group-tour
Wycieczki objazdowe z polskim pilotem

Niesamowity rejs wzdłuż wybrzeża Alaski połączony z wizytą w parkach narodowych i indiańskich wioskach. Dzika przyroda i piękne widoki. W cenie napoje Classic.

Alaska pobudza wyobraźnię każdego podróżnika. Kojarzy się nam z poszukiwaczami złota, dziką przyrodą, niedźwiedziami grizzly, potężnymi lodowcami i niekończącymi się opowieściami o odwadze i przygodach pierwszych osadników. Podczas tej niezwykłej wyprawy przez największy stan USA na nas także czeka mnóstwo przygód, ale jednocześnie na podkładzie naszego statku będziemy się cieszyć wygodą i komfortem, o którym dawni pionierzy mogli tylko pomarzyć.  

Będziemy mieli okazję podziwiać wspaniałe widoki dziewiczej przyrody zarówno od strony morza jak i podczas pieszych wycieczek na lądzie. Pierwsza część podróży to rejs statkiem Celebrity Millennium przez ciągnący się na przestrzeni 1.600 km Inside Passage czyli archipelag setek wysp rozrzuconych wzdłuż wybrzeża i tworzących urokliwe cieśniny i labirynty wąskich przesmyków.  Na tym chronionym obszarze morskim żyje wiele zwierząt m. in. lwy morskie, walenie, orki i delfiny. Na niebie można zobaczyć białogłowe orły, a jeżeli dopisze nam szczęście, to po drodze zobaczymy także łosie i niedźwiedzie.

Będziemy mijać imponujące ściany lodowców, od których odrywają się masy lodu i tworzą majestatyczne góry lodowe wyłaniające się z głębin błękitnej wody. Odwiedzimy także miejsca, gdzie wydobywano złoto, przemierzymy fantastyczne parki narodowe, napotkamy indiańskie totemy, a przez całą podróż będziemy obcować z pierwotną, dziką przyrodą, którą coraz trudniej zobaczyć w innych częściach naszego globu.

Kliknij i powiększ mapę
  • Typ Wycieczki objazdowe, Rejsy wycieczkowe

  • Pilot Polski

  • Wiza Tak

  • Szczepienia Nie

  • Waluta Dolar amerykański

Program wycieczki 16 dni
Dzień 1
Przelot Warszawa - Vancouver, Kanada. Zakwaterowanie w hotelu.
Dzień 2
Vancouver. Zwiedzanie miasta i rozpoczęcie rejsu.
Dzień 3
The Inside Passage, Alaska. Malowniczy rejs przez cieśninę.
Dzień 4
Ketchikan, stolica totemów.
Dzień 5
Icy Strait Point i wioska Indian Tlingit na wyspie Chichagof
Dzień 6
Juneau, stolica Alaski położona u podnóża gór lodowych
Dzień 7
Skagway. Miasto poszukiwaczy złota
Dzień 8
Lodowiec Hubbarda. Rejs wzdłuż najdłuższego lodowca Alaski
Dzień 9
Seward. Zakończenie rejsu i wycieczka do górskiej wioski Talkeetna. Lodowiec Exit, wjazd gondolą na szczyt Mount Alyeska
Dzień 10
Talkeetna - Park Narodowy Denali. Podróż pociągiem Alaska Railroad Gold Star przez bezkresne obszary Alaski (245 km)
Dzień 11
Park Narodowy Denali. Safari w tundrze i obserwacja dzikich zwierząt w ich naturalnym środowisku
Dzień 12
Denali – Fairbanks. Rejs parowcem po rzece Chena, wizyta w wiosce indiańskiej i prezentacja samolotów typu bushcraft
Dzień 13
Fairbanks. Zwiedzanie miasta: uniwersytet, dom Świętego Mikołaja i rezerwat ptaków
Dzień 14
Przelot Fairbanks – Anchorage. Historyczne centrum miasta oraz najbardziej ruchliwe lotnisko dla hydroplanów w Ameryce Północnej
Dzień 15
Czas wolny i wylot do Warszawy
Dzień 16
Przylot do Warszawy

Celebrity Millennium

Celebrity Millennium to jeden ze średniej wielkości statków należących do floty Celebrity Cruises, który może pomieścić do 2000 pasażerów

Na pokładzie tego eleganckiego statku można korzystać z udogodnień, takich jak basen, spa, siłownia oraz kasyno. Dzięki Celebrity iLounge oferowany jest dostęp do nowoczesnych laptopów i komputerów iMac, można wziąć udział w cyklach iLearn, by zapoznać się z nowościami dotyczącymi fotografii czy video lub nabyć najnowszy cud techniki z pierwszego punktu  Apple ® Reseller na morzu.

Więcej o statku: https://www.albatros.pl/rodzaj-wycieczki/statek/celebrity-millennium

Kliknij zdjęcie, aby je powiększyć

Program wycieczki

Pobierz pełen program Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.

Dzień 1
Przelot Warszawa - Vancouver, Kanada. Zakwaterowanie w hotelu.

Po spotkaniu na lotnisku Okęcie w Warszawie z pilotem Albatros Travel wylecimy do Vancouver. Po przylocie przejedziemy do naszego hotelu, aby odpocząć po podróży.

Dzień 2
Vancouver. Zwiedzanie miasta i rozpoczęcie rejsu. Wypłynięcie około godziny 17.00
Nasz statek Celebrity Millennium

Vancouver jest jednym z najpiękniejszych miast Kanady o czym będziemy mogli się przekonać podczas dzisiejszego spaceru. Podobnie jak San Francisco, Vancouver leży na pagórkowatym terenie, dzięki czemu w mieście jest wiele punktów, z których roztaczają się wspaniałe widoki na ocean, małe zatoczki oraz samo miasto i jego liczne mosty. Vancouver to połączenie miejskiej metropolii i pięknej przyrody. Oprócz prawie 10 kilometrów wybrzeża i pięknych plaż w mieście znajduje się 405-hektarowy park publiczny Stanley Park, zaś na jego terenie wznosi się wielokrotnie nagradzane oceanarium - Vancouver Aquarium. Poza parkiem największe atrakcje miasta to  druga co do wielkości w Ameryce Północnej Chińska Dzielnica (Chinatown) , stare miasto Gastown z brukowanymi uliczkami i gazowymi latarniami , zatoka English Bay oraz West End z szeregiem pięknych wiktoriańskich domów.

Wczesnym popołudniem przejedziemy do portu, gdzie zacumowany jest nasz statek, którym popłyniemy  na Alaskę. Po wejściu na pokład i zakwaterowaniu w kajutach, będzie czas na podziwiane pięknej panoramy Vancuver i okolic, zanim zjemy naszą pierwszą kolację na pokładzie.

Dzień 3
The Inside Passage, Alaska. Malowniczy rejs przez cieśninę.
Ciekawe, co możesz zauważyć

Inside Passage przebiega przez południowowschodnią część Alaski. Lokalni mieszkańcy nazywają ten przesmyk również Panhandle. Jest to wąski pas stanu Alaska, gdzie oprócz morza zobaczymy też stały ląd, piękne fiordy, góry i liczne wyspy. Pasaż ciągnie się od kanadyjskiej granicy na południu aż do zatoki Alaska na północy przez Juneau i Skagway. Wyspy położone w zachodniej części przesmyku stanowią naturalną ochroną przed Oceanem Spokojnym w czasie niesprzyjającej pogody i chronią miasta portowe takie jak Ketchikan  przed dużymi falami i skutkami choroby morskiej w czasie rejsu. 

Na tym obszarze żyje wiele morskich zwierząt, a dzika natura oferuje zapierające dech w piersiach widoki. Alaska jest przecież symbolem dziewiczej przyrody, dlatego wszystkim polecamy spacer na pokładzie zewnętrznym, najlepiej z lornetką i podziwianie niezwykłej scenerii jaką może zaoferować niewiele miejsc na Ziemi.

Dzień 4
Ketchikan, stolica totemów. Przypłynięcie o 7.00, wypłynięcie o 15.00
Totemy służą jako dekoracja lub pomniki

Jeszcze nie tak dawno małe miasteczko Ketchikan było małą osadą, leżącą na skrzyżowaniu egzotycznych kultur. Wielu z obecnych mieszkańców przybyło tu, aby zbić majątek na wyrębie lasów. Jednak w ciągu zaledwie 15 lat miasto zmieniło swój charakter i wygląd, aby przekształcić się w dość spory ośrodek turystyczny, przyciągający liczne rzesze turystów. Latem białe statki wycieczkowe wypełniają krajobraz miasta podobnie jak nowo wybudowane, nowoczesne budynki na Front Street. Po zejściu z pokładu większość  turystów odwiedza muzeum South Alaska Discovery Center, które prezentuje fascynującą przyrodę i kulturę tego regionu położonego w środku Tongass National Forest, gdzie ludzie od tysięcy lat żyją w harmonii z naturą. Ketchikan to również miasto z największym na świecie zbiorem totemów. W całym mieście jest ich ponad 80 i spotkać je można prawie na każdym kroku, więc z pewnością nie umkną naszej uwadze. 
Prosimy pamiętać o zabraniu kurtek przeciwdeszczowych na dzisiejsze zwiedzanie. Ketchikan to deszczowa stolica Alaski – jedno z najbardziej wilgotnych miejsc na ziemi, z rocznymi opadami mierzonymi w metrach!

Dzień 5
Icy Strait Point i wioska Indian Tlingit na wyspie Chichagof Przypłynięcie o 9.00, wypłynięcie 19.00
Zobacz humbaka z bliska

Niedaleko Icy Strait Point leży Hoonah, największa na Alasce osada Indian Tlingit. Od pokoleń rdzenni mieszkańcy zamieszkują okolicę w pobliżu morza, które obfituje w wieloryby humbaki, wydry morskie, halibuty i łososie pacyficzne. Tutaj nawet z lądu można zobaczyć wieloryby. W Hoonah można odwiedzić miejską fabrykę konserw, która od dziesięcioleci zapewniała utrzymanie tutejszym mieszkańcom, a dziś jest atrakcją turystyczną. Założona w 1930 roku fabryka została odrestaurowana, aby dać odwiedzającym wgląd w życie mieszkańców oraz w historię Alaski. Dodatkową atrakcją może być lot helikopterem nad okolicą lub trekking na łonie natury w poszukiwania zwierząt licznie występujących na tym obszarze. Dobrym pomysłem będzie również relaks w lokalnej restauracji i degustacja tutejszych specjałów. Nasz pilot chętnie podpowie, jak spędzić dzień i pomoże w rezerwacji wycieczek na statku ( dodatkowo płatne na statku).

Dzień 6
Juneau, stolica Alaski położona u podnóża gór lodowych Przypłynięcie o 7.00, wypłynięcie o 21.30
Wspaniała przyroda w Juneau na Alasce

Juneau posiada wszystko to Alaska ma najlepszego do zaoferowania: spektakularną przyrodę, obfitość dzikich zwierząt zwierzęta i setki kilometrów nietkniętych ręką człowieka terenów, oddalonych od siedlisk ludzkich, usytuowanych wzdłuż wybrzeża. Stan ten, odizolowany od reszty kraju, został kupiony od Rosji w 1867 roku za 7,2 milionów dolarów. 

Juneau położone jest nadzwyczaj spektakularnie, u podnóża dwóch gór Mount Juneau oraz Mount Roberts z jednej strony i nad wodami kanału Gastineau z drugiej. Taka lokalizacja sprawia, że Juneau nie ma żadnego połączenia drogowego z resztą Alaski, z Kanadą czy z USA. Dostać się tu można wyłącznie drogą morską lub samolotem. Fakt ten nadaje miastu wyjątkowy charakter.

Juneau jest stolicą Alaski i mieszka tutaj prawie połowa z 75.000 mieszkańców południowowschodniej Alaski. Miasto zostało założone w 1880 roku, a stolicą stało się w roku 1906. Pierwotnie nazywało się Harrisburg, potem Rockwell, ale w 1881 roku otrzymało nazwę Juneau, na cześć pewnego poszukiwacza złota. Jest jedyną amerykańską stolicą stanową, która nie jest połączona siecią dróg z resztą kraju. 

W okolicy Juneau znajduje się 40 dużych lodowców i 100 mniejszych, a tylko kilka kilometrów od centrum miasta leży lodowiec Mendenhall, który jest najłatwiej dostępnym lodowcem na Alasce. Tutaj można podejść blisko do lodowca i jest to niewątpliwie ogromne przeżycie.
Poza tym na wybrzeżu żyje olbrzymia ilość zwierząt. Można tu spotkać 700 kilogramowe niedźwiedzie brunatne i 20 metrowe wieloryby humbaki. Ciepły, japoński prąd, ogrzewający przybrzeżne wody, sprawia, że co roku przypływają tutaj na tarło miliony łososi.

Życie w mieście toczy się inaczej latem i zimą. Latem przyjeżdżają turyści, aby zwiedzić to stosunkowo duże miasto położone na odludziu. W tym czasie lokalni mieszkańcy zajęci są obsługą turystów dbając o to, aby zabrali stąd jak najlepsze wspomnienia. Zimą natomiast głównym tematem rozmów jest polityka, zarówno ta lokalna jak i ogólnopaństwowa. A poza tym przez cały rok mieszkańcy mogą korzystać z obfitości natury wędrując po górach, polując czy łowiąc ryby.

Dzień 7
Skagway. Miasto poszukiwaczy złota Przypłynięcie o godz. 7.00, wypłynięcie o godz. 16.00
Na pustkowiu

Zanim rozpoczęła się gorączką złota w roku 1897 Skagway i wyludniona osada Dyea, położona w odległości kilku kilometrów, były nic nie znaczącymi małymi punktami na mapie w bezkresnym krajobrazie Alaski. Rozwój miasta nastąpił wraz z przybyciem w roku 1887 kapitana parowca, biznesmena i górnika Wiliama Moore.
Moore uważał, że w górnym biegu rzeki Skagway powinny być pokłady złota, a więc rzeka będzie najlepszą drogą transportową dla potencjalnych poszukiwaczy złota. W związku z tym wraz ze swoim synem  wybudował tutaj chatę z bali, tartak i niewielki port oraz wyznaczył teren 650.000km2 jako swoją własność. Jednak gdy przypuszczenia Moore o złożach złota potwierdziły się,  gorączka złota dotarła do Skagway w 1897 roku i miasto zaczęło się szybko rozrastać.  Nikt też nie respektował prawa Moora do oznaczonej ziemi, która została sprzedana innym osadnikom, a sam Moore niemal wyrzucony z miasta. Zakłada się, że w czasie gorączki złota, która trwała w latach 1897-1898, ponad 80 000 ludzi przewinęło się przez Skagway i panowało tu takie samo bezprawie jak na Dzikim Zachodzie. W dużej mierze przyczynił do tego Jefferson Randolph Smith ”Soapy”, najbardziej znany bandyta w historii Alaski, który przez rok faktycznie zarządzał miastem. Kierował on gangiem składającym się z bandytów i hochsztaplerów i wraz nim w mieście zagościły bójki, prostytucja, kradzieże i oszustwa. Do tej pory krążą setki niewiarygodnych opowieści o nim oraz jego bandzie i choć mało prawdopodobne, aby były one prawdziwe to jednak faktem jest, że Smith założył w mieście punkt telegraficzny, aby poszukiwacze złota mogli przesyłać informacje do domu – oczywiście za opłatą, chociaż miasto nie miało jeszcze przez kilka następnych lat połączenia telegraficznego z resztą kraju. To jedno z licznych oszustw z jakich zasłynął Smith.  

W końcu mieszkańcy mieli już dość bezprawia i oszustw Smitha oraz jego bandy więc ostatecznie bandyta został zabity w pojedynku  z  Frankiem Reid.  Niestety Reid zmarł kilka dni później wskutek rany postrzałowej, ale został mu wyprawiony pogrzeb jak prawdziwemu bohaterowi. Obydwaj są pochowani na cmentarzu Gorączki Złota, który znajduje się tuż za miastem. 

Dzisiaj w mieście panuje spokój, lecz wielu turystów, aby poczuć dreszczyk emocji zapuszcza się w głąb bezkresnych obszarów „ziemi niczyjej” wokół miasta. Najpiękniejszy i najlepszy sposób, aby to zrobić, to przejazd koleją White Pass and Yukon Railway w góry, szlakiem dawnych poszukiwaczy złota, aż do granicy z Kanadą i z powrotem. 

Wycieczka taka organizowana jest przez statek i można ją tam zamówić i opłacić. Doradzamy jednak dokonanie rezerwacji krótko po wejściu na pokład, ponieważ bilety szybko się wyprzedają. Oczywiście pilot Albatros Travel pomoże przy rezerwacji wycieczki.

Dzień 8
Lodowiec Hubbarda. Rejs wzdłuż najdłuższego lodowca Alaski Rejs widokowy w godzinach 7.00 - 11.00
Lodowiec Hubbarda

Dziś czeka nas ekscytujący rejs wzdłuż lodowca Hubbarda, którego długość wynosi obecnie około 123 km. Jest on największym uchodzącym do wody lodowcem Ameryki Północnej oraz największym tego typu niepolarnym lodowcem na świecie. 

Lodowiec ten jest najbardziej aktywnym lodowcem na Alasce i dlatego został nazwany „galopującym lodowcem. Cały czas posuwa się naprzód, w głąb Zatoki Alaski i przyrasta na grubość w przeciwieństwie do innych lodowców. Jego szybkie przyrosty dwukrotnie spowodowały, że tymczasowo utworzył naturalną tamę, odcinając fiord Russell Fjord od zatoki Disenchantment Bay. Ogromne ciśnienie wody, które powoli narastało od strony fiordu, spowodowało, że zapora lodowa w końcu eksplodowała, w wyniku czego nastąpiła powódź, która mocno wystraszyła  mieszkańców położonego w pobliżu Yakutat. Swój początek lodowiec Hubbarda bierze na stokach Mount Logan (5959 m n.p.m. ) w kanadyjskim Jukonie. Cielące się wciąż czoło lodowca sięga 11,4 km w głąb zatoki, a jego wysokość wynosi, zależnie od pory roku, od 60 do 100 m ponad poziom morza. Piękno lodowca jest zachwycające, mieni się bielą i odcieniami błękitu, które widać nawet z dużej odległości. Ale dopiero, gdy nasz statek zbliża się do strzelistej ściany, lodowiec wydaje się szczególnie imponujący. Nawet na pokładzie dużego statku wycieczkowego można się poczuć jak krasnoludek, gdy przed nami wyrasta 100-metrowa ściana lodu. Jeśli dopisze nam szczęście, zobaczymy ptaki i foki odpoczywające na małych górach lodowych. Istnieje również szansa, aby zobaczyć wydry morskie bawiące się w wodzie, polujące niedźwiedzie brunatne, a także łosie i jelenie wędrujące po okolicy. Trzeba tylko mieć oczy szeroko otwarte. Należy pamiętać, że w tym miejscu nie będzie możliwości zejścia na ląd.

Dzień 9
Seward. Zakończenie rejsu i wycieczka do górskiej wioski Talkeetna. Lodowiec Exit, wjazd gondolą na szczyt Mount Alyeska (dzisiejszy przejazd to 387 km) Przypłynięcie o godz. 5.00
Rodzinna zabawa na Alasce

Dzisiaj przypływamy do urokliwego portowego miasteczka Seward, położonego na obszarze Półwyspu Kenai, nad Zatoką Zmartwychwstania, w głębi jednego z najbardziej malowniczych fiordów Alaski. Miasto używa chyba nieco dość bezceremonialnie hasła  „Tu zaczyna się Alaska” jednak prawdą jest, że stanowi bramę do Parku Narodowego Kenai Fjords, który zachwyca  imponującą przyrodą. Opuszczamy nasz statek aby kontynuować lądową podróż przez Alaskę. Z nadbrzeża zabiera nas autokar w drogę do lodowca Exit, gdzie z bliska przyjrzymy się lodowym formacjom. Następnie kontynuujemy przejazd w kierunku góry Alyeska. W języku rdzennych plemion Aleut,  Alyeska oznacza „wielką krainę” i jest to jak najbardziej odpowiednia nazwa dla tego obszaru. Wjeżdżamy kolejką gondolową na szczyt góry, aby cieszyć się fantastycznym widokiem na rzekę Turnagain Arm i bujny las deszczowy. Pod koniec dnia docieramy do Talkeetna, miasteczka, które podobno było inspiracją dla twórców słynnego serialu z lat 90-tych „Przystanek Alaska”. Talkeetna jest przede wszystkim bazą wypadową dla wspinaczy przybywających tu z całego świata, aby zmierzyć się z najwyższym szczytem Ameryki Północnej – Denali. Góra stanowiła ważną część legend i dziedzictwa plemion mówiących językami atapaskańskimi, którzy nadali jej nazwę Denali, czyli „Wysoka”. Mierzy 6.168 metrów n.p.m. a jej szczyt zawsze jest pokryty grubą warstwą śniegu. Na nocleg zostajemy w wiosce Talkeetna.

Dzień 10
Talkeetna - Park Narodowy Denali. Podróż pociągiem Alaska Railroad Gold Star przez bezkresne obszary Alaski (245 km)
Idealna podróż pociągiem przez imponującą przyrodę Alaski

Po śniadaniu wyjeżdżamy z hotelu i udajemy się na stację kolejową w Talkeetna. O ile dworzec raczej nie zrobi na nas większego wrażenia, to fantastyczna podróż pociągiem, w którą dziś wyruszymy na pewno zostanie w naszej pamięci na długo! Przed nami prawie czterogodzinna trasa przez zachwycające krajobrazy Alaski. Siedząc wygodnie w fotelach będziemy podziwiać wspaniałą scenerię za oknem i możemy się trochę poczuć jak odkrywcy z minionej epoki podczas tej podróży przez bezkresne tereny Alaski. W godzinach popołudniowych docieramy do Parku Narodowego Denali, gdzie witają nas strzeliste, granitowe szczyty gór z ośnieżonymi czubkami. Na horyzoncie dominuje najwyższa góra Ameryki Północnej - Denali, która po raz pierwszy została zdobyta w czerwcu 1913 roku. Cieszymy się wspaniałymi widokami i zbieramy siły na dalsze przygody w dniu jutrzejszym.

Zakwaterowanie w hotelu, nocleg.

Dzień 11
Park Narodowy Denali. Safari w tundrze i obserwacja dzikich zwierząt w ich naturalnym środowisku
Spektakularny Park Narodowy Denali

Park Narodowy Denali to jeden z największych parków narodowych w USA. Jednak nie tylko góra Denali czyni ten park tak spektakularnym. Obszar ten jest również domem dla 37 gatunków ssaków w tym rysi,  świstaków, owiec jukońskich, lisów czy zajęcy polarnych. Występuje tu również około 130 gatunków ptaków, w tym imponujący orzeł przedni. Jednak największą atrakcją są  4 gatunki zwierząt: łosie, północnoamerykańskie karibu, wilki i niedźwiedzie brunatne grizzly. 

Wyruszamy na całodniową wycieczkę po bezdrożach tundry, gdzie są duże szanse na zobaczenie przynajmniej niektórych przedstawicieli tej Wielkiej Czwórki Parku Narodowego Denali, o ile będziemy wystarczająco czujni.  Po wycieczce nocować będziemy ponownie u bram Parku Narodowego, aby  następnego dnia być gotowym na kolejne przygody na Alasce.

Zwracamy uwagę, że wiatr i złe warunki pogodowe mogą mieć wpływ na stan dróg w parku Denali. W związku z tym może zaistnieć konieczność zmiany dzisiejszej trasy lub jej skrócenia, jeśli droga będzie nieprzejezdna. Za taką zmianę spowodowaną siłą wyższą nie będzie przysługiwała rekompensata.

Dzień 12
Denali – Fairbanks. Rejs parowcem po rzece Chena, wizyta w wiosce indiańskiej i prezentacja samolotów typu bushcraft
Droga idealna na Alasce

Rano pożegnamy się z rejonem Denali i skierujemy się ku Fairbanks, drugiego co do wielkości miasta Alaski. W czasie drogi jeszcze bardziej zanurzymy się w dzikie ostępy Alaski.  Do naszego celu dotrzemy w południe, a następnie wyruszymy w przyjemny rejs po rzece Chena. Rzeka ma swój początek w Górach Białych, odległych o ok. 100 mil od Fairbanks,  a rejs po jej spokojnych wodach dostarcza niezapomnianych wrażeń.

Podczas rejsu możemy się poczuć jak poszukiwacze złota, którzy wyruszali w nieznane, dzikie tereny z nadzieją, że znajdą swoją żyłę złota. Po drodze odwiedzimy indiańską wioskę, a także zobaczymy z bliska samoloty typu bushcraft. Są one niezbędne do transportu ludzi i towarów do odległych miejsc na Alasce. Na tak rozległym obszarze, gdzie infrastruktura lądowa prawie nie istnieje, samoloty są głównym środkiem transportu pomiędzy osadami znajdującymi się w najdalszych zakątkach Alaski. Dowiemy się wielu ciekawych informacji na temat tutejszego życia i transportu, a następnie wrócimy do naszego hotelu w Fairbanks na nocleg.

Dzień 13
Fairbanks. Zwiedzanie miasta: uniwersytet, dom Świętego Mikołaja i rezerwat ptaków
Możemy mieć szczęście zobaczyć orły

Stosunkowo duże miasto Fairbanks rozrosło się głównie za sprawą linii kolejowej, autostrady, uniwersytetu, bazy wojskowej oraz rurociągu Trans-Alaska. Został on zbudowany w latach 1974-1977 w następstwie kryzysu naftowego z 1973 roku, kiedy cena ropy naftowej w Stanach Zjednoczonych oraz na całym świecie gwałtownie wzrosła. Aby chociaż częściowo uniezależnić się od wahań cen na światowych rynkach została podjęta decyzja o budowie rurociągu, który zapewnia USA większy zakres samowystarczalności w zakresie dostaw ropy naftowej.  Wybierzemy się na wycieczkę po mieście, gdzie między innymi odwiedzimy  Creamer’s Field – rezerwat dla ptaków, zajmujący niemal 800 hektarów powierzchni. Przejdziemy obok Domu Świętego Mikołaja, gdzie przez cały rok sprzedawanie są ozdoby świąteczne. Na Uniwersytecie Alaska zobaczymy jedną z największych atrakcji miasta czyli Muzeum Północy, które posiada wiele ciekawych wystaw prezentujących biologiczną różnorodność tych terenów jak również sztukę i kulturę począwszy od rdzennych plemion aż po czasy współczesne.  Znajduje się tutaj największa stanowa wystawa złota prezentująca historię okresu gorączki złota. W muzeum można także dowiedzieć się więcej na temat rurociągu trans alaskańskiego.

Dzień 14
Przelot Fairbanks – Anchorage. Historyczne centrum miasta oraz najbardziej ruchliwe lotnisko dla hydroplanów w Ameryce Północnej
Niedźwiedzie brunatne w poszukiwaniu pożywienia

Opuszczamy Fairbanks, kierując się na lotnisko skąd ruszamy w podróż do Anchorage. Po przylocie udamy się na zwiedzanie miasta gdzie między innymi będziemy mijać Lake Hood – najbardziej ruchliwe lotnisko Ameryki Północnej dla hydroplanów. Wygląda to jak niekończący się strumień smolotów nadlatujących z północy, południa, wschodu i zachodu, transportujących ludzi oraz towary do i z Anchorage. Patrząc jak świetnie zorganizowana jest logistyka tego lotniska będziemy pod dużym wrażeniem ile samolotów jest potrzebnych do transportu wielu ton towarów każdego dnia. Następnie zwiedzimy historyczne centrum Anchorage, a także poznamy historię tragicznego trzęsienia ziemi z 1964 roku, które zrównało z ziemią większość miasta. Wieczorem czekać nas będzie kolacja pożegnalna, ponieważ nasza fantastyczna przygoda na Alasce właśnie dobiega końca.

Dzień 15
Czas wolny i wylot do Warszawy

Po śniadaniu czas do własnej dyspozycji. Następnie udamy się na lotnisko skąd wyruszymy w drogę powrotną do domu.

Dzień 16
Przylot do Warszawy

W Warszawie lądujemy bogatsi o wspaniałe wspomnienia z dzikiej i zachwycająco pięknej Alaski.

Informacja o cenie

Dopłata do kabiny 1-osobowej

Kabina wewnętrzna kategoria I2: 11.798 PLN

Podwyższenie standardu kabiny

Podwyższenie standardu kabiny  1 - osobowej

  • Dopłata do kabiny 1 - osobowej z oknem kategoria O2: 15.998 PLN
  • Dopłata do kabiny 1 – osobowej z balkonem kategoria V2: 21.998 PLN

Podwyższenie standardu kabiny

  • Dopłata do kabiny zewnętrznej z oknem kategoria O2: 2.198 PLN/os
  • Dopłata do kabiny zewnętrznej z balkonem kategoria V2: 4.998 PLN/os
Cena zawiera
  • Opiekę polskiego pilota 
  • Przelot rejsowy w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa – Vancouver i Anchorage - Warszawa, w obie strony z przesiadką
  • Przelot wewnętrzny Fairbanks - Anchorage
  • Wycieczki i bilety wstępu wymienione w programie
  • Transport autokarem: lotnisko – hotel - statek - lotnisko
  • 1 noc  w hotelu w Vancouver  w pokojach 2 - osobowych (ze śniadaniem)
  • 7 noclegów na statku wycieczkowym Celebrity Millennium (4 +*)
  • 6 noclegów w hotelach na Alasce (4*) w pokojach 2 – osobowych  ( ze śniadaniem)
  • Spotkania informacyjne z pilotem na pokładzie
  • Pełne wyżywienie na statku
  • Pakiet napojów podczas rejsu ( równowartość około 320 USD)
  • Śniadania ( poza pobytem na statku, gdzie zapewnione są 3 posiłki)
  • Wszystkie napiwki podczas rejsu ( równowartość około 110 USD)
  • Ubezpieczenie podstawowe KL i NNW
Cena nie zawiera
  • Dopłaty za podwyższenie standardu kabiny 
  • Dopłaty do kabiny jednoosobowej
  • Dodatkowych posiłków i napojów
  • Dodatkowych napiwków dla lokalnych przewodników i kierowców (około 5 USD za osobę).
  • Rejestracji w systemie ESTA (21 USD/ os)
  • Opłaty eTA (około 7 CAD/os)
  • Wydatków indywidualnych 
  • Wszystkiego, czego nie wymieniono w „Cena zawiera”

Informacje praktyczne

Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.

Informacje o podróży

Pakiet napojów podczas rejsu

Pakiet napojów ”Classic” zawarty jest w cenie podczas całego rejsu. Pakiet ma wartość około 320 USD i obejmuje wybrane napoje bezalkoholowe, piwo, wino, koktajle - wszystko bez limitu. Zobacz szczegółową listę napojów tutaj: https://www.celebritycruises.com/int/things-to-do-onboard/onboard-packages/beverage-packages

Kabiny

Statek oferuje wiele rodzajów kabin – od przestronnych kabin wewnętrznych po wspaniałe apartamenty z własnym balkonem. Wspólne dla wszystkich kabin jest to, że mają łazienkę z prysznicem, dużą szafę i miejsce do siedzenia oraz 2 łóżka pojedyncze lub 1 podwójne. Dodatkowo wszystkie kabiny wyposażone są w minibar ( dodatkowo płatny)  i suszarkę do włosów.

Kabina z balkonem
Kategoria V2, pokład 6. Kabina zewnętrzna z balkonem. Kabiny mają duże okna od podłogi do sufitu i wyposażone są w 2 łóżka pojedyncze lub 1 łóżko małżeńskie. Dodatkowo wszystkie kabiny wyposażone są w minibar ( dodatkowo płatny)  i suszarkę do włosów.

Zewnętrzna kabina z oknem
Kategoria O2, pokład 2.  Zewnętrzna kabina z oknem. Kabiny wyposażone są w 2 łóżka pojedyncze lub 1 łóżko małżeńskie. Dodatkowo wszystkie kabiny wyposażone są w minibar ( dodatkowo płatny)  i suszarkę do włosów.

Kabina wewnętrzna
Kategoria I2, pokład 2. Kabiny wewnętrzne nie mają okien. Wyposażone są w 2 łóżka pojedyncze lub 1 łóżko małżeńskie. Dodatkowo wszystkie kabiny wyposażone są w minibar ( dodatkowo płatny)  i suszarkę do włosów.

Bagaż

Polecamy zabrać ze sobą mniejszy plecak lub torbę na codzienne wycieczki i dni spędzone na zwiedzaniu/ na plaży, podczas których dostęp do bagażu głównego często będzie dopiero wieczorem. Nie ma potrzeby zabierania ręczników.

Jeśli chcesz zamknąć swoją walizkę, użyj tzw. zamka TSA. The Transportation Security Administration to służby przeprowadzające kontrolę bagażu przed lotem do, z i przez USA. Dysponują one „kluczem głównym”, którym mogą otworzyć zamek TSA. W przypadku zamknięcia walizki innym zamkiem służby zastrzegają sobie prawo do ich zerwania – dotyczy to również zamków wbudowanych w walizce. Blokady TSA można kupić w większości sklepów z walizkami i podobnych, i są one dostępne zarówno w postaci kłódek, jak i taśm zabezpieczających do walizek.

Sprzęt elektroniczny w bagażu podręcznym

Wymogi bezpieczeństwa podczas lotów do USA
Amerykańskie władze zaostrzyły wymogi bezpieczeństwa w zakresie lotów do USA. Wszelki sprzęt elektroniczny wnoszony w bagażu podręcznym na pokład samolotu (telefony komórkowe, tablety, iPady, laptopy itp.) należy na żądanie włączyć podczas kontroli bezpieczeństwa. Oznacza to, że musisz dopilnować, by bateria była w pełni naładowana po przybyciu na lotnisko.

Jeśli niemożliwe jest włączenie przyniesionego sprzętu, nie można go zabrać na pokład samolotu, lecz należy go pozostawić w punkcie kontroli bezpieczeństwa. Ta nowa zasada związana jest z obawą władz dotyczącą możliwości wykorzystania urządzeń elektronicznych do działań terrorystycznych.

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie wszystkich linii lotniczych, poniżej British Airways: http://www.britishairways.com/travel/flightops/public/en_no?p_faqid=5047&source=hp_disruption_banner

Przed wyjazdem

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu. Dzieci – niezależnie od wieku – muszą mieć swój własny paszport. Dane paszportowe należy wysłać do Albatros Travel w ciągu 14 dni od dokonania rezerwacji poprzez system www.albatros.pl/paszport.
Należy pamiętać, że imię i nazwisko na bilecie lotniczym musi być w 100% zgodne z imieniem i nazwiskiem w paszporcie. Konsekwencją błędnych danych może być w najgorszym przypadku odmowa wjazdu do Stanów Zjednoczonych i konieczność powrotu do domu na własny koszt.

ESTA - zezwolenie na wjazd do USA

Od 11.11.2019 r obywatele polscy podróżujący do USA w celach turystycznych i biznesowych na okres do 90 dni nie są objęci obowiązkiem wizowym. Powinni jednak przed podróżą ubiegać się o autoryzację za pośrednictwem Elektronicznego Systemu Autoryzacji Podróży (ESTA). Proces rejestracji w systemie ESTA oraz ważne informacje znajdują się na stronie https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
 
Rejestracja w systemie ESTA to koszt 21 USD (płatne kartą kredytową) a standardowy czas oczekiwania na zatwierdzenie wniosku to 72 godziny.

Zgoda w systemie ESTA wydawana jest na dwa lata. W tym czasie można odwiedzać USA wielokrotnie, ale żaden pobyt nie może przekroczyć 90 dni.

Podróżni z już otrzymaną wizą nie muszą ubiegać się o autoryzację ESTA i mogą dalej z niej korzystać.
Zniesienie obowiązku wizowego do USA dla Polaków nie dotyczy wszystkich. Na mocy amerykańskich przepisów, nie mogą z niego korzystać osoby, które po 1 marca 2011 r. były w Iranie, Iraku, Jemenie, Korei Północnej Libii, Somalii, Sudanie lub Syrii. W przypadku braku otrzymania autoryzacji ESTA można ubiegać się o wizę w amerykańskiej ambasadzie lub konsulacie. Formalności wizowe przy takiej procedurze mogą trwać kilka tygodni, należy więc zadbać o nie odpowiednio wcześniej.

Informacje na temat obowiązujących przepisów wjazdowych, Polacy oraz obywatele innych państw, uzyskają kontaktując się z Ambasadą USA w Polsce tel. +48 22 504 20 00 lub naszym biurem partnerskim 2 Ways www.wizaserwis.pl.

Każdy uczestnik wycieczki powinien we własnym zakresie zadbać o to, by posiadać wszystkie wymagane dokumenty uprawniające do przekroczenia granicy

eTA – elektroniczne potwierdzenie podróży do Kanady

Dla obcokrajowców podróżujących drogą lotniczą w ramach ruchu bezwizowego (w tym Polaków) władze Kanady wprowadziły wymóg posiadania elektronicznego potwierdzenia podróży - electronic Travel Authorization (eTA).

Opłata za wydanie tego elektronicznego dokumentu - powiązanego z numerem paszportu wnioskodawcy - wynosi 7 dolarów kanadyjskich. Płatności można dokonywać jedynie kartą płatniczą, poprzez zabezpieczoną stronę internetową udostępnioną przez rząd kanadyjski.

Ważność eTA przewidziano na 5 lat, chyba że paszport utraci ważność, zostanie wykupiony nowy dokument lub urzędnik imigracyjny cofnął eTA. Należy wziąć pod uwagę, że w większości przypadków eTA zostanie zaakceptowana w ciągu kilku minut od złożenia wniosku, ale czasami procedura może zająć nawet kilka dni. Sugerujemy więc złożenie wniosku o eTA z odpowiednim wyprzedzeniem. Jedynym oficjalnym portalem, gdzie należy aplikować o eTA jest http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta.asp.

Osoby podróżujące z dziećmi, które nie są ich własnymi, lub z dziećmi, które noszą inne nazwisko niż rodzic towarzyszący, muszą oprócz eTA posiadać specjalne zezwolenie. Więcej informacji znajduje się na www.cic.gc.ca/english/visit/minors.asp

Ogólne zasady podróży

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

Ubezpieczenie podróżne

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

Ubezpieczenie podróżne Allianz

Biuro Podróży Albatros Travel ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki Albatros Travel gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

Piloci Albatros Travel

Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

Podróż z małoletnimi

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i zgody notarialnie poświadczonej i przetłumaczonej na język angielski zawierającej zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą, w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

Miejsce w samolocie

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

Posiłki specjalne

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

Miejsce w autokarze

Przy wycieczkach lotniczych Albatros Travel nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze. 

Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.

Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania. 

Albatros Oceny gości

Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzyskaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Poniżej zamieszczamy oceny i opinie polskich gości. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice odnośnie gromadzenia ocen oraz opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark

Podobne wycieczki