipe del Morro. Historia miasta zaczęła się w roku 1508, kiedy Juan Ponce de León, uczestniczący w drugiej wyprawie Kolumba, założył fort Caparra (dziś Pueblo Viejo), na zachód od obecnej aglomeracji. Rok później, osada ta została porzucona i utworzono nową pod nazwą Puerto Rico, co znaczy „bogaty port”. W roku 1521, nazwę miejscowości zmieniono na San Juan Bautista de Puerto Rico (od Jana Chrzciciela) i od tego czasu miasto szybko się rozrastało ze względu na swoje położenie, jako jeden z pierwszych przystanków dla wielu nowo przybyłych do „ Nowego Świata” hiszpańskich odkrywców, poszukiwaczy przygód, misjonarzy i konkwistadorów.

Jako jedno z pierwszych i największych miast portowych na Karaibach, San Juan stało się łakomym kąskiem dla wszystkich potęg kolonialnych. W szczególności Anglicy, mając nadzieję na rozszerzenie swojego terytorium, kilkakrotnie próbowali zaatakować i zająć San Juan. W 1595 r. swoich sił spróbował słynny korsarz i kapitan Sir Francis Drake, dla Anglików bohater marynarki wojennej a dla Hiszpanów zwykły pirat. Zamiast tryumfu atak ten kosztował jednak Drake’a życie. Następnie zarówno Holendrzy, jak i ponownie Anglicy próbowali wielokrotnie zdobyć San Juan, ale jego waleczni obrońcy i potężne fortyfikacje za każdym razem zmuszały napastników do odwrotu. Dopiero w 1898 roku podczas wojny hiszpańsko-amerykańskiej San Juan uległo wrogom. I chociaż mieszkańcy nigdy nie pozwolili obcym siłom zająć miasta, to jednak po ciężkich bombardowaniach miasta i desancie amerykańskich wojsk w południowo-zachodnim Portoryko, miejscowi obrońcy poddali się. Następnie wraz z traktatem paryskim podpisanym w tym samym roku, Portoryko stało się częścią szybko rozwijających się Stanów Zjednoczonych. Z tego też powodu San Juan można dziś nazwać najstarszym miastem Stanów Zjednoczonych. Po spacerze będzie czas na samodzielne odkrywanie miasta i wypicie kawy na jednym z miejskich placów oraz obserwację lokalnego życia i rozkoszowanie się karaibską atmosferą.

Dzień 7
St. Thomas, Wyspy Dziewicze. Możliwość zwiedzania wyspy i miasta Charlotte Amalie z pilotem wycieczki (opcjonalnie) Przypłynięcie 7.00, wypłynięcie o godzinie 17.00

Dziś dopłyniemy do wyspy St. Thomas. Wyspa wchodzi w skład amerykańskich Wysp Dziewiczych: czyli Saint Croix, St. Thomas i St. John obejmujących łącznie 52 km². Może to niewiele, ale za to każdy centymetr kwadratowy zachwyca wyjątkowym urokiem.
Dzisiejsza propozycja wycieczki Albatros to półdniowa wycieczka po stolicy Charlotte Amalie i jej okolicach. Zaczniemy od przejazdu safari busami gdzie podziwiać będziemy pokryte zielenią okoliczne góry oraz piękne wybrzeże z klasycznymi karaibskimi rajskimi plażami i lazurową wodą. Zobaczymy sławny i niezwykle imponujący punkt widokowy - Drake’s Seat, nazwany tak na pamiątkę angielskiego pirata Sir Francis Drake i poznamy historię Charlotte Amalie.
Miasto początkowo nazywało się Taphus, co w języku niderlandzkim oznacza zajazd, ale później zostało nazwane Charlotte Amalie na cześć żony duńskiego króla Christiana V. Ten egzotyczny zakątek, będący rajem na ziemi został umieszczony przez National Geographic na liście najlepszych na świecie miejsc do uprawiania żeglarstwa, nurkowania i wędkowania.
Charlotte Amalie zbudowane jest na czterech wzgórzach. Boczne uliczki wiją się i pną w górę w formie długich ciągów schodów. Najsłynniejsze schody to  The 99 Step, będące jednym z najbardziej rozpoznawalnych punktów orientacyjnych w St. Thomas, chociaż jak się okazało liczą 103 stopnie a nie 99.
Nasz spacer po mieście rozpoczniemy od najstarszego budynku na wyspie, czerwonego Fortu Christian. Oprócz tego, że był miejską fortecą, służył także jako kościół, więzienie, gmach sądu, rezydencja gubernatora i remiza strażacka. Obecnie fort został przekształcony w muzeum,. Przed fortem, idąc w dół w kierunku fosy, znajdują się dawne koszary żandarmerii zbudowane w 1874 roku, które są doskonałym przykładem architektury kolonialnej, a od niedawna pełnią również funkcję gmachu senatu.  Na wschód od fortu znajduje się Ogród Emancypacji (Park Wolności), a za nim stary, zabytkowy Grand Hotel z 1840 roku.
Następnie zobaczymy jeszcze neoklasycystyczny Government House, Frederikskirken, 99 schodów i Crown House.
Przejdziemy się również główną ulicą miasta Dronningens Gade, która biegnie równolegle do nabrzeża. Pomiędzy nabrzeżem a Dronningens Gade, która dziś nosi nazwę Main Street, znajdują się stare domy towarowe i sklepy. Większość z nich zajmuje tylko jedno piętro i jest podzielona na duże sale sklepione kolebkowo. Po spacerze po mieście będzie czas wolny na dalsze odkrywanie miasta na własną rękę. St. Thomas to strefa wolnocłowa więc m.in. alkohole, kosmetyki, perfumy i biżuteria dostępne są w korzystniejszych cenach.
(Dzisiejsza wycieczka nie jest wliczona w cenę podróży. Istnieje możliwość wykupienia osobnego pakietu wycieczek, więcej w dalszej części programu).

Dzień 8
St. John’s, Antigua. Zwiedzanie miasta St. John’s z pilotem Przypłynięcie 07.00, wypłynięcie o godzinie 17.00

W dniu dzisiejszym zacumujemy w stolicy Antigui, St. John’s. Odkrywca wyspy Krzysztof Kolumb, dotarł tutaj podczas swojej drugiej karaibskiej podróży w 1493 roku i nazwał wyspę Santa Maria la Antigua, na cześć sewilskiej katedry. Antigua przez długi czas nie była skolonizowana, dopiero w 1632 roku została zasiedlona przez Brytyjczyków z wyspy St. Kitts, którzy założyli na wyspie plantacje tytoniu, bawełny oraz trzciny cukrowej. To właśnie uprawa trzciny cukrowej stała się podstawą gospodarki wyspy. W połowie XVIII wieku Antigua miała ponad 150 fabryk trzciny.
Wyspa z uwagi na zróżnicowane krajobrazy, wyjątkowe białe plaże z krystalicznie czystą wodą, zwana jest „ Bramą Karaibów”. W St. John’s podziwiać można wiele zabytkowych budowli architektury kolonialnej między innymi Katedrę św. Jana, z imponującymi, białymi, bliźniaczymi wieżami. Większość domów mieszkalnych malowana jest tutaj naturalnymi farbami, co sprawia, że mają one niezwykły kolor i blask. W wolnym czasie warto tutaj spróbować smacznej kuchni i zrobić zakupy w niedrogich lokalnych sklepach.
Bazą angielskiej marynarki wojennej w XVII i XVIII wieku na Karaibach był English Harbour, położony na południowym krańcu wyspy. Odwiedzany przez admirała Horatio Nelsona port był idealnym miejscem dla brytyjskiej marynarki wojennej. Głębokie, wąskie zatoczki otoczone wzgórzami dawały od tej strony wyspy dobre schronienie przed huraganami a jedynym wejściem do portu było wąskie przejście między dwoma przesmykami, które oczywiście w tamtych czasach było pilnie strzeżone.
Zabytkowa część powstałej przy English Harbour stoczni Nelson’s Dockyard z 1745 r. została odrestaurowana i jest popularnym celem turystów, a port zachował swoją funkcję - obecnie jest to port dla dużych, prywatnych jachtów.
Będąc w tym miejscu warto udać się na punkt widokowy Shirley Heights, z którego rozpościera się wyjątkowy widok na okolicę portu i Antiguę.
Ten dzień można spędzić na własną rękę lub udać się na zwiedzanie z pilotem (ewentualny transport i opłaty za wstępy nie są wliczone w cenę).

Dzień 9
Bridgetown, Barbados. Dzień na plaży Przypłynięcie 07.00, wypłynięcie o godzinie 17.00

Barbados to wyspa, na której wynaleziono rum. Dziś docieramy do Bridgetown na Barbadosie, które słynie zarówno z pięknych plaż z białym piaskiem, jak i pysznego rumu. Wnętrze wyspy to kołyszące się na wietrze plantacje trzciny cukrowej poprzecinane drogami, a w małych miasteczkach zobaczyć można stare anglikańskie kościoły i małe, kolorowe drewniane domy. Liczba mieszkańców wyspy wynosi około 260 tysięcy. 
W przeciwieństwie do większości wysp karaibskich, Barbados przez cały okres kolonialny znajdował się pod rządami tej samej władzy kolonialnej, czyli Brytyjczyków. Jest najbardziej oddaloną wyspą od Oceanu Atlantyckiego i dopiero w 1536 roku został odkryty przez portugalski statek płynący do Brazylii. Kiedy załoga zeszła na ląd, zauważyła Ficus citrofolia, drzewa figowe z długimi, przypominającymi brodę korzeniami zwisającymi z koron drzew. Stąd nazwa wyspy, Barbados - brodaci.
Barbados jest domem dla słynnych tzw. zielonych małp, które zostały tu sprowadzona z Afryki Zachodniej około 300 lat temu. Obecnie na wyspie żyje kilka tysięcy małp, są one uznawane bardziej za szkodniki, ponieważ zjadają lokalne uprawy. Trzeba mieć jednak szczęście aby je dostrzec, ponieważ zazwyczaj dobrze się ukrywają.

Barbados, w odróżnieniu od  wielu innych wysp karaibskich, nie jest wyspą pochodzenia wulkanicznego, lecz powstał w wyniku ruchów skorupy ziemskiej i wypiętrzenia dna morskiego. Podłoże jest wapienne, dlatego też wcześnie odkryto tutaj duże zasoby słodkiej wody. Przyniosło to wielorakie korzyści nie tylko ludności wyspy i produkcji cukru, ale także sąsiednim wyspom. 
Barbados był pierwszym miejscem, w którym rozpoczęto produkcję rumu. Dziś rum z Barbadosu jest ikoną wśród alkoholi, a na wyspie znajdują się destylarnie rumu, w których można zobaczyć produkcję rumu, posłuchać o historii rumu i oczywiście zdegustować go.
Zacumujemy w Bridgetown – stolicy Barbadosu i zarazem głównym centrum handlowym wyspy.  

Dzień można spędzić na własną rękę lub udać się na zwiedzanie z pilotem (ewentualny transport i opłaty za wstęp nie są wliczone w cenę).

Dzień 10
St. George’s, Grenada. Możliwość zwiedzania wyspy, w tym Park Narodowy Grand Etang, plantacja przypraw, wodospad i relaks na plaży (opcjonalnie) Przypłynięcie 06.30, wypłynięcie o godzinie 13.30

Grenada, którą dziś odwiedzimy, jest najbardziej pachnącą wyspą Karaibów. Unoszący się nad nią aromat przypraw sprawił, że wyspa zyskała drugą nazwę „Wyspa Korzenna” lub „ Wyspa Przypraw”. Goździki, cynamon, imbir i gałka muszkatołowa to tylko niektóre z wielu przypraw uprawianych tutaj, a ich zapach jest jak aromatyczny kokon unoszący się nad tą malowniczą wyspą. Dzisiaj Grenada jest na drugim (po Indonezji) miejscu na świecie pod względem uprawy muszkatołowca, a jego owoc znajduje się nawet na fladze narodowej. Produkcja gałki ostatnio mocno ucierpiała, gdy kilka lat temu Grenadę nawiedził huragan Ivan, który zniszczył większość upraw jak również 80 procent wszystkich budynków na wyspie.

Zacumujemy w St. George, skąd minibusami przejedziemy przez las deszczowy z wysokimi drzewami bambusowymi i ogromnymi paprociami. Nasz pierwszy przystanek to Park Narodowy Grand Etang, gdzie zobaczymy jezioro utworzone w wygasłym kraterze wulkanicznym. W promieniach słońca jezioro jest szmaragdowo zielone i oszałamiająco piękne. Następnie udamy się do pięknego wodospadu Annandale i pospacerujemy w bujnym otoczeniu lasu deszczowego, drzew owocowych, bananowców i wysokich drzew mahoniowych.

Wizyta na Grenadzie nie będzie pełna bez zobaczenia bogactwa upraw przypraw na krzewach i drzewach, dlatego nasz kolejny przystanek to plantacja przypraw. Tutaj powąchamy korę drzewa cynamonowego i  dowiemy się szczegółów o wszystkich przyprawach uprawianych na plantacji.

Dzień zakończymy na jednej z najpiękniejszych karaibskich plaż: Grand Anse, gdzie kredowobiała plaża spotyka się z cudowną lazurowo-niebieską wodą. Mała restauracja przy plaży sprzedaje pyszne ananasowe burgery. Nie ma nic lepszego!

(Dzisiejsza wycieczka nie jest wliczona w cenę podróży. Istnieje możliwość wykupienia osobnego pakietu wycieczek, więcej w dalszej części programu).

Dzień 11
Willemstad, Curacao. Antyle holenderskie, pastelowe kolorowe domy i spacer po mieście Przypłynięcie 11.00, wypłynięcie o godzinie 20.00

Dziś nasz statek dopłynie dziś do Curaçao, leżącym zaledwie 12 stopni na północ od równika, co jest wyraźnie odczuwalne w klimacie, który jest stabilny i ciepły przez cały rok. Geograficznie Curaçao należy do tzw. karaibskiego ABC: Aruba, Bonaire i Curaçao. Wyspa leży u wybrzeży Wenezueli i wchodzi w skład Antyli Holenderskich. Powierzchnia wyspy wynosi 444 km², a liczba ludności to około 140 tysięcy.  Holendrzy zbudowali stolicę Willemstad wokół naturalnego portu (Schottegat), a miasto nazywa się często małym Amsterdamem, ze względu na charakterystyczne dla Amsterdamu kanały i architekturę.  Zostało ono wpisane na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO, ze względu na  urokliwe zabytkowe stare miasto i port. Curaçao to od 2010 r. autonomiczny kraj wchodzący w skład Królestwa Niderlandów w przeciwieństwie do sąsiedniego Bonaire, które ma status holenderskiej gminy zamorskiej. Język, zwany Papiamento, jest mieszanką holenderskiego, portugalskiego, angielskiego i dialektów afrykańskich. Mieszanka różnych języków sprawia, że Papiamento jest tzw. językiem kreolskim.

Architektura jest oczywiście inspirowana holenderską, ale ponieważ budynki są również pomalowane na wszystkie kolory tęczy, miasto ma charakterystyczny karaibski urok. Ciekawy do obejrzenia jest stary most obrotowy, zbudowany na 16 pontonach, który otwiera się i zamyka wielokrotnie w ciągu dnia, łącząc dwie dzielnice Punda i Otrabanda.

Większość osób prawdopodobnie kojarzy nazwę Curacao z charakterystycznym likierem o ciemno niebieskim kolorze i delikatnym pomarańczowym smaku. Do likieru dodaje się skórke z gorzkich pomarańczy uprawianych na wyspie, natomiast niebieski kolor to wynik dodawania sztucznego barwnika ( E133 Brilliant Blue).

Dzień można spędzić na własną rękę lub udać się na zwiedzanie z pilotem (ewentualny transport i opłaty za wstęp nie są wliczone w cenę).

Dzień 12
Oranjestad, Aruba. Czas do własnej dyspozycji, spacer po mieście lub dzień na plaży Przypłynięcie 06.30, wypłynięcie o godzinie 16.00

Aruba w przeszłości często nawiedzana była przez piratów – dziś również jest nawiedzana, ale jedynie przez turystów!
Aruba, mimo niewielkich rozmiarów (30 kilometrów długości i 10 szerokości) jest dość zróżnicowana. Od pięknych zatoczek z miękkim białym piaskiem, palmami i turkusowymi wodami, po cudownie surowy krajobraz poszarpanych klifów i ukrytych wapiennych jaskiń. W centrum wyspy znajduje się natomiast pustynny obszar pełen piachu oraz kamieni. Wokół rosną olbrzymie kaktusy, które dopełniają ten dziki krajobraz. Wyspa była pierwotnie zamieszkana przez Indian Caquetio, ale kiedy hiszpański odkrywca Alonso de Ojeda przybył na wyspę w 1499 roku, wszyscy mieszkańcy zostali wywiezieni do Santo Domingo do pracy w kopalniach miedzi. 
Walki o wyspę toczyły się między Hiszpanią a Holandią podczas wojny osiemdziesięcioletniej, aż w końcu w 1636 wyspa została ostatecznie przejęta przez Holendrów. Stąd też nazwa stolicy – Oranjestad, co w języku niderlandzkim oznacza pomarańczowe miasto. Podczas wojen napoleońskich, wyspa znalazła się na krótko pod panowaniem Anglii by w roku 1816 znowu powrócić pod kontrolę Holendrów.
Nasz statek zacumuje w eleganckiej stolicy wyspy liczącej zaledwie 20 000 mieszkańców, gdzie w architekturze widać wyraźne wpływy holenderskie. Aruba nie jest jak inne karaibskie wyspy. To kategoria sama w sobie. 

Zapraszamy na spacer po Oranjestad z pilotem. Można również spędzić dzień na własną rękę i odwiedzić jedną z fantastycznych plaż, które wyspa ma do zaoferowania.

Dzień 13
Dzień na morzu w kierunku Kajmanów. Czas wolny na pokładzie
basen na pokładzie Norwegian Jade

Pamiętajmy, że jesteśmy na wakacjach, a na wakacjach zazwyczaj miło jest mieć chwilę ciszy i spokoju. Dzisiaj można więc odpocząć w swojej kabinie i napić się spokojnie drinka na balkonie lub pokładzie statku oraz uporządkować wrażenia z podróży. Można także znaleźć zaciszne miejsce na tarasie słonecznym, aby spokojnie usiąść z książką.

Jeśli ktoś woli jednak spędzać czas aktywnie, to zapraszamy do świetnie wyposażonej siłowni na statku, gdzie znajdują się zarówno rowery treningowe, steppery jak i bieżnie. Można też wziąć udział w zajęciach z profesjonalnym trenerem (za opłatą) i spróbować jogi, pilates, spinningu lub dokonać wyboru czegoś zupełnie innego. A wieczorem z czystym sumieniem można zjeść pyszną 3-daniową kolację.

Dzień 14
George Town, Kajmany. Zwiedzanie stolicy z polskim pilotem Przypłynięcie 10.00, wypłynięcie o godzinie 18.00

George Town to stolica Kajmanów, które są zamorskim terytorium brytyjskim zlokalizowanym w Ameryce Środkowej, znanym głównie z działalności bankowej oraz symbolu luksusowych wakacji. Kajmany to zespół trzech wysp: Kajman Wielki, Kajman Mały i Kajman Brac. George Town, w którym dziś zacumuje nasz statek, położone jest na wyspie Wielki Kajman.

Krzysztof Kolumb, który dotarł do tych wysp w 1503 r. podczas swojej ostatniej podróży do Nowego Świata, ochrzcił je mianem Las Tortugas, od dużej liczby żółwi morskich zamieszkujących tutejsze wody. Dzisiejsza nazwa Kajmany, pochodzi od hiszpańskiego słowa Caimanau oznaczającego krokodyle. Jest to dość mylące, ponieważ nie ma tu żadnych krokodyli - nazwa odnosi się natomiast do małych legwanów, które żyją na wyspach.

Stolicę wyspy George Town zwiedzimy pieszo. Miasto nie jest duże. Największą atrakcję stanowi tu plaża. Słynna 7 Miles Beach uznana jest za jedną z najpiękniejszych na świecie. Idealnie biały piasek, błękitna woda i palmy kokosowe.

Dzień 15
Dzień na morzu w kierunku Tampy. Czas wolny na pokładzie

Nasz rejs powoli zbliża się ku końcowi. Dziś ostatnia szansa na zakupy na statku, utrwalenie opalenizny przy basenie i delektowanie się specjałami przygotowanymi przez szefa kuchni.
Nadal można korzystać z wielu opcji rozrywki dostępnych na pokładzie jak słuchanie muzyki klasycznej przy popołudniowej herbatce czy pianisty grającego melodie z klasycznych hitów kinowych, delektując się drinkiem przed kolacją albo wziąć udział w wieczornym wielkim przedstawieniu w sali teatralnej, gdzie gra big band statku.

Dzień 16
Tampa, przejazd na lotnisko w Orlando, powrót do domu Przypłynięcie 07.00

Wczesnym rankiem nasz fantastyczny statek dotrze do wybrzeża Florydy i zacumuje w Tampie. Czas pożegnać się z załogą statku, która przez te wszystkie dni tak wspaniale o nas dbała. Przejedziemy na lotnisko w Orlando i udamy się w drogę powrotną do Polski.

Dzień 17
Przylot do Warszawy

Do Warszawy przylecimy z walizką pełną cudownych wspomnień z egzotycznych Karaibów.

Pakiet wycieczkowy

Tylko dla gości Albatros Travel przygotowaliśmy pakiet wycieczek z naszym polskim pilotem. Pakiet należy wykupić w biurze Albatros Travel nie później niż 65 dni przed wyjazdem.

Pakiet wycieczek obejmuje:

  • St. George’s, Grenada. Półdniowa wycieczka po wyspie obejmująca Park Narodowy Grand Etang, plantację przypraw, wodospad i relaks na plaży
  • Charlotte Amalie, St. Thomas. Półdniowa wycieczka po wyspie i zwiedzaniem miasta Charlotte Amalie

Cena: 848 zł/osoba

Informacja o cenie

Dopłata do kabiny 1-osobowej
  • Kabina jednoosobowa wewnętrzna kat. IB 6.698 PLN
Podwyższenie standardu kabiny

Kabina podwójna

  • Dopłata do kabiny dwuosobowej zewnętrznej z oknem kat. OB: 918 PLN/ za osobę
  • Dopłata do kabiny dwuosobową zewnętrzną z balkonem kat. BA: 6.198 PLN/ za osobę

Kabina pojedyncza

  • Dopłata za kabinę pojedynczą zewnętrzną z oknem kat. OB: 8.498 PLN
  • Dopłata za kabinę pojedynczą zewnętrzną z balkonem  kat. BA: 18.998 PLN
Cena zawiera
  • Opiekę polskiego pilota
  • Przelot rejsowy w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa – Orlando - Warszawa, w obie strony z przesiadką
  • Transport autokarem z lotnisko - hotel - statek - lotnisko
  • 1 noc w hotelu klasy turystycznej w Tampie w pokoju 2-osobowym (ze śniadaniem)
  • Zwiedzanie miasta Tampa (dzień 2)
  • Spotkania informacyjne z pilotem na pokładzie.
  • 14 noclegów na statku wycieczkowym Norwegian Jade w 2-osobowej kabinie wewnętrznej (kat. IB) 
  • Podatki i opłaty portowe (wartość ok. 1000 zł/osobę)
  • Pełne wyżywienie na statku wycieczkowym
  • Ubezpieczenie podstawowe KL i NNW
Cena nie zawiera
  • Dopłaty do podwyższenia standardu kabiny
  • Dopłaty do kabiny jednoosobowej
  • Dodatkowych napoi na statku
  • Dodatkowych posiłków i napoi na lądzie
  • Napiwków dla lokalnych przewodników i kierowców (około 8 USD za osobę).
  • Napiwków na pokładzie statku (około 20 USD za osobę / noc). Kwota zostanie automatycznie pobrana z Państwa konta pokładowego
  • Rejestracji w systemie ESTA (21 USD)
  • Wydatków indywidualnych
  • Wszystkiego, czego nie wymieniono w „Cena zawiera”

Informacje praktyczne

Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.

Informacje o podróży

Liczba uczestników

Wymagane minimum uczestników to 15 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

Kabiny

Na statku jest wiele rodzajów kabin – od przestronnych kabin wewnętrznych po wspaniałe apartamenty z własnym balkonem. Wspólne dla wszystkich kabin jest to, że mają łazienkę z prysznicem, klimatyzację, dużą szafę i miejsce do siedzenia oraz 2 łóżka pojedyncze lub 1 podwójne. Dodatkowo wszystkie kabiny wyposażone są w lodówkę i suszarkę do włosów. Jeśli chcesz podnieść standard kabiny skontaktuj się z biurem Albatros Travel.

Kabina wewnętrzna IB
Kabina wewnętrzna kategorii IB, pokład 5.
Kabina z dwoma pojedynczymi łóżkami połączonymi w łóżko małżeńskie.

Zewnętrzna kabina z oknem OB
Zewnętrzna kabina z dużym oknem kategoria OB, na pokładzie 5. Kabiny mają dwa pojedyncze łóżka lub jedno podwójne.

Zewnętrzna kabina z balkonem BA
Kabina zewnętrzna BB, pokład 10 z prywatnym balkonem. Kabiny posiadają duże okna sięgające od podłogi do sufitu oraz dwa łóżka pojedyncze lub łóżko małżeńskie.

Wi-fi i internet w hotelu w USA

Wiele hoteli oferuje bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi lub przewodowy dostęp do Internetu w pokojach, podobnie jak telewizor, w ramach pakietu usług dla gości.

Jednak połączenie i jego jakość mogą być niestabilne. Niektóre hotele oferują bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi w pokojach, inne w przestrzeniach ogólnodostępnych (meldując się w hotelu, zapytaj o dostęp do Internetu lub porozmawiaj o tym z przewodnikiem podróży). Czasem lepiej jest korzystać z usługi w przestrzeniach ogólnodostępnych, w których sygnał jest silniejszy, zamiast męczyć się ze słabym sygnałem w pokoju. Siła sygnału zależy często od odległości pokoju do najbliższego nadajnika Wi-Fi.

W niektórych hotelach pobierana jest opłata za korzystanie z przewodowego lub bezprzewodowego dostępu do Internetu. W takich przypadkach najczęściej jakość usługi jest wyższa.

Inną możliwością jest korzystanie z sieci Wi-Fi w znanych sieciach, jak np. Starbucks itp., które w większych miastach można znaleźć w pobliżu.

Wi-Fi w amerykańskich autobusach

Nie można liczyć na wi-fi w autobusach turystycznych ani w USA, ani na Karaibach, ponieważ jest to nadal stosunkowo rzadka usługa.

Wi-fi na pokładzie statku

Większość statków oferuje możliwość korzystania z Wi-Fi. Niektóre będą oferować Wi-Fi w kabinach, podczas gdy niektóre Wi-Fi ofertują wyłącznie w miejscach ogólnodostępnych jak na przykład lobby.

Odwołujemy się informacji zawartej już bezpośrednio na statku gdzie prezentowane są ostateczne  rozwiązania i ceny. Pamiętaj też, że w większości miejsc w porcie zazwyczaj można znaleźć darmowe wi-fi.

Alternatywnie zalecamy użyć trybu offline i cieszyć się rajskimi wakacjami!

Śniadanie w hotelu w USA

Amerykańska kultura śniadaniowa jest stosunkowo uboga w porównaniu do polskiej. Śniadanie w większości standardowych hoteli w USA to tak zwane „śniadanie kontynentalne”, które zazwyczaj obejmuje kawę/herbatę, sok oraz tosty z masłem i dżemem.

Wycieczki – Półdniowe i całodniowe

W praktyce rozróżnia się wycieczki półdniowe i całodniowe. Wycieczka półdniowa zwykle odbywa się rano lub po południu i nie obejmuje posiłku. W ten sposób aby zdążyć na obiad lub kolację. Wycieczki trwają zazwyczaj 2-4 godziny. Całodniowa wycieczka trwa około 5-9 godzin i zwykle zawiera główny posiłek, który jednak nie zawsze musi być uwzględniony. Będzie to jednak zawsze podane w opisie wycieczki.

Wskazania czasu w programach rejsowych

Wskazania czasu w programie rejsu oraz wymienione przypłynięcia/ wypłynięcia do/z portów mogą ulec zmianie przez armatorów. Na ogół doświadczamy bardzo niewielu zmian w godzinach przypłynięcia/ wypłynięcia do/z portów, jednak należy wziąć pod uwagę, że niewielkie zmiany czasowe mogą występować, gdy jest na przykład silny wiatr. Zdecydowaliśmy się umieścić godziny wpłynięcia/ wypłynięcia ponieważ daje to obraz tego, ile czasu jesteśmy na morzu a ile mamy czas na miejscu.

Bagaż

Polecamy zabrać ze sobą mniejszy plecak lub torbę na codzienne wycieczki i dni spędzone na zwiedzaniu/ na plaży, podczas których dostęp do bagażu głównego często będzie dopiero wieczorem. Nie ma potrzeby zabierania ręczników.

Jeśli chcesz zamknąć swoją walizkę, użyj tzw. zamka TSA. The Transportation Security Administration to służby przeprowadzające kontrolę bagażu przed lotem do, z i przez USA. Dysponują one „kluczem głównym”, którym mogą otworzyć zamek TSA. W przypadku zamknięcia walizki innym zamkiem służby zastrzegają sobie prawo do ich zerwania – dotyczy to również zamków wbudowanych w walizce. Blokady TSA można kupić w większości sklepów z walizkami i podobnych, i są one dostępne zarówno w postaci kłódek, jak i taśm zabezpieczających do walizek.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Pogoda podczas rejsu

Najważniejszym zadaniem armatora jest dbanie o bezpieczeństwo Gości. Jeżeli warunki pogodowe i wiatrowe uniemożliwiają dokowanie w zaplanowanym miejscu, może zajść konieczność zmiany trasy statku. Na szczęście zdarza się to niezmiernie rzadko. Kiedy tak się stanie, zwykle będzie to miejsce, w którym Goście zostaną przetransportowani na brzeg mniejszymi łodziami ale może się również zdarzyć, że pogoda na to będzie zbyt zła i Goście nie będą mieć możliwości zejścia na ląd. Pogoda i silny wiatr mogą również oznaczać opóźnienia w mniejszym lub większym stopniu i armator może zostać zmuszony aby przykładowo skrócić pobyt w miejscu docelowym.

Wszelkie zmiany w rozkładzie rejsów nie będą rekompensowane.

Więcej informacji o miejscach docelowych

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o klimacie, pogodzie, różnicach czasowych, wskazówkach i sprawdzić, czy potrzebujesz wizy lub szczepienia, przeczytaj więcej poniżej.
https://www.albatros.pl/kierunki-podrozy/karaiby

Przed wyjazdem

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu. Dzieci – niezależnie od wieku – muszą mieć swój własny paszport. Dane paszportowe należy wysłać do Albatros Travel w ciągu 14 dni od dokonania rezerwacji poprzez system www.albatros.pl/paszport.
Należy pamiętać, że imię i nazwisko na bilecie lotniczym musi być w 100% zgodne z imieniem i nazwiskiem w paszporcie. Konsekwencją błędnych danych może być w najgorszym przypadku odmowa wjazdu do Stanów Zjednoczonych i konieczność powrotu do domu na własny koszt.

ESTA - zezwolenie na wjazd do USA

Od 11.11.2019 r obywatele polscy podróżujący do USA w celach turystycznych i biznesowych na okres do 90 dni nie są objęci obowiązkiem wizowym. Powinni jednak przed podróżą ubiegać się o autoryzację za pośrednictwem Elektronicznego Systemu Autoryzacji Podróży (ESTA). Proces rejestracji w systemie ESTA oraz ważne informacje znajdują się na stronie https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
 
Rejestracja w systemie ESTA to koszt 21 USD (płatne kartą kredytową) a standardowy czas oczekiwania na zatwierdzenie wniosku to 72 godziny.

Sprzęt elektroniczny w bagażu podręcznym

Wymogi bezpieczeństwa podczas lotów do USA

Amerykańskie władze zaostrzyły wymogi bezpieczeństwa w zakresie lotów do USA. Wszelki sprzęt elektroniczny wnoszony w bagażu podręcznym na pokład samolotu (telefony komórkowe, tablety, iPady, laptopy itp.) należy na żądanie włączyć podczas kontroli bezpieczeństwa. Oznacza to, że musisz dopilnować, by bateria była w pełni naładowana po przybyciu na lotnisko.

Jeśli niemożliwe jest włączenie przyniesionego sprzętu, nie można go zabrać na pokład samolotu, lecz należy go pozostawić w punkcie kontroli bezpieczeństwa. Ta nowa zasada związana jest z obawą władz dotyczącą możliwości wykorzystania urządzeń elektronicznych do działań terrorystycznych.

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie wszystkich linii lotniczych, poniżej British Airways: http://www.britishairways.com/travel/flightops/public/en_no?p_faqid=5047&source=hp_disruption_banner

Z ręką na sercu

Karaibska mentalność

Istnieje wyrażenie zwane „mentalnością latynoską, mentalnością karaibską”, które zasadniczo obejmuje zrelaksowane podejście lokalnych mieszkańców do życia i codziennego życia. Jako Europejczycy powinniśmy zatem być przygotowani na to, że sprawy potoczą się w innym, wolniejszym tempie niż jesteśmy przyzwyczajeni. Można to zaobserwować np. w restauracjach, czy nawet 5* hotelach – trzeba uzbroić się po prostu w cierpliwość. Powolną obsługę przypisujemy bardziej lokalnej mentalności i kulturze niż temu, że jest to wyraz obojętności.

Ogólne zasady podróży

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

Ubezpieczenie podróżne

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

Ubezpieczenie podróżne Allianz

Biuro Podróży Albatros Travel ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki Albatros Travel gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

Piloci Albatros Travel

Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

Podróż z małoletnimi

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i zgody notarialnie poświadczonej i przetłumaczonej na język angielski zawierającej zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą, w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

Miejsce w samolocie

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

Posiłki specjalne

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

Miejsce w autokarze

Albatros Travel nie zapewnia możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania. 

Rated 5 out of 5 by from Tak czy siak było "Simply the best" Wszystko było na najwyższym poziomie, zaopiekowanie i organizacja zwiedzania przez naszego rewelacyjnego pilota Darka było CUDOWNE!
Date published: 2024-03-25
  • y_2025, m_2, d_7, h_6
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_3.0.42
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_1, tr_1
  • loc_pl_PL, sid_USCOC28, prod, sort_[SortEntry(order=FEATURED, direction=DESCENDING), SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_albatros-travel

Albatros Oceny gości

Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzyskaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Poniżej zamieszczamy oceny i opinie polskich gości. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice odnośnie gromadzenia ocen oraz opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark

Podobne wycieczki