Poznaj czar południowych stanów Ameryki – od Atlanty po Nowy Orlean, odwiedź Nashville – stolicę muzyki country i Memphis – miasto rodzinne Elvisa Presleya
Margaret Mitchell, Clark Gable i romantyczna atmosfera Południa to nieodzowne elementy przewijające się podczas całej wycieczki i mocno zapadające w sercach jej uczestników. Podróż będzie przebiegała przy dźwiękach dixieland, ragtime i „Love me tender”. Zobaczysz charakterystyczne dla Południa białe rezydencje, plantacje bawełny i wspaniałe miasta, znane z amerykańskich kryminałów, a podczas rejsu po Missisipi z pewnością usłyszysz Paula Robesona. Ta kultowa wycieczka biura Albatros Travel jest wypełniona mnóstwem atrakcji, spośród których wymienić można między innymi zwiedzanie Atlanty, wielkiego miasta, w którym powstała powieść „Przeminęło z wiatrem”, Nashville będącego kolebką muzyki country, Graceland – posiadłości Elvisa Presleya i Nowego Orleanu przesiąkniętego kulturą kreolską.
-
Typ Wycieczki objazdowe
-
Pilot Polski
-
Wiza Tak
-
Szczepienia Nie
-
Waluta Dolary amerykańskie
Dzień 1 | Wylot z Warszawy do Atlanty |
---|---|
Dzień 2 | Atlanta. Zwiedzanie miasta, Stately Oaks oraz Muzeum Road to Tara |
Dzień 3 | Atlanta – Montgomery – Birmingham. Zwiedzanie Montgomery |
Dzień 4 | Birmingham – Lynchburg – Nashville |
Dzień 5 | Nashville. Zwiedzanie miasta i Country Music Hall of Fame |
Dzień 6 | Nashville – Memphis. Zwiedzanie Memphis i Sun Studios |
Dzień 7 | Memphis. Graceland i czas wolny |
Dzień 8 | Memphis – Clarksdale – Natchez. Muzeum Delta Blues oraz miasto Natchez |
---|---|
Dzień 9 | Natchez – plantacja Oak Alley – Nowy Orlean |
Dzień 10 | Nowy Orlean. Spacer po French Quarter, jazzowy brunch i rejs po Missisipi |
Dzień 11 | Nowy Orlean. Czas wolny |
Dzień 12 | Nowy Orlean. Podróż powrotna |
Dzień 13 | Przylot do Warszawy |
Daty wyjazdu
Terminy | Długość pobytu | Cena | Lotnisko wylotu | Uwaga | |
---|---|---|---|---|---|
15 498,– |
Warszawa
|
|
|||
15 998,– |
Warszawa
|
|
Program wycieczki
Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.
Wylecimy z Warszawy, do Atlanty dotrzemy z jedną przesiadką.
Atlanta to największe miasto stanu Georgia i jedno z najbardziej zielonych miast w USA. W centrum Atlanty znajdują się wysokie i nowoczesne drapacze chmur, zaś w starszych dzielnicach wciąż można podziwiać urocze, niskie domy w gustownych kolorach. W jednym z takich domów w latach 20. XX wieku Margaret Mitchell napisała bestseller „Przeminęło z wiatrem”. Historia miłości Scarlett O'Hary i Rhetta Butlera toczy się między innymi w Atlancie w trakcie wojny domowej i po jej zakończeniu. Powieść została wydana w 1936 roku i odniosła ogromny sukces, a w 1939 roku została zekranizowana. Premiera odbyła się w Atlancie w Loew’s Grand Theater, który niestety już nie istnieje.
Miasto jest również znane jako miejsce urodzenia Martina Luthera Kinga, lidera ruchu na rzecz równouprawnienia Afroamerykanów i laureata pokojowej Nagrody Nobla z 1964 r.
Obszar, na którym obecnie leży Atlanta, nazywany był przez Indian „Stojącym drzewem brzoskwiniowym”, do dziś w Georgii mówi się o nim The Peach State, w okolicach nadal uprawia się brzoskwinie. Indianie zostali przymusowo wysiedleni z tych terenów kiedy rozpoczęto budowę połączenia kolejowego Western and Atlantic Railroad, które miało ułatwić handel ze Środkowym Zachodem. Wówczas na końcu linii kolejowej w roku 1837 zaczęło rozwijać się miasto najpierw pod nazwą Terminus, czyli końcowa stacja. W 1845 roku miasto oficjalnie nazwano Atlantą.
W drugim dniu naszej wycieczki zobaczymy dzielnicę Auburn, w której urodził się Martin Luther King Jr., jego dom oraz kościół, w którym głosił nauki. Miejsca te znajdują się w odległości zaledwie kilku kroków od siebie. Założono tu również muzeum na cześć doktora Kinga, poświęcone historii walki o prawa obywatelskie czarnoskórej społeczności.
Następnie pojedziemy do Centennial Olympic Park – parku utworzonego z okazji Letnich Igrzysk Olimpijskich w Atlancie w 1996 roku. Będziemy mieć nieco czasu wolnego na samodzielne zwiedzanie parku i jego okolicy. Tuż obok parku znajduje się centrum kongresowe Philips Arena, Georgia Aquarium, Muzeum Coca-Coli i Centrum CNN, gdzie można dowiedzieć sie więcej o sztuce produkcji wiadomości telewizyjnych.
Wybierzemy się też za miasto do Jonesboro, gdzie odwiedzimy stary dworzec kolejowy. Znajduje się tu również muzeum, którego zbiory związane są z książką „Przeminęło z wiatrem” – egzemplarze powieści wydane w różnych językach, kopie kostiumów z ekranizacji powieści, porcelanowa zastawa należąca do Margaret Mitchell i wiele innych interesujących eksponatów. W czasie wojny secesyjnej w bitwie pod Jonesboro zginęło ponad ponad 2 tysiące osób walczących po stronie Południa, wskutek tej klęski Atlanta przeszła w ręce wojsk Północy.
Tego dnia opuścimy Atlantę i udamy się na południowy zachód w stronę stanu Alabama. Zatrzymamy się w Montgomery, gdzie m.in. zobaczymy dom rodzinny Hanka Williamsa. Piosenkarz i muzyk Hank Williams znany jest z przebojów takich jak „Your Cheatin' Heart", „I'm So Lonesome I Could Cry" czy „Hey Good Lookin'". Zmarł przedwcześnie w wieku 29 lat w 1953 roku. W mieście znajduje się muzeum, gdzie można zobaczyć m.in. jego gitary, stroje i jasnoniebieski cadillac należący do piosenkarza (bilet wstępu nie jest wliczony w cenę). Mongomery to również miasto słynnej, czarnoskórej działaczki na rzecz walki z segregacją rasową, Rosy Parks, która zapoczątkowała akcję bojkotu autobusów, odmawiając ustąpienia miejsca białemu pasażerowi zgodnie z ówczesnymi przepisami. W mieście znajduje się jej pomnik.
Po południu dotrzemy do hotelu w Birmingham.
Birmingham to kolejne miasto, w którym intensywnie działał pokojowy ruch Martina Luthera Kinga Jr. Zobaczymy tu odsłonięty w 2017 roku Narodowy Pomnik Praw Obywatelskich w Birmingham. Następnie udamy się dalej do małej miejscowości Lynchburg, o kórej pewnie nikt by nigdy nie usłyszał, gdyby nie powstała tam jedna firma, mianowicie destylarnia Jack Daniel’s whisky. Lynchburg należy do tzw. suchych miast, w których panuje prohibicja, zatem nie będziemy mogli posmakować tego złotego trunku na miejscu, ale zwiedzając legendarną destylarnię poczujemy jego zapach. Będzie też okazja, żeby kupić zapas w fabrycznym sklepie.
Następnie pojedziemy do Nashville w stanie Tennessee, stolicy westernów i muzyki country, gdzie spędzimy noc.
Nie ma drugiego miejsca na świecie, w którym można bawić się lepiej przy muzyce country, niż w Nashville w stanie Tennessee, stolicy tego gatunku muzycznego. Wszystko zaczęło się w latach 20. XX wieku kiedy po raz pierwszy puszczono ten rodzaj muzyki w radio podczas programu na żywo pt. „Barn Dance”. Niewinna zabawa w stodole z biegiem lat przeobraziła się w ogromy, profesjonalny przemysł muzyczny, który obecnie rządzi miastem.
Odwiedzimy między innymi dzielnicę Music Row, gdzie znajdują się wszystkie studia nagraniowe i zwiedzimy muzeum Country Music Hall of Fame, w którego bogatych zbiorach znajdują się takie perełki jak gitara Johnny’ego Casha czy sukienka sceniczna Patsy Cline.
Dalsza cześć dnia będzie do własnej dyspozycji.
Po wczesnym śniadaniu pojedziemy do Memphis (3-4 godziny jazdy), muzycznej mekki USA, ale i całego świata. W poszukiwaniu natchnienia przyjechał tu Marc Cohn, a owocem spacerów po ulicach Memphis jest słynna piosenka "Walking in Memphis" napisana w hołdzie muzykom z tego miasta, z których najsłynniejszym był on, bezbłędnie rozpoznawany na całym świecie już po pierwszym imieniu - król rock and rolla Elvis Presley. Blues, soul i r&b, której Elvis był prekursorem - jest bez wątpienia największą marką Memphis. Odwiedzimy m.in. Sun Studio, czyli studio nagrań Elvisa. Firma miała pod swoimi skrzydłami również wiele innych ikon: B.B. Kinga, Ike'a Turnera, Johnny'ego Casha czy Roya Orbisona. Zobaczymy też (z zewnątrz) motel Lorraine. To tutaj na balkonie pokoju numer 306, Martin Luther King został zamordowany strzałem z sąsiedniego budynku. Dzisiaj w motelu znajduje się muzeum ruchu na rzecz praw obywatelskich.
Memphis kojarzone jest głównie z muzyką, ale ma jeszcze jedną specjalizację: żeberka. Jeśli więc nie jesteś wegetarianinem, radzimy skorzystać z okazji i spróbować tego lokalnego przysmaku, czyli długo pieczonej wieprzowiny.
Wieczór pozostanie do własnej dyspozycji.
Dziś wybierzemy się do Graceland, posiadłości Elvisa Presleya, która po śmierci króla rock and rolla zamieniła się w muzeum, czy wręcz mauzoleum. Elvis został pogrzebany przy małej fontannie koło basenu. Graceland jest tez miejscem spoczynku jego rodziców i babci. Elvis kupił ten dom w wieku 22 lat w 1957 roku i mieszkał w nim aż do swojej przedwczesnej, tragicznej śmierci 16 sierpnia 1977 roku. Bogato zdobione wnętrza w z lat 70. mogą nam się wydać kiczowate. Zobaczymy m.in. pokój-dżunglę z ogromnym, zielonym dywanem i masą roślinności czy biało-złoty salon zdobiony witrażami z niebieskimi rajskimi ptakami.
Na początku marca 2017 roku po przeciwnej stronie ulicy otwarto wielki kompleks muzealny poświęcony Elvisowi Presleyowi. Całość ma ponad 20 000 m2. W halach muzealnych zgromadzone są eksponaty związane z życiem i karierą króla rock and rolla: jego kolekcja samochodów i samolotów, stroje sceniczne, dokumenty i wiele innych artefaktów. Jest nawet telewizor Elvisa, do którego strzelił z pistoletu w przypływie złości.
Wieczór w Memphis można będzie spędzić wedle własnego uznania. Polecamy zajrzeć do któregoś z barów, gdzie co wieczór grają przyszłe gwiazdy bluesa i rock and rolla. Pilot wycieczek chętnie pomoże i zaproponuje ciekawe miejsca.
Opuścimy Memphis oraz stan Tennessee i obierzemy kurs na Clarksdale w stanie Missisipi gdzie przełączymy się na bluesa! W Clarksdale odwiedzimy muzeum Delta Blues, które posiada potężną kolekcję pamiątek związanych z muzyką, która narodziła się w delcie Missisipi i wokół Nowego Orleanu. Zobaczymy również drogowskaz „Devils crossroad”, czyli diabelskie skrzyżowanie, gdzie powstała legenda o tym, jak Robert Johnson, mistrz stylu Delta Blues, sprzedał duszę diabłu. Następnie wyruszymy w stronę Natchez, do którego dojedziemy późnym popołudniem. Miasto leży nad rzeką Missisipi i zostało nazwane na cześć ludu, który zamieszkiwał te tereny przed przybyciem Francuzów.
Zameldujemy się w hotelu, wieczór pozostanie do własnej dyspozycji.
Opuścimy Natchez i pojedziemy na plantację trzciny cukrowej Oak Alley w wiosce Vacherie na południu stanu Louisiana. Nazwa plantacji pochodzi od 300-letniej alei dębowej, która została nasadzona na długo przed zbudowaniem dworu plantatorów. Gałęzie 28 drzew tworzą przepiękne sklepienie nad 240 metrową aleją, która była wykorzystana w filmie “Wywiad z wampirem” z udziałem Toma Cruise’a i Brada Pitta. Cała plantacja rozciąga się na terenie 400 hektarów. Dom pochodzi z lat 30. XIX wieku. Został odrestaurowany i wygląda dokładnie tak jak w czasach swojej świetności, nim wojna secesyjna doprowadziła do bankructwa wielu właścicieli plantacji. Będziemy mieć dość czasu, aby zwiedzić dom i pospacerować w przepięknym ogrodzie.
Następnie ruszymy w stronę Nowego Orleanu. W mieście nadal jeszcze pozostały ślady huraganu Katrina z 2005 roku, a pamięć o sile wody, która zabiła około 1700 osób i sprawiła, że 80% mieszkańców miasta straciło dach na głową, jest wciąż żywa. Nieniknąca radość życia jest jednak również charakterystyczna dla tego rejonu, co potwierdza nieoficjalne motto miasta „laissez les bons temps rouler / let the good times roll”, czyli niech trwają dobre czasy. Zameldujemy się w hotelu, a wieczorem odpoczniemy, tak jak każdy lubi najbardziej. W Nowym Orleanie można dobrze zjeść, zabawić się i posłuchać dobrej muzyki. To miejsce narodzin jazzu, który nadal wybrzmiewa w wielu okolicznych barach. Idąc w dół Bourbon Street trudno nie dać się skusić i nie wejść do któregoś z nich. W ostatki przechodzi tędy kolorowa parada, a cała ulica zamienia się w wielką, tańczącą imprezę.
Nowy Orlean został założony w 1718 roku przez francuskich osadników jako Nouvelle Orléans. W 1763 roku
miasto przeszło pod panowanie hiszpańskie i pozostawało pod nim aż do 1803 roku, kiedy sprzedano je Amerykanom. Wpływy różnorodnych narodowości zamieszkujących miasto sprawiły, że Nowy Orlean stał się tyglem kulturowym. Wybierzemy się na spacer po dzielnicy francuskiej, którą huragan Katrina oszczędził od poważniejszych zniszczeń. Znajdujące się tam piękne, stare budynki w pastelowych barwach z balkonami zdobionymi wymyślnymi elementami z kutego żelaza oraz pnącymi się roślinami stanowią czarującą wizytówkę Nowego Orleanu. Mieszanka kultury kreolskiej i korzeni etnicznych z Francji, Hiszpanii,
Włoch, Karaibów i Afryki tworzą razem wyjątkowy miks kulturowy. Jednym z przykładów jest kult voodoo, który rozwinął się w wyniku przemieszania wierzeń rdzennych ludów afrykańskich z katolicyzmem.
W ramach dodatkowej wycieczki można zakupić jazzowy brunch z rejsem po rzece Missisipi. Po zjedzeniu późnego śniadania połączonego z lunchem wejdziemy na pokład tradycyjnego parowca i wybierzemy w rejs szeroką, brunatną rzeką Missisipi. Missisipi wypływa z okolic jeziora Itasca w Minnesocie i płynie na południe przez prawie całe Stany Zjednoczone, aby znaleźć swoje ujście w Zatoce Meksykańskiej koło Nowego Orleanu. Kropla deszczu, która wpada do jeziora Itasca, potrzebuje około 90 dni na dotarcie do Zatoki Meksykańskiej! Ponieważ Nowy Orlean leży między rzeką Missisipi a jeziorem Pontchartrain, na bagnistych terenach przy Zatoce Meksykańskiej, mówi się tu o jeziornej i rzecznej stronie miasta. W innych amerykańskich miastach używa się raczej sformułowania górne i dolne miasto (uptown i downtown). Nowy Orlean znajduje się na nizinie, dlatego od zawsze narażony był na powodzie, nawet po wybudowaniu wałów wokół miasta.
(Wycieczka nie jest wliczona w cenę, sprawdź jej cenę poniżej).
Reszta dnia pozostanie do własnej dyspozycji.
W Nowym Orleanie jest wiele atrakcji wartych zobaczenia, na przykład ogromny City Park z małymi lagunami, cmentarz St. Louis Cemetery No.1 lub New Orleans Museum of Art. Prosty spacer uroczymi uliczkami miasta jest również fantastycznym dświadczeniem. Można zajrzeć na French Market i kupić tam pamiątki, wypić café au lait w jednej z kawiarenek lub drinka w barze, posłuchać ulicznych grajków i cieszyć się przyjemną atmosferą Big Easy, jak bywa nazywane to miasto.
Ilość czasu wolnego będzie uzależniona od godziny wylotu do Warszawy.
Ostatni etap naszej wycieczki to przejazd na lotnisko w Nowym Orleanie, skąd wyruszymy w podróż powrotną.
Wycieczka – Jazzowy brunch i rejs po Mississippi
Tylko dla gości Albatros Travel przygotowaliśmy wycieczkę z opieką naszego pilota.
Wycieczkę należy wykupić podczas planowania podróży, najpóźniej 45 dni przed wyjazdem.
Wycieczka – Jazzowy brunch (Nowy Orlean, wycieczka na pół dnia z przyjemnym brunchem) i rejs parowcem „Natchez” po rzece Mississippi.
Cena: 498 PLN/osobę
Informacja o cenie
- Cena wycieczki
-
Od 15 498,– PLN za osobę w pokoju dwuosobowym.
Zobacz ceny dla wszystkich terminów
- Dopłata do pokoju jednoosobowego
-
5 798 PLN
- Cena zawiera
-
- Opiekę polskiego pilota
- Przelot rejsowy w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa – Atlanta, Nowy Orlean – Warszawa, w obie strony z 1 lub 2 przesiadkami
- Wycieczki i bilety wstępu wymienione w programie
- Zakwaterowanie w hotelach 2*/3*/4* w pokojach 2-osobowych ze śniadaniami (11 nocy)
- transport autokarem o ile w programie nie zaznaczono inaczej
- Ubezpieczenie podstawowe KL i NNW
- Cena nie zawiera
-
- Rejestracji w systemie ESTA (21 USD)
- Dopłaty do pokoju jednoosobowego
- Napojów do posiłków
- Pozostałych posiłków
- Napiwków dla przewodników i kierowcy (ok. 75 USD/osoba)
- Wycieczki – Jazzowy brunch i rejs po Mississippi cena 498zł/os
- Wydatków indywidualnych
Informacje praktyczne
Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.
Informacje dotyczące podróży
Liczba uczestników
Wymagane minimum uczestników to 15 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.
Bagaż
Jeśli chcesz zamknąć swoją walizkę, użyj tzw. zamka TSA. The Transportation Security Administration to służby przeprowadzające kontrolę bagażu przed lotem do, z i przez USA. Dysponują one „kluczem głównym”, którym mogą otworzyć zamek TSA. W przypadku zamknięcia walizki innym zamkiem służby zastrzegają sobie prawo do ich zerwania – dotyczy to również zamków wbudowanych w walizce. Blokady TSA można kupić w większości sklepów z walizkami i podobnych, i są one dostępne zarówno w postaci kłódek, jak i taśm zabezpieczających do walizek.
Dobrze jest zabrać ze sobą mniejszy plecak lub torbę na codzienne wycieczki i dni spędzone w podróży, podczas których swój bagaż główny często otrzymasz dopiero wieczorem. Nie ma potrzeby zabierania ręczników.
Wi-Fi i Internet w hotelach w USA
Wiele naszych hoteli oferuje bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi lub przewodowy dostęp do Internetu w pokojach, podobnie jak telewizor, w ramach pakietu usług dla gości.
Niektóre hotele oferują bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi w pokojach, inne w przestrzeniach ogólnodostępnych (meldując się w hotelu, zapytaj o dostęp do Internetu lub porozmawiaj o tym z pilotem wycieczki). Czasem lepiej jest korzystać z usługi w miejscach ogólnodostępnych, w których sygnał jest silniejszy, zamiast męczyć się ze słabym sygnałem w pokoju. Siła sygnału zależy często od odległości pokoju do najbliższego nadajnika Wi-Fi.
W niektórych hotelach pobierana jest opłata za korzystanie z przewodowego lub bezprzewodowego dostępu do Internetu. W takich przypadkach najczęściej jakość usługi jest wyższa.
Inną możliwością jest korzystanie z sieci Wi-Fi w znanych sieciach, jak np. Starbucks itp., które w większych miastach można znaleźć w pobliżu.
Więcej informacji o USA
Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi pogody i klimatu, różnicy czasu, napiwków, wymogów wizowych i szczepień.
Jazda autokarem
Przed wyjazdem
ESTA - zezwolenie na wjazd do USA
Od 11.11.2019 r obywatele polscy podróżujący do USA w celach turystycznych i biznesowych na okres do 90 dni nie są objęci obowiązkiem wizowym. Powinni jednak przed podróżą ubiegać się o autoryzację za pośrednictwem Elektronicznego Systemu Autoryzacji Podróży (ESTA). Proces rejestracji w systemie ESTA oraz ważne informacje znajdują się na stronie https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Rejestracja w systemie ESTA to koszt 21 USD (płatne kartą kredytową) a standardowy czas oczekiwania na zatwierdzenie wniosku to 72 godziny.
Zgoda w systemie ESTA wydawana jest na dwa lata. W tym czasie można odwiedzać USA wielokrotnie, ale żaden pobyt nie może przekroczyć 90 dni.
Podróżni z już otrzymaną wizą nie muszą ubiegać się o autoryzację ESTA i mogą dalej z niej korzystać.
Zniesienie obowiązku wizowego do USA dla Polaków nie dotyczy wszystkich. Na mocy amerykańskich przepisów, nie mogą z niego korzystać osoby, które po 1 marca 2011 r. były w Iranie, Iraku, Jemenie, Korei Północnej Libii, Somalii, Sudanie lub Syrii. W przypadku braku otrzymania autoryzacji ESTA można ubiegać się o wizę w amerykańskiej ambasadzie lub konsulacie. Formalności wizowe przy takiej procedurze mogą trwać kilka tygodni, należy więc zadbać o nie odpowiednio wcześniej.
Informacje na temat obowiązujących przepisów wjazdowych, Polacy oraz obywatele innych państw, uzyskają kontaktując się z Ambasadą USA w Polsce tel. +48 22 504 20 00 lub naszym biurem partnerskim 2 Ways www.wizaserwis.pl.
Każdy uczestnik wycieczki powinien we własnym zakresie zadbać o to, by posiadać wszystkie wymagane dokumenty uprawniające do przekroczenia granicy
Sprzęt elektroniczny w bagażu podręcznym
Wymogi bezpieczeństwa podczas lotów do USA
Amerykańskie władze zaostrzyły wymogi bezpieczeństwa w zakresie lotów do USA. Wszelki sprzęt elektroniczny wnoszony w bagażu podręcznym na pokład samolotu (telefony komórkowe, tablety, iPady, laptopy itp.) należy na żądanie włączyć podczas kontroli bezpieczeństwa. Oznacza to, że musisz dopilnować, by bateria była w pełni naładowana po przybyciu na lotnisko.
Jeśli niemożliwe jest włączenie przyniesionego sprzętu, nie można go zabrać na pokład samolotu, lecz należy go pozostawić w punkcie kontroli bezpieczeństwa. Ta nowa zasada związana jest z obawą władz dotyczącą możliwości wykorzystania urządzeń elektronicznych do działań terrorystycznych.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej British Airways: http://www.britishairways.com/travel/flightops/public/en_no?p_faqid=5047&source=hp_disruption_banner
Z ręką na sercu
Informacja
Południowe stany USA są prawdziwym tyglem muzycznych trendów, a wiele stylów wywodzi się właśnie stąd. Wycieczka pozwala poznać czar Południa, a także przedstawia niezwykłe wpływy twórców z tego obszaru na światowy rozwój muzyki za sprawą takich stylów jak jazz, blues, country, a zwłaszcza twórczości Elvisa Presleya.
Nie musisz interesować się muzyką, aby doskonale się bawić podczas tej wycieczki. Jednak obserwujemy, że po powrocie do domu u wielu uczestników budzi się prawdziwa pasja muzyczna – zatem bierz pod uwagę takie ryzyko.
Autokary turystyczne w USA są ogólnie rzecz biorąc wygodne. Chociaż często mają tylko jedno wejście – z przodu autokaru. Nie mają natomiast drzwi tylnych, które znamy u nas. Ponadto rzadko jest uchwyt na kubek na fotelu przed nami. Dlatego dobrze jest zabrać ze sobą wygodny plecak, który przyda się na rzeczy osobiste podczas wycieczek i przejazdów autokarem.
Amerykańska kultura dotycząca śniadań jest dość uproszczona w porównaniu z polską. W większości standardowych hoteli w USA serwowane jest tzw. „continental breakfast”, składające się zazwyczaj z kawy/herbaty, soku i tostów z masłem i dżemem. Nierzadko w amerykańskich hotelach śniadanie serwowane jest tylko w formie zapakowanego prowiantu, ponieważ wiele osób traktuje je jako rozwiązanie „to go” – śniadanie na wynos, które można zjeść w drodze.
Amerykańskie zwyczaje dotyczące napiwków mogą szczególnie nam Polakom wydawać się dość uciążliwe. Aby ograniczyć dyskomfort podróżnych, pilot zwykle proponuje zebranie napiwków od całej grupy i przekazuje je obsłudze podczas poszczególnych punktów programu. Tutaj przeczytasz więcej o napiwkach i stanowisku agencji Albatros w tym zakresie: www.albatros.pl/praktyczne/czy-napiwki-sa-wliczone-w-cene-wycieczki
Ogólne zasady podróży
Podróżuj bezpiecznie
Abyście Państwo poczuli się bezpiecznie i komfortowo w świecie koronawirusa, podjęliśmy szereg działań mających na celu zminimalizowania ryzyka infekcji już od etapu planowania, aż do powrotu po realizacji podróży marzeń z Albatros Travel. Nasze działania obejmują:
- Certyfikację pilotów wycieczek zgodnie z wytycznymi WHO dotyczącymi kontroli zakażenia
- Bardzo wysokie wymagania co do reżimu sanitarnego wobec naszych partnerów
- Informację wszystkich uczestników podróży o ubezpieczeniu podróżnym i zachowaniu środków ostrożności, by zmniejszyć ryzyko infekcji
Wymagania w zakresie sprawności fizycznej
Ubezpieczenie podróżne
Ubezpieczenie podróżne Allianz
Piloci Albatros Travel
Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane.
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.
Napiwki
Podczas wycieczek zetkniesz się z codziennym życiem i lokalnymi zwyczajami. W wielu krajach miejscowi przewodnicy i kierowcy spotykani w trakcie podróży oczekują drobnych sum, ponieważ wynagrodzenie pracowników branży usługowej często opiera się na napiwkach. W programie podróży określamy kwotę, jaką należy na nie przeznaczyć i prosimy, by wziąć to pod uwagę. Cena wycieczki nie uwzględnia napiwków, ponieważ jest to sprawa indywidualna, a zwyczaj dawania napiwków jest częścią kultury danego kraju, dlatego należy go uszanować. Dla formalności pragniemy zaznaczyć, że napiwki są oczywiście dobrowolne.
Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.
Paszport
Podróż z małoletnimi
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.
Miejsce w samolocie
Posiłki specjalne
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.
Miejsce w autokarze
Przy wycieczkach lotniczych Albatros Travel nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze.
Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.
Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.
Zastrzeżenia/zmiany
Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty.
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.
Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania.