Swingujące Południe USA: Teksas i Luizjana

group-tour
Wycieczki objazdowe z polskim pilotem

Magiczna podróż przez Teksas i Luizjanę, od pomnika JFK w Dallas przez wpisane na listę UNESCO hiszpańskie misje San Antonio aż po tętniący jazzem Nowy Orlean

Zapraszamy do świata przygody i muzyki, do którego wkroczymy podczas naszej niezapomnianej podróży przez Teksas i Luizjanę. Wśród błyszczących drapaczy chmur w Dallas podążymy śladami prezydenta Johna Fitzgeralda Kennedego, a w Austin poznamy światową sceną muzyki na żywo. Mając te dźwięki wciąż w pamięci udamy się do San Antonio, gdzie historia bitwy pod Alamo podczas Rewolucji Teksańskiej jest wciąż żywa, a następnie zwiedzimy centrum kosmiczne NASA w Houston.

Następnie udamy się do Luizjany, gdzie w powietrzu unosi się zapach świeżo gotowanych krewetek i pikantnej kuchni Cajun, ogromnych delt oraz dźwięki jazzu. W Lafayette odkrywamy dziedzictwo kulturowe i tradycje kulinarne odwiedzając fabrykę Tabasco, a następnie zobaczymy lokalne aligatory bagienne.

Wreszcie docieramy do Nowego Orleanu, jednej z największych atrakcji naszej wycieczki. Tutaj na kolorowych ulicach damy się uwieść wyjątkowej atmosferze miasta, którą tworzą uliczni artyści, klauni i wróżbici, a nad wszystkim unoszą się wszechobecne dźwięki jazzu. Wybierzemy się na pieszą wycieczkę po mieście, a chętni będą mieli możliwość, aby dołączyć do rejsu z kolacją i muzyką jazzową na potężnej rzece Missisipi, aby poznać autentyczny smak tego legendarnego miasta.

Ta podróż to cudowna mieszanka historii, kultury i muzyki, która dostarczy wielu pięknych wrażeń. Nasz polski przewodnik już nie może się doczekać, kiedy poprowadzi Państwa przez pełne uroku południowe stany Ameryki.

Dla Państwa wygody napiwki dla kierowców zostały wliczone w cenę tej wycieczki.

Kliknij i powiększ mapę
  • Typ Wycieczki objazdowe

  • Pilot Polski

  • Wiza Tak

  • Szczepienia Nie

  • Waluta USD

Program wycieczki 10 dni
Dzień 1
Przelot Warszawa - Dallas, Teksas, USA
Dzień 2
Dallas – Austin. Wycieczka po Dallas z pomnikiem JFK i spęd bydła w prawdziwie teksańskim stylu. (ok. 250 km)
Dzień 3
Austin i San Antonio. Zwiedzanie światowej stolicy muzyki na żywo i hiszpańskie misje w San Antonio wpisane na listę UNESCO (ok. 130 km)
Dzień 4
San Antonio - Houston. Alamo i San Antonio River Walk (ok. 320 km)
Dzień 5
Houston - Lafayette. Centrum Kosmiczne NASA w Houston i wizyta w rejonie połowów raków w Luizjanie (ok. 380 km)
Dzień 6
Lafayette - Houma. Katedra w Lafayette, skansen Vermillionville, wizyta w fabryce Tabasco i na farmie aligatorów (ok. 190 km)
Dzień 7
Houma - Nowy Orlean. Houma – stolica krewetek, wycieczka po bagnach i zwiedzanie Nowego Orleanu (ok. 100 km)
Dzień 8
Nowy Orlean. Wizyta na cmentarzu oraz opcjonalna wizyta na plantacji i rejs jazzowy po Missisipi z kolacją (opcjonalnie)
Dzień 9
Nowy Orlean i podróż powrotna
Dzień 10
Przylot do Polski

Daty wyjazdu

Terminy Długość pobytu Cena Lotnisko wylotu Uwaga
15 898,–
Warszawa
Kliknij datę, aby zobaczyć program tej wycieczki

Program wycieczki

Pobierz pełen program Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.

Dzień 1
Przelot Warszawa - Dallas, Teksas, USA

Po spotkaniu na lotnisku Okęcie z pilotem Albatros Travel wylecimy do USA. Lądujemy na lotnisku w Dallas, położonym w północnej części stanu Teksas. Miasto zostało założone w 1841 roku, kiedy to John Neely Bryan, prawnik z Tennessee, założył punkt handlowy nad brzegiem rzeki Trinity. W 1846 roku Dallas zostało oficjalnie uznane za miasto i szybko stało się centrum handlowym dla całego regionu.

W XIX wieku Dallas bardzo się rozrosło i rozwinęło. Miasto stało się ważnym ośrodkiem przemysłu bawełnianego, naftowego i hodowli bydła, a także odegrało kluczową rolę w budowie kolei transkontynentalnej.

Jednak dopiero w listopadzie 1963 roku cały świat dowiedział się o Dallas, kiedy prezydent John F. Kennedy został zastrzelony w tym mieście. To tragiczne wydarzenie wywarło znaczący wpływ na historię miasta, a całe wydarzenie przez lata było przedmiotem badań i analiz zarówno specjalistów jak i zwykłych ludzi na całym świecie.

Po przylocie pojedziemy od razu do naszego hotelu zlokalizowanego na przedmieściach Grapevine. Reszta wieczoru do własnej dyspozycji.

Dzień 2
Dallas – Austin. Wycieczka po Dallas z pomnikiem JFK i spęd bydła w prawdziwie teksańskim stylu. (ok. 250 km)

Dziś rozpoczynamy naszą wycieczkę po Dallas, która oczywiście obejmuje wizytę przy JFK Memorial. Pomnik ten poświęcony jest prezydentowi Johnowi F. Kennedy’emu, który został zastrzelony w mieście w listopadzie 1963 roku. Pomnik stoi w  miejscu zamachu na Dealey Plaza i składa się z prostej, prostokątnej granitowej tablicy z napisem „John F. Kennedy 1917-1963”.

Następnie cofamy się wstecz do czasów, gdy określenie Dziki Zachód dosłownie określało to miejsce. Zobaczymy spęd była odbywający się w samym sercu Fort Worth w zachodniej części Dallas (Fort Worth Herd Experience). Dwa razy dziennie kilku wykwalifikowanych kowbojów pędzi ulicami stado teksańskiego bydła długorogiego, którego kopyta rozbrzmiewają echem czasów, gdy Fort Worth było tętniącym życiem centrum handlu bydłem. To nie tylko wspaniała atrakcja, ale także świetna lekcja historii.

Kontynuujemy naszą podróż do Austin, które znane jest jako „Live Music Capital of the World” - światowa stolica muzyki na żywo. Jest to oficjalny slogan miasta od 1991 roku, kiedy stwierdzono, że Austin może się pochwalić największą ilością lokali z muzyką na żywo w przeliczeniu na mieszkańca w porównaniu z wszystkimi innymi miastami w USA. Tutaj spacerując po ulicach można posłuchać niektórych z ponad 1900 zespołów i solistów, którzy mieszkają w Austin i okolicach. Od bluesa do rocka, od country do jazzu, od popu do salsy, znajdziemy tu wszystko, a w około 250 lokalach niemal codziennie odbywają się występy z muzyką na żywo.

Wieczorem zapraszamy na muzyczny spacer  z naszym pilotem. I kto wie, może usłyszymy następną Janis Joplin, Stevie Ray Vaughan lub Willie Nelsona, których przełom w karierze nastąpił właśnie tutaj, w Austin w Teksasie.

Nocleg w Austin.

Dzień 3
Austin i San Antonio. Zwiedzanie światowej stolicy muzyki na żywo i hiszpańskie misje w San Antonio wpisane na listę UNESCO (ok. 130 km)

Budzimy się w Austin i zaczynamy zwiedzanie. Wybieramy się na wycieczkę orientacyjną po mieście z prawdziwym muzykiem i piosenkarzem oraz autorem tekstów, który da nam wgląd w bogatą historię muzyczną miasta - a jeśli nam się poszczęści, to może nawet coś nam zaśpiewa.

Po zobaczeniu  głównych atrakcji miasta udamy się na południe do San Antonio. Po przyjeździe odwiedzimy Narodowy Park Historyczny Misji San Antonio, w którym znajdują się cztery z pięciu hiszpańskich misji jakie powstały w tym przygranicznym mieście: Concepción, San José, San Juan i Espada (ostatnią, sanktuarium El Alamo zachowamy na jutro). Zostały one założone w XVIII wieku w czasie hiszpańskiej kolonizacji tych ziem i są obecnie wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Odbędziemy krótki spacer po okolicy i nawet jeśli nie dotrzemy do wszystkich czterech misji, to z pewnością zobaczymy zabytkowe budynki kościelne, dowiemy się o historii rdzennych Amerykanów i będziemy spacerować malowniczymi szlakami, które odzwierciedlają dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze tego obszaru.

Następnie odwiedzimy El Mercado, historyczny targ, na którym zawsze można trafić na dobre okazje, aby zakupić lokalne rękodzieło, oraz dzielnicę wiktoriańską, gdzie będziemy podziwiać architekturę minionej epoki.
Wieczorem wybierzemy się wraz z naszym pilotem na spacer wzdłuż rzeki słynną trasą River Walk. Po drodze będziemy mijać wiele restauracji, które serwują zarówno owoce morza jaki i duże teksańskie steki, ale też inne dania, każdy może więc sam podjąć decyzję na co akurat dzisiaj ma ochotę.

Nocleg w San Antonio.

Dzień 4
San Antonio - Houston. Alamo i San Antonio River Walk (ok. 320 km)

Stara placówka misyjna w San Antonio znana jako Alamo jest dziś jednym z najcenniejszych zabytków narodowych Ameryki. Podkreśla amerykańskie poczucie dumy narodowej i walkę w obronie własnego kraju. Jest to bohaterska historia ok. 160 odważnych ludzi, którzy przez 12 dni bronili się przed przeważającymi siłami meksykańskimi podczas tzw. Rewolucji Meksykańskiej, pozostając pod silnym ostrzałem przez wiele dni, aby na koniec ulec przeważającym siłom wroga, których generał, Santa Anna, rozkazał stracić ostatnich ocalałych. Okazało się to prawdziwym pyrrusowym zwycięstwem Meksykanów, którzy sami zostali zdziesiątkowani, po tym jak ich brutalny czyn dał początek sławetnemu okrzykowi bojowemu „Remember the Alamo!”, który rozbrzmiewał w całych Stanach Zjednoczonych, gdy ochotnicy napływali do armii teksańskiej.

Kilka miesięcy później Meksykanie ponieśli ostateczną klęskę pod San Jacinto, gdzie Santa Anna został schwytany i musiał porzucić swoje marzenie, aby utrzymać Teksas w granicach Meksyku. Jednak najwyraźniej zapomniano już wówczas, że Teksas był częścią Meksyku i że istniał nawet traktat pokojowy między Meksykiem a Stanami Zjednoczonymi. 10 lat później Stany Zjednoczone w końcu postawiły na swoim i ustanowiły obecną granicę, zmniejszając o połowę obszar Meksyku i odpowiednio powiększając swoje tereny. Dziś odwiedzimy Pomnik Narodowy Alamo, gdzie zostaniemy zabrani w podróż przez historię tego miejsca.

Następnie udamy się na relaksujący rejs po rzece, po czym udamy się do czwartego co do wielkości miasta w USA, Houston. Houston zostało nazwane na cześć generała Sama Houstona, który w 1836 roku wygrał bitwę pod San Jacinto, która doprowadziła do uniezależnienia się Teksasu od Meksyku.

Nocleg w Houston.

Dzień 5
Houston - Lafayette. Centrum Kosmiczne NASA w Houston i wizyta w rejonie połowów raków w Luizjanie (ok. 380 km)

„Houston, mamy problem”. To zdanie jest prawdopodobnie pierwszą rzeczą, która przychodzi na myśl, gdy słyszymy słowa Houston i podróże w kosmos. O tym, że w rzeczywistości nigdy nie zostało wypowiedziane w ten sposób i jest jedynie wymysłem hollywoodzkiego scenarzysty, nasz przewodnik opowie więcej podczas dzisiejszej wizyty w Centrum Kosmicznym Lyndona B. Johnsona. Centrum kosmiczne zostało założone w 1961 roku i od tego czasu jest odpowiedzialne za organizowanie, rozwój i obsługę załogowych lotów kosmicznych w ramach programów NASA.

20 lipca 1969 roku oczy całego świata zwrócone były na Houston i Centrum Kosmiczne, gdy Neil Armstrong zakomunikował z powierzchni Księżyca: „Houston, Orzeł wylądował”. Zaledwie kilka godzin później Armstrong zszedł po drabinie, aby postawić stopę na Księżycu i powiedział: „To jeden mały krok dla człowieka, ale wielki skok dla ludzkości”.

Nawet jeśli ktoś nie interesuje się podróżami kosmicznymi i nie ma na ten temat zbyt dużej wiedzy to wizyta Centrum Kosmicznym w Houston dostarcza wspaniałych wrażeń zarówno jeśli chodzi o wydarzenia historyczne jak i przybliży nam obraz współczesnych lotów w kosmos.

Po wizycie w świecie zaawansowanej technologii udajemy się do stanu Luizjana, podróżując przez rejon obfitujący w oryginalne raki rzeczne. Raki są niezbędnym składnikiem kuchni Cajun, tradycji kulinarnej wywodzącej się z Luizjany i znanej z wyrazistego smaku i ostrych przypraw.
Raki są zazwyczaj gotowane i podawane w pikantnym bulionie lub używane do przyrządzania dań takich jak Crawfish étouffée - gulasz podawany z ryżem, bisque (gęsta zupa z raków) oraz raki gotowane z warzywami i przyprawami podawane z gotowanymi ziemniakami i kukurydzą.

Tutaj, w Luizjanie, jedzenie jest często doprawiane mieszanką przypraw znaną jako „przyprawa kreolska”, która zazwyczaj zawiera paprykę, pieprz cayenne, czosnek w proszku i cebulę w proszku. Po przyjeździe do Lafayette, gdzie również spędzimy noc, na pewno będzie okazja, aby jej spróbować w lokalnej restauracji.

Dzień 6
Lafayette - Houma. Katedra w Lafayette, skansen Vermillionville, wizyta w fabryce Tabasco i na farmie aligatorów (ok. 190 km)

Dzień rozpoczniemy od wizyty w katolickiej katedrze z 1920 roku w Lafayette, a następnie zwiedzimy skansen Vermillionville, w którym znajdują się budynki pochodzące z lat 1765-1890. Tutaj poznamy jak wyglądało życie na Południu na przestrzeni dziejów.

Następnie udamy się na południe do obfitującą w sól Avery Island, gdzie po raz kolejny będziemy poznawać tajniki kuchni Cajun. Znajdziemy tu historyczną fabrykę Tabasco, która od 1868 roku produkuje pikantne sosy sprzedawane na całym świecie.
Po degustacji udajemy się do jednej z kilku farm aligatorów w okolicy, które dostarczają mięso aligatorów do lokalnych supermarketów.

Na koniec docieramy do miasta Houma, nazwanego na cześć plemienia o tej samej nazwie. Spędzimy tu noc, zanim jutro wyruszymy do światowej stolicy jazzu, Nowego Orleanu.

Zakwaterowanie w Houma.

Dzień 7
Houma - Nowy Orlean. Houma – stolica krewetek, wycieczka po bagnach i zwiedzanie Nowego Orleanu (ok. 100 km)

Rankiem obudzimy się w Houma, mieście, uznawanym za światową stolicę krewetek. Miasto jest centrum połowu i przetwórstwa krewetek, więc najpierw przejedziemy obok portu, aby zobaczyć charakterystyczne łodzie używane podczas połowu krewetkowe, które większość osób rozpozna z filmów takich jak np. „Forrest Gump”.

Następnie udamy się na wycieczkę po bagnach i popłyniemy łodzią w poszukiwaniu aligatorów. Ręce lepiej trzymać blisko ciała a oczy szeroko otwarte, aby chłonąć widoki charakterystycznych bagien Luizjany czyli słonawych rozlewisk tak typowych dla południowych stanów USA.

Następnie obieramy kurs na ostatni cel naszej podróży - Nowy Orlean. Port w Nowym Orleanie u ujścia rzeki Missisipi i u wybrzeży oceanu, miał odegrać ogromną rolę w utrzymaniu spójności i rozwoju Stanów Zjednoczonych, z czego bardzo szybko zdał sobie sprawę prezydent Thomas Jefferson.

Chociaż Napoleon miał wielkie ambicje jeśli chodzi o obecność Francji w Ameryce, to po poniesieniu klęski na Haiti miał słabą pozycję w tej części świata. Dlatego więc Jefferson postanowił wysłać swojego przyjaciela Jamesa Monroe do Francji w 1803 roku,  aby ten zakupił od Francuzów Nowy Orlean. Ku zaskoczeniu Amerykanina wkrótce na stole pojawiła się oferta zakupu całej  francuskiej Luizjany z której to oferty skwapliwie skorzystał. Był to doskonały interes, ponieważ za obszar ponad 2 milionów kilometrów kwadratowych, na którym obecnie znajduje się 15 stanów, Ameryka zapłaciła jedynie 15 milionów dolarów.

Jednak Anglicy cały czas odmawiali Ameryce prawa do samostanowienia i nękali amerykańskie statki i żeglarzy u wybrzeży, aż stało się to nie do zniesienia dla nowego prezydenta Jamesa Madisona, który w 1812 roku wypowiedział wojnę Anglii. Była to wojna o Nowy Orlean, którą Amerykanie cudem wygrali dzięki sprytnemu taktykowi Andrew Jacksonowi, ale tą historię w całości poznamy podczas naszego wyjazdu.

Udamy się na spacer po urokliwych uliczkach miasta, a wieczorem można się udać na samodzielne odkrywanie muzycznej sceny muzyczną miasta. Dla chętnych nasz pilot zorganizuje wspólne wyjście do jednego z klubów muzycznych.

Nocleg w Nowym Orleanie.

Dzień 8
Nowy Orlean. Wizyta na cmentarzu oraz opcjonalna wizyta na plantacji i rejs jazzowy po Missisipi z kolacją (opcjonalnie)

Nowy Orlean został założony przez francuskich kolonistów w 1718 roku jako Nouvelle Orléans, ale mieszanka wpływów różnych narodowości sprawiła, że Nowy Orlean stał się prawdziwym tyglem kulturowym.
Na początek wybierzemy się na spacer po Dzielnicy Francuskiej, która na szczęście została w dużej mierze oszczędzona przez huragan Katrina. Dzięki temu możemy nadal podziwiać piękne stare budynki w pastelowych kolorach z wyszukanymi balustradami balkonów wykonanych z kutego żelaza i oplecionych roślinami pnącymi, które są ucieleśnieniem uroku Nowego Orleanu. Charakterystyczne wpływy kreolskie, francuskie, hiszpańskie, włoskie, karaibskie i afrykańskie połączyły się w wyjątkową mieszankę kulturową, która przyciąga do miasta rzesze turystów. Jednym z przykładów jest praktyka voodoo, która ewoluowała z afrykańskich religii plemiennych i połączenia z katolicyzmem.

Odwiedzimy także lokalny cmentarz. Ze względu na dużą ilość wilgoci w glebie, zmarłych nie grzebie się w ziemi, ale w sarkofagach na powierzchni. Podczas spaceru po cmentarzu będzie okazja, aby podziwiać piękne sarkofagi i mauzolea.

Następnie można dołączyć do opcjonalnej wycieczki na plantację Destrehan, gdzie dowiemy się o bezlitosnym wykorzystywaniu niewolników w przeszłości i zobaczymy dom plantatora położony w spokojnej okolicy. Wieczorem można dołączyć do wycieczki statkiem po Missisipi, podczas której posłuchamy jazzu i zjemy miłą kolację.
 
Rzeka Missisipi bierze swój początek w górnej części jeziora Itasca w Minnesocie i płynie na południe przez większość terenów Stanów Zjednoczonych, zanim wpadnie do Zatoki Meksykańskiej w pobliżu Nowego Orleanu. Kropla deszczu wpadająca do jeziora Itasca potrzebuje około 90 dni, aby dotrzeć do Zatoki Meksykańskiej. Położenie pomiędzy rzeką Mississippi a jeziorem Pontchartrain na terenach bagiennych obok Zatoki Meksykańskiej sprawia, że gdy w innych amerykańskich miastach mówi się o centrum i przedmieściach, w Nowym Orleanie mówi się o brzegach jezior i rzek. Nowy Orlean jest nisko położony i dlatego zawsze był narażony na powodzie, nawet po zbudowaniu wałów przeciwpowodziowych wokół miasta.

(Dzisiejsza wycieczka do Destrehan Plantation i rejs jazzowy z kolacją nie są wliczone w cenę wycieczki i należy je zakupić w biurze przed wyjazdem. Więcej informacji w dalszej części programu).

Nocleg w Nowym Orleanie.

Dzień 9
Nowy Orlean i podróż powrotna

Zanim wyjedziemy na lotnisko mamy czas do własnej dyspozycji. Następnie przelot do Polski.

Dzień 10
Przylot do Polski

Lądujemy na lotnisku w Warszawie z walizką pełną wspaniałych wspomnień.

Dodatkowa wycieczka w Nowym Orealnie

Specjalnie dla gości Albatros Travel przygotowaliśmy dodatkową wycieczkę w Nowym Orleanie prowadzoną przez naszego polskiego pilota. Wycieczka musi zostać zakupiona w biurze nie później niż 45 dni przed wyjazdem i obejmuje:

Wizytę na plantacji Destrehan z domem właściciela wybudowanym w 1787 roku.

Kolację jazzową i rejs statkiem po Missisipi – wieczorny rejs po rzece Missisipi z kolacją na pokładzie parowca Natchez przy akompaniamencie muzyki jazzowej.

Cena: 598 zł/osoba

Informacja o cenie

Cena wycieczki

Od 15 898,– PLN za osobę w pokoju dwuosobowym.
Zobacz ceny dla wszystkich terminów

Dopłata do pokoju 1-osobowego

3 998 PLN

Cena zawiera
  • Opiekę polskiego pilota
  • Przelot rejsowy w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa– Dallas/Ft. Worth i Nowy Orlean - Warszawa, w obie strony z przesiadką
  • Wycieczki i bilety wstępu wymienione w programie
  • Napiwki dla kierowców
  • Wyżywienie: śniadania (w niektóre dni śniadanie może być ograniczone)
  • Zakwaterowanie w hotelach w pokojach 2-osobowych
  • Transport autokarem o ile w programie nie zaznaczono inaczej
  • Ubezpieczenie podstawowe KL i NNW
Cena nie zawiera
  • Dopłaty do pokoju jednoosobowego
  • Dodatkowych posiłków i napojów do posiłków
  • Wycieczki na plantację i rejsu jazzowego z kolacją (Cena: 598 zł/osoba)
  • Wydatków indywidualnych
  • Rejestracji w systemie ESTA (21 USD)
  • Wszystkiego, czego nie wymieniono w „Cena zawiera”

Informacje praktyczne

Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.

Informacje dotyczące podróży

Bagaż

Jeśli chcesz zamknąć swoją walizkę, użyj tzw. zamka TSA. The Transportation Security Administration to służby przeprowadzające kontrolę bagażu przed lotem do, z i przez USA. Dysponują one „kluczem głównym”, którym mogą otworzyć zamek TSA. W przypadku zamknięcia walizki innym zamkiem służby zastrzegają sobie prawo do ich zerwania – dotyczy to również zamków wbudowanych w walizce. Blokady TSA można kupić w większości sklepów z walizkami i podobnych, i są one dostępne zarówno w postaci kłódek, jak i taśm zabezpieczających do walizek.

Dobrze jest zabrać ze sobą mniejszy plecak lub torbę na codzienne wycieczki i dni spędzone w podróży, podczas których swój bagaż główny często otrzymasz dopiero wieczorem. Nie ma potrzeby zabierania ręczników.

Liczba uczestników

Wymagane minimum uczestników to 20 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

Klimat i odzież

Możesz sprawdzić przed wyjazdem pogodę w miejscu docelowym np. na stronie www.dmi.dk. Należy pamiętać, że pomiędzy poszczególnymi miejscami odwiedzanymi w trakcie wycieczki mogą występować znaczne różnice temperatur. W praktyce oznacza to, że przed południem możesz spodziewać się ujemnych temperatur i śniegu, na przykład w Parku Narodowym Bryce Canyon, a później tego samego dnia +20°C w Las Vegas.

Szczególnie podczas wyjazdów odbywających się w okresie od stycznia do marca może być zimno, dlatego zalecamy zabrać ciepłą odzież.

Wi-Fi i Internet w hotelach w USA

Wiele naszych hoteli oferuje bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi lub przewodowy dostęp do Internetu w pokojach, podobnie jak telewizor, w ramach pakietu usług dla gości.

Jednak połączenie i jego jakość mogą być niestabilne. Niektóre hotele oferują bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi w pokojach, inne w przestrzeniach ogólnodostępnych (meldując się w hotelu, zapytaj o dostęp do Internetu lub porozmawiaj o tym z przewodnikiem podróży). Czasem lepiej jest korzystać z usługi w przestrzeniach ogólnodostępnych, w których sygnał jest silniejszy, zamiast męczyć się ze słabym sygnałem w pokoju. Siła sygnału zależy często od odległości pokoju do najbliższego nadajnika Wi-Fi.

W niektórych hotelach pobierana jest opłata za korzystanie z przewodowego lub bezprzewodowego dostępu do Internetu. W takich przypadkach najczęściej jakość usługi jest wyższa.

Inną możliwością jest korzystanie z sieci Wi-Fi w znanych sieciach, jak np. Starbucks itp., które w większych miastach można znaleźć w pobliżu.

Więcej informacji o USA

Tutaj dowiesz się więcej na temat Stanów Zjednoczonych: www.albatros.pl/kierunki-podrozy/ameryka-polnocna/usa

Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi pogody i klimatu, różnicy czasu, napiwków, wymogów wizowych i szczepień.

Przed wyjazdem

ESTA - zezwolenie na wjazd do USA

Od 11.11.2019 r obywatele polscy podróżujący do USA w celach turystycznych i biznesowych na okres do 90 dni nie są objęci obowiązkiem wizowym. Powinni jednak przed podróżą ubiegać się o autoryzację za pośrednictwem Elektronicznego Systemu Autoryzacji Podróży (ESTA). Proces rejestracji w systemie ESTA oraz ważne informacje znajdują się na stronie https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
 
Rejestracja w systemie ESTA to koszt 21 USD (płatne kartą kredytową) a standardowy czas oczekiwania na zatwierdzenie wniosku to 72 godziny.

Zgoda w systemie ESTA wydawana jest na dwa lata. W tym czasie można odwiedzać USA wielokrotnie, ale żaden pobyt nie może przekroczyć 90 dni. 

Podróżni z już otrzymaną wizą nie muszą ubiegać się o autoryzację ESTA i mogą dalej z niej korzystać. 
Zniesienie obowiązku wizowego do USA dla Polaków nie dotyczy wszystkich. Na mocy amerykańskich przepisów, nie mogą z niego korzystać osoby, które po 1 marca 2011 r. były w Iranie, Iraku, Jemenie, Korei Północnej Libii, Somalii, Sudanie lub Syrii. W przypadku braku otrzymania autoryzacji ESTA można ubiegać się o wizę w amerykańskiej ambasadzie lub konsulacie. Formalności wizowe przy takiej procedurze mogą trwać kilka tygodni, należy więc zadbać o nie odpowiednio wcześniej.

Informacje na temat obowiązujących przepisów wjazdowych, Polacy oraz obywatele innych państw, uzyskają kontaktując się z Ambasadą USA w Polsce tel. +48 22 504 20 00 lub naszym biurem partnerskim 2 Ways www.wizaserwis.pl.

Każdy uczestnik wycieczki powinien we własnym zakresie zadbać o to, by posiadać wszystkie wymagane dokumenty uprawniające do przekroczenia granicy

Sprzęt elektroniczny w bagażu podręcznym

Informacje dotyczące elektroniki

Więcej informacji na temat sprzętu elektronicznego można przeczytać w dziale informacji praktycznych pod adresem: www.albatros.pl/kierunki-podrozy/ameryka-polnocna/usa/informacje

Wymogi bezpieczeństwa podczas lotów do USA

Amerykańskie władze zaostrzyły wymogi bezpieczeństwa w zakresie lotów do USA. Wszelki sprzęt elektroniczny wnoszony w bagażu podręcznym na pokład samolotu (telefony komórkowe, tablety, iPady, laptopy itp.) należy na żądanie włączyć podczas kontroli bezpieczeństwa. Oznacza to, że musisz dopilnować, by bateria była w pełni naładowana po przybyciu na lotnisko.

Jeśli niemożliwe jest włączenie przyniesionego sprzętu, nie można go zabrać na pokład samolotu, lecz należy go pozostawić w punkcie kontroli bezpieczeństwa. Ta nowa zasada związana jest z obawą władz dotyczącą możliwości wykorzystania urządzeń elektronicznych do działań terrorystycznych.

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej British Airways: http://www.britishairways.com/travel/flightops/public/en_no?p_faqid=5047&source=hp_disruption_banner

Z rękę na sercu

Autokary

Autokary używane w Kanadzie i USA wyglądają trochę inaczej niż te, do których jesteśmy przyzwyczajeni w Europie. Autokary często mają tylko jedno wejście z przodu i nie mają tylnych drzwi, jak to znamy z Polski. Ponadto często nie ma uchwytu na kubek i siatki na przednim siedzeniu. Warto więc zabrać ze sobą mały plecak, który można wykorzystać na rzeczy osobiste podczas wycieczek autokarowych.

Śniadania

Śniadanie w większości standardowych hoteli w Kanadzie i USA to tak zwane „śniadanie kontynentalne”, co zwykle oznacza kawę/herbatę, sok i tosty z masłem i dżemem. Często zdarza się, że hotele w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych jedzą tylko śniadanie na wynos (w pudełku).

Napiwki

Amerykańskie zwyczaje dotyczące napiwków mogą wydawać się nam dość uciążliwe. Dlatego aby ograniczyć dyskomfort podróżnych, napiwki dla lokalnych przewodników i kierowców zostały wliczone już w cenę wyjazdu.

Jednak personel sprzątający w hotelach nadal będzie oczekiwał, że otrzyma niewielki napiwek w postaci 1-2 USD za osobę za noc.

Ogólne zasady podróży

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

Ubezpieczenie podróżne

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

Ubezpieczenie podróżne Allianz

Biuro Podróży Albatros Travel ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki Albatros Travel gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

Piloci Albatros Travel

Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

Podróż z małoletnimi

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i zgody notarialnie poświadczonej i przetłumaczonej na język angielski zawierającej zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą, w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

Miejsce w samolocie

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

Posiłki specjalne

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

Miejsce w autokarze

Przy wycieczkach lotniczych Albatros Travel nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze. 

Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.

Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania. 

Albatros Oceny gości

Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzyskaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Poniżej zamieszczamy oceny i opinie polskich gości. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice odnośnie gromadzenia ocen oraz opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark

Podobne wycieczki