Informacje od Albatros Travel
Piątek, 13 marca, prawdopodobnie przejdzie do historii, jako Czarny Piątek nie tylko dla Albatros Travel, ale dla całej branży turystycznejJuż od jakiego czasu mieliśmy świadomość, że sprawy nie idą w dobrym kierunku. Ogłoszenie przez polski rząd, a za kilka godzin także przez duński zamknięcia granic kraju, spowodowało ogromne zamieszanie. Nastąpiło to w piątkowe popołudnie, kiedy wszystkie linie lotnicze zakończyły już swoją pracę i przez cały weekend nie było możliwości skontaktowania się z ich działami grup, z którymi pracujemy na co dzień przy rezerwacjach przelotów na nasze wycieczki i od których jesteśmy całkowicie zależni przy próbach dokonania jakichkolwiek zmian w rezerwacjach.
Wszyscy obywatele zarówno Polski jak i Danii zostali wezwani przez swoje rządy do natychmiastowego powrotu do kraju i kontakt ze swoim biurem podróży lub linią lotniczą w sprawie przyspieszenia terminu powrotu. Widzieliśmy, że sytuacja pogarsza się z godziny na godzinę, bo coraz więcej krajów zaczęło ogłaszać zamknięcie swoich granic i coraz więcej lotów było odwoływanych.
Dlatego natychmiast zaczęliśmy lokalizować wszystkich naszych gości za granicą i próbowaliśmy nadać priorytet pojawiającym się licznie problemom. Niestety nadal nie mieliśmy żadnej pomocy ze strony linii lotniczych i jedyną możliwością powrotu do kraju przed określonym przez rząd terminem wstrzymania międzynarodowego ruchu lotniczego, było kupno nowego biletu indywidualnie na własny koszt. Od poniedziałku rana, gdy działy grupowe linii lotniczych wznowiły pracę zaczęliśmy organizować powrót do domu dla tysięcy naszych klientów przebywających w różnych zakątkach świata. Oczywiście wywarło to ogromną presję na całą firmę. Zdarzały się i nadal się zdarzają sytuacje, że bilety lotnicze są zmieniane klientom po kilka razy z powodu wciąż zmieniającej się siatki przelotów i zamykania granic przez kolejne kraje.
Łagodnie mówiąc, wokół nas panuje chaos, gdziekolwiek spojrzymy. Na szczęście udaje nam się rozwiązać większość pojawiających się problemów, ale całą naszą energię i uwagę poświęcamy w tych dniach na sprowadzenie do domu jak największej liczby naszych klientów.
Dlatego inne sprawy jak zapytania dotyczące przyszłych grup czy anulacji przyszłych imprez muszą chwilę poczekać. Na ten moment anulowaliśmy wszystkie wycieczki z terminem wyjazdu do 15.04.2020.
W tym tygodniu rząd ogłosił pakiet pomocowy dla przedsiębiorstw i zapowiedział wydłużenie do 180 dni termin zwrotu wpłaconych zaliczek za anulowane wycieczki z powodu zagrożenia epidemii koronawirusem. To ogromna pomoc dla całej branży turystycznej w przetrwaniu kryzysu spowodowanego Covid-19 i utrzymaniu wielu miejsc pracy.
Chcielibyśmy podkreślić, że biura podróży podlegają specjalnym przepisom ustawowym i wykonawczym, które czynią je wyjątkowo wrażliwymi w czasie kryzysu. Połączenie braku przychodów ze stratami z tytułu anulacji wielu wycieczek, brak zwrotu kosztów przez podwykonawców i dodatkowe koszty związane ze sprowadzeniem do domu wielu gości w trybie awaryjnym w naturalny sposób osłabia finanse poszczególnych organizatorów wycieczek. W tej chwili my i cała branża czekamy na rozwiązania i dodatkowe środki, które rząd przygotowuje, aby uniknąć całkowitego załamania sektora turystyki.
Skontaktujemy się ze wszystkimi klientami dotkniętymi anulacją ich wyjazdu, gdy będzie jasne, jaka pomoc rządowa zostanie udzielona biurom podróży.
Prosimy więc na spokojne oczekiwanie kontaktu z naszej strony,
Dziękujemy za cierpliwość i zrozumienie.
Aktualizacja 18/03/2020