Informacje o przelotach
Linie lotnicze wybieramy na podstawie oferowanego standardu, poziomu bezpieczeństwa, połączeń i oczywiście atrakcyjności cen. W ostatnich latach „starzy” krajowi przewoźnicy zmagają się ze znacząca presją cenową narzucaną przez tanie linie lotnicze. Wpłynęło to na dostosowanie przez nich oferty usług pokładowych, aby dopasować się do aktualnego poziomu cen. Należy zatem przygotować się, że usługi będą nieco okrojone w porównaniu z dawną ofertą, niezależnie od linii lotniczych obsługujących przelot.
Zobacz listę linii lotniczych tutaj
W Albatros Travel korzystamy z biletów grupowych dzięki czemu możemy otrzymać dobrą cenę nawet długo przed wylotem. Bilet grupowy nie zapewnia takiej elastyczności jak bilet zwykły, dlatego mogą obowiązywać pewne ograniczenia lub opłaty związane z wyborem miejsc na pokładzie, zmianą lotniska wylotu lub podniesieniem standardu biletu.
Prawie zawsze istnieje możliwość wykupienia wycieczki w Albatros Travel bez przelotu, jeżeli preferujesz takie rozwiązanie. Jeśli chcesz przesunąć termin podróży powrotnej o jeden lub kilka dni, zwykle jesteśmy w stanie w tym pomóc. Porozmawiaj o tych możliwościach z naszymi konsultantami podróży.
Możesz też kliknąć tutaj, jeśli chcesz przeczytać więcej o możliwościach przedłużenia wycieczki: przedłużenia wycieczki
Bagaż
Na stronach internetowych poszczególnych linii lotniczych możesz sprawdzić ile bagażu możesz zabrać w podróż. Pamiętaj, że jeśli Twoja wycieczka obejmuje kilka przelotów, na każdym z nich mogą obowiązywać różne zasady. Podczas lotów krajowych dopuszczalna jest zwykle mniejsza ilość bagażu niż w przypadku lotów miedzynarodowych. Podczas niektórych spośród naszych długoterminowych wyjazdów możliwe jest zabranie ze sobą dwóch sztuk bagażu rejestrowanego na osobę.
W dokumencie podróży, który otrzymasz najpóźniej tydzień przed wyjazdem, podana będzie dopuszczalna ilość bagażu jaką możesz zabrać ze sobą.
Ponadto na stronie internetowej każdego przewoźnika znajdują się zasady dotyczące bagażu podręcznego.
Jeśli Twój bagaż nie spełnia wymogów linii lotniczej, należy liczyć się z dodatkową opłatą.
Wózek inwalidzki
Podczas większości wyjazdów organizowanych przez Albatros Travel odbywają się wycieczki wymagające przejścia pieszo dłuższych lub krótszych dystansów. Jeśli podczas wycieczki będziesz potrzebować wózka inwalidzkiego lub chodzika, zawsze poinformuj o tym Albatros Travel. Zadzwoń i porozmawiaj z naszym konsultantem podróży, który omówi z Tobą szczegóły.
Jeśli potrzebujesz pomocy na lotnisku, prosimy o skontaktowanie się z nami, abyśmy mogli poczynić odpowiednie ustalenia z przewoźnikiem. Jeśli zabierasz ze sobą wózek inwalidzki należy podac jego, wymiary i ciężar.
Posiłki/posiłki specjalne
Loty europejskie najczęściej nie zawierają posiłku serwowanego na pokładzie. Loty międzykontynentalne obejmują posiłki, a w większości linii lotniczych również napoje. W celu zapoznania się z ofertą posiłków podczas Twojego lotu odwiedź stronę internetową konkretnego przewoźnika.
Jeśli potrzebujesz specjalny posiłek w trakcie lotu międzykontynentalnego, prosimy o poinformowanie o tym podczas dokonywania rezerwacji podróży i nie później niż 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że większość linii lotniczych ma wstępnie ustalone menu i dlatego akceptuje jedynie ograniczone życzenia w zakresie posiłków, a także nie oferuje łączenia kilku diet specjalnych. Najczęściej istnieje możliwość zamówienia jednego z następujących rodzajów menu: bezglutenowe, bezlaktozowe, wegańskie, typu halal i dla diabetyków.
Miejsca w samolocie
Jeśli preferujesz miejsce przy oknie lub przy przejściu, prosimy o poinformowanie nas o tym najpóźniej 45 dni przed wylotem. Prześlemy Twoje zapytanie do linii lotniczych, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że wszystkie życzenia będą mogły zostać spełnione.
Wielu przewoźników rozdziela miejsca w samolocie tydzień przed wylotem. Oznacza to, że niemożliwe jest przydzielenie specjalnego miejsca podczas odprawy. Nie można również zagwarantować rezerwacji miejsc obok siebie.
W Albatros Travel korzystamy często z biletów grupowych, dzięki czemu mamy możliwość zaoferować uczestnikom najlepsze ceny wycieczek. Jednak oznacza to również, że nie można w jednej chwili dokupić konkretnych miejsc u przewoźnika. Jeśli zależy Ci na określonym miejscu na pokładzie, możesz poprosić nas o wystawienie indywidualnego biletu. Wówczas możesz zwrócić się w tej sprawie do przewoźnika. Ponadto linie lotnicze zazwyczaj również pobierają opłatę za wybór miejsca. Pamiętaj, że nie wszystkie linie lotnicze oferują taką możliwość.
Porozmawiaj o dostępnych możliwościach z naszymi konsultantami.
Podniesienie standardu
Istnieje możliwość podniesienia standardu swojego lotu, aby na przykład zyskać większy komfort podróży lub inne usługi związane z przelotem.
Oferowane usługi i klasy obsługi różnią się między poszczególnymi liniami lotniczymi, jednak zwykle można podnieść standard do klasy średniej, biznesowej lub klasy pierwszej. Więcej informacji na temat dostępnych do wyboru klas obsługi można znaleźć na stronie internetowej danego przewoźnika.
Podniesienie standardu można zrealizować w miarę dostępności miejsc na żądanym locie, dlatego niestety nie możemy zagwarantować, że spełnimy Twoją prośbę. Natychmiast po otrzymaniu odpowiedzi od przewoźnika na temat możliwości spełnienia Twojego zapytania, skontaktujemy się z Tobą i poinformujemy o cenie i warunkach danej usługi.
Jeśli zaakceptujesz cenę i warunki, prześlemy nową, skorygowaną umowę z ostatecznym potwierdzeniem zamówionego podniesienia standardu.
Zwróć uwagę, że w odniesieniu do płatności za podniesienie standardu obowiązują szczególne zasady, zgodnie z którymi płatności należy dokonać w ciągu 48 godzin. W przypadku wyjazdów grupowych istnieją również pewne ograniczenia, które powodują, że nie możesz zmienić imienia, nazwiska, daty, trasy ani miejsca docelowego; nie można też wymienić ani zwrócić biletu.
Podniesienie standardu do klasy średniej (np. Premium Economy) kosztuje zwykle dodatkowe ok.3 500 - 6 000 pln/os, natomiast do klasy biznes ok. 10 000 - 15 000 pln/os. Podany koszt jest orientacyjny i zawsze zależy od kalkulacji linii lotniczej.
Ceny różnią się znacznie pomiędzy liniami lotniczymi, a informację o cenie końcowej możemy podać dopiero po potwierdzeniu miejsca i ceny przez konkretnego przewoźnika.
Zadzwoń lub napisz do nas, jeśli chcesz podnieść standard swojego lotu.
Frequent Flyer
Jeśli jesteś członkiem programu lojalnościowego danego przewoźnika, możesz podać swój numer członkowski podczas rezerwowania podróży, a najpóźniej 45 dni przed wylotem. Przekażemy liniom lotniczym Twój numer, jednak zalecamy, aby zawsze okazywać swoją kartę członkowską podczas odprawy na lotnisku.